Oud 07-09-2014, 17:12
merleaun
merleaun is offline
Hey allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik zit nu namelijk in 5 havo met een CM profiel. Toen ik mijn profiel moest kiezen had ik nog geen idee wat ik wou worden en ik was over het algemeen in vrijwel alle vakken goed. Uiteindelijk heb ik voor CM gekozen omdat geschiedenis mij erg interesseert. Nu is mijn oog gevallen op de studie sterrenkunde en dit kan nooit bereikt worden zonder een profiel met de vakken natuurkunde en wiskunde B. Dit heb ik dus niet in mijn pakket en ik kan ook geen manier vinden om nu nog de studie sterrenkunde te doen. Ik vind het best vreemd dat ze je op 15 jarige leeftijd een keuze laten maken die je later een hoop beperkingen oplegt bij je studiekeuze. Heeft iemand een idee hoe het nog mogelijk zou zijn om toch deze studie te doen?

Heel erg bedankt,

Merleau
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2014, 17:45
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ben het helemaal met je eens dat ze je eigenlijk te vroeg laten kiezen voor een vakkenpakket. Als je sterrenkunde wilt doen, zul je ook eerst een vwo-diploma moeten halen. Je kunt na je havo door naar 5 vwo, en ik denk dat je dan de vakken die je nodig hebt wel kunt gaan doen. Als dat niet kan, kun je altijd nog deelcertificaten halen bij iets van een vavo (of het luzac college als je ouders rijk zijn). Overleg dit ook eens met de decaan op school, die kan je helpen uitstippelen hoe je toch bij sterrenkunde terecht kan komen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 17:51
merleaun
merleaun is offline
Ik ben 18 als ik klaar ben met mijn middelbare school en kan dan dus idd de vavo doen. Ik ga me hier zeker verder op verdiepen en zal inderdaad ook eens praten met mijn mentor of decaan. Heel erg bedankt

Merleau
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 18:04
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Niet om te ontmoedigen, maar wel om over na te denken: weet je wat sterrenkunde studeren inhoudt? Er wordt niet voor niets natuurkunde en wiskunde B op vwo-niveau gevraagd. Veel is simpelweg toegepaste wiskunde. Als je nu havo cultuur en maatschappij doet, heb je dan wel een juist beeld ervan?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 21:32
Verwijderd
Ik heb wel eens gehoort dat je bij loi ook extra vakken kunt volgen, maar ik weet het niet zeker
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 21:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb wel eens gehoort dat je bij loi ook extra vakken kunt volgen, maar ik weet het niet zeker
dat klopt, je kunt zelfs het complete vwo doen. Maar dat is dan wel thuisstudie en het is heel duur.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2017, 23:31
Nootjuh285
Nootjuh285 is offline
Hoi,
Ik heb toevallig nu hetzelfde probleem. Ik ga nu eerst Vavo doen voor natuurkunde, scheikunde en Wiskunde B en D. Maar ik ben eerder benieuwd over hoe jij dit uiteindelijk hebt opgelost en hoe het nu gaat?

X Noa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het algemene vavo-topic
Tink*
125 14-09-2019 01:49
Studeren Geneeskunde, Havo E&M..
haly4
21 05-01-2017 18:52
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Studeren van profiel veranderen wel of niet doen?
havo-kid
7 28-09-2013 10:44
Algemene schoolzaken Achterstanden
Matsh
2 08-01-2008 16:43
Algemene schoolzaken Profielen na 2007: Een verbetering?
X_Mariet_X
187 05-04-2006 18:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.