Oud 28-02-2019, 20:23
Verwijderd
#BodyProudMums

En veelal denk ik gewoon:

Citaat:
Ja, maar zij is gewoon dik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2019, 20:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
#BodyProudMums

En veelal denk ik gewoon:
Dus je mag niet happy met je lijf zijn als je dik bent?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Dus je mag niet happy met je lijf zijn als je dik bent?
Alleen als je happy mag zijn met kanker/COPD-longen als roker
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Dus je mag niet happy met je lijf zijn als je dik bent?
Dat wordt er toch niet gezegd?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:27
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dus je mag niet happy met je lijf zijn als je dik bent?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:27
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik word happy van een happy meal
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
#fatmovement
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:28
Verwijderd
Ik heb m'n eerste speeltje nog
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Alleen als je happy mag zijn met kanker/COPD-longen als roker
Roken is een keuze. Dik zijn lang niet altijd, genen spelen een rol, net als bepaalde medicatie een rol kan spelen.

Daarnaast, waar trek je de grens? Wanneer ben je dik?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:29
Verwijderd
Het was hele coole Ursula uit De Kleine Zeemeermin die net uit was
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Dus je mag niet happy met je lijf zijn als je dik bent?
Kan ik er wat doen dat je zo dik bent?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat wordt er toch niet gezegd?
Straatmeid doet nogal negatief over de hashtag. Ze zegt "die mensen zijn gewoon dik". Alsof die mensen daarmee het recht verliezen om te zeggen dat ze proud op of blij met hun lijf zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Roken is een keuze. Dik zijn lang niet altijd, genen spelen een rol, net als bepaalde medicatie een rol kan spelen.

Daarnaast, waar trek je de grens? Wanneer ben je dik?
Welke medicatie en genen dan? Heb je daar literatuur voor?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Straatmeid doet nogal negatief over de hashtag. Ze zegt "die mensen zijn gewoon dik". Alsof die mensen daarmee het recht verliezen om te zeggen dat ze proud op of blij met hun lijf zijn.
Ja, want waarom zou je trots zijn om ongezond te zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kan ik er wat doen dat je zo dik bent?
Als je mij al dik vindt heb je denk ik een erg vertekend wereldbeeld
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Als je mij al dik vindt heb je denk ik een erg vertekend wereldbeeld
Interesseert mij wat, je legt me woorden in mijn mond.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Roken is een keuze. Dik zijn lang niet altijd, genen spelen een rol, net als bepaalde medicatie een rol kan spelen.
Fout. Dik zijn is een keuze. Er is inderdaad sprake van aanleg, maar dat betekent dus dat je lichaam sneller vet opslaat schijnbaar, en dus moet je minder calorieën in totaal binnenkrijgen dan andere mensen die genetisch net iets gelukkiger zijn op dit gebied. Dit is ook weer gewoon zoiets waar je geen mening over kan hebben, dit is hoe het werkt en daarmee basta.

Natuurlijk is er nog wel medicatie waar je vocht van vast gaat houden, waarom wordt deze er altijd bijgehaald eigenlijk, gebruikt 100% van de populatie mensen met overgewicht medicatie als prednison? 10%? Of zou het minder dan een procent zijn zoals ook bij de rest van de bevolking en daarmee statistisch totaal irrelevant.

Citaat:
Daarnaast, waar trek je de grens? Wanneer ben je dik?
Volgens mij is de medische wereld daar al lang over uit? Over adviezen omtrent gezondheid en eetpatroon?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:36
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik ben dik tevreden
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2019, 20:37
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Interesseert mij wat, je legt me woorden in mijn mond.
Eerder andersom
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Fout. Dik zijn is een keuze. Er is inderdaad sprake van aanleg, maar dat betekent dus dat je lichaam sneller vet opslaat schijnbaar, en dus moet je minder calorieën in totaal binnenkrijgen dan andere mensen die genetisch net iets gelukkiger zijn op dit gebied. Dit is ook weer gewoon zoiets waar je geen mening over kan hebben, dit is hoe het werkt en daarmee basta.

