Oud 16-06-2019, 02:21
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Wat vinden jullie daarvan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2019, 02:32
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Kut. Gelukkig fiets ik bijna nooit, maar als ik fiets heb ik best vaak navigatie aan en dat mag straks ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 02:37
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Kut. Gelukkig fiets ik bijna nooit, maar als ik fiets heb ik best vaak navigatie aan en dat mag straks ook niet meer
Ik vind het oké. Ik app nooit op de fiets.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 08:12
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Heel goed.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 11:42
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik vind het oké. Ik app nooit op de fiets.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2019, 23:18
Verwijderd
En hoe geld(t? iemand help me dit spellen) het met bijv een fietsenhouder voor op de telefoon? Of andere gadgets?

Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...en-op-de-fiets staat telefoon vashouden, maar een met een telefoonhouder voor een fiets hou je de telefoon in principe niet vastl
Met citaat reageren
Oud 17-06-2019, 23:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Kut. Gelukkig fiets ik bijna nooit, maar als ik fiets heb ik best vaak navigatie aan en dat mag straks ook niet meer
Houder voor de telefoon op de fiets monteren en klaar. Dingen kosten nog geen tien Euro en dan heb je ten minste je handen vrij om te fietsen.
Ik hoop dat ze als een malle mensen gaan bekeuren die met de telefoon in de hand fietsen. Levensgevaarlijk voor alle andere weggebruikers.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 10:56
Verwijderd
Terecht. Bellen/appen kan prima wachten; voor de route kan je prima even stoppen.

Ik snijd bewust mensen af na het passeren, als ik zie dat ze "druk bezig" zijn met de telefoon. Meer dan eens voorgekomen dat ik vol in de ankers moest en/of uit moest wijken omdat zo'n klapmongool met telefoon lomp invoegt op het fietpad.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 11:17
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Of dat ze opeens uitwijken naar links terwijl je ze inhaalt, want met 1 (of 0) handen aan het stuur is het wat moeilijker recht te blijven fietsen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2019, 11:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
€ 9 incl. verzenden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 9CDD4C2A-CECC-49F2-920F-7E6EA2295446.png (54.2 KB, 1x gelezen)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 00:17
Verwijderd
Bellen en appen doe ik niet, maar wel navigeren. Heb me idd al aangeleerd om ff te stoppen als ik het niet meer weet en op mijn google maps moet kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 01:02
Wolfclan
Avatar van Wolfclan
Wolfclan is offline
Citaat:
€ 9 incl. verzenden.
koop er 60 en je betaalt zelfs 3,44 per stuk
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 09:08
Verwijderd
Aangezien ik niet geestelijk gehandicapt ben kan ik zonder constant Google maps te hoeven gebruiken op m'n plaats van bestemming aankomen. Ik vind het terecht, in het verkeer hoor je je bezig te houden met het verkeer, gisteren overtrad ik de regel zelf even (tja, het mag nu nog) en ik zat gelijk al bijna tegen een auto. Prima regel dus.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 09:09
Verwijderd
Citaat:
€ 9 incl. verzenden.
Het aanraken van de telefoon wordt verboden, dus dit helpt niet. Alleen als de SIM-kaart eruit is dan mag het juridisch.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 09:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Van te voren route instellen en scherm continu aan, hoef je je telefoon niet aan te raken onderweg
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 10:15
Verwijderd
Alsof dat gaat werken in de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 10:39
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Aangezien ik niet geestelijk gehandicapt ben kan ik zonder constant Google maps te hoeven gebruiken op m'n plaats van bestemming aankomen. Ik vind het terecht, in het verkeer hoor je je bezig te houden met het verkeer, gisteren overtrad ik de regel zelf even (tja, het mag nu nog) en ik zat gelijk al bijna tegen een auto. Prima regel dus.
Ik ben wel zo gehandicapt dat ik dat niet kan haha. Maar ik snap de wet en vind er ook echt wel wat voor te zeggen! Dat wordt gewoon nog beter thuis uitzoeken waar ik langs moet
Met citaat reageren
Oud 24-06-2019, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel zo gehandicapt dat ik dat niet kan haha. Maar ik snap de wet en vind er ook echt wel wat voor te zeggen! Dat wordt gewoon nog beter thuis uitzoeken waar ik langs moet
Ik ben gehandicapter dan jij, wedden?

Maar het is zo simpel; als je moet terugvallen op route, parkeer je fiets gewoon eventjes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2019, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Aangezien ik niet geestelijk gehandicapt ben kan ik zonder constant Google maps te hoeven gebruiken op m'n plaats van bestemming aankomen. Ik vind het terecht, in het verkeer hoor je je bezig te houden met het verkeer, gisteren overtrad ik de regel zelf even (tja, het mag nu nog) en ik zat gelijk al bijna tegen een auto. Prima regel dus.
Hij zat mij te appen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2019, 14:38
Verwijderd
had vandaag een behoorlijk conflict met een agent. Ik werd aangehouden voor mijn telefoon op een fiets telefoon houder. hij vertelde dat zelfs een houder niet mag. Hij zag mijn smartwatch en zei dat ik die geeneens om mijn pols mag hebben tijdens het fietsen, dus toen werd ik verteld dat ik een boete van 2x 95 euro zou krijgen. Ik werd nogal chaggi want ik had gelezen dat houder wel mag en niks over horloges of smartwatch gelezen. Ik liet hem de site zien waar de regels op staan en na een discussie en een belletje uit eindelijk zonder boete maar wel 30 minuten te laat op school er uit gekomen.

