Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 23:33
Verwijderd
Naar aanleiding van de evulotietheorietopic op dit forum meende ik enige weerstand te bespeuren tussen verschillende opvattingen over religie/wetenschap/culturele overdracht

Vandaar deze nieuwe topic:
Ik heb ergens gelezen dat er religieus maar ook op cultureel gebied juist veel overeenkomsten bestaan tussen Islam en Christendom en tussen beide heilige geschriften.

Weten jullie er meer?

Zelf heb ik al gevonden:
Jezus was een profeet in de Koran: isa masih
De gelovigen komen voort uit de kinderen van Abraham (christenen uit Isaak, Moslims uit Ismael)
De maagdelijke geboorte van Jezus
De bijbel als voorislamitisch boek; overname aantal bijbelboeken in Koran zowel van OT als NT

Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 23:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 06:39
trasher
trasher is offline
Beide zijn op de Thora gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 07:25
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
beide geloven in god .

maarre, er zijn echt heel veel overeenkomsten tussen de islam en christen, maar ik weet niet meer wat
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 07:52
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
In feite is de Islam op het jodendom en christendom gebaseerd. De Islam pretendeert een vervolmaking te zijn van beide geloven. Niet ontkent men namelijk de profetieën van Mozes en Jezus, maar men neemt deze voor waar aan. Échter wordt wel tegengesproken dat Jezus Goddelijk zou zijn. In de Islam ligt de nadruk namelijk nóg meer op de eenheid van God. Een Goddelijke Jezus is hiermee in tegenspraak, volgens Moslims.

Mohammed is dus ook niet de Zoon van God, in ieder geval niet meer dan iemand anders. Hij is wel een profeet.

De kruisiging van Jezus wordt bijvoorbeeld ook in twijfel getrokken; zo wordt wel eens beweerd door Moslims dat niet Jezus maar een op hem gelijkende gekruisigd zou zijn. Ook wordt beweerd dat het geheel niet eens heeft plaatsgevonden.

Verder wordt over het algemeen wel geaccepteerd dat Christenen en Moslims in dezelfde God geloven. Er is er namelijk maar één, niet waar? In feite is dat ook het geval met de Joden. Allen interpreteren deze God echter anders; Joden geloven niet in Jezus als de Messias, Christenen geloven wel in Jezus als de Messias en Moslims geloven daarbij nog in Mohammed als profeet van de ene God, waarbij ze de Goddelijkheid van iets anders dan God afwijzen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:39
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 25-05-2004 @ 00:33 :

De bijbel als voorislamitisch boek; overname aantal bijbelboeken in Koran zowel van OT als NT
Dat laatste stukje is niet helemaal correct. De islam erkent de Thora en de Evangeliën in hun authentieke vorm die vandaag de dag niet meer bestaan. Ze zijn dus ook niet overgenomen, er komen enkel passages in voor die in eerdere geschriften ook voorkwamen omdat het de woorden zijn van dezelfde God.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:33
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
de moslims geloven dat in plaats van jezus, zijn verrader(judas) is gekruisigd. jezus is zonder lijden naar de hemel gegaan
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 09:52
Yggdrasil
Avatar van Yggdrasil
Yggdrasil is offline
Beide geloven zorgen voor dood en verderf, en helpen me aan de ondergang van de wereld

__________________
Der Hammer Zerschmettert Das Kreuz
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 12:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Slimme mensen gebruiken domme mensen die als een kip zonder kop alles over hun geloof als waar aannemen. Dit is heel gevaarlijk, en is uiteindelijk de rede geweest van het uit elkaar vallen van een 650 jaar durende wereldheerschappij door het ottomaanse volk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Yggdrasil schreef op 26-05-2004 @ 10:52 :
Beide geloven zorgen voor dood en verderf, en helpen me aan de ondergang van de wereld

Of misschien de mensen die religie met alle macht proberen in een zwart licht te zetten.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:16
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Als aanvulling op mijn voorgaande verhaal is interessant te vermelden dat:

De Koran vergelijkbaar is met Jezus, Mohammed met Maria.

Verschil hierbij is dat de Koran niet het ongeschapen woord van God is, want dan zou het er altijd al geweest zijn en zou het Goddelijk zijn...Jezus was er echter wel altijd al en is dus gelijk aan God.

