Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2018, 09:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Hmm nouja het hangt er een beetje vanaf wat het is, ik ga geen hele stukken typen maar als ik een mailtje binnen zie komen en ik weet dat ik binnen 2 zinnen kan zeggen waar ze moeten zijn terwijl ze anders de halve dag op zoek zijn naar iemand die dat weet, waarom niet..

Ik vind het ook wel fijn om af en toe tijdens de vakantie mijn werkmail te checken, dan heb ik als ik terugkom niet het idee dat ik me eerst 2 dagen bij moet lezen.
Daar ga ik echt niet aan beginnen. Als je gaat reageren op mails worden anderen er steeds makkelijker in om je in je vakantie te mailen en verwachten ze ook reactie.
Ik heb één projectleider die ook reageert in zijn vakantie en mails doorstuurt aan mensen die wel aan het werk zijn, ook als hij in het buitenland is. Dan zou ik echt niet kunnen ontspannen.

Het enige wat ik doe is de dag voordat ik aan het werk moet mijn mail scannen of er shit gebeurd is waar ik op moet anticiperen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Oud 17-08-2018, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Nohh ik begrijp dat nooit zo; vakantie is voor mij fucking vakantie, alle relevante shit wordt voor de vakantie overgedragen, er wordt een OoO ingesteld en de boodschap is: ik ben volstrekt wég, reageer nergens op, succes er mee.

Moet daar wel bij zeggen dat ik buiten de vakantie om altijd bereikbaar ben en op het vinkentouw zit, ook in het weekend en 's avonds.
Citaat:
Hmm nouja het hangt er een beetje vanaf wat het is, ik ga geen hele stukken typen maar als ik een mailtje binnen zie komen en ik weet dat ik binnen 2 zinnen kan zeggen waar ze moeten zijn terwijl ze anders de halve dag op zoek zijn naar iemand die dat weet, waarom niet..

Ik vind het ook wel fijn om af en toe tijdens de vakantie mijn werkmail te checken, dan heb ik als ik terugkom niet het idee dat ik me eerst 2 dagen bij moet lezen.
Citaat:
Daar ga ik echt niet aan beginnen. Als je gaat reageren op mails worden anderen er steeds makkelijker in om je in je vakantie te mailen en verwachten ze ook reactie.
Ik heb één projectleider die ook reageert in zijn vakantie en mails doorstuurt aan mensen die wel aan het werk zijn, ook als hij in het buitenland is. Dan zou ik echt niet kunnen ontspannen.

Het enige wat ik doe is de dag voordat ik aan het werk moet mijn mail scannen of er shit gebeurd is waar ik op moet anticiperen.
Ik begrijp beide kanten van het verhaal. Ik lees sowieso meestal wel mijn mail tijdens vakanties zodat ik niet veel hoef in te halen als ik terug ben. Er staat gewoon veel informatie in. Reageren op mails doe ik niet zo veel. Grofweg op twee types mail wel:

- Een vraag van een klant die ik zo kan beantwoorden wil ik nog wel rechtstreeks beantwoorden. Met klant bedoel ik in dit geval echt een partij waarvoor wij beleggen, en uiteraard moet het duidelijk uit de vraag blijken dat ze er mee geholpen zijn als er snel antwoord komt. Als ik het zelf niet zo kan beantwoorden stuur ik het door naar een collega met de vraag of zij dat op kunnen pakken.
- Een vraag van een directe collega uit de categorie die Krista beschreef, in twee zinnen uitleggen hoe en wat (of waar) als die collega's zonder mijn hulp een dag kwijt zouden zijn. Mijn ervaring in deze categorie is juist helemaal niet dat als je wel eens een vraag beantwoordt het dan meer wordt.

Tussen deze twee categorieën mails zit een gigantische groep van minder directe collega's of andere soort klanten die allemaal de tering kunnen krijgen als ik op vakantie ben.

Uiteraard alsnog alleen op momenten dat het mij schikt; niet halverwege het beklimmen van een vulkaan in Nieuw-Zeeland, wel als we 's ochtends of 's avonds even niets aan het doen zijn of bijvoorbeeld op een vliegveld moeten wachten.

Ik voel mij daar niet opgejaagd door of zo, heb niet het idee dat ik daardoor minder ontspan. Ik zit het ook niet krampachtig in de gaten te houden, als ik iets mis, dan mis ik iets, out of office staat toch aan. En als na mijn terugkomst blijkt dat ik een mail gemist heb en er geen reminder komt, dan was het blijkbaar ook niet zo spannend hè.
Oud 17-08-2018, 10:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind het ook wel fijn om af en toe tijdens de vakantie mijn werkmail te checken, dan heb ik als ik terugkom niet het idee dat ik me eerst 2 dagen bij moet lezen.