Natuurlijk is er nog wel medicatie waar je vocht van vast gaat houden, waarom wordt deze er altijd bijgehaald eigenlijk, gebruikt 100% van de populatie mensen met overgewicht medicatie als prednison? 10%? Of zou het minder dan een procent zijn zoals ook bij de rest van de bevolking en daarmee statistisch totaal irrelevant.


Volgens mij is de medische wereld daar al lang over uit? Over adviezen omtrent gezondheid en eetpatroon?
Antidepressiva is ook altijd de klos qua luie vreetzakken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Eerder andersom
Euh, nee.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Eerder andersom
Leg uit?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:38
Verwijderd
En doe je best dit keer in je uitleg AUB.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:39
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Eerder andersom
Nu word het leuk
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:39
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Leg uit?
deal.
Citaat:
Straatmeid doet nogal negatief over de hashtag. Ze zegt "die mensen zijn gewoon dik". Alsof die mensen daarmee het recht verliezen om te zeggen dat ze proud op of blij met hun lijf zijn.
Citaat:
Ja, want waarom zou je trots zijn om dik te zijn?
Citaat:
Als je mij al dik vindt heb je denk ik een erg vertekend wereldbeeld
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2019, 20:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Welke medicatie en genen dan? Heb je daar literatuur voor?
Je lichaamsbouw is heel erg genetisch bepaald. Mijn vader heeft de bouw van zijn moeder, zijn zussen ook. Zij hebben aanleg om sneller dik te worden. Zijn broer lijkt op zijn vader, heeft een slungelig figuur en komt niet snel aan. Mijn beste vriendin is zelfs op dieet om aan te komen, zij wil graag een gezond gewicht, maar haar lichaamsbouw en snel metabolisme werken tegen haar.

Dat is natuurlijk allemaal persoonlijke observatie.

Volkskrant schreef er een artikel over: https://www.volkskrant.nl/wetenschap...aken~bf634757/

Medicatie zoals prednison of het bekende astma pufje: https://www.ad.nl/gezond/dikker-met-een-pufje~aaab2b9e/
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:42
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
deal.
maar wat kunnen wij hiermee?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:42
Verwijderd
Citaat:
deal.
Nou poeh hee, wat kun jij goed beargumenteren, Tunahan Kuzu is er niets bij
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:45
Verwijderd
Hier meer over de genetische invloed op overgewicht: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2955913/
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Je lichaamsbouw is heel erg genetisch bepaald. Mijn vader heeft de bouw van zijn moeder, zijn zussen ook. Zij hebben aanleg om sneller dik te worden. Zijn broer lijkt op zijn vader, heeft een slungelig figuur en komt niet snel aan. Mijn beste vriendin is zelfs op dieet om aan te komen, zij wil graag een gezond gewicht, maar haar lichaamsbouw en snel metabolisme werken tegen haar.

Dat is natuurlijk allemaal persoonlijke observatie.

Volkskrant schreef er een artikel over: https://www.volkskrant.nl/wetenschap...aken~bf634757/

Medicatie zoals prednison of het bekende astma pufje: https://www.ad.nl/gezond/dikker-met-een-pufje~aaab2b9e/
Dan nog kies je zelf wat je in je mond stopt, en ook dan kies je voor en gezonde levensstijl, dan nog kies je zelf om te sporten, dan nog weet je van jezelf wat je wel en niet kan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:46
Verwijderd
Baby's worden toch ook niet zomaar obees geboren?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:47
Verwijderd
Trouwens, het zou best kunnen dat er een genetische component is bij tabaksverslaving. Een indicatie hiervoor was dat bijna 80% van alle patiënten met de diagnose schizofrenie tabak consumeert, maar dat roken verder geen invloed heeft op de schizofrenie. En er zijn meer ziektebeelden waarbij dergelijke correlaties gevonden zijn.