Moslims geloven ook wel dat Jezus wel gekruisigd is maar dat hij zonder te sterven tot God verhoogd is. Bij het laatste oordeel zal hij weer nederdalen, om ná dat oordeel "eindelijk" dood te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:25
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
Beide geloven zorgen voor dood en verderf, en helpen me aan de ondergang van de wereld
Denk jij nou echt dat zonder geloof en religie in deze wereld er geen oorlog zou zijn? Er is altijd oorlog geweest en er zal altijd oorlog blijven, religie en geloof hebben daar niet zo veel invloed op maar :GELD
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 14:25 :
GELD
en macht...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:58
IGRA
IGRA is offline
Citaat:
Mu schreef op 27-05-2004 @ 14:16 :
Als aanvulling op mijn voorgaande verhaal is interessant te vermelden dat:

De Koran vergelijkbaar is met Jezus, Mohammed met Maria.

Verschil hierbij is dat de Koran niet het ongeschapen woord van God is, want dan zou het er altijd al geweest zijn en zou het Goddelijk zijn...Jezus was er echter wel altijd al en is dus gelijk aan God.

Moslims geloven ook wel dat Jezus wel gekruisigd is maar dat hij zonder te sterven tot God verhoogd is. Bij het laatste oordeel zal hij weer nederdalen, om ná dat oordeel "eindelijk" dood te gaan.


Sorry hoor, maar heb je hier ook bewijs voor (uit de quran of de hadith "autenthieke overleveringen van de profeet Mohammed")

Hoe kom je aan deze info?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:16
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
IGRA schreef op 27-05-2004 @ 19:58 :
Sorry hoor, maar heb je hier ook bewijs voor (uit de quran of de hadith "autenthieke overleveringen van de profeet Mohammed")

Hoe kom je aan deze info?
Uit het boek "Islam Verhalenderwijs" van A. Wessels.

Hij zegt dat enkele Islamitische theologen een op het eerste gezicht geslaagde vergelijking hebben gemaakt tussen Jezus en de Koran, en Mohammed en Maria. Jezus is dan ahw het Woord van God (zo wordt Jezus in de Islamitische traditie soms ook genoemd) net als de Koran, Mohammed en Maria hun ontvangers.

Wat betreft het tweede punt, dat is een aanvulling op mijn eerder gemaakte punt, namelijk de kruisiging van Jezus. Moslims geven daar verschillende mogelijkheden voor; of een ander werd gekruisigd (bijvoorbeeld Judas), of, zoals sommigen ook wel beweren, Jezus werd verhoogd zonder te sterven. De heersende opvatting is geloof ik namelijk wel dat Jezus bij het laatste oordeel terug zal keren. Men gelooft namelijk ook in Jezus als profeet van één God en zijn boodschap.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:42
IGRA
IGRA is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 25-05-2004 @ 00:33 :
Naar aanleiding van de evulotietheorietopic op dit forum meende ik enige weerstand te bespeuren tussen verschillende opvattingen over religie/wetenschap/culturele overdracht

Vandaar deze nieuwe topic:
Ik heb ergens gelezen dat er religieus maar ook op cultureel gebied juist veel overeenkomsten bestaan tussen Islam en Christendom en tussen beide heilige geschriften.

Weten jullie er meer?

Zelf heb ik al gevonden:
Jezus was een profeet in de Koran: isa masih
De gelovigen komen voort uit de kinderen van Abraham (christenen uit Isaak, Moslims uit Ismael)
De maagdelijke geboorte van Jezus
De bijbel als voorislamitisch boek; overname aantal bijbelboeken in Koran zowel van OT als NT

Dit is een vers uit de Quran.

God is 1

Surat (hoofdstuk) de profeten vers 16 t/m 38http://www.kuran.gen.tr/html/nederland/021.php3#kapat



16. Wij schiepen de hemel en de aarde en al hetgeen er tussen is, niet tot vermaak.

17. Indien Wij een spel hadden willen doen, dan zouden Wij met Onszelf hebben gespeeld, maar dit doen Wij niet.

18. Neen, Wij stellen de waarheid tegenover de valsheid zodat de eerste de laatste het hoofd breekt en ziet, zij vergaat. En wee u, wegens hetgeen gij beweert.

19. Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is, en degenen die zich in Zijn tegenwoordigheid bevinden, zijn niet te trots om Hem te aanbidden, noch worden zij dit moede;

20. Zij verheerlijken Hem dag en nacht, en zij verslappen hierin nimmer.

21. Hebben zij (de afgodendienaars) goden genomen van de aarde die de doden kunnen opwekken?

22. Indien er naast Allah andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen voorzeker tot chaos zijn vervallen. Verheven is Allah, de Heer van de Troon, boven hetgeen zij zeggen.

23. Hij kan niet worden ondertraagd betreffende hetgeen Hij doet, doch zij zullen worden ondervraagd.

24. Hebben zij Goden buiten Hem genomen? Zeg: "Komt met uw bewijzen." Hier is de verkondiging dergenen die vóór mij waren. Doch de meesten hunner kennen de waarheid niet en zij zijn er afkerig van.

25. En Wij zonden geen boodschapper vóór u zonder hem te openbaren: "Voorzeker er is geen God buiten Mij, aanbidt derhalve Mij alleen."

26. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft Zich een zoon genomen." Heilig is Hij. Neen, zij zijn slechts geëerde dienaren.

27. Zij spreken niet eer Hij het beveelt, en zij handelen volgens Zijn gebod.

28. Hij weet wat vóór hen is, en wat achter hen is, zij zijn voor niemand voorspraak behalve voor degene die Hem behaagt en zij sidderen uit eerbied voor Hem.

29. En wie hunner zou zeggen: "Ik ben een God naast Hem," die zouden Wij met de hel vergelden. Aldus vergelden Wij de onrechtvaardigen.

30. Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

31. En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven; en Wij hebben er wijde wegen gemaakt, opdat zij de juiste richting zouden volgen.

32. En Wij hebben de hemel gemaakt tot een welbeschermd dak; niettemin wenden zij zich af van deze tekenen.

33. En Hij is het, Die de nacht en de dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een (vaste) baan.

34. Wij hebben aan niemand vóór u een eeuwig leven geschonken. Indien gij sterft, zouden zij hier dan voor eeuwig kunnen blijven?

35. Iedere ziel zal de dood ondergaan en Wij beproeven u met kwaad en goed en tot Ons zult gij terugkeren.

36. Wanneer de ongelovigen u zien, spotten zij slechts met u, zij zeggen: "Is dit degene die kwaad spreekt van uw Goden?" terwijl zij het zijn die de verkondiging van de Barmhartige verwerpen.

37. De mens is met een haastige natuur geschapen. Ik zal u Mijn tekenen tonen, doch vraagt Mij niet ze te verhaasten.

38. En zij zeggen: "Wanneer zal deze belofte worden vervuld, indien gij waarachtig zijt?"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Yggdrasil schreef op 26-05-2004 @ 10:52 :
Beide geloven zorgen voor dood en verderf, en helpen me aan de ondergang van de wereld

Mensen zijn daarvoor verantwoordelijk, niet religies.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 14:25 :
Denk jij nou echt dat zonder geloof en religie in deze wereld er geen oorlog zou zijn? Er is altijd oorlog geweest en er zal altijd oorlog blijven, religie en geloof hebben daar niet zo veel invloed op maar :GELD
Ik denk dat veel factoren oorlogen kunnen veroorzaken. Maar ik ben toch echt wel van mening dat religie en geloof zowel hele goede als vreselijk slechte dingen in mensen kunnen losmaken...

