Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2005, 08:04
Verwijderd
Ik kan me nergens echt goed voor motiveren, ook al vind ik het nog zo leuk... Gebrek aan motevatie helpt op school ook niet echt mee. Ik wil heel graag over, maar ik leer gewoon (bijna) niet
Ben ik nou zo lui ofzo? Of gewoon te verslaafd aan het internet
Maar ik kan me voor anderen dingen ook niet echt goed motiveren.
Heeft iemand dit ook en weet iemand hoe je je WEL goed kan motiveren voor iets?

Offtopic: even de titel aangepast, ik ergerde me er vreselijk aan

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 20:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2005, 08:22
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Wat school betreft je zou je zelf een doel kunnen stellen van dat wil ik later worden , of die richting wil ik op.

Maar o nee daarvoor moet ik naar school

Ik moet school wel halen anders.....

Je put je motivatie dan aan je doel.


Het helpt bij mij wel eig.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 08:50
Verwijderd
Waarom lukt het je niet om je tot bijvoorbeeld school te zetten? Vind je het niet leuk of is het heel erg saai of is het te gemakkelijk?

Vaak is het zo dat als de stof te gemakkelijk is je automatisch lui word, omdat je weet dat je met niets doen toch wel voldoendes haalt, als je eenmaal in die spiraal zit kom je er erg lastig uit..

Het helpt vaak, zoals I Love Stars al zei, om jezelf een doel te stellen, maar als dat niet werkt (omdat je het nog niet weet, of omdat het nog te ver weg voor je is) dan moet je dat vooral niet doen.

Ik probeer altijd maar de leuke dingen ervan in te zien, of de positieve gevolgen. Ik bedoel als ik dit jaar overga heb ik nooit meer frans,geschiedenis,duits,maatschappijleer en ckv, en daar heb ik heel wat voor over!

Als je uiteindelijk weet wat je wil, zeg dan niet "oh dat doe ik dan volgend jaar wel" maar begin er meteen mee. Denk aan de uitspraak "Niet morgen, maar nu!" je kan altijd meteen beginnen met alles wat je liever anders wil
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 13:24
DigitalWorld
Avatar van DigitalWorld
DigitalWorld is offline
motivatie heeft iets te maken met de situatie zelf. bijvoorbeeld:
Ik zit heerlijk achter mijn pctje lekker een beetje msn'en en te surfen over het internet. Maarja op mijn bureau zie ik mijn wiskunde liggen. Nou. liever msn dan wiskunde. toch?

Maar wat nou als ik de pc eens uitzet. dan moet ik wel aan mijn wiskunde gaan beginnen. En hoe sneller ik klaar ben met mijn wiskunde hoe sneller ik weer achter de pc kan. Plus het feit dat ik dan, omdat ik mijn wiskunde heb gemaakt, niet blijf zitten!

Snap?
__________________
bladie baldie blaaa!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 14:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
vind je dingen wel leuk?
want ik heb ook nergens motivatie voor
maar dat komt waarschijnlijk doordat ik gewoon onverschillig ben en niks leuk vind

maar het is te gemakkelijk om je te verschuilen achter gebrek aan discipline of motivaite
gooi dat internet er eens af (dat scheelt uren op een dag)
en dwing jezelf je schoolwerk te maken.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 05:57
Verwijderd
Bedankt voor reacties
Maarja, ik vind het nou niet echt leuk.
Ik leer zo goed als niet
Maar ik ben een niveau omlaag gegaan, omdat ik juist te weinig deed voor school en dus te weinig leerde, maar dit is gewoon makkelijk over het algemeen.
Ik zal eens aan mijn ouders vragen om tijdelijk internet van mijn kamer af te gooien en dat ik dan in ieder geval kan leren.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 09:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Maak eens een schema voor jezelf. Nee, je leert niet 'vanmiddag', maar je leert 'vanmiddag van halftwee tot halfvier'. Als je dat zo stellig voor jezelf plant is het moeilijk nog te zeggen dat je het later wel doet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:04
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ooit word je volwassen

Tot het zover is: niet gaan blowen, dan kom je écht nergens meer aan toe.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:11
bidule
Avatar van bidule
bidule is offline
Bedenk een beloon en straf model voor jezelf. Als je vandaag dit en dit doet, mag je 3 uur computeren, doe je dit niet dan mag je vandaag en morgen niet computeren. Dit systeem begint bij mij redelijk te werken. Het is niet makkelijk, maar het is een van de weinige dingen die je kan helpen. Je zult het toch zelf moeten doen. Probeer van het leven te genieten en werk aan jezelf, dan komt het allemaal goed.
__________________
The truth is out there, somewhere
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 14:07
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
ik heb ook wel zoiets gehad. het helpt in ieder geval om NIET vlak voor de toetsweek een nieuw spel te kopen ofzoiets, want dan besteedt je daar waracshijnlijk teveel tijd aan . ikzelf merk gewoon op een moment: nu kan ik niks meer achter de computer, ik zit alleen nog maar, en dan doe ik meestal wel wat huiswerk.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 16:22
megas
megas is offline
Ach, dat heb ik ook. Knettergek word ik ervan. Hoeveel goede voornemens ik ook heb, meestal komt er uiteindelijk niks van terecht. Klote, vooral omdat je het zelf doet. Maar je doet er niks aan! Of, eigenlijk wel, als je genoeg motivatie hebt, Maar die gaat steeds weer weg. Zie je de cyclus?