Ik doe dat juist absoluut niet. En plan na vakantie altijd een dag juist voor dat soort dingen, beetje rustig weer beginnen.

Ik ben in principe gewoon niet bereikbaar; als er echt ergens bloed uit loopt dan mag men SMSn/Appen en kijk ik wel of en wanneer ik reageer.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-08-2018, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Ik doe dat juist absoluut niet. En plan na vakantie altijd een dag juist voor dat soort dingen, beetje rustig weer beginnen.
Idem.

Citaat:
Ik ben in principe gewoon niet bereikbaar; als er echt ergens bloed uit loopt dan mag men SMSn/Appen en kijk ik wel of en wanneer ik reageer.
Nou ja, dat mág inderdaad wel, maar de kans dat ik er iets mee doe is nul. In principe is alles afgedicht qua documentatie en how-to's en zijn er altijd wat developers beschikbaar voor hotfixes en de admin-failover heeft de benodigde sleutels.
Oud 17-08-2018, 10:39
Verwijderd
Ik ben groepscoördinator van een aantal van de meest aandachtsvragende systemen dus ik kom er niet meer onderuit.
Oud 17-08-2018, 10:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben groepscoördinator van een aantal van de meest aandachtsvragende systemen dus ik kom er niet meer onderuit.

nog meer coördineren/delegeren!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-08-2018, 10:47
Verwijderd
Ja, als er letterlijk niemand anders is dan ben je gewoon wel het bokje als contactpersoon.
Oud 17-08-2018, 10:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Lijkt me dan niet zo'n handige situatie; want morgen lig je onder een auto en wat dan?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-08-2018, 10:51
Verwijderd
Dan is er wel iemand die het overneemt maar als dus iedereen op dit moment op vakantie is, en er moet materiaal geregeld worden, dan komen ze eerst bij mij tenzij er eerdere afspraken over zijn gemaakt.
Of als een externe afnemer of leverancier iets aan hun koppeling met ons wijzigt (ja dat gebeurt soms echt met 1 week's notice) dan komt het ook bij mij en dan delegeer ik het door. Maargoed, daar staat ook wel een vergoeding tegenover natuurlijk.
Oud 17-08-2018, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ik doe dat juist absoluut niet. En plan na vakantie altijd een dag juist voor dat soort dingen, beetje rustig weer beginnen.

Ik ben in principe gewoon niet bereikbaar; als er echt ergens bloed uit loopt dan mag men SMSn/Appen en kijk ik wel of en wanneer ik reageer.
Dat is bij ons niet echt mogelijk, de dag dat ik terugkom heb ik alweer 2 belangrijke afspraken gepland staan, waarvan één buiten de deur. En al heb je niets gepland, kan het ook zo maar zijn dat er weer een spoedklus komt waar je voor 10u 's ochtends op moet reageren

Ik werd vanochtend ook nog 2x gebeld. Is ook omdat vandaag nog een beetje een tussendagje is, ze weten dat ik vakantie heb maar nog niet weg ben. Maar ik kreeg ook een heel lief mailtje van een collega wiens werk ik de laatste tijd bovenop het mijne heb gehad omdat hij iets gebroken had, dat ik het fantastisch gedaan had en dat hij het zo waardeerde. Dus ik ga nu met een tevreden gevoel op vakantie, ik heb de laatste tijd hard gewerkt om te zorgen dat alles klaarstaat (de komende weken wordt er veel beslist over de begroting) en als het goed is is alles leesbaar voor mijn achtervang.
Oud 17-08-2018, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me dan niet zo'n handige situatie; want morgen lig je onder een auto en wat dan?
Uiteindelijk komt er dan altijd wel een oplossing, maar dat kost vaak wel veel meer moeite en tijd en leidt tot een minder resultaat dan wanneer je diegene nog even kan bellen als je er niet uitkomt. Mijn collega's zijn wel zo dat ze dat alleen in noodsituaties doen. Maar de politiek is gewoon onvoorspelbaar, in extreme gevallen worden er ook wel eens verloven ingetrokken.
Oud 17-08-2018, 17:54
Verwijderd
Ik besef me trouwens ook nu weer extra goed hoe gesteld ik ben op (een deel van) mijn collega's
Het is hier niet klagen en alleen je eigen tentje beschermen, maar samen naar hetzelfde doel toewerken en te hulp schieten als je ziet dat iemand er niet uitkomt. Heb in die vragenlijst van die cursus ook echt heel lieve feedback gekregen!
Er is weer een interessante nieuwe vacature vrijgekomen waar ik zeker ook over twijfel, maar ik ben gewoon bang dat het niet gaat tippen aan deze collegiale sfeer..
Oud 18-08-2018, 08:21
df
Avatar van df
df is offline
En het forum houden jullie dat bij op vakantie?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 18-08-2018, 10:14
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik kwam gisteren binnen op mijn werk en ik werd direct gebombardeerd met vragen. Ik gaf aan dat ik er nog niet was, want ik hou er sowieso niet van om gelijk dingen gevraagd te worden als ik mijn (spreekwoordelijke) jas nog niet eens uit heb, en daarbij heb ik dat onbetaalde(!) kwartier nodig om relaxt in te loggen. En eentje zegt serieus gewoon dat ik dan voortaan maar niet zo vroeg moet komen.

