Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2007, 13:25
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Voor mijn studie ben ik op zoek naar mensen die deze vragenlijst zouden willen invullen , het gaat over een onderzoek naar game-verslaving. Het moesten interviews zijn maar ik vind dit ook wel een handige manier Alvast bedankt!

1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
4. Welke soort games speel je het liefste?
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
8. Wat weet je van game verslaving?
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2007, 13:59
Moby92
Moby92 is offline
Okee, komt ie dan:

1. Omdat ik het gewoon leuk vind.. en je kan je agressie er goed in kwijt
2. Ehm.. ergens in de jaren 90, toen A2 racer II uitkwam
3. Ik had een PS2, die is alleen verbrand
4. Shooters en race-games
5. Ehm.. varieerd erg, meestal een uur denk ik.
6. Hmm.. nja, het houdt je wel is van het leren af ja, waardoor een 7 een 5 is.
7. Games zijn cool, invloeden heeft het niet bij mij.
8. Dat sommige mensen fucking lang gamen, en dat ze daarvoor heel veel laten vallen, dat niet echt slim is
9. Tsja, beetje zielig
10. Bij gameverslaafden moeten ze gewoon een half jaar de computer weg halen. As easy as that (of je moet natuurlijk verzet krijgen).
__________________
"Sir, we are completely surrounded!" "Excellent, this means that we can attack in every direction!"
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
Voor mijn studie ben ik op zoek naar mensen die deze vragenlijst zouden willen invullen , het gaat over een onderzoek naar game-verslaving. Het moesten interviews zijn maar ik vind dit ook wel een handige manier Alvast bedankt!

1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
pure ontspanning/spanning. De betere spellen laten me alles om me heen vergeten.
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?

ehm...pakweg 1990, toen ik een jaar of 6 was en uit had gevonden hoe de 286 werkte
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
PC, gamecube, ouwe gameboy, atari. mijn huisgenoot heeft ook nog een PS2.
4. Welke soort games speel je het liefste?
RTS, FPS, adventures
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
tussen 1 en 10. verschilt heel erg wat ik verder te doen heb.
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
dat is wel eens voorgekomen ja. maar geen drastische gevolgen.
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
gamen is grotendeels onschuldig, en heeft alleen invloed op mensen die er gevoelig voor zijn. Ik vind het kortgezegd gewoon vette shit.
8. Wat weet je van game verslaving?
dat er mensen gevoelig voor zijn, en de godganse dag echt helemaal niks anders meer doen, en in isolement raken etc.
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als die persoon zijn sociale contacten en/of verplichtingen irl laat staan voor de spellen.
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?
Ik heb geen idee. Ik denk dat het hele idee nog in zijn kinderschoenen staat, vroeger of later zal het ongetwijfeld allemaal heel goed helpen voor de meeste mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 15:28
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Het is voor mij een mogelijkheid om alle beslommeringen te vergeten. Bovendien vind ik spelletjes sowieso leuk.
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
Toen ik een jaar of 10 was, dosgames op een win95 pc
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
Alleen PC. Dat maakt de pc dan automatisch de beste.
4. Welke soort games speel je het liefste?
Strategy, racespellen
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
5 uur schat ik
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
Niet echt in problemen, ik zou wellicht hogere cijfers halen als ik minder tijd besteedde aan spelletjes.
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Games kunnen erg verslavend worden, maar ik vermaak me er uitstekend mee.
8. Wat weet je van game verslaving?
Ik ben zelf gameverslaafd. Verder ken ik natuurlijk de verhalen over WoW-spelers die baan, vrouw etc kwijtraken.
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als hij langer dan 3 uur per dag aan games besteed
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?
Geen idee.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 17:14
Verwijderd
1. Interactie met anderen, en ik kan er frustratie in kwijt.
2. Toen ik 7 was ofzo. DOS spelletjes, en van die educatieve dingen.
3. Heb een PC, een PS2 en een PS3. PC het beste, vanwege de online-mogelijkheden en de multifunctionaliteit in het algemeen.
4. MMORPGs, alhoewel een FPS heerlijk is om even af te reageren.
5. Gemiddeld toch wel minstens een uur of 6.
6. Problemen......zonder gamen zouden mn prestaties misschien wel hoger zijn ja. Alhoewel dat niet echt een probleem is dat door gamen wordt veroorzaakt, maar meer door het feit dat ik ongeveer alles verkies boven school.
7. De invloeden ervan waarop?
8. Dat het best wel bagger is.
9. Als hij/zij consistent gamen verkiest boven andere dingen, en werk/sociale leven er onder gaan lijden.
10. Ja, ik denk het wel.

Laatst gewijzigd op 08-04-2007 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 17:16
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Het is een denksport en in vele gevallen een teamsport.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
toen ik rond de 8 was. De NES, gewoon thuis

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
PC, Wii, Cube, NES, SNES, DS, GBA, GameBoy. PC blijft het beste.

4. Welke soort games speel je het liefste?
Strategie games

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
2 uur.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?

Nee. Dit was met andere 'games' wel zo (lees, cardgames.)

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Invloed? Welke invloed. Dit is alleen merkbaar bij extreme gevallen (WoW), en bij jongere gamers (jonger dan 10)

8. Wat weet je van game verslaving?
Het is logisch, alleen onlogisch dat iemand zich hierdoor laat verleiden.

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als hij/zij de realiteit vergeet, meer dan 6 uur per dag gamed, zijn sociale leven verlaat, slecht eet, slechter leeft.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun
verslaving af te helpen?
Nee. Daar is te weinig studie voor gedaan.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 20:04
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
Voor mijn studie ben ik op zoek naar mensen die deze vragenlijst zouden willen invullen , het gaat over een onderzoek naar game-verslaving. Het moesten interviews zijn maar ik vind dit ook wel een handige manier Alvast bedankt!

