Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2010, 21:46
Verwijderd
Ik weet niet of hier al veel mensen ervaring mee hebben maar misschien kunnen jullie mij toch wat tips of iig je mening geven.

Sinds bijna 1,5 jaar heb ik een functie in een grote organisatie. Daarnaast studeer ik deeltijd. Ik vind het een erg leuke functie maar toch twijfel ik de laatste tijd over mijn studie en werkkeuze. Tijdens een intervisie in mijn klas bleek dat er een aantal belangrijke punten zijn die ik mis in mijn werk. Dit heeft voor mij veel opgehelderd en in mijn achterhoofd zat toch dat het over een jaar of 2 misschien goed is om naar een andere baan te zoeken.
Gisteren zag ik echter opeens een interne vacature welke mij echt erg leuk lijkt! Het zijn meer uren, wat ik graag wil, en het voldoet aan alle punten die ik nu in mijn werk mis.
Toch vind ik het erg lastig om de keuze te maken of ik wel wil solliciteren en hoe ik dit moet aanpakken. Als ik aangenomen wordt kom ik in een ander team met manager terecht welke bij mij nog niet bekend is.
Ik ben heel erg bang dat, als ik niet aangenomen wordt, het vertrouwen bij mijn huidige manager weg is. Ik wil niet dat er wordt gedacht dat ik mijn werk niet meer wil doen en dat ik elk moment weg kan gaan.. Als ik hiervoor niet wordt aangenomen is het namelijk niet zo dat ik voor een andere vacature ga. Ik was namelijk niet op zoek.

Daarnaast vroeg ik mij nog wat over mijn contract af. Ik heb nu een contract voor onbepaalde tijd. De vacature is voor bepaalde tijd. Houd ik toch mijn contract voor onbepaalde tijd omdat het binnen dezelfde organisatie is? Daarnaast sta ik nu een schaal hoger ingedeeld dan in de vacature. Blijf ik toch recht hebben op mijn huidige salaris?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2010, 18:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Allereerst: waarom licht je je huidige manager niet in over je twijfels? Dit zijn juist dingen die je in bijvoorbeeld een functioneringsgesprek aan kan geven. Je manager mag best weten dat je om je heen kijkt. Als je dat doet, is het voor hem ook minder verrassend als je op een andere baan solliciteert. Ook kan hij met je mee denken voor als hij zelf nog iets ziet, dat doen managers sneller dan jij zou denken. Als je goed bent houden ze je namelijk liever binnen het bedrijf in een andere functie, dan dat je op je plek blijft zitten waar je het niet leuk genoeg vindt.

Ik denk dat als je die andere functie betrekt, dat je dan niet jezelfde salaris behoudt. Ik zou dat in elk geval erg raar vinden, je gaat op jouw eigen initiatief naar een lagere functie..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 17:41
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Lijkt mij ook dat je een nieuw contract krijgt met een nieuw salaris. Je zegt immers je oude contract op en gaat een nieuw contract aan, ook al is dat binnen dezelfde organisatie.

Verder wat Balance zegt: bespreek het met je manager. Geef aan dat je niet op zoek was, maar deze vacature tegen kwam en dat je de laatste tijd nadenkt over wat je in de toekomst wil doen. Dat je denkt dat die functie beter bij je past etc. Het moet geen excuus-verhaal zijn, maar je manager laten begrijpen waarom jij deze keuze wil maken zodat hij/zij met je mee kan denken/iig bepaalde dingen kan verwachten. Aangezien je binnen dezelfde organisatie solliciteerd kan het ook zijn dat je manager (toevallig) op de hoogte komt van je andere sollicitatie en dit kan eventueel leiden tot spanningen tussen hem/haar en jou. Oftewel praat er gewoon open over (tenzij je nu al inschat dat het niet goed zal vallen en je manager jou erop 'afrekent').
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote sollicitatietopic
Hawahaai
273 12-05-2022 19:37
Studeren De opleiding tot anesthesiemedewerker
38stArsz
17 24-01-2012 00:37
Werk, Geld & Recht Diploma Directiesecretaresse
honnepon88
7 14-07-2011 20:12
De Kantine printf("Hello saai") #1061
Verwijderd
500 28-07-2010 20:59
Lifestyle Wat voor machtig boeiende zaken heb je nu weer meegemaakt dan?
Verwijderd
500 05-11-2007 12:35
Algemene schoolzaken Wie kan wat vertellen over de Politie Academie?
floortje1985
3 26-11-2003 14:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.