Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2006, 19:33
tlp
tlp is offline
Sinds een paar weken vind ik een meisje van mijn school leuk, en zij ook sinds die tijd mij. In het begin was het allemaal een beetje onduidelijk. Zij is 16, ik ben 15.

Voor haar (en voor mij ook) is het allemaal nog een beetje nieuw. Hierdoor vindt ze veel eng, en wacht ze het liefst zo lang mogelijk af. Daarna spraken we steeds meer af in de weekenden, voordal dan omdat ze veel huiswerk heeft. Het werd allemaal een beetje gepusht door haar vrienden en die van mij; ze vonden allemaal dat het na 2 weken al iets moest worden. Daar geloofde ik niet in, en heb toen nog een week gewacht, maar voor het zo ver was werd mij over msn door haar duidelijk gemaakt dat ze liever rustig aan doet. Ik vond (en vind) het allemaal wel best, met de gedachte hoe langer uitstelling hoe langer de relatie straks duurt. Het is allemaal nog nieuw voor haar, dus dan kan wachten geen kwaad. Toch zag ik haar dat weekend veel.

De week daar op was er ook van alles gepland (afgelopen week). Tot ik het vermoeden kreeg dat ze er geen zin meer in had. Ik houd van duidelijkheid, dus mailtje gestuurd hoe t allemaal zat. En kreeg terug dat ze mij toch liever ziet als een goede vriend. Zoals ik al eerder zei, ze is erg onzeker, en dit was voor haar een eerste keer dat er een relatie zat aan te komen. Ook heb ik 2 dagen, en de hele periode daarvoor nog gehoord dat ze mij heel leuk vond, en dat soort verhaaltjes. Opeens verandert het dan voor haar, en ziet ze mij liever als goede vriend (waar ik na een relatie eigenlijk nooit in geloof).

Wat ik denk is dat ze het allemaal gewoon eng vindt, en het nu op iets anders gooit. Wat denken jullie er van? Verandert zoiets van dag op dag. Op die dag is niks ergs gebeurd, in tegenstelling juist.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2006, 19:43
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Misschien een keer face to face contact? Dat gedoe via internet, daar word je meestal niet wijzer van. Probeer eens een keer met haar alleen af te spreken en vraag er dan naar.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 19:56
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als ze tegen je praat dan mag ze je dus, dat scheelt al. Wat je ook doet, wees niet opdringerig. Waarom vroeg je of ze er nog zeker van was of ze wel wilde... Als jij onzeker bent over een ontmoeting, dan wordt zijn het ook natuurlijk. "ik zie je dan en dan, komt allemaal in orde" kijk, aan zo'n zin heb je al veel meer natuurlijk.

Als je dr zo leuk vindt, zoen een keertje met dr, als ze dat toelaat weet je toch precies wat ze wilt?

Ze moet wel heel leuk zijn, want als ik het zo lees zou ik mn tijd echt niet verdoen aan zo'n meisje...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 19-03-2006 @ 20:56 :
Als ze tegen je praat dan mag ze je dus, dat scheelt al.
Wat een conclusie... (Ik praat ook tegen mensen die ik niet mag en ik geloof dat dat echt voor meer mensen geldt. Niet dat dit voor TS en dat meisje zal gelden, maar ik vind de conclusie niet zo logisch. Ook zit er tussen iemand mogen en iemand leuk vinden een vrij groot verschil.)

@TS: Praat er met haar over en dan idd face to face.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 21:09
Verwijderd
Ik denk dat wij ook niet echt kunnen weten wat ze wil, misschien weet ze het zelf niet eens..
Je stuurde haar een mailtje omdat je duidelijkheid wilde.. Het kan dat ze daardoor het gevoel had dat ze 'moest beslissen' en misschien weet ze zelf nog niet eens wat ze wel/niet voelt en daarom zei dat ze liever vrienden wil zijn..

Ik weet ook niet hoe lang dit al allemaal 'speelt' maar geef haar en jezelf iig de tijd.
Focus niet (te veel) op een relatie en kijk hoe het loopt.
Doe leuke dingen samen maar geen overhaasde dingen/dingen waar je spijt van kan krijgen als er nog geen duidelijkheid is..
Als ze uiteindelijk toch een relatie met je wil kom je daar snel genoeg achter
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 21:50
tlp
tlp is offline
Ik wilde duidelijkheid, omdat ik het idee had dat ze er niets meer in zag. Heb geen zin om nog mijn energie te steken in iets wat toch niet werkt.

Ze is inderdaad erg leuk, maar het is allemaal nog zo nieuw voor haar, zij vindt het eng, en dat is ook de reden van het wachten.

Ik heb inmiddels wat afgesproken, want ik wil gewoon duidelijk weten wat zij wil.