1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
4. Welke soort games speel je het liefste?
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
8. Wat weet je van game verslaving?
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?
1.Agressie kan ik kwijt, m'n vrienden doen het, het is leuk met z'n allen een game te spelen.
2.Met Knights&Merchants, rond m'n 11e ofzo.
3.Xbox 360, XBox en Computer, x360 is da best
4. Shooter en RTS.
5.~1-2 uur.
6.Voortdurend, maar dat heeft meer te maken dat ik niet wil werken voor school, daaruit volgend kwam m'' hoeveelheid gamen.
7.Leuk, en ik denk dat de meeste (negatieve) invloeden sterk overdreven zijn.
8.genoeg om te weten dat ik niet zwaar verslaafd ben, misschien een beetje, maar niet meer(ik speel geen MMORPG's meer dus dat scheelt al )
9.als hij echt ~6-8 uur per dag erachter zit elke dag week na week, en geen life heeft dus.
10.Ja, het geeft extra hulp, maar als iemand de computer afkoppelt werkt het ook(hopelijk)
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 11:03
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Omdat het je in staat stelt om dingen te dien die je in het dagelijkse leven niet zou kunnen of nooit zou doen. Multiplayer is leuk vanwege het competitieve element.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
Heel vroeg, ik was een jaar of 3? MSX games als boulderdash, flappy, riverraid etc. en later de 386 klassiekers wolfenstein, doom, duke nukem 1, the incredible machine etc.

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
PSX en PS2. Nieuwer is vanwege de backwards compatibility in dit geval beter.


4. Welke soort games speel je het liefste?
Geen bijzondere voorkeur.

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Uurtje of 2?

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
Nee, nooit.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
De invloeden van het spelen van veel spellen op jonge leeftijd zijn denk ik voornamelijk positief. Het verbetert veel vaardigheden en traint je in probleemoplossend denken. Als je doelt op de link tussen gewelddadig gedrag en het spelen van gewelddadige spelen, dan denk ik dat die link er voor het gros van de gamers niet is.


8. Wat weet je van game verslaving?
Ik weet dat het onzin is. Er is geen sprake van fysieke verslaving zoals bij bepaalde drugs, louter van geestelijke verslaving. En een mens kan overal geestelijk aan verslaafd raken. Het probleem ligt dan ook niet bij de games, maar bij de mensen die er verslaafd aan raken. Die hebben kennelijk een probleem in hun leven en vluchten achter hun computer, waar anderen bijvoorbeeld naar de drank grijpen.


9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Nooit. Gameverslaving is een verkeerde term.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?
Een kliniek kan helpen om het probleem op te sporen, om de oorzaak van de zogenaamde verslaving te vinden. Een afkickcentrum of iets dergelijks is uiteraard grote onzin.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 14:49
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Ontspanning, en het ‘yes!’ gevoel als je het een of ander haalt.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
11 jaar geleden oid, met de NES en de Sega 8 bit.

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
Ik heb een N64 op zolder liggen, een Gamecube die ik ff heb uitgeleend aan mn nichtje. PC, staat voor mn neus, GBA, ergens in een la, DS lite, op tafel, en PSP, ook op tafel.
Ik wil iig een Wii hebben, die past het beste bij mn console-gaming stijl ( partygames met vrienden.), maar ik vind de PC tot nu toe het beste.

4. Welke soort games speel je het liefste?
RPG’s, shooters, hier en daar een RTS.

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
4 uur oid? Soms meer, soms minder.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?
Och, problemen…Valt wel mee. Maar ik stel wel eens wat schooldingen uit om te kunnen gamen.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Games zijn gezond, met mate. Net als alles op de wereld.

8. Wat weet je van game verslaving?
Ik vindt het ietwat onzinnig, maar ik kan begrijpen dat de gemiddelde mens wel eens meer tijd wil besteden in een fantasie dan in het echte leven.

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als hij/zij zijn echte leven compleet vergeet, en alleen maar bezig is met zijn/haar games.Maar dan nog is het woord ‘verslaving’ niet helemaal op zijn plaats.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?
Niet op de huidige manier.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 15:48
Verwijderd
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
- Als je even niets te doen hebt, of er is niemand om je te vermaken kun je even lekker hersenloos gaan knallen, iemand keihard de pan in hakken met een strategie spel of je character onderhouden bij een rpg.
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
-Toen ik een jaar of 4 was kreeg ik m'n eerste computer ( een 386) daarop speelde ik hele simpele spelletjes. (hocus pocus)
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
-Ik heb een xbox, een oldskool nintento en een normale computer, ik hou zelf toch het meest van een computer, deze heeft gewoon de meeste mogelijkheden.
4. Welke soort games speel je het liefste?
-Strategie/rpg
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
-Tegenwoordig bijna geen tijd meer, vroeger wel een uur of 2 per dag.
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?

-Nee.
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
-Sommige games zorgen voor een hele community en alles daar omheen, dat vind ik wel mooi. Maar er zijn ook spellen die zo ontzettend uitgebreid zijn (WoW) dat er mensen voor leven, dit vind ik niet zo cool.
8. Wat weet je van game verslaving?
-Ik weet dat ze in Korea er wel pap van lusten.
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
-Als hij achter de computer eet/drinkt/slaapt/sociale contacten onderhoudt en weinig meer buiten komt.
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?

-Dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn. (er is toch al zo'n soort kliniek?)

Laatst gewijzigd op 09-04-2007 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 23:57
Saranghaeyo
Saranghaeyo is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?

het is gewoon leuk voor in je vrije tijd, als je niks te doen hebt hoef je je niet te gaan vervelen.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?

Niet dat het echt een baan is, dus wanneer ik echt begonnen ben kan ik niet beantwoorden, vroeger toen ik klein was speelde ik vaak op de 1e nintendo, mario spellen en zo'n vogel schietspel waarbij je zo'n pistool joystick had, vond ik altijd wel leuk.

ook had ik een gameboy, kocht daarna natuurlijk de nieuwere gameboy generaties, gameboy color, advance, speelde er onder andere 'pokemon' op wat toen erg in was

ook had ik een tijd waar ik veel op de playstation 1 zat, die had ik ook omgebouwd, en brandde altijd spellen van iemand, zo heb ik een hele lading CD's (die ik nu jammer genoeg niet meer gebruik want de playstation 1 is al erg oud geworden)

toen ik zo'n 10 of 11 jaar was begon ik met het spelen van online games op de computer, wat wel erg verslavend was (games als gunbound, survival project, maplestory, roseonline, noem maar op)

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?

ik koop niet altijd nieuwe consoles, dus ik heb nog steeds de oude nintendo (als ik die niet kwijt ben) en de playstation 1, beide consoles gebruik ik eigenlijk nooit meer.

ook heb ik de gameboy tetris color en advance, die gebruik ik nu ook niet meer.

ik heb verder nog de psp, maar ik zit het meest achter de laptop (voor games), ik zou wel een playstation 3 willen, maar €600.- vind ik een beetje veel.

4. Welke soort games speel je het liefste?

ik speelde het liefst MMORPG's (Massive Multiplayer Online Role Playing Games) wat spellen zijn op de pc, die je kunt downloaden en op internet kunt spelen met andere mensen uit alle landen, zo kun je bij iedere spel bijvoorbeeld monsters afmaken en experience punten verdienen op te levelen, en zo gaat het eigenlijk oneindig door, want er is geen einde.

op de consoles vond ik vecht spellen als tekken altijd wel leuk, en avontuur spellen als crashbandicoot, ook was ik dol op race spellen van Need for speed.

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?

Veel, misschien zelfs TE veel, het was gewoon m'n hobby geworden, maar ik ben nu wel gestopt.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?

ja, in de 1e was ik op nét over gegaan, in de 2e was ik precies op het NIPPERTJE overgegaan, dus precies genoeg punten enzo, en nu in de 3e weet ik nog niet of ik over ga of niet, ik hoop natuurlijk van wel, moet er dit kwartaal dus erg veel voor gaan doen, en geluk hebben.

en ja, alle 3 kwam wel zo'n beetje door gamen leerwerk enzo schoof ik altijd weg omdat gamen verslavend werd, stelde alles tot het laatste moment uit.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?

games op de consoles zijn niet zó verslavend, misschien wel, maar die speel je ook na een paar dagen al uit, en dan is het dat.

maar online games zijn echt erg.

8. Wat weet je van game verslaving?

ik was zelf ook verslaafd, aan MMORPG's dan, je kunt in een spel bijvoorbeeld levelen, als je een hogere level bent kun je weer hogere level monsters verslaan, je kunt nieuwe wapens dragen, en nieuwe kleding, het is online dus je kan ook chatten met mensen vanuit de hele wereld, je kunt je spullen verkopen en geld in dat spel verdienen om dingen te kopen enzo voor je poppetje, zo heb je op verschillende levels bijvoorbeeld 'jobs', 1st job of 2nd job of 3rd job, die je kunt behalen om de VELE levels, 1e bijvoorbeeld op level 10, 2e op 30, en 3e op 70, dus zo heb je altijd wel een doel die je wilt gaan behalen.

zelfs na 70 ga je doorspelen voor de 100, en dan nog veel verder zelfs om sterker te zijn enzo, het is allemaal gewoon erg verslavend, en dat weet je pas als je eraan begint en het een tijdje speelt.

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?

als die persoon erg veel tijd besteed aan gamen, en hierdoor ook slechter gaat doen op school, 's nachts heel laat gaat slapen, het liefst zelfs in de nacht door te spelen omdat slapen verspilde tijd is, en zo hun hele 'dag agenda' omgooien, dat ze 's nachts spelen en overdag gaan slapen en 's avonds weer wakker worden.

ook verkloten ze hiermee hun sociale contacten enzovoorts.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?

mensen die verslaafd zijn vinden dit belachelijk, ik denk niet dat iemand ooit in een 'kliniek' gestopt wilt worden omdat hij gamen gewoon erg leuk vind, maar om zelf gewoon van een spel waar je erg verslaafd aan bent te stoppen is erg moeilijk, klinkt misschien belachelijk maar het is zo.

je moet de wil hebben om te kunnen stoppen, ik ken mensen die het zo verslavend vonden en er gewoon mee wouden kappen omdat ze anders problemen op school zouden krijgen dat ze gewoon dat spel van hun computer verwijderen, of hun game account, zodat er ook geen terug weg meer is opzich wel een goed idee, maar veel mensen zouden dit 'zonde' vinden en doen het dus niet.

van games stop je meestal als je je er eindelijk aan gaat vervelen na een lange tijd spelen, maar de meeste mensen die zich aan een online spel gaan vervelen, gaan dan meteen weer opzoek naar een ander online spel waarmee ze weer een jaartje of 2 zoet zijn, dus dat is een probleem.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 11:10
Verwijderd
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?