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 23:34.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 07:47
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 28-05-2004 @ 00:31 :
Ik denk dat veel factoren oorlogen kunnen veroorzaken. Maar ik ben toch echt wel van mening dat religie en geloof zowel hele goede als vreselijk slechte dingen in mensen kunnen losmaken...
Het moet wel in de mens zijn voordat het losgemaakt kan worden in hem.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 28-05-2004 @ 00:31 :
Ik denk dat veel factoren oorlogen kunnen veroorzaken. Maar ik ben toch echt wel van mening dat religie en geloof zowel hele goede als vreselijk slechte dingen in mensen kunnen losmaken...
Elk mens, ongeacht zijn cultuur, afkomst, opvoeding of geloof heeft de neiging om kwaad te doen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 17:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
tosyali schreef op 25-05-2004 @ 22:33 :
de moslims geloven dat in plaats van jezus, zijn verrader(judas) is gekruisigd. jezus is zonder lijden naar de hemel gegaan
Neen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 17:28
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-06-2004 @ 18:19 :
Neen.
Hij heeft ongelijk als je zou interpreteren dat alle Moslims (...), maar er is zeker een bepaalde groep Moslims die het zo stelt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 28-05-2004 @ 13:24 :
Elk mens, ongeacht zijn cultuur, afkomst, opvoeding of geloof heeft de neiging om kwaad te doen.
Niet zo zeer, het ligt aan de opgelegde ethiek.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 17:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mu schreef op 03-06-2004 @ 18:28 :
Hij heeft ongelijk als je zou interpreteren dat alle Moslims (...), maar er is zeker een bepaalde groep Moslims die het zo stelt.
Ja er is ook een stroming binnen de Islam die profeet Mohammed niet als profeet ziet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:09
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Yggdrasil schreef op 26-05-2004 @ 10:52 :
Beide geloven zorgen voor dood en verderf, en helpen me aan de ondergang van de wereld

Of misschien komt dat, doordat politiek erdoor word beinvloed
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 13-06-2004 @ 15:09 :
Of misschien komt dat, doordat politiek erdoor word beinvloed
En andersom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 15:06
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 28-05-2004 @ 13:24 :
Elk mens, ongeacht zijn cultuur, afkomst, opvoeding of geloof heeft de neiging om kwaad te doen.
daar ben ik eht niet mee eens

misschien wel elke mens heeft de neiging egoistisch te kiezen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:48
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-06-2004 @ 18:40 :
Ja er is ook een stroming binnen de Islam die profeet Mohammed niet als profeet ziet.
Dat is dan geen Islam.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:59
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 17:48 :
Dat is dan geen Islam.
maar het zijn WEl allemaal moslims
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 17:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trasher schreef op 25-05-2004 @ 07:39 :
Beide zijn op de Thora gebaseerd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 17:34
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
professor2 schreef op 13-06-2004 @ 17:59 :
maar het zijn WEl allemaal moslims
Nee dus ook niet, want een Moslim is iemand die de Islam volgt. Iemand van de Nation of Islam is ook geen Moslim.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 17:43
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
trasher schreef op 25-05-2004 @ 07:39 :
Beide zijn op de Thora gebaseerd.
Haal je bewijs dan. Torah, Injil(Gospel/Bijbel) enz zijn allemaal boeken van God, alleen zijn ze helemaal verandert door de mensen. Alleen de Koran is niet verandert, ik daag je uit om te laten zien of het verandert is of niet. Ik zie gelijk dat je niet weet wat de Koran is. Ik kan je zo veel fouten laten zien in de Torah en Bijbel die de Koran niet heeft. De Torah is ook niet het eerste boek, het voorspelt de Injil(Gospel/Bijbel) en de Messiah(Jezus(vzmh)), de Injil(Gospel/Bijbel) voorspelt de Koran en profeet Mohammed(vzmh). Christendom, Jodendom enz zijn allemaal geloven die door mensen zijn gemaakt, maar de Islam is een geloof dat door God is gegeven aan de mensheid. Alle andere profeten zijn alleen gestuurd naar een volk, maar Mohammed(vzmh) is gestuurd naar de mensheid. Jezus(vzmh) zegt ook in de Bijbel dat die alleen naar de kinderen van Israel is gestuurd en dus niet naar alle mensen. Waar blijft de Messiah?
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 17:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
@Realmoslim en @rafiq,

Laatst zag ik bij de NMO in een programma een man beweren dat hij vond dat moslims uit Saoudi Arabie meer moslim waren; want ze kwamen immers uit een heilig land, dan bijvoorbeeld een moslim uit Turkije; en dat Saoedi Arabie daarom ook meer recht van spreken zou hebben over islamitische zaken, e.d.. En dan refereerde hij dus puur naar het feit dat ze uit Saoedi Arabie kwamen en niet naar hun levenswijzen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 17:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 18:43 :
Ik kan je zo veel fouten laten zien in de Torah en Bijbel die de Koran niet heeft. De Torah is ook niet het eerste boek, het voorspelt de Injil(Gospel/Bijbel) en de Messiah(Jezus(vzmh)), de Injil(Gospel/Bijbel) voorspelt de Koran en profeet Mohammed(vzmh).
Ik durf het bijna niet te vragen, maar dit had ik wel graag onderbouwd gezien
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:00
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 18:43 :
@Realmoslim en @rafiq,

