Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 19:48
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Na een leuke reactie bij een ander onderwerp, zou ik het volgende wel eens willen weten:

Hoe zijn de herkansingen na toetsweken (proefwerkweken, repetitieweken, hoe je het ook wilt noemen) bij jullie geregeld?

Ik neem trouwens aan dat de onderbouw helemaal geen herkansingen heeft? Dit is bij mijn school niet het geval, hoe zit dat bij julie?

Op mijn school krijgen we namelijk na iedere toetsweek een herkansing. Dat is dus één toets uit de toetsweek die je mag herkansen. De docenten vinden dit teveel werk, dus gaan ze het systeem omgooien. Ze hebben nu vergaderingen hierover, en ik heb ernaar geïnformeerd, maar de voorstellingen zijn echt bagger. Dus wil ik als betrokken leerling zelf met een voorstel komen, maar dan zal ik eerst de andere systemen moeten kennen. Zouden jullie dus zo vriendelijk willen zijn om die enigszins uit te leggen?

*zetten jullie er ook even bij welk niveau jullie doen, in welke klas jullie nu zitten?*

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 20:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 19:57
desiree1986
desiree1986 is offline
Hoi!

Bij ons is het zo dat we na elke toetsweek één herkansing hebben aan het begin van de volgende, en aan het einde nog één extra. Maar nu krijgen we één extra, omdat we net tussen allerlei regelingen inzaten. De groep voor ons heeft namelijk 2 herkansingen en de groep na ons heeft tussentoetsen waarmee soms bonuspunten te verdienen zijn. Dus wij voelden ons een beetje de L*L. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Desiree
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:05
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Wij krijgen voor 2 jaar in totaal 3 herkansingen. Na elke toetsweek heb je de mogelijkheid om iets te herkansen, dit mag alleen uit die toetsweek zijn. Aan het eind van de vijfde heb je nog de mogelijkheid om 1 ding van de 4e en 5e te herkansen. Kortom te weinig herkansingen, Klote systeem
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
wij hebben alleen aan 't einde van het jaar een toetsweek, maar verder gewoon wekelijks toetsen tussen de lessen door.
daarvan kan je d'r 5 in een jaar herkansen. Het is aan jou de keuze of dit een voorgangstoets of dossiertoets is, maar bijna iedereer herkanst alleen de laatste.
Je krijgt per termijn een herkansing, dus aan het begin van het jaar heb je d'r pas 1 en kan je dus niet al gelijk al je herkansingen opmaken.
Eigenlijk is ook de regel dat je er maar 2 in één termijn mag gebruiken en dat je herkansing na 2 termijnen vervalt als je hem niet hebt gebruikt, maar dit blijkt niet echt in de praktijk worden gebracht.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:26
the tourist
the tourist is offline
Wij hebben 6 proefwerkweken in het jaar, en 6 herkansingen. Dit geldt voor 5&6 vwo en 4& 5 havo. 4 vwo mag de 1e 2 periodes nog niks herkansen. Als je iets wil herkansen van de 6e periode, kan je dit de 1e periode van het volgende jaar doen. Maar als het voor je overgang uitmaakt mag je het nog aan het eind van het jaar. Als je ziek bent kost het je trouwens een herkansing, echt lullig.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:01
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
bij ons je hebt 1 herkansing per toetsweek en je mag ALLEEN SE-toetsen herkansen.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 08:12
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Oh, als ik deze reacties lees ben ik bijna jaloers, bij ons mag je pas aan het begin van het nieuwe schooljaar herkansen (maximaal 2 toetsen)... En dan moet je ook nog eens minimaal 80% bij de lessen aanwezig zijn geweest...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:44
Verwijderd
Wij hebben t erg relaxed vergeleken met de meesten geloof ik!
Ik mag twee toetsen per periode herkansen en we hebben 4 periodes per jaar!
Na elke toetsweek dus 2, en dan kun je kiezen uit alle toetsen in de voorgaande periode die meetellen voor je examen en herkansbaar zijn!
Alleen als je opdrachten te laat inlevert gaat er een herkansing af, maar dat is mij nog nooit gebeurt!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:07
m@rie
m@rie is offline
Wij mogen ieder toetsweek 1 toets herkansen. In de laatste toetsweek mochten we (naast die ene herkansing) ook GLO, Duits of Frans herkansen omdat dat toen afgesloten werd.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:32
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
ik heb 4 toetsweken per jaar (5havo) en ik mag er ook maar 1 herkansen terwijl ze vorig jaar bij ons in 5 havo er 2 mochten herkansen!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:04
Verwijderd
4 toetsweken in het jaar
na elke toetsweek mogen we er 2 herkansen:
1 dossiertoets (die meetelt voor je examen)
1 voortgangstoets (deze mag ook uit de periode voor de toetsweek komen, maar moet wel na de vorige toetsweek geweest zijn, als je begrijpt wat ik bedoel )
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik dacht dat het overal hetzelfde geregeld was...