Om dezelfde reden dat sporters, sporten leuk vinden. Kwestie van smaak dus.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?

Ik ben er mee opgegroeid. Ik weet niet beter dan dat je op de computer spelletjes speelt.

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?

De PC, DS, N64, PS2. De beste is de PC. En als je dat geen spelcomputer vindt, dan wint de DS.

4. Welke soort games speel je het liefste?

(MMO)RPG's

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?

Verschilt tussen 0 uur en 4 uur.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?

Vroeger wel eens, tegenwoordig niet meer.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?

Ik denk dat mensen die zo beinvloed zijn door de games en daardoor bv. iemand vermoorden, sowieso al een steekje los hebben zitten. De moordenaar van John Lennon was hem ook geflipt over een boek.

8. Wat weet je van game verslaving?

Dat het soms absurde vormen aanneemt, maar dat het slechts een geestelijke verslaving is.

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?

Ik zou daar geen criteria voor kunnen verzinnen.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?

Het helpt vast wel, maar ik denk dat mensen het ook best zonder hulp zouden moeten kunnen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 12:18
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Ik kan me bezig houden met dingen die je in het echt niet tegen komt en ik kan er mijn agressie in kwijt.
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
Rond mijn 6e, toen ging ik altijd met mijn oom mee naar een andere oom en gingen we een LAN party houden met 4 man, Duke Nukem 3D, KKND, Blood en C&C spelen
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
Atari, SNES, Xbox.. Ik heb geen favoriet, zit meer achter de PC
4. Welke soort games speel je het liefste?
First Person Shooters, Real Time Strategy en MMO (Lees: World of Warcraft)
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Verschilt hoeveel vrije tijd ik heb op een dag, er van uitgaande dat het een vrije dag is toch wel tussen de 10 - 14 uur
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?

Wel eens ja, maar geen grote problemen, slechts een keer te laat komen of verslapen oid
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Sommige hebben een sterke invloed op bepaalde mensen, andere niet, dat verschilt ook weer per persoon.
8. Wat weet je van game verslaving?
Dat het gevaarlijk is
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als hij/zij geen verantwoordelijkheid meer neemt in het echte leven
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?

Verschilt wederom per persoon

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:50
Verwijderd
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?

Geen idee.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?

Toen ik zes was, ofzo. Hoe bedoel je, "hoe"?

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?

Geen.

4. Welke soort games speel je het liefste?

MMORPG's (WoW), strategische games, first person shooters

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?

Gemiddeld 5 uur.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?

Ligt eraan wat je onder 'problemen' verstaat. Ik denk dat ik wel meer studiepunten zou hebben nu als ik niet zou gamen.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?

Overdreven allemaal, maar het wordt wel sociaal geaccepteerder denk ik.

8. Wat weet je van game verslaving?

Dat het een groeiend probleem is, met name in Azië.

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?

Als die persoon niet meer goed kan functioneren in de maatschappij.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?

Voor sommigen zal dat vast nuttig zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 10:00
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?

Ik ben een grote fan van fantasy in al haar vormen, ikv ind het heerlijk om door een boek te lezen of een game te spelen heeel even een andere wereld of een andere persoon in te stappen. Ook helpt het soms heeel erg als ik erg kwaad ben, om me af te reageren. Ik speel echter geen shooters, omdat daar dat andere-wereld element te weinig inzit. Ik speel adventures om mijn geest scherp te houden, en RPGs.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?

Toen ik een jaar of 4 was en begon met lezen begon mijn vader text-based mini adventures voor me te te schrijven, met plaatjes uit leestekens, en makkelijke woorden en aanwijzingen. Toen ik een jaar of 6 ofzo was deden we samen Lost Eden en een poos daarna Myst. De Myst serie ben ik altijd bijlven spelen, en de laatste jaren zijn daar Morrowind, Oblivion en Guild Wars bij gekomen. Wanneer: sinds ik me kan herinneren. Waar: gewoon lekker thuis.

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?

Ik ben een pc gamer, ik heb een bagger motoriek, dus ik heb liever knopjes die ik al ken dan een console. Die dingen houden niet lekker vast ook. En daarbij ook: ik heb geen televisie, en wil er ook geen. Ik speel t liefst aan mijn bureau voor mijn pc-monitor (van mijn oma geerft, dus ook nog emotionele waarde, ik heb mijn oma met computers leren omgaan), die is mooi genoeg. Bovendien is de UI van een oc game bijna per definitie minder grof, omdat je dus dichter bij je scherm zit.

4. Welke soort games speel je het liefste?

Zie hiervoor: Adventures en RPGs die niet hack 'n slash zijn, maar echt karaktervorming en quests hebben. Sowiso geen games met guns. Af en toe The Sims, of een strategy game zoals Heroes, of Knights and Merchants ofzo.

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?

Ligt er nogal aan hoe veel ik met school bezig moet zijn, maar ik denk gemiddeld zo'n 1,5 uur per dag ofzo. Ik ben meer een bulk-gamer. 3 dagen striaght, en dan een poos echt 20 minuten per 3 dagen.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?

Nee, ik heb dat prima onder controle. Wat ik wel ervaar soms is een soort "heimwee" naar mijn eigen pc en mijn games als ik ergens logeer.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?

Prima, voor mij de ideale uitlaatklep. Misschien voor anderen een probleem, ik kan me dat ook voorstellen, maar voor mij is het louter positief. Mijn games helpen me in slaap vallen ook. Omdat ik de muziek zo goed ken kan ik goed slapen als mijn vriend bv zit te gamen, erg fijn .