Bedankt allemaal, ik heb er zeker wat aan gehad!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:05
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
gewoon rustig benaderen, veel met zn twee'tjes zijn, gezellig doen, geen gepush, je intresse tonen en als ze je dan nog niet wil dan wil ze je echt niet en kun je je energie beter ergens anders in stoppen...
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:17
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 19-03-2006 @ 23:05 :
je [edit] kan je [/edit] energie beter ergens anders in stoppen...
das mijn mening erover. t komt bij mij over als vaag wieberig gedoe. ik ben geneigd te zeggen, lozen die hap. ik herken t namelijk. ik houd ook niet van vaag loos gedoe.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 19-03-2006 @ 23:17 :
das mijn mening erover. t komt bij mij over als vaag wieberig gedoe. ik ben geneigd te zeggen, lozen die hap. ik herken t namelijk. ik houd ook niet van vaag loos gedoe.
Nou ja, het zal zeker niet zo makkelijk zijn als je nu zegt. Maar je hebt wel gelijk..
@ TS: Als je zo door gaat doe je misschien dingen waar je later spijt van krijgt, als je merkt dat het toch nooit iets zal worden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:50
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
tlp schreef op 19-03-2006 @ 20:33 :
Sinds een paar weken vind ik een meisje van mijn school leuk, en zij ook sinds die tijd mij. In het begin was het allemaal een beetje onduidelijk. Zij is 16, ik ben 15.

Voor haar (en voor mij ook) is het allemaal nog een beetje nieuw. Hierdoor vindt ze veel eng, en wacht ze het liefst zo lang mogelijk af. Daarna spraken we steeds meer af in de weekenden, voordal dan omdat ze veel huiswerk heeft. Het werd allemaal een beetje gepusht door haar vrienden en die van mij; ze vonden allemaal dat het na 2 weken al iets moest worden. Daar geloofde ik niet in, en heb toen nog een week gewacht, maar voor het zo ver was werd mij over msn door haar duidelijk gemaakt dat ze liever rustig aan doet. Ik vond (en vind) het allemaal wel best, met de gedachte hoe langer uitstelling hoe langer de relatie straks duurt. Het is allemaal nog nieuw voor haar, dus dan kan wachten geen kwaad. Toch zag ik haar dat weekend veel.

De week daar op was er ook van alles gepland (afgelopen week). Tot ik het vermoeden kreeg dat ze er geen zin meer in had. Ik houd van duidelijkheid, dus mailtje gestuurd hoe t allemaal zat. En kreeg terug dat ze mij toch liever ziet als een goede vriend. Zoals ik al eerder zei, ze is erg onzeker, en dit was voor haar een eerste keer dat er een relatie zat aan te komen. Ook heb ik 2 dagen, en de hele periode daarvoor nog gehoord dat ze mij heel leuk vond, en dat soort verhaaltjes. Opeens verandert het dan voor haar, en ziet ze mij liever als goede vriend (waar ik na een relatie eigenlijk nooit in geloof).

Wat ik denk is dat ze het allemaal gewoon eng vindt, en het nu op iets anders gooit. Wat denken jullie er van? Verandert zoiets van dag op dag. Op die dag is niks ergs gebeurd, in tegenstelling juist.
Ze is misschien onzeker, maar dat zijn vrijwel alle meisjes van 16 op dit gebied. Echter, zowel zekere als onzekere meisjes kunnen aangeven of ze iemand leuk vinden of niet. Welnu, dit meisje vind jou helemaal niet leuk.

Ze heeft namelijk gezegt dat ze vrienden wil zijn. Niet bepaald hogere wiskunde he vriend? Kan ze dit gezegt hebben als resultaat van haar onzekerheid? Nee.

En dan nog iets. je gebruikt het woord 'opeens'. Dit gebeurde echter niet opeens, het gebeurde geleidelijk. Jou acties zorgden ervoor dat ze jou niet leuk meer vind. Jammer en vervelend, maar waar. Een van je fouten was bijvoorbeeld dat je duidelijk je intenties liet merken.. Je grootste fout is dat zelfs. Dat is niet erg want je bent nog erg jong. Tip voor de volgende keer: laat niet zo duidelijk merken dat je een meisje erg leuk vind. kortom: msn en sms niet voortdurend met haar en vraag haar vooral niet om een relatie of of ze je leuk vind.

Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:54
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
tlp schreef op 19-03-2006 @ 22:50 :
Ik wilde duidelijkheid, omdat ik het idee had dat ze er niets meer in zag. Heb geen zin om nog mijn energie te steken in iets wat toch niet werkt.

Ze is inderdaad erg leuk, maar het is allemaal nog zo nieuw voor haar, zij vindt het eng, en dat is ook de reden van het wachten.

Ik heb inmiddels wat afgesproken, want ik wil gewoon duidelijk weten wat zij wil.