x
__________________
I didn't loose my mind... it was mine to give away
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 16:26
Verwijderd
Als je je ergens niet voor wilt inzetten vind je het dus blijkbaar niet leuk genoeg, dan hanteer je de verkeerde definitie van 'leuk vinden'. Als je iets écht leuk vindt, dan wil je je daar zo vaak mogelijk mee bezig houden, en dan wil je ook moeite doen om iets te leren dat misschien nú even saai is, maar dat je later wel in staat stelt om datgene wat je leuk vindt nóg beter te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 17:04
megas
megas is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2005 @ 17:26 :
Als je je ergens niet voor wilt inzetten vind je het dus blijkbaar niet leuk genoeg, dan hanteer je de verkeerde definitie van 'leuk vinden'. Als je iets écht leuk vindt, dan wil je je daar zo vaak mogelijk mee bezig houden, en dan wil je ook moeite doen om iets te leren dat misschien nú even saai is, maar dat je later wel in staat stelt om datgene wat je leuk vindt nóg beter te doen.
Ja, en dat is nu juist het probleem. Dat heb ik dus echt bij he-le-maal nooit. Terwijl ik toch echt wel plezier in dingen heb. Totdat het niet meer leuk is. Maar goed, het gaat er om dat je daar soms best flauw van kan worden. De meeste mensen snappen het niet, en ik kan er zelf ook geen logische verklaring voor geven. Op een gegeven moment DOE je dingen gewoon niet meer, ookal weet je best hoe noodzakelijk het is.

*vaagh toch*
__________________
I didn't loose my mind... it was mine to give away
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 01:31
Verwijderd
Citaat:
megas schreef op 02-07-2005 @ 18:04 :
Ja, en dat is nu juist het probleem. Dat heb ik dus echt bij he-le-maal nooit. Terwijl ik toch echt wel plezier in dingen heb. Totdat het niet meer leuk is. Maar goed, het gaat er om dat je daar soms best flauw van kan worden. De meeste mensen snappen het niet, en ik kan er zelf ook geen logische verklaring voor geven. Op een gegeven moment DOE je dingen gewoon niet meer, ookal weet je best hoe noodzakelijk het is.

*vaagh toch*
Dat gevoel ken ik maar al te goed. Je kunt er eigenlijk niets aan doen. Ik niet althans. Je motivatie e.d. wordt bepaald door de activiteit in een bepaald gebied van je hersenen. Maar ja, sommige mensen blijken soms ineens bereid veel meer te doen wanneer ze een doel hebben. Maar dan moet je wel een doel hebben. Als je jezelf geen doel kunt stellen dan heb je wel pech. Dat is dan geen kwestie van luiheid... Je kan er dan zelf namelijk niks aan doen. Of microscopisch weinig. Misschien dat anderen je dan kunnen motiveren.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 06:38
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Pffff... de motivatie om te gaan werken aan school mist bij mij ook altijd... ik kan het zelf niet zo'n probleem vinden, ik haal het toch wel... ik heb er dan ook geen schuldgevoel over ofzo... als je er over nadenkt; als je je vakken wel gewoon haalt, wat is het probleem dan? Bij mij lijkt het in ieder geval zo dat het altijd anderen zijn die een probleem hebben met mijn studiegedrag (of het ontbreken ervan..)

Maar luister vooral niet naar mij hoor, ik ben van 't VWO naar de HAVO, en van de HAVO naar de MAVO geschopt, en na veel omzwervingen en andere dingen waar ik me ook niet echt voor kon interesseren ben ik weer terug gegaan naar de middelbare school zodat ik op m'n 20e dan eindelijk met een HAVO papiertje aan kwam zetten..

Ik doe nu een HBO opleiding.. damn, mooi dus dat ik geen reet uitvoer dus.. is niet nodig ook, want ik haal alles met mijn ogen dicht.. behalve dan voor groepsopdrachten, daar werk ik me voor achterover.. die zijn vaak ook wel leuk om te doen, en ik vind het echt zwaar asociaal als je anderen jouw werk laat doen.. maar jah..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 14:25
Verwijderd
ik ben ook nog nooit gemotiveerd geweest..

ik heb met school echt nog nooit geleerd,

stage vond ik geen bal aan ( en moeilijk vol te houden)


en met mijn werk stop ik altijd hihih
omdat ik het gewoon saai vind
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 14:38
Verwijderd
Zoals ik hier ook zei probeer ik een beetje zoveel mogelijk negatieve dingen te bedenken die ik kan voorkomen als ik iets niet doe wat toch nodig moet gebeuren.

Bijvoorbeeld een opdracht voor school, als ik dat niet afkrijg omdat ik te laat begonnen ben krijg ik een laag cijfer. Dan worden m'n ouders weer boos, rapportcijfer lager, zulke dingen. Ik denk dan zoiets als "Hé, ga eens aan het werk! Worden pa en ma niet boos!"

Misschien heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Motivatie
Verwijderd
3 08-05-2016 18:57
Studeren Motivatie studenten ---- vraag aan jou!
NaamNaamNaam
9 18-04-2010 10:33
Algemene schoolzaken Motivatie weg..
KiMZz
5 09-06-2008 13:35
Psychologie motivatie - concentratie
vedetje
5 04-07-2007 14:22
Psychologie [Vraagje] Motivatie kwijt
Stefanie
20 09-09-2006 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.