REALLY BITCH, misschien moet jij gewoon zorgen dat je de basic vragen van klanten kan beantwoorden zodat je mij niet nodig hebt om alles voor te kauwen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-08-2018, 12:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik begin altijd een kwartier eerder zodat ik al ben opgestart voor de grote bulk collega's begint.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-08-2018, 14:33
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik werd deze dagen uiterst raar aangekeken dat ik geen mail check in de zomervakantie. Ik kwam er gisteren pas achter dat ik nergens meer kon inloggen en dat vond men echt heel gek...!!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 21-08-2018, 18:00
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik moet morgen solliciteren en ik weet niet wat ik aan moet
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-08-2018, 18:02
Verwijderd
Iets waar je je goed in voelt en een beetje degelijk is denk ik niet? Ik ben sowieso niet zo’n ster op kledingvlak.
Oud 21-08-2018, 18:06
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja ik ook niet. Ik ben vooral van t lekker mezelf zijn enzo #kuthippie

Plus ze voorspellen 25 graden. Met 20 max had ik t een stuk makkelijker gevonden.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-08-2018, 18:07
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik werd zojuist gebeld door een behoorlijk opdringerige recruiter. Ik zou de perfecte kandidaat zijn met een hele interessante achtergrond, bla bla bla. Ze hebben een o zo'n speciale traineeship opgezet voor mensen die IT consultant willen worden voor een verzekeraar. Rot op Ik wil een baan die aansluit op mijn studie en bij mijn interesses
Oud 21-08-2018, 19:00
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ja ik ook niet. Ik ben vooral van t lekker mezelf zijn enzo #kuthippie

Plus ze voorspellen 25 graden. Met 20 max had ik t een stuk makkelijker gevonden.
in korte broek en T-shirt reizen en vlak van te voren formeel omkleden
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 21-08-2018, 19:21
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja dat heb ik overwogen maar de chick met wie ik het gesprek heb komt me bij de deur beneden ophalen. Zal ik dat dan maar gewoon doen in het toilet in de lobby van t hotel ernaast?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-08-2018, 19:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Beetje goed kokerrokje met een net shirt/ nette blouse? Netjes, maar niet te warm.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-08-2018, 20:19
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Wat voor functie zoef? Kleding lijkt me ook afhankelijk van functie/bedrijf.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 22-08-2018, 09:18
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik was net voor een klantenservice functie bij een wol/haak brei webshop. Dus daar maakte het niet zo heeeeel veel uit. Maar vanmiddag bij een start-up in de financiële dienstverlening vind ik een lastige. Denen zijn echt heel lais back wat betreft werkkleding en het is al snel too much, maar ik wil ook niet te underdressed gaan.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-08-2018, 09:27
Verwijderd
Succes zoef, ik zal duimen!
Oud 22-08-2018, 09:38
Verwijderd
Als vrouw heb je het voordeel dat er iets meer ruimte is, als man is het toch vrij snel "wel of geen pak". Start-up in finance is ook onmogelijk in te schatten natuurlijk, kan alle kanten op, van superstrak en netjes naar totale chaos op slippers in de korte broek met ontbloot bovenlijf (als vrouw misschien sowieso een strategie - niet per definitie een goede).

Bij ons - maar ik werk niet voor een start-up, en niet in Denemarken en er zijn afdelingen binnen ons bedrijf waar ze daar veel minder op zouden letten, I'm looking at you IT! - kun je als je echt te slordig/casual gekleed komt een verkeerde indruk maken. Dan moet je al van heel goede huize komen wil je dat door een supergesprek nog goedmaken. Maar dan heb ik het niet over een iets te frivole sok of een rare kleur overhemd; maar over een Marilyn Manson-t shirt of zo. Nette broek, schoenen en overhemd en het komt wel goed.