Een wet opstellen zonder dat politie agenten de regels begrijpen? Kan echt niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2019, 14:49
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
lol
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2019, 17:20
Verwijderd
Citaat:
had vandaag een behoorlijk conflict met een agent. Ik werd aangehouden voor mijn telefoon op een fiets telefoon houder. hij vertelde dat zelfs een houder niet mag. Hij zag mijn smartwatch en zei dat ik die geeneens om mijn pols mag hebben tijdens het fietsen, dus toen werd ik verteld dat ik een boete van 2x 95 euro zou krijgen. Ik werd nogal chaggi want ik had gelezen dat houder wel mag en niks over horloges of smartwatch gelezen. Ik liet hem de site zien waar de regels op staan en na een discussie en een belletje uit eindelijk zonder boete maar wel 30 minuten te laat op school er uit gekomen.

Een wet opstellen zonder dat politie agenten de regels begrijpen? Kan echt niet.
Ik geloof hier niets van.

Ten eerste mag je niet twee keer bekeurd worden voor hetzelfde en dat weten álle agenten. Ten tweede staat heel duidelijk in de wet dat je geen elektronische apparatuur mag vasthouden en waarschijnlijk valt bedienen in een houder daar ook onder, maar dat zal nog wel middels een bezwaar voor moeten komen en door de rechter uitgelegd moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2019, 08:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Het scherm van je smartphone aanraken wanneer deze op je stuur is vastgeklikt, is alleen nog toegestaan wanneer je niet voor gevaarlijke verkeerssituaties zorgt, zegt Veilig Verkeer Nederland.

Slinger je met je fiets bij het versturen van een appje vanuit een houder, dan kun je ook daar een boete van 95 euro voor krijgen van de politie.
Bron
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2019, 08:17
Verwijderd
Met als aantekening dat VVN géén handhavende of rechtsprekende organisatie is....
Met citaat reageren
Oud 04-07-2019, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof hier niets van.

Ten eerste mag je niet twee keer bekeurd worden voor hetzelfde en dat weten álle agenten. Ten tweede staat heel duidelijk in de wet dat je geen elektronische apparatuur mag vasthouden en waarschijnlijk valt bedienen in een houder daar ook onder, maar dat zal nog wel middels een bezwaar voor moeten komen en door de rechter uitgelegd moeten worden.
Ik verwachtte ook al iets van afschrikken? Want de boete zou uberhaupt al maar 75 voor me zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2019, 13:46
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Want de boete zou uberhaupt al maar 75 voor me zijn.
Citaat:
dus toen werd ik verteld dat ik een boete van 2x 95 euro zou krijgen.
wat is het nou?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2019, 14:49
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Wat vinden jullie daarvan?
Citaat:
wat is het nou?
Het is 95,- skrub.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2019, 15:19
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Het is 95,- skrub.
ik bedoelde hoeveel de boete voor Mr dodojojo nou zou zijn
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2019, 16:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is hier geen onzin. Ontopic met ware verhalen, anders gaat dit topic dicht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2019, 19:30
Verwijderd
Citaat:
ik bedoelde hoeveel de boete voor Mr dodojojo nou zou zijn
Of ik een boete zou moeten krijgen is de vraag, als je letterlijk de wet leest was wat ik deed legaal.
Als ik een boete zou hebben gehad zou dat 75 euro zijn, minderjarig + administratiekosten
Met citaat reageren
Oud 07-08-2019, 14:17
Verwijderd
Ik vind het goed!
Bovendien kun je gewoon een papieren kaart als navigatie gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2019, 14:52
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik vind het goed!
Bovendien kun je gewoon een papieren kaart als navigatie gebruiken!
Zie je het al voor je? Zo’n focking grote kaart voor je neus terwijl je aan het fietsen bent.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2019, 14:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat deden we vroeger ook met knijpers aan je stuur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2019, 15:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Dat lijkt mij niet reëel.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2019, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Zie je het al voor je? Zo’n focking grote kaart voor je neus terwijl je aan het fietsen bent.
Je kunt ook gewoon even stoppen op de stoep en dan kijken
of je weet gewoon de weg uit je hoofd
Met citaat reageren
Oud 07-08-2019, 18:14
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Je kunt ook gewoon even stoppen op de stoep en dan kijken
of je weet gewoon de weg uit je hoofd
Dan kan je net zo goed je mobiel pakken als je op de stoep bent.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2019, 18:25
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
De kaart is niet meer van deze tijd geit.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2019, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Je kunt ook gewoon even stoppen op de stoep en dan kijken
of je weet gewoon de weg uit je hoofd
Dat doen alleen toerders zoals Ertur.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2019, 21:29
Verwijderd
Wanneer wordt fappen op de fiets eigenlijk verboden
Met citaat reageren
Oud 08-08-2019, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Dan kan je net zo goed je mobiel pakken als je op de stoep bent.
Haha, daar had ik niet aan gedacht
Met citaat reageren
Oud 08-08-2019, 12:27
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Wanneer wordt fappen op de fiets eigenlijk verboden
over 69 jaar
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2019, 12:33
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Wanneer wordt fappen op de fiets eigenlijk verboden
Inderdaad! Ik ben helemaal klaargekomen met die vieze mensen die fappen op de fiets.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.