8. Wat weet je van game verslaving?
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?

8 en 9 beantwoord ik samen. In mijn ogen is een verslaving een uit de hand gelopen behoefte aan iets. Zodra je belangrijke dingen zoals school en sociale contacten ed opgeeft om met je verslaving bezig te zijn. Mensen die dat doen, en bv niet twee weken weg kunnen gaan omdat ze dan echt gek worden omdat ze niet kunnen gamen, zijn game verslaafd. Als je je games mist, maar het verder prima naar je zin hebt ben je in mijn ogen niet verslaafd, maar moet je wel oppassen dat je dat niet wordt.

Gelukkig ben ik als persoon niet zo vatbaar voor verslavingen.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?

Pfoe, ik heb echt geen idee. Als je verslaafd bent is dat meestal iets psychisch, dan zou je zeggen dat je een exper op het gebied van de psyche nodig hebt om dat te helen. Maar van een verslaving afkomen is primair je eigen kracht vinden en de verslaving ZELF doorbreken. Dat is bij practisch alle psychische problemen zo. dus het kan wel helpen, maar het is zeker geen geneesmiddel.



Ik hoop dta je hier iets aan hebt . ik heb geprobeerd zo uitgebreid mogelijk te antwoorden, zodat het toch nog ene beetje op een interview lijkt .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 15:21
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Ontspanning, even los van de wereld, geen alledaagse zorgen.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
Toen ik 2 was werd ik door mijn vader (systeembeheerder), achter de computer gezet en begon ik met lettertjes typen. Toen ik 3 was speelde ik waarschijnlijk mijn eerste spel. Was door m'n vader geprogrammeerd overigens. Met hijskranen die je met de pijltjes kon besturen. I kwas toentertijd gek op hijskranen.

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
Hoewel het op zich geen spelcomputer is, noem ik hem hier toch, de PC. Hierop heb ik echter wel 'n paar emulatoren voor de oudere consoles. Wanneer ik iets op een PS2, Xbox360 of Wii wil spelen ga ik bij vrienden langs. Ik noem dan ook geen 'beste' spelcomputer, dit hangt volledig af van de spellen die er op dat moment zijn. Nu met Final Fantasy XII zou ik gaan voor de PS2, maar RTS spellen en shooters speel ik liever op m'n PC. Logischerwijs besteed ik wel de meeste tijd achter mijn PC, simpelweg omdat ik die zelf in huis heb.

4. Welke soort games speel je het liefste?
RPG, RTS en FPS. Soms ook racing, maar dan liefst niet te realistisch. Ik hou niet van teveel realisme in spellen, hetzelfde geldt dus ook voor shooters.. Tactical vind ik een stuk minder interessant.

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Verschillend. Hangt volledig af van m'n studie. Het kan 2 uur zijn, maar ook 10 uur. Het gemiddelde zal meer richting het laatste liggen.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
Jazeker, veel dank aan World of Warcraft. Het is niet leuk om 3 jaar te doen over je Propedeuse Informatica.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Gaming kan positieve en negatieve invloeden hebben. Op de negatieve zal ik ingaan bij de volgende vraag. De positieve kunnen zijn; het verbeteren van reactievermogen door het spelen van snelle spellen en het in staat zijn tot multitasking, wat de hersenen jonger houdt. Het druist tegen mijn principes in om hier niet de wetenschappers te quoten die dit hebben aangetoond, maar ik heb geen zin om hun artikelen op te zoeken .

8. Wat weet je van game verslaving?
Ik heb hier redelijk wat informatie over opgezocht voor m'n studie, ik zal het even kort samenvatten.
In de psychologie zegt men het volgende: Iedereen kan verslaafd worden, de een meer dan de ander. Dit is mede afhankelijk van de stand van iemands leven, sommige mensen hebben een hard leven, anderen vervelen zich. Culturele, economische en sociale omstandigheden spelen mee in de vatbaarheid voor verslaving.
Iedereen heeft activiteiten die hij leuk vind, maar er is er vaak een die er bovenuit steekt. Wanneer iemand deze heeft gevonden heeft hij een aha-moment. Vanaf dat punt zal die activiteit een belanrijkere rol gaan spelen in zijn leven, tot het punt waar hij er van afhankelijk wordt.
De neurologische theorie is volgens mij als volgt: Genetische factoren spelen een rol, niet iedereen is even vatbaar voor dopamine. De individuele verschillen wat betreft de hoeveelheid dopamine die door de hersenen losgelaten worden kan meespelen. Voor meer over dopamine verwijs ik je graag door naar wikipedia, want om dat hier op te schrijven terwijl ik je er naartoe kan linken gaat me wat te ver. In het kort komt het er op neer dat de neuronen wennen aan de hoeveelheid dopamine die vrij komt en je hersenen dat gevoel willen houden, wat leidt tot het herhalen van de acties die je hersenen dat gevoel geven. Even richting FF4-Ever, dit staat in nauw verband met de werking van sommige drugs, die ook dopamine beïnvloeden.

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Wanneer hij ervan afhankelijk is en zijn andere leven laat liggen, denk aan opleiding/werk, lange termijnplannen, etc..

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?
Ik denk dat dit kan helpen, wel moet daarbij gezegd worden dat het waarschijnlijk noodzakelijk is om dit intern te doen. Een gokverslaafde stuur je ook niet na 'n bezoek terug naar het casino. Want in feite is dat hetzelfde als het terug naar huis, naar de spellen, sturen van een gameverslaafde. Ook speelt associatie een rol, een drugsverslaafde kan 'clean' zijn in een kliniek, maar zodra hij terug komt op de plek waar hij vroeger gebruikte is de kans veel groter dat hij terugvalt dan wanneer hij, ernstig als dit klinkt, zou verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 15:39
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?