Kortom: geen extreme dingen qua kleding - zeker naar de onderkant; overdressed ben je niet snel voor een eerste gesprek - en het maakt niet zo veel uit. Sterker nog; als blijkt dat dat wel wat uitmaakt, dan kun je je meteen afvragen of je wel voor dat bedrijf wilt werken, een bedrijf dat hoofdzakelijk op kledingkeuze selecteert. Benoem ook gerust in het gesprek dat je het lastig vond om in te schatten wat de dresscode in het bedrijf is.
Oud 22-08-2018, 10:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Geen spijkerbroek maar een nette broek of rok met een blousje of een jurkje is dan toch wel prima?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-08-2018, 10:19
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Als vrouw heb je het voordeel dat er iets meer ruimte is, als man is het toch vrij snel "wel of geen pak". Start-up in finance is ook onmogelijk in te schatten natuurlijk, kan alle kanten op, van superstrak en netjes naar totale chaos op slippers in de korte broek met ontbloot bovenlijf (als vrouw misschien sowieso een strategie - niet per definitie een goede).

Bij ons - maar ik werk niet voor een start-up, en niet in Denemarken en er zijn afdelingen binnen ons bedrijf waar ze daar veel minder op zouden letten, I'm looking at you IT! - kun je als je echt te slordig/casual gekleed komt een verkeerde indruk maken. Dan moet je al van heel goede huize komen wil je dat door een supergesprek nog goedmaken. Maar dan heb ik het niet over een iets te frivole sok of een rare kleur overhemd; maar over een Marilyn Manson-t shirt of zo. Nette broek, schoenen en overhemd en het komt wel goed.

Kortom: geen extreme dingen qua kleding - zeker naar de onderkant; overdressed ben je niet snel voor een eerste gesprek - en het maakt niet zo veel uit. Sterker nog; als blijkt dat dat wel wat uitmaakt, dan kun je je meteen afvragen of je wel voor dat bedrijf wilt werken, een bedrijf dat hoofdzakelijk op kledingkeuze selecteert. Benoem ook gerust in het gesprek dat je het lastig vond om in te schatten wat de dresscode in het bedrijf is.
Oooh wat zouden we toch zonder jou wijze woorden moeten! Vooral dat laatste punt is een goeie, daar had ik nog niet eens over nagedacht
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-08-2018, 10:22
Verwijderd
Muziekdocenten die goede referenties hebben en een Marilyn Manson shirt aanhebben tijdens hun sollicitatiegesprek; direct aangenomen zonder verder gesprek.
Oud 22-08-2018, 10:44
Verwijderd
Wat een doffe ellende is NSClient++ ook echt, serieus.
Oud 22-08-2018, 11:52
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Hoe werkt loonheffingskorting? Ik moest laatst aangeven of ik dat wilde of niet, maar ik weet niet in welk geval je dat wel of niet moet toepassen.
Oud 22-08-2018, 11:55
Verwijderd
In welke context precies?
Oud 22-08-2018, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Hoe werkt loonheffingskorting? Ik moest laatst aangeven of ik dat wilde of niet, maar ik weet niet in welk geval je dat wel of niet moet toepassen.
Geen antwoord op je vraag want de vraag die je stelt is gezien wat er daarna komt totaal niet wat je wilt weten

Over het algemeen wel toepassen, want geld nu is meer waard dan geld later. Als je het al ergens toepast dan niet want dan moet je later geld terugbetalen en dat is ook weer niet fijn. Nooit op meer dan één plek tegelijk toepassen.
Oud 22-08-2018, 12:16
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
In welke context precies?
Ik moest vorig weekend op Lowlands werken en toen moest ik voor mijn contract aangeven of ik loonheffingskorting wilde toepassen of niet, maar ik had dus eigenlijk geen idee wat ik daarmee aanmoest
Oud 22-08-2018, 12:19
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik moest vorig weekend op Lowlands werken en toen moest ik voor mijn contract aangeven of ik loonheffingskorting wilde toepassen of niet, maar ik had dus eigenlijk geen idee wat ik daarmee aanmoest
Heb je nog nooit gewerkt?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 22-08-2018, 12:24
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Heb je nog nooit gewerkt?
Jawel, maar op wat zwart werk na alleen in het buitenland
Oud 22-08-2018, 12:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Drie van de vier de projectleiders die maandag van vakantie terugkomen zijn me vandaag aan het mailen. Iets over vakantie en werk loslaten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-08-2018, 12:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Heb je nog nooit gewerkt?
Ik heb vaak genoeg werkt maar nooit zo bij stil gestaan/ werd niet gevraagd omdat ik te weinig werkte omdat relevant te laten zijn. Bij het contract voor mijn nieuwe baan heb ik maar even aan m'n vader gevraagd wat het precies was
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-08-2018, 13:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zelfs als ik één dag ergens werkte, moest ik zo'n formulier invullen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-08-2018, 16:36
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Omg youguise, er werkte vandaag een trainee bij ons voor een andere winkel en ik heb srsly nog nooit iemand in m'n leven zo langzaam zien bewegen. Hij is nog es aangenomen als leidinggevende ook. Vriendelijke gozer hoor, maar daaaaaamn. Een naam opschrijven duurde al een minuut. Als ze met hem verdergaan ga ik me echt afvragen waarom er aan ons wel zulke strenge eisen worden gesteld.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 22-08-2018, 16:48
Verwijderd
Een van mijn cliënten had gevraagd wanneer mijn baby groot genoeg is om alleen thuis te blijven zodat ik kan komen werken.

