Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 09:40
Verwijderd
wat vinden jullie de beste oplossing??

ik ben zelf ook een hele tijd gepest...

ik was toen heel anders als nu.
toen was ik nog het type die dmv praten het probeerde op te lossen..

dat hielp niet.

toen heb ik van die vent ze neus kapot geslagen en dat hielp wel...

"respect mah authoritah"

mijn tip: pak de leider van de groep die je pest, geef em een flinke afranseling, en tada, je hebt er nooit meer last van

doe het wel waar de rest vd klas bij is, anders geloven ze je niet... schoolplein is een goeie
(afhankelijk van hoe streng je school is , en zorg dat HIJ degene is die als eerste slaat, lijkt me duidelijk waarom)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2002, 12:01
Goa
Goa is offline
Cool
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:08
jensen
Avatar van jensen
jensen is offline
geweld is niet het antwoord!
__________________
Joehoe?!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:16
Goa
Goa is offline
Citaat:
jensen schreef:
geweld is niet het antwoord!
neej een kutjeugd is het antwoord, da's het enige alternatief...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:51
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Tja, je kan wel zeggen dat geweld nix oplost, maar zo nu en dan is ut volgens mij toch wel een beetje handig. Kijk, je moet natuurlijk geen blijvende schade aanrichten bij die persoon, maar om hem es een flinke mep te verkopen, ach, als ie ut verdient heeft...
tis misschien een beetje oog om oog, tand om tand, maar r werkt wel. en dat 'erover praten' helpt vaak een stuk minder goed.
je kan er ook nog grotere problemen van krijgen, als de persoon die je op z'n bek slaat toevallig wat sterker is dan jij. (of als zijn pa wat streker is... dan issie wel zwaar triets)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
jensen schreef:
geweld is niet het antwoord!
nee je hebt gelijk...

ik had me gewoon moeten laten pesten.

vuur met vuur bestrijden werkt beter als een uitslaande brand blussen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:11
Jizo
Jizo is offline
Citaat:
jensen schreef:
geweld is niet het antwoord!
Maar het helpt wel!!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:26
Kojiroh
Kojiroh is offline
Pesten kun jeop drie manieren oplossen.

1. Praten.
2. Vechten.
3. Eerst praten en dn vechten.

Ikzelf vind 3 het best, dan hebbie tijd om te kijken of ie wil praten en te kijken of ie kan vechten. Dan weet je tenminste wat je om je oren krijgt.

(handige tip. Als je met hem gaat praten, leraar ofzo erbij.
Dan zal ie zich meestal gedragen.)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:00
jensen
Avatar van jensen
jensen is offline
Pesten kan heel goed een van de meest afschuwlijkste dingen zijn die je in je jeugd overkomt, en geloof me ik spreek uit ervaring.

Zelf heb ik ook geprobeerd om met praten en praten er vanaf te komen en ook zelf heb ik gemerkt dat dat heel vaak niet werkt. En praten met een leraar er bij doe je ook niet echt snel, want voor je gevoel is dat ernstig genant.

Echter, door over te gaan op geweld, loop je ook de kans dat het ongeveer 20 keer zo erg wordt. Als jij begint met vechten heb je een grote kans dat de school je daar ook voor straft, terwijl jij in principe onschuldig bent. Stel je voor dat je hem niet aan kan, en dat het mislukt, dan wordt je nog 20 keer erger gepest.

Bij mij is het vanzelf opgehouden, doordat ik de echte pestkoppen negeerde en de kring er om heen gewoon aardig bleef behandelen, werd het steeds minder. Aangezien de rest van de klas op een gegeven moment zoiets had van "hmm toch best wel een aardige gast".

Zolang ik maar een paar goede vrienden heb, kan het me nu ook geen reet meer schelen wat de meelopers van mij denken, zolang ik maar weet dat het niet waar is.

Ik kan heel goed begrijpen dat geweld op een gegeven moment de enige uitweg lijkt.....

maar ik blijf persoonlijk altijd zeggen:
geweld is niet het antwoord.
__________________
Joehoe?!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:02
morwen
Avatar van morwen
morwen is offline
kben zelf de hele basisschool al buitengesloten en gepest, duz ik was tr aan gewend mezelf te beschermen en af te sluiten, als heeel klein meisjuh was ik altijd heel vrolijk en open, maar da was zow goet als weg, kzit nou in de 3e op een school waar ik wel vrienden hep en me standaard-goeie-humeur begint weer trug te kome...
__________________
No.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:23
Verwijderd
Citaat:
jensen schreef:
Echter, door over te gaan op geweld, loop je ook de kans dat het ongeveer 20 keer zo erg wordt. Als jij begint met vechten heb je een grote kans dat de school je daar ook voor straft, terwijl jij in principe onschuldig bent. Stel je voor dat je hem niet aan kan, en dat het mislukt, dan wordt je nog 20 keer erger gepest.
limitbreaken...