Even eens wat anders dan de dagelijkse beslommeringen. Alles kan en niets hoeft

[b]2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?[b]
Al heel erg vroeg toen wij er bij ons thuis de eerste spelcomputer stond. (Philips Oddysee G7000)

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste? Atari 2600, jaguar, lynx, Philips Oddysee g7000, NES, SNES, ps1, Sega megadrive, saturn, dreamcast etc.

Mijn favoriet is de Sega Saturn.

4. Welke soort games speel je het liefste?
Race spellen, adventures, vechtspellen, en soms shooters maar shooters speel ik eigenlijk alleen op de pc.


5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Tegenwoordig niet veel tijd meer ik denk gemiddeld maar 3 uur per week, i.v.m. tijdgebrek.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school? Nee, dat nooit.


7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Ik kan me wel voorstellen dat op (kleine) kinderen de invloeden van computerspellen merkbaar zijn. Omdat kinderen sowieso al vrijwel alles immiteren. Ik denk echter dat de invloeden op oudere hierbij verwaarloosbaar zijn.

8. Wat weet je van game verslaving?
Dat het nogal lastig is lijkt me....
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als je andere zaken gaat verwaarlozen, zoals je school. Jezelf, je vrienden.. of juist alleen nog maar " vrienden" online hebt. (WOW)

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?
Ik denk het wel, maargoed om hier nu specifiek een kliniek voor op te richten.. er zijn zoveel verslavingen.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 20:23
Crimson
Crimson is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?

Tja, weet ik niet. Gewoon. Gamen is leuk.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?

Pff, geen idee. Gewoon begonnen met de NES, daarna SNES, daarna N64, etc etc. Jong iig.

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?

Heb zelf een GBA SP, Nintendo DS, Nintendo Wii. Als ik straks (over 1,5 maand ofzo) komen daar een N64 en een Cube bij. Beste is Nintendo DS: leukste games, overal mee naar toe te nemen.

4. Welke soort games speel je het liefste?

RPGS: Final Fantasy 4 t/m 6 op de gba is geweldig. Verder alle mogelijke rpgs voor de gba/ds/snes.

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?

Verschilt van 0 tot 4, gemiddeld 2 denk ik.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?

Haha ja, had Zelda the minish cap in mijn proefwerkweek gekocht en ook uitgespeeld, dus de proefwerkjes waren wat minder.. Eh zeer slecht gemaakt. (jaren geleden overigens)

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Eh.. niks?

8. Wat weet je van game verslaving?

Nou, ik ben het zelf...

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als zijn of haar sociale leven of werk eronder lijdt.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?
Mwah.. Misschien. Maar gamen is te leuk om er vanaf te komen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2007, 23:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Geen idee. Omdat computerspelletjes leuk zijn?
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
Ergens in 1996. Ik kreeg de NES voor mijn verjaardag.
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
In volgorde van verkrijgen NES, PC, PS 1
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
4. Welke soort games speel je het liefste?
Stategy en sim games.
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Hangt er van af, helemaal geen tijd als ik iets te doen heb, of de halve dag als ik toch niks te doen heb en/of bij moet komen.
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
Yep. Of dat kwam door games zelf of omdat school zo saai was... ik denk het laatste.
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Hebben games invloed dan? Games zijn verder leuk.
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
8. Wat weet je van game verslaving?
Dat sommige mensen het hebben en dat het in de media zwaar overdreven wordt.
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als sociale contacten of basisbehoeften als eten en hygiene verwaarloosd worden is er toch wel iets aan de hand.
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
Nee, die mensen zijn oplichters. Alles dat ze doen is je dag voor je vullen zodat je je niet verveelt, en dus niet gaat gamen.
Welnu, dat kan je zelf ook, en dus is elke vergoeding daarvoor geldklopperij.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 01:48
Migge
Migge is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
omdat het gwn plezant is ^^
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
vanaf me2 jaar ofzo op de nintendo64
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
ps2,pc de beste is pc mor binnekort x360 met HALO 3 en GTA IV =p
4. Welke soort games speel je het liefste?
FPS
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
gemiddeld/week 1 uurtje tegenwoordig te druk met andere dingen.
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?
niet echt..
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
ik vind games wel chill en oke, de invloeden? pff soms reageren enkele nerdjes wel wat overdreven maar voor de rest valt het best mee...
8. Wat weet je van game verslaving?
Lol ik ben het ook geweest en is echt erg.. u vrienden opzij zetten voor een stom spelleke -_-'
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
die 5-?? uur/dag spellekes zit te spele..
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?