Mijn allerliefste collega gaat volgend jaar juni weg, en het is de vraag of ik tot die tijd blijf. Er aangezien wij zo ongeveer degene zijn die in staat zijn om orde te scheppen, ben ik benieuwd hoe groot de puinhoop word. Het is een gigantische rotzooi. Bij dat ik nog tot november thuis ben, maar ben ook benieuwd in wat voor chaos ik terug kom.
Oud 22-08-2018, 16:56
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Een van mijn cliënten had gevraagd wanneer mijn baby groot genoeg is om alleen thuis te blijven zodat ik kan komen werken.
Dit is zooo cute!
Oud 22-08-2018, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Ik moest vorig weekend op Lowlands werken en toen moest ik voor mijn contract aangeven of ik loonheffingskorting wilde toepassen of niet, maar ik had dus eigenlijk geen idee wat ik daarmee aanmoest
Juist als je weinig werkt is het relevant 😉 bij fulltime maakt het niet zoveel uit.
Oud 23-08-2018, 09:51
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
Muziekdocenten die goede referenties hebben en een Marilyn Manson shirt aanhebben tijdens hun sollicitatiegesprek; direct aangenomen zonder verder gesprek.
Haha, tijdje zo'n dude als docent gehad. Praktisch altijd op slippers of kistjes en immer een smoezelig jaren 90 deathmetal shirt aan. Briljante gast.
__________________
Rodent of unusual size
Oud 23-08-2018, 09:57
Verwijderd
Wij hadden zo'n geschiedenis leraar. Kistjes, afritsbroeken met duizend zakken en alleen maar vaalzwarte shirts, al dan niet met metalprint. Beste leraar die ik ooit gehad heb.
Oud 23-08-2018, 10:02
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Yay, gloednieuwe klant vindt mijn aangedragen concepten en content voor wat websites helemaal nice en ziet nu al wel wat in een langdurige samenwerking.
__________________
Rodent of unusual size
Oud 23-08-2018, 12:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe gingen je sollicitaties, Zoef?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-08-2018, 13:01
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Die van gisterochtend voor mijn gevoel heel goed. Met een heel leuk klein team in een snel groeiend bedrijf waar alles en iedereen bij elkaar zit (van logistiek/shipping tot website developement en marketing maar ook design development ed) met daardoor veel mogelijkheden om snel veranderingen door te voeren als je ergens problemen ziet. En ik zit te wachten op een verlossend telefoontje of degene met wie ze gistermiddag een gesprek had geschikter is dan ik.
Die van gistermiddag bleek het begin te zijn van een vrij lang sollicitatie proces waar nog een assessment, 2e gesprek, nog een opdracht en uiteindelijk gesprek met de betreffende teamleider bij horen, met pas uitsluitsel over meer als de recruiter weer terug is van vakantie over 2,5e week. En ondanks dat ik dacht dat het meer een functie was waar ik op m’n plek zou zijn viel me dat een beetje tegen. Terwijl ik zat te wachten zat ik achter het Nederlandse team waar eindeloos dingen als kutpartners, kutklanten, ben blij als ik hier straks vanaf ben en meer van zulks uitkwam, en ik geloof dat ik die omgeving wel een beetje heb gehad.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-08-2018, 13:09
Verwijderd
Zoef, doe dat (tweede) bedrijf een plezier, en geef dat eerlijk terug als je dat bedrijf afwijst (hopelijk omdat je de eerste functie krijgt). Misschien iets netter dan je het nu verwoordt, maar aangeven dat je tijdens het wachten het idee had dat er een nogal negatieve sfeer in het callcenter (?) hing zonder direct de Nederlanders te verlinken.

Ik zou het in ieder geval fijn vinden als een sollicitant zoiets bij ons had en dat terugkoppelde.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.