gewoon aan dneken wat hij je allemaal geflikt heeft...

dan komt die woede vanzelf...

ik heb dit niet hoeven doen...
ik kon hem gewoon ook wel aan.. no problem at all...
gewoon onthouden waar je het beste kan raken:
- gezicht
- bovenarm (kick erop kan *zeer* pijnlijk zijn)
- onderarm, spaakbeen en ellepijp zijn... kwetsbaar
- nieren/zijkant borstkas
- privé gedeeltes
- voorkant knie
en tot slotte
- zijkant/achterkant knie

en ja... ik heb getraind sinds die tijd...
toen deed ik het gewoon zo: op de grond gooien en op hem inslaan... werkt ook, maar is minder stijlvol..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:11
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
ik werd vroeger ook gepest en ik heb me er gewoon daar niets van aan getrokken.... ik kropte het gewoon steeds op en na een paar weken hield ik dat niet meer vol en heb het iemand verteld..... daarna gingen ze toch nog door....
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 18:00
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Geweld kan alles oplossen (als het maar met genoeg geweld is) alleen om te zorgen dat er niet te veel geweld gebruikt gaat worden zegt men altijd dat geweld niks oplost. (En oorlogen zijn ook helemaal niet lief, alleen als een land nou al zijn kernwapens op de ander gooit is het probleem wel over...)
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 14:04
Verwijderd
als praten niet helpt, en een volwassene zich ermee laten bemoeien helpt ook niet dan is geweld misschien de beste oplossing...maar je moet er wel mee uitkijken, als je de verkeerde persoon slaat(ookal is het de pester) en hij heeft de verkeerde vrienden dan kan het averechts gaan werken...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:13
Dr_Love
Dr_Love is offline
Ja, ik ben er mee eens dat je soms gewoon wat geweld moet gebruiken. Dat helpt echt. Maar je moet wel de juiste vrienden hebben op school. Het is gelukkig zo dat ik met een aantal mensen bij mij op school, die echt super gevaarlijk zijn goed op kan schieten. Ze zullen mij in ieder geval niet snel iets doen en ze zullen mij helpen als ik ruzie heb. Echt zoeits als, een voor allen en allen voor een, snap je.
Maar dat zijn echt mensen die met messen en geweren rondlopen. Dus das maar goed ook, dat dat niet mijn 'vijanden' zijn zeg maar

Dus ik zou wel van te voren kijken of je veel vrienden achter je hebt staan en tegen wie je het hebt.
__________________
It's hard to see the bright side of life!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:17
Verwijderd
Meppen helpt niet als je zelf 1m40 bent en de rest 1m50 of 1m60....

Inmiddels ben ik gelukkig aangegroeid tot een fatsoenlijke lengte (bijna 1m80) en ik kan nu indien nodig één klap uitdelen en dan moet ik rennen want ik weeg nog steeds nix dus ik kan ook nix hebben...
Gelukkig is dat nooit nodig want ik heb in die vijf jaar ook een grote bek gekweekt .

Maar ik denk idd dat vechten het wél op kan lossen (als je ze tenminste aankan...), want dan krijgen ze respect voor je en laten ze je met rust.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
maria schreef:
(...)
en een volwassene zich ermee laten bemoeien helpt ook niet
(...)
WHAHAHAHAHA!!! Kun jij je ook maar één (ras-)pester bedenken die zich af laat schrikken door een leraar of ouder?? Dan vinden ze het vaak alleen maar leuker!! Daartegen zeggen ze nl. ja en ze doen gewoon nee...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 10:47
Verwijderd
Citaat:
PCRodent schreef:


WHAHAHAHAHA!!! Kun jij je ook maar één (ras-)pester bedenken die zich af laat schrikken door een leraar of ouder?? Dan vinden ze het vaak alleen maar leuker!! Daartegen zeggen ze nl. ja en ze doen gewoon nee...
zeg ik dan dat ze daar wel door afschrikken?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2002, 11:41
Aries
Aries is offline
Hmmm ja,
Heb dit probleem ook gehad.
TIP Zorg dat je houding , manier van overkomen verbeterd.
ben zelf HAPKIDO gaan doen (aanrader) niet dat je iedereen dan op z'n bek moet slaan, maar je krijgt (veel) meer zelf vertrouwen.
En als je zelf vertrouwen uit straalt dan ben je een minder makkelijk slachtoffer.

Succes ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Pesten op school
JustTalk
56 21-07-2014 08:03
Algemene schoolzaken Voorlichting pesten op school risicovol
Poliziek.info
4 06-03-2013 13:00
Algemene schoolzaken Ik voel me niet veilig op school!
naomikiryuu
9 08-03-2012 14:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pesten--> Schadevergoeding?
Multilot
62 15-09-2011 23:34
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog schrijven over pesten op school.
Kozak
2 09-05-2001 12:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.