Tuurlijk niet ge moet gwn na buite gaan en u amusere met u vrienden.. uitgaan, chillen.., rondhange enz.
Ge vergeet uwe pc, zo ben ik toch afgekickt.. morja de echte verslaafden zijn er uiteraard verliefd op op hun pc'tje of whatever..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 10:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-04-2007 @ 00:43 :
Ergens in 1996. Ik kreeg de NES voor mijn verjaardag..
Was die er toen nog dan? volgens mij dat de n64 toen al zo goed als uit?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 12:32
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Angelos schreef op 08-04-2007 @ 14:25 :
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
4. Welke soort games speel je het liefste?
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen
kwam met je opleiding of school?
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
8. Wat weet je van game verslaving?
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?
1. Ik vind Gamen leuk omdat het spannend en toch weer ontspannend is. Het is gewoon leuk
2. Toen ik 9 jaar was. Ik kreeg een computer en ik begon aan de Roller Coaster Tycoon. Later kreeg ik internet en ging mij toen werd het aantal uren gamen groter vanwege het online spelen van Age Of Empires 2.
3. PC, Xbox360 en de PSP. Ik vind de xbox360 het beste omdat je lekker lui kan zitten gamen.
4. Strategy en Shooters
5. Tussen de 2 en de 3 uur.
6. Ja en daarom ben ik ook geminderd. Vorig jaar heb ik het zo verkloot dat ik van de HAVO naar de MAVO ging. Ik ben gestopt met het heel erg gamen.
7. Ik vind Gamen leuk. Maar omdat veel kleine kinderen nog geen remmen hebben. Leren ze het zo aan dat veel gamen normaal is.
8. Niet zo veel...
9. Boven de 5uur per dag aan het gamen.
10. Nee, ik zelf zat ongeveer 7 uur per dag vorig jaar de gamen. Het liep vreselijk uit de hand. Ik denk als diegene zelf weet dat hij moet stoppen dan moet dat ook gewoon. Anders zou een ouder gewoon de stekker eruit moeten trekken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 16:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 12-04-2007 @ 11:39 :
Was die er toen nog dan? volgens mij dat de n64 toen al zo goed als uit?
Kan ook eerder zijn, zo helder staat het me niet meer voor de geest.
Een jaar daarna kreeg ik Worms voor mijn verjaardag, dat was toen net uit. Die was iets van 1994 geloof ik. Dat zou het 1993 maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 12:44
HFL!
HFL! is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Het geeft wat afleiding, je kunt "ontsnappen" uit de echte wereld, en er gebeuren dingen die in het echt niet kunnen.
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
Toen ik 6/7 jaar was, toen hadden we thuis een pc met windows 3.11, waar mijn vader wat DOS-games had geinstalleerd, die ik toen ben gaan spelen.
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
N64, Gamecube, Wii, GBA, DS en ik game op de pc. De laatste tijd speel ik niet meer zoveel op de consoles, omdat er niet zoveel goede games zijn uitgekomen (vind ik). Er is niet echt een "beste" console natuurlijk, dat ligt aan de games maar ik zou hier toch voor de Wii kiezen omdat je daarmee ook alle oude games kan spelen.
4. Welke soort games speel je het liefste?
RPG en Adventure, soms RTS.
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Gemiddeld ongeveer 3 uur, in het weekend wat meer.
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
Nee
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Ik denk niet dat games op gezonde mensen invloed hebben, het zou misschien wel bepaalde eigenschappen kunnen versterken.
8. Wat weet je van game verslaving?
Het komt veel voor bij mensen bij wie het in het echte leven niet zo goed gaat, terwijl ze in games wel dingen kunnen bereiken. Door overwinningen komt een bepaalde stof in het lichaam vrij, waar je dan verslaafd aan raakt.
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als diegene de rest allemaal verwaarloost, dus niks anders meer doet, en zichzelf afsluit, verder niks leuks vindt en eigenlijk niks meer wil doen behalve gamen.
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?
Ik denk het wel, zo leren de mensen dat er behalve games ook nog veel andere leuke dingen te doen zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 14:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
Ontspannend, en vind het gewoon leuk.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
Pas echt op mn 13e, toen ik eindelijk een goede pc had.

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
PS2, Nintendo DS en PC. Alledrie hebben ze hun voor- en nadelen.

4. Welke soort games speel je het liefste?
Strategie, RPG.

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Gemiddeld een uur ofzo.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
Ik game wel eens terwijl ik beter met school bezig kan zijn. Maar echt in de problemen, nee niet echt.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Als je niet absurd lang zit te gamen, heeft het denk ik niet zo'n slechte invloed. Verder schijnt het bevorderlijk te zijn voor je logisch denkvermogen, ruimtelijk inzicht en fijne motoriek.

8. Wat weet je van game verslaving?
Dat het bestaat, maar volgensmij niet echt extreem veel voorkomt. Sommige mensen gaan echt leven in hun game, dat is niet echt gezond.

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Wanneer iemand zijn leven echt alleen nog maar draait om die momenten dat hij aan het gamen is, en er echt voor leeft.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?
Vast wel. Zolang het maar op de juiste manier gebeurt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2007, 11:07
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
- Je bent ff met iets anders bezig, eigenlijk is het gewoon een vorm van ontspanning (ookal speel je spannende spellen)
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
- Toen ik een jaar of 8 was, had toen een 386 op mijn kamer met windows 3.11... Eerste spellen waren (1990): prince of persia, duke nukem 1, commandeer keen, jazz jackrabbit 1, later (1995) kwamen: C&C, quake 2, fifa '96. Daarna (2000) online games als: Ragnarok Online, Counter-Strike, Tactical Ops, Unreal Tournament, Call Of Duty, Guild Wars etc...
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
- Alleen PC. PC, vervolgens de PlayStation series.
4. Welke soort games speel je het liefste?
- RPG, RTS, FPS.
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Nu gem. een half uurtje per dag... Vroeger makkelijk 3 tot 7 uur.
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
- Ja, maar dat wil ik niet alleen aan het gamen toeschrijven, meer het feit dat ik school nutteloos vond.
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
- Sommige mensen kunnen niet tegen geweldadige games.
8. Wat weet je van game verslaving?
- Voldoende.
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
- Als hij/zij niet meer zonder kan, geen sociale contacten erop nahoudt en moeite heeft met het gaan eten/drinken of een toiletbezoek.
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af te helpen?
- Ja, Keith Bakker doet goede dingen voor gameverslaafden en dit is wel effectief.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 14:11
Darth Lotteke
Avatar van Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
1. Vanwege de mooie kleurtjes? Kweenie, ik denk omdat het altijd kan. Ook als het kutweer is, als je vrienden onbereikbaar zijn, als je te weinig tijd hebt om een hele film te kijken etc.