Maarja. Wij hebben 4 toetsweken per jaar, je mag 3 toetsen per jaar herkansen, maar niet meer dan 2 in een periode. Die herkansingen krijg je dna de volgende toetsweek (ook bij de laatste toetsweek, die herkansingen moet je dus het volgende schooljaar doen, behalve van de vakken die je dat jaar afsluit, die moet ej nog in hetzelfde schooljaar doen).

K ga maandag mn latijn herkansen... Had een 6,9 , maar had anders een herkansing over...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:19
#6
Avatar van #6
#6 is offline
Wij hebben 4 periodes, en over elke periode mag je 1 toets herkansen, en dan zijn er nog de extra herkansingen over periode 1 en 2 na periode 2, over 1 ,2 en 3 na periode 3 en nog een extra na periode 4...
we mogen trouwens alleen lager dan een 5,5 herkansen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:26
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Een bepaald % van de toetsen mogen wij herkansen... Bij 6 VWO komt dit op 5 herkansingen per jaar uit , die aan het begin van de volgende toetsweek plaatsvinden
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:24
Verwijderd
ik zit in 4vwo en heb 10 herkansingen in (totaal per jaar), waarvan ik zelf mag weten voor welk vak ik ze gebruik en wanneer (cijfer moet <6 zijn).. we hebben 3 periodes waarin je de toetsen van daarvoor kunt herkansen, later kan dat dus in principe niet meer..
En ik ben er heel tevreden mee
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:37
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
In de vierde klas had ik drie keer per jaar twee toetsweken achter elkaar. Na elke twee toetsweken mocht je een herkansing, omdat we toen nog niet echt toetsen maakten die meetelden voor het examen, werd daar niet heel veel gebruik van gemaakt
Vorig jaar (5v) had ik 6 toestweken. Ne elke toetsweek mochten we één herkansing, dus zes herkansingen per jaar, je mocht alleen herkansen wat meetelde voor het examen.
Nu (6v) mogen we na elke schoolexamenperiode (twee keer twee weken per jaar) twee herkansingen. Omdat we nu nog alleen toetsten maken die meetellen voor het examen kun je dus alles herkansen behalve practica.
Je mag de herkansingen niet opsparen, dus als je een keer geen herkansingen hoeft, mag je niet de volgende keer meer herkansingen.
Als je voor een proefwerk een 5,5 of hoger hebt gehaald, dan telt altijd het cijfer van de herkansing, als je lager dan een 5,5 hebt gehaald,dan telt het hoogste cijfer (om te voorkomen dat iedereen zomaar iets gaat herkansen)
Ik weet natuurlijk niet of het bij jou op school ook zo geregeld is.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:49
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Je mag van elk jaar DRIE van je gemaakt schriftelijke schoolonderzoeken herkansen!!! Dat gebeurt aan het begin van het volgende lesjaar, of in de 6e dus vlak voor je examens. Maximaal 1 SO per vak per jaar. Maar in totaal kun je dus 9 SO'en herkansen van de 25 of zo die je in drie jaar maakt. Belachelijk veel dus in mijn ogen! Maar er zijn ook nog mensen die ze allemaal benutten!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben vier toetsweken in een jaar (5VWO) en na iedere toetsweek mag je een SE-toets herkansen. Je krijgt in de toetsweken ook repetities maar die mag je niet herkansen. Ook mag je alleen herkansen als je een onvoldoende had. ALs je je herkansing niet gebruikt mag je die niet meenemen naar de volgende toetsweek.

BIj ons is het echt stom geregeld. Ik heb al twee toetsweken gehad en dus al twee herkansingen maar ik heb er nog geen een hoeven gebruiken maar nu heb ik volgende week toetsweek en dan denk ik dat ik twee toetsen moet gaan herkansen maar ik heb dan maar een herkansing
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2003, 18:07
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Bedankt allemaal ik hoop dat we één van die systemen gaan gebruiken, de meeste zijn wat zinvoller...