Bedankt allemaal, ik heb er zeker wat aan gehad!
Nog ene tip makker. Geloof niet al die bullshit als ik vind het eng en ik weet het allemaal niet .. vrouwengelul om je de harde waarheid niet te hoeven vertellen. Serieus.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 00:17
56k
Avatar van 56k
56k is offline
je moet haar vingeren
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 07:56
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Van wie heb je gehoord dat zij je leuk vindt? Van haarzelf, in het echt? Of van haar op MSN in een vage omschrijving die wel zoiets zou kunnen betekenen? Of van haar vrienden/jouw vrienden. Het klinkt een beetje alsof jullie vrienden graag willen dat jullie iets krijgen maar dat het van jullie zelf allemaal niet zo nodig hoeft.
En dat het allemaal nieuw voor haar is betekent niet dat ze daarom zo doet, misschien vindt ze jou wel niet leuk, maar zegt iedereen dat waardoor ze zoiets denkt?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 10:05
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
tlp schreef op 19-03-2006 @ 20:33 :
Daarna spraken we steeds meer af in de weekenden, voordal dan omdat ze veel huiswerk heeft.
Ik zie het verband niet helemaal
Meestal als ik veel huiswerk heb spreek ik juist niets af..

OT: Zoals iemand hier al zei, heb je van haar zelf gehoord dat ze je leuk vind? Zo niet, moet je dat zeker ook nog goed informeren... En verder ook idd face to face en zeggen dat je nu duidelijkheid wil, want nu houd ze je alleen aan t lijntje. Al die aandacht is toch best leuk namelijk...

Succes!
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 16:04
tlp
tlp is offline
Ik heb het van haar zelf gehoord, en ik snapte ook niet dat het (volgens haar) ineens omsloeg. Zoiets gebeurt volgens mij niet in ene.

Citaat:
Ze is misschien onzeker, maar dat zijn vrijwel alle meisjes van 16 op dit gebied. Echter, zowel zekere als onzekere meisjes kunnen aangeven of ze iemand leuk vinden of niet. Welnu, dit meisje vind jou helemaal niet leuk.
Ze vond me wel degelijk leuk, zoals hier boven, heeft ze het zelf gezegd!

Misschien dat iemand het herkent. Ze is enigst kind, en volgens mij daar door anders opgevoed door haar ouders (ik wil niet zeggen dat dit altijd zo is).

Vingeren? Waar slaat dat nou weer op?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 17:05
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
tlp schreef op 20-03-2006 @ 17:04 :

Vingeren? Waar slaat dat nou weer op?
so she will squeel like an unpotted humbucker at high gain perhaps?


nee, ik snap ook niet waarom dat gezegd is.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:18
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 20-03-2006 @ 18:05 :
so she will squeel like an unpotted humbucker at high gain perhaps?



__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:23
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als je dr leuk vindt, dan ga je dat niet zeggen natuurlijk. Geen woorden maar daden

En als een meisje je echt leuk vindt, dan maakt ze tijd voor je. Als ze zegt dat ze iets moet doen op die dag kan dat best zo zijn, er vanuitgaande dat niet alle meisjes liegen. Maar bij een 2e maal kan je er dus inderdaad vanuit gaan dat ze een smoesje maakt, omdat ze hoopt dat je ophoudt met vragen...

Mijn advies zou trouwens eerder zijn: laat op een indirecte manier weten dat je dr mag, maar ga zeker niet pushen om dingen gedaan te krijgen. Een man is niet afhankelijk, en wat maakt het nou uit of je de goedkeuring van zo'n klein meisje hebt... Als jij gewoon jezelf bent en lol hebt in je leven komen ze achter jou aan ipv andersom, en dat geeft veel meer voldoening.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2006, 19:34
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
tlp schreef op 20-03-2006 @ 17:04 :

Vingeren? Waar slaat dat nou weer op?
You just have to find the clitoris!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:37
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Misschien moet je het even laten bezinken, vrienden met haar worden, zorgen dat de vrienden van jullie allebei hun interesse in jullie verliezen en daarna pas weer verder gaan hopen/kijken naar een relatie. Herken de onzekerheidsgevoelens namelijk Vrienden en een toekomstig vriendje die er druk op gaan zetten helpt dus echt averechts als ze dus iets voor je voelt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:41
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-03-2006 @ 20:34 :
You just have to find the clitoris!
VINDEN!?!? krijg ik er geen handleiding bij?
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Biologie of toch niet?
xilonkaa
2 06-11-2012 17:50
Liefde & Relatie Verliefd.. Of toch niet?
bamboocha
31 08-07-2007 19:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dit kunnen we toch niet laten gebeuren?
gewoonmax
18 03-10-2006 19:32
Liefde & Relatie Onmogelijk..of toch niet?!
JustOneLove
21 26-05-2006 11:28
Liefde & Relatie vriendin...of toch niet zo'n goeie vriendin?
devilcat
14 25-02-2003 15:45
Liefde & Relatie Zou ze nou toch wat van me willen?
Dr_Love
2 26-08-2002 16:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.