2. Afgelopen Juni pas. M'n ex was nogal een gamer.

3. Ik heb een DS maar wil gaan sparen voor een 360.

4. Spelletjes die je even kan spelen; puzzelspelletjes, een potje racen, een leveltje Yoshi's island. Ik ben een complete n00b en het moet wel leuk blijven, dus niets uitdagends ofzo.

5.Ongeveer een dik uur.

6. Ben een paar keer te laat op afspraken verschenen of te laat gaan slapen, maar niets serieus.

7. Ja ach, het kan banden scheppen of afbreken. Je kan er verbeterde reflexen mee kweken of er juist 40 kilo van aankomen. Het verschilt per persoon.

8. Dat het bestaat.

9. Als hij/ zij sociale contacten en werk/ school in het slop laat raken om maar te kunnen gamen.

10. Geen idee. Ik weet niet hoe ze dat aan zouden pakken en wat iemands beweeg redenen zouden kunnen zijn om er serieus aan verslaafd te raken.
__________________
Als het leven geen zin heeft, dan maakt het maar zin!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:58
Retro*Love
Avatar van Retro*Love
Retro*Love is offline
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
- Omdat het je gedachten even op iets anders laat vestigen.

2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
- Toen ik 6 was ofzo, met mijn handheld van sega. (Gamegear)

3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
- Ik heb een Cube + een PC. *Pc is gewoon best*

4. Welke soort games speel je het liefste?
- Rpg's en Shooters.

5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
- Vroeger 10+ uur. nu geeneens 1 uur per week.

6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
- Ja.

7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
- Niets op aan te merken.

8. Wat weet je van game verslaving?
- Dat het ernstig kan zijn.

9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
- Als hij zijn eigen leven begint te verwaarlozen vanwegen gamen.

10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun
verslaving af te helpen?

-Ja vast.
__________________
Het is lief en zacht.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 16:56
Verwijderd
1. Waarom is gamen voor jou een leuk tijdverdrijf?
"Gewoon" leuk, beetje verschillend, omdat je soms gewoon hersenloos aan het knallen bent, soms speel je met vrienden, soms met amerikanen die je nergens van kent en bij sommige spellen moet je nog wel een beetje nadenken ook. Bovendien vind ik het een leuke uitdaging om een spel uit te spelen of om bovenaan te staan in de scorelijst.
2. Wanneer en hoe ben je begonnen met gamen?
9-10, toen kregen we simpelweg onze eerste computer waar fatsoenlijk een spelletje op gespeeld kon worden.
3. Welke spelcomputers heb je, en welke vind je het beste?
Ik heb alleen een computer, omdat je daar ook gelijk andere dingen mee kan doen zoals internetten.
4. Welke soort games speel je het liefste?
First-Person shooters (CoD2, bv) en real-time strategy games (CoH)
5. Hoeveel tijd besteed je per dag aan gamen?
Nu niet meer veel in verband met school, maar er zijn wel lange tijden geweest dat ik tussen de 3 en 6 uur per dag aan het gamen was. Per week tussen de 25 en de 35 uur.
6. Heb je weleens zo veel tijd aan gamen besteed, dat je in problemen kwam met je opleiding of school?
Ja, sinds ik veel game zijn mijn cijfers beduidend omlaag gegaan. Grote problemen geeft dat niet, maar ik moet nu zo tegen het einde van het jaar harder werken om nog zonder 3 of 4 onvoldoendes over te gaan.
7. Wat vind je van games en de invloeden ervan?
Dat dat overdreven wordt. Zoals iemand ooit eens zei, ik ga niet na elk potje Counterstrike met een mes in de supermarkt sluipen of na een middagje GTA mensen met een dildo neerslaan. Ik merk zelf ook totaal niet dat ik er gewelddadig van wordt of iets dergelijks.
8. Wat weet je van game verslaving?
Dat ik die zelf ook (een beetje) gehad heb, en dat de meeste mensen ook wel weten dat ze een gameverslaving hebben; maar er desondanks toch niets aan doen.
9. Wanneer vind je dat iemand game verslaafd is?
Als hij/zei niet veel meer tijd besteed aan school, studie of sociale contacten en andere zaken die toch eigenlijk ook wel onderhouden moeten worden. Iemand kan wel 30 uur per week gamen, maar als hij daarnaast ook nog naar school gaat en enigzins huiswerk maakt en een paar vrienden heeft vind ik hem niet gameverslaafd.
10. Denk je dat een game kliniek helpt om mensen van hun verslaving af
te helpen?

Ja.

Laatst gewijzigd op 16-04-2007 om 17:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Gameverslaafd...
Vrouwkje
34 07-02-2007 10:46
Games Gamen... De verslaving van de toekomst
Verwijderd
51 03-10-2006 16:00
Games Spellen verslaving, beste manier om ervan af te komen?
Verwijderd
34 07-04-2005 15:35
Games meest verslavende game ?
Lyx
57 03-12-2002 18:00
Games top 10 n64 games
Robecop
9 24-12-2001 14:35
Games De games waren vroeger veel beter!
niceman1984
23 24-10-2001 17:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.