Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2013, 10:25
Studieproblemen
Studieproblemen is offline
Goededag,


Sinds kort ben ik te weten gekomen dat ik ADHD heb, en dit in één van de zwaarste gevallen.
Ik heb qua studies zeer matige prestaties, die ik te danken heb aan mijn ADHD, ik kan me niet concentreren tijdens de lessen, studies enzovoort, die me totaal niets interesseren, dit ook omdat ik steeds verlang naar technologie, ik beschik niet over sociale media als:
Facebook, Youtube, Twitter en al die dingen, en ook ontdek ik dagelijks dat ik ietsje meer volwassen ben dan mijn medeleerlingen.

Nu volg ik ASO - Economie in het 2de jaar (13 jaar dus), wat zeker geen moeilijke richting is (gelukkig).
Binnenkort volgen de examens, en als ADHD'er weet ik zeker dat ik vooraf NIET kan beginnen, en verder dat ik me ook niet kan concentreren, ik kan me ten hoogste anderhalf uur concentreren en dan gewoon niet meer..
Dus zou ik hulp zeker appreciëren.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2013, 10:31
Verwijderd
Wat wil je nu precies, bijles? Anderhalf uur concentreren is al behoorlijk veel. Misschien kun je twee keer een uur proberen te studeren?

Als je een van de zwaarste gevallen ADHD hebt, dan was de diagnose (die heb je, neem ik aan?) niet echt een verrassing, toch? En in je topictitel staat ook nog hoogbegaafd, waardoor heb je dat idee? En dat je meer volwassen bent dan medeleerlingen? Alle pubers hebben behoefte aan technologie, zoals jij het noemt .Dat is gewoon ontspanning.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 10:36
Studieproblemen
Studieproblemen is offline
Citaat:
Wat wil je nu precies, bijles? Anderhalf uur concentreren is al behoorlijk veel. Misschien kun je twee keer een uur proberen te studeren?

Als je een van de zwaarste gevallen ADHD hebt, dan was de diagnose (die heb je, neem ik aan?) niet echt een verrassing, toch? En in je topictitel staat ook nog hoogbegaafd, waardoor heb je dat idee? En dat je meer volwassen bent dan medeleerlingen? Alle pubers hebben behoefte aan technologie, zoals jij het noemt .Dat is gewoon ontspanning.
Anderhalf uur concentreren en verder heb ik dan geen behoefte aan studeren, ik kreeg geen hulp qua mijn studies, geen studietips niets, dus was ik nieuwschierig of er enkele tips waren die handig kunnen zijn. En met behoefte bedoel ik eerder verslaving.
Ik heb ook verschillende tests moeten afleggen waar ik uit kon afleiden dat ik hoog intelligent/hoog begaafd ben, en er wordt ook gesproken dat als je zowel ADHD als hoogbegaafd bent dat dit flinke gevolgen heeft.

Toch bedankt voor het posten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Anderhalf uur concentreren en verder heb ik dan geen behoefte aan studeren, ik kreeg geen hulp qua mijn studies, geen studietips niets, dus was ik nieuwschierig of er enkele tips waren die handig kunnen zijn. En met behoefte bedoel ik eerder verslaving.

Toch bedankt voor het posten.
Nogmaals, is de ADHD gediagnosticeerd? En hoogbegaafdheid? Heb je die, dan is hulp wat makkelijker te krijgen.

Het gaat niet om hoeveel behoefte jij hebt aan studeren, maar wat je voor elkaar krijgt. Breek je het eerder af voor een pauze (blokken van 45 minuten zijn normaal), dan heb je kans dat je in totaal meer gedaan krijgt. Als iedereen studeerde naar behoefte op dat moment, dan maakte niemand zijn opleiding af.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 10:43
Studieproblemen
Studieproblemen is offline
Citaat:
Nogmaals, is de ADHD gediagnosticeerd? En hoogbegaafdheid? Heb je die, dan is hulp wat makkelijker te krijgen.

Het gaat niet om hoeveel behoefte jij hebt aan studeren, maar wat je voor elkaar krijgt. Breek je het eerder af voor een pauze (blokken van 45 minuten zijn normaal), dan heb je kans dat je in totaal meer gedaan krijgt. Als iedereen studeerde naar behoefte op dat moment, dan maakte niemand zijn opleiding af.
Geloof het of niet, maar na een anderhalf uur (ten hoogste), kan ik zelfs geen 10 minuten studeren.
Ik heb ook al verschillende dingen vanop internet geprobeerd maar niets helpt..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 13:29
Verwijderd
Probeer eens kleinere blokken te nemen zoals Lusi al 2 keer heeft gezegd. Als ik anderhalf uur achter elkaar aan studeer heb ik daarna ook geen motivatie/concentratie meer om verder te gaan. Als ik 1 keer 3 kwartier studeer, dan even iets anders ga doen voor een kwartiertje of half uurtje (even wat eten, rondje lopen, douchen, opruimen, spelletje) dan weer 3 kwartier studeren en dan weer een pauze nemen, desnoods wat groter, dan lukt het me wel. Dan kan ik namelijk gewoon 's ochtends beginnen, 2 blokken van 3 kwartier doen, dan wat grotere pauze voor lunch en ontspanning, dan 's middags dat nog een keer.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 17:25
Verwijderd
Ik heb geen adhd en kan me nauwelijks 10 minuten concentreren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 17:40
Verwijderd
Wat je hebt klionkt idd wel als adhd maar meestal word je daarop getest bij mij duude dat 9 uur in totaal en ik heb ookl in zwearste soort maar dan krijg je er echt wel medicijnen vooor...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 20:47
Verwijderd
OMG IK HEB OOK ADHD jeah ik heb ook een zwaar geval maar ik slik ook super zware medicatie en ja oke ik ben vaak ook nog steeds uitbundig en luidruchtig maar ik ben wel heel aardig
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 16:56
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Tips die ik zo zou kunnen bedenken
- Wat Lusi zegt; in kleine blokken studeren tussendoor iets actiefs doen, even naar buiten en je energie kwijtraken.
- Vraag iemand je te helpen met plannen zodat je per dag in je agenda staat wat je moet doen, ipv alleen op de dag dat het af moet zijn.
- Zorg dat je je schoolboeken en benodigdheden op een vaste plek heb liggen in je kamer (vraag desnoods of iemand dat met je organiseert) zodat in ieder geval het beginnen aan huiswerk maken makkelijk gaat.
- Eet geen snoep tijdens het studeren (geen idee of het helpt, maar er zijn theorieën dat suikers de drukte erger maken).
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.