Dus, Elin3. Dit is gewoon weer eens een dubbele standaard hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Dan nog kies je zelf wat je in je mond stopt, en ook dan kies je voor en gezonde levensstijl, dan nog kies je zelf om te sporten, dan nog weet je van jezelf wat je wel en niet kan.
Precies. Ik vind het echt ronduit bizar dat overgewicht ten opzichte van andere maatschappelijke problematiek zoals tabak/nicotine, alcohol en dergelijke, zo wordt weggewuifd en dat het ook de enige groep is die voet aan wal krijgt met hun acceptatiemanie. Werkelijk waar.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Precies. Ik vind het echt ronduit bizar dat overgewicht ten opzichte van andere maatschappelijke problematiek zoals tabak/nicotine, alcohol en dergelijke, zo wordt weggewuifd en dat het ook de enige groep is die voet aan wal krijgt met hun acceptatiemanie. Werkelijk waar.
Jep en oa roken/alcoholisme etc is een verslaving en verdient sowieso een andere aanpak.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Straatmeid, wanneer vind jij iemand dik?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:53
Verwijderd
Verder heb ik ook aanleg voor nog veel ergere ziektes, maar die heb ik ook (nog) niet, puur omdat ik weet hoe ik dat zo lang mogelijk kan uitstellen/ geen last van heb. Komt dat ik geloof in een hogere macht. Mijn brein.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2019, 20:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Welke medicatie en genen dan? Heb je daar literatuur voor?
Prednison
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:54
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik wil graag Diabetes op een plaatje.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Prednison
Ja, want er is maar één dosis en één indicatie daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Straatmeid, wanneer vind jij iemand dik?
Wat is dit nu weer voor een vraag?

Wat dacht je van waist circumference etc? Vet rondom de organen?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wil je gewoon ff stoer doen dat jij zo goed voor je lijf zorgt, Straatmeid?

Dat kan ook zonder een ander naar beneden te halen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Verder heb ik ook aanleg voor nog veel ergere ziektes, maar die heb ik ook (nog) niet, puur omdat ik weet hoe ik dat zo lang mogelijk kan uitstellen/ geen last van heb. Komt dat ik geloof in een hogere macht. Mijn brein.
Denk je dat je daardoor ook psychische ziekten kunt voorkomen? En hoe werkt dat dan volgens jou? Serieuze vraag.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is dit nu weer voor een vraag?

Wat dacht je van waist circumference etc? Vet rondom de organen?
Jij ziet de hashtag en dan gok ik een foto van de #proudmum in kwestie en oordeelt "je bent gewoon dik". Vandaar mijn vraag, wanneer noem jij iemand dik.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Wil je gewoon ff stoer doen dat jij zo goed voor je lijf zorgt, Straatmeid?

Dat kan ook zonder een ander naar beneden te halen
Wie haal ik naar beneden?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Jep en oa roken/alcoholisme etc is een verslaving en verdient sowieso een andere aanpak.
Ik denk dat een groot gedeelte van de mensen met morbide overgewicht ook gewoon echt hetzelfde probleem maar in een andere vorm heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Prednison
Ja en er zijn er nog enkele, maar hoeveel prednison gebruikt Nederland per jaar? En dan ook nog eens een keer langetermijn, want dit soort bijwerkingen van prednison krijgt praktisch niemand in de eerste paar weken tot maanden. Dit zijn echt van die langdurig gebruik-dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Denk je dat je daardoor ook psychische ziekten kunt voorkomen? En hoe werkt dat dan volgens jou? Serieuze vraag.
Voorkomen, lijkt me lastig, het proces vertragen/minder klachten ondervinden: ja, dat wel.

Verder is "psychische ziekten" nogal breed.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 21:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zeg niet dat iedereen die dik is, dik is omdat ze medicatie als prednison gebruiken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ja en er zijn er nog enkele, maar hoeveel prednison gebruikt Nederland per jaar? En dan ook nog eens een keer langetermijn, want dit soort bijwerkingen van prednison krijgt praktisch niemand in de eerste paar weken tot maanden. Dit zijn echt van die langdurig gebruik-dingetjes.
Dit ook idd.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg niet dat iedereen die dik is, dik is omdat ze medicatie als prednison gebruiken.
Probeer dan eens een volzin te maken als je zoiets antwoordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.