Maar klagen bij jullie de leraren nooit? Bij ons moeten ze dus één toets voor de toetsweek maken, één voor het inhalen en één voor de herkansing (net alsof wij die toetsen helemaal gaan overschrijven en gaan doorspelen aan elkaar, maar dat terzijde).

Dat je een 6 of lager moet hebben gescoord, vind ik wel eerlijk eigenlijk. Wat zou volgens jullie een eerlijk systeem zijn?

Blijf reageren, ik heb hier echt een heleboel aan
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:44
Miess
Miess is offline
Bij het vergelijken van die herkansingregelingen moet je ook onderscheid maken tussen scholen waarbij alles telt voor het schoolexamen en scholen waarbij je 'toetsen voor het rapport' en toetsen voor het schoolexamen gescheiden heb. De school waar ik werk kent alleen toetsen voor het schoolexamen en daar krijgt iedereen in de 4de 6, de 5de 8 en de 6de 6 dus in totaal 18 herkansingen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:39
Rubino
Rubino is offline
Op onze school mag je 1, ja idd één! herkansing doen in 5VWO, we hebben nu al wel een beetje over zitten klagen want op deze manier denk ik dat ik dit jaar net niet haal
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 10:30
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
Stff schreef op 23-03-2003 @ 23:01:
bij ons je hebt 1 herkansing per toetsweek en je mag ALLEEN SE-toetsen herkansen.
Wij ook.
En een joker.
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 11:03
Verwijderd
wij hebben 5 herkansingen over de hele 2e fase (=3 jaar)

en dan zijn ze ook nog es zo genaaid om er een af te pakken als je een handelingsdeel te laat inlevert

ik heb ze trouwens alle 5 nog en nog 4 toetsen te gaan
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
A loved one schreef op 25-03-2003 @ 19:07:
Bedankt allemaal ik hoop dat we één van die systemen gaan gebruiken, de meeste zijn wat zinvoller...

Maar klagen bij jullie de leraren nooit? Bij ons moeten ze dus één toets voor de toetsweek maken, één voor het inhalen en één voor de herkansing (net alsof wij die toetsen helemaal gaan overschrijven en gaan doorspelen aan elkaar, maar dat terzijde).
Bij ons wordt er pas een herkansing gemaakt als blijkt dat mensen hem gemist hebben of willen herkansen. En een derde toets wordt pas gemaakt als mensen die hem hadden ingehaald vervolgens hun toets willen herkansen. Maar aangezien dat laatste echt heel zelden voorkomt, hoeven docenten zo goed als nooit meer dan 2 toetsen te maken.
(en bovendien hebben de meeste docenten heel veel exemplaren van voorgaande jaren).

Oh ja, dat doorgeven van toetsen wordt bij ons dus wél volop gedaan. Dat verklaart onder andere 3 tienen van mij voor maatschappijleer en een aantal negens en tienen die anderen hebben voor sommige vakken. Dus kvind 't best een goede reden

Citaat:
Dat je een 6 of lager moet hebben gescoord, vind ik wel eerlijk eigenlijk. Wat zou volgens jullie een eerlijk systeem zijn?
Ik vind dat weer minder. Ik heb pas een 6,1 herkanst, aangezien ik daarmee op een 5,3 stond (50% dossiercijfer). Nou sta ik een 6,2 op m'n dossierkaart. Als ik die 6,1 dus niet had mogen herkansen stond ik onvoldoende.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:52
Verwijderd
alleen dossiertoetsen herkansbaar.

klas 4: 1 herkansing
klas 5: 2 herkansingen
klas 6: 4 herkansingen (elke pw-week 1 herkansing mogelijk)

en je kan niet opsparen en je mag per jaar 1 verbetering doen (cijfer > 5.4)
Citaat:
FlorisvdB schreef:
en dan zijn ze ook nog es zo genaaid om er een af te pakken als je een handelingsdeel te laat inlevert
dat is idd genaaid. Bij ons was dat in de 6e ook. Nooit eerder gehad zoiets, maar toen ineens wel. En dan ook nog eens ná de pw-week, dus al je er op gegokt had dat je 1 proefwerk kon verneuken, omdat je toch een herkansing had, dan was je uiteindelijk flink de lul.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2003, 23:21
Slebber
Slebber is offline
hmmmmz

havo 4

na elke toetsweek 2 herkansingen
__________________
toet toet
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:14
Suziewafel
Suziewafel is offline
Wij mogen pas 10/11 april herkansen op de PTA-toetsen van week 44 vorig jaar. We hebben per jaar 3 herkansingen, maar voor elk vak mag je er maar een gebruiken.
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:55
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Wij hebben een ERG goed systeem vind ik zelf...
Na elke toetsweek (ja, wel schoolexams dus he), mag je twee toetsen herkansen. Dit mag na elke toetsweek. Ook luistertoetsen mochten wij herkansen! Maar als je 12 toetsen heb (ok..zal wel niet..lol) mag je 2 toetsen herkansen, maar als je er maar 2 hebt, mag je er ook twee herkansen!

Ik moet er wel bij zeggen dat wij het laatste jaar zijn met deze "mazzel" hoor
De jaren na ons mogen maar 1 toets herkansen

Groetjes Moppie
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:00
Verwijderd
Wij mogen er vijf herkansen, alleen SE toetsen en één per vak.


Tja, meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg vandaag weer zo'n herkansingsbriefje en nu blijkt dat ze het bij ons uitgebreid hebben: je mag nu in Havo 5, VWO5 en VWO6 ook toetsen uit vorige jaren herkansen, ik zou dus nu mijn toets van anw van vorig jaar nog kunnen herkansen terwijl ik daar geen boeken meer van heb, echt een domme regel. Ik vraag me nu alleen af of ik mijn Engelse luistertoets van vorig jaar nog in mag halen terwijl ik die vorig jaar al een keer ingehaald heb
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:18
sunna
sunna is offline
ik mag in totaal 4 tentamens herkansen en 1 examen.
ik weet niet of dit normaal is omdat ik 2 jaar in 1 doe en daarom misschien wat meer krijg.
ik doe havo 2e fase
__________________
u never get a second chance to make your first impression
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:26
one*girl
one*girl is offline
bij ons ie het zo geregeld dat je als je meer dan 20 % van de lessen afwezig bent geweest niet mag herkansen.. dit klinkt lekker veel maar als je 3 lessen niet bent geweest ben je al gelijk de l*l

doe mbo ( bedrijfsadministratie-commerciele) richting
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:49
Summersmile
Summersmile is offline
Bij sommigen van jullie is die regeling echt vaaaaaag geregeld! En dan zijn er zelfs bij die maar 5 toetsen mogen herkansen.... Ik leef met jullie mee jongens Maar goed dit is mijn situatie dus:

Ik zit in 6VWO, en bij ons kennen we de standaardregel dat je in principe elke toets mag herkansen, tenzij expliciet in het PTA is aangegeven dat je dat bij een bepaalde toets niet mogelijk is (denk aan practica bij exact, luistertoetsen en spreekbeurten/presentaties en PO's). Dat geldt dus alleeen voor toetsen (proefwerken) uit het SE. Sinds ik in 5VWO zat geldt dat je van elk blok (per jaar vier blokken) een toets mag herkansen. Dit mag dan steeds hetzelfde vak zijn; ben je slecht in wiskunde, dan kan je dus theoretisch elk blok een herkansing wiskunde doen. In 4VWO had ik twee herkansingen per blok, maar daar gold als restrictie dat je per vak maar 2 herkansingen in het schooljaar mocht maken en dat je bovendien alleen onvoldoendes mocht herkansen (nu mag dat wel bij ons op school)
__________________
Ik zie je niet voordat ik je weer zie...:)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 12:50
hopefully
hopefully is offline
bij ons is het ook zo dat je van elke toetsweek 1 toets kunt herkansen.. alleen vind ik het wel een beetje raar dat sommige mensen 4 toetsen hebben en anderen 10 en ze dan toch beide maar 1 toets mogen herkansen.. dus volgens mij kunnen ze dat nog wel iets beter regelen.. is beetje oneerlijk....niet?
Maar wat mij betreft vind ik het niet erg zo, ik heb er wel genoeg aan, dus lang leve de tweede fase!! (en volgens mij ben ik 1 van de weinigen die dat denkt..)
doegdoeg!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2008 SE's Herkansen
Chocolademelk
35 09-05-2008 21:53
Algemene schoolzaken Herkansingen / VWO te licht / profielen
I love stars
26 09-07-2006 18:36
Algemene schoolzaken Herkansingen
*** Sido ***
48 07-03-2005 19:34
Eindexamens 2004 Wat ga jij herkansen?
Daantje_0705
42 23-06-2004 22:10
Algemene schoolzaken Ziek tijdens toetsweek --> herkansing?
Go
22 26-01-2004 19:42
Algemene schoolzaken Herkansing beleid (midd.school)?
dancelady
37 19-04-2003 15:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.