Laatst zag ik bij de NMO in een programma een man beweren dat hij vond dat moslims uit Saoudi Arabie meer moslim waren; want ze kwamen immers uit een heilig land, dan bijvoorbeeld een moslim uit Turkije; en dat Saoedi Arabie daarom ook meer recht van spreken zou hebben over islamitische zaken, e.d.. En dan refereerde hij dus puur naar het feit dat ze uit Saoedi Arabie kwamen en niet naar hun levenswijzen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Dat is verboden in de Islam. Iedereen is gelijk lees de Koran maar. Daar staat dat God kijkt naar je hart, dus naar je goede daden. Hij kijkt niet naar je positie of ras. Als je zegt dat je een Moslim bent en je maakt iedereen dood, bid niet enz dan weet je gelijk dat je eigenlijk geen Moslim bent. Als je zegt dat je een Christen bent en je gelooft diep binnen niet dat Jezus God is maar een profeet en je gelooft ook in 1 God en je doet goede dingen zoals geen alcohol, drugs gebruikt enz dan ben je denk ik in de ogen van God een Moslim en dat is wat het belangerijkste is. Dat bedoel ik met Hij kijkt naar je hart, want er zijn sommige mensen die nooit van de Islam hebben gehoord, maar het is natuurlijk wel zo dat als je God vraagt om je de juiste weg te laten zien dat Hij je dan de Islam laat zien.

Vraag aan die man hoe het dan met de profeten zit die geen arabieren zijn. De Koran is voor alle mensen bedoelt.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 19:00 :

Vraag aan die man hoe het dan met de profeten zit die geen arabieren zijn. De Koran is voor alle mensen bedoelt.
Erm. Dat lijkt me moeilijk Ik ken die man niet

Maar bedankt voor t antwoord iig.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 19:00 :
Dat is verboden in de Islam. Iedereen is gelijk lees de Koran maar. Daar staat dat God kijkt naar je hart, dus naar je goede daden.
Koran:

Citaat:
"And if any believe not in Allah and His Messenger, We have prepared, for those who reject Allah, a Blazing Fire!" -Quran 48:13

Zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. (Soera 9:111)
In het evangelie leerde Jezus erg duidelijk dat christenen om wat voor reden dan ook, niet moeten vechten, maar bidden.
Citaat:
Keer hem ook de andere wang toe … hebt u vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen. (Mattheüs 5:39, 44)

Breng uw zwaard weer op zijn plaats, want allen die naar het zwaard grijpen, zullen door het zwaard omkomen. (Mattheüs 26:52)
Daar mag iedereen natuurlijk van maken wat hij of zij wil, maar ik vind het een vrij wezenlijk verschil.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2004, 19:03
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 18:45 :
Ik durf het bijna niet te vragen, maar dit had ik wel graag onderbouwd gezien
"Those who follow the apostle the unlettered prophet (prophet Muhammad - p.b.u.h) whom they find mentioned in their own (Scriptures); in the law (Torah) and the Gospel" (Qur'an 7:157)

"And when Jesus son of Mary said: O Children of Israel! Lo! I am the messenger of Allah unto you, confirming that which was (revealed) before me in the Torah, and bringing good tidings of a messenger who cometh after me, whose name is Ahmad (the Praised One)." (Qur'an 61:6)

In de bijbel, zoek deze verzen op in het hebreeuws :

John 14:16 "And I will pray the Father, and he shall give you another Comforter, that he may abide with you for ever"

John 15:26 "But when the Comforter is come, whom I will send unto you from the Father, [even] the Spirit of truth, which proceedeth from the Father, he shall testify of me"

John 14:26 "But the Comforter, whom the Father will send in my name, he shall teach you all things, and bring all things to your remembrance, whatsoever I have said unto you."

John 16:7-14 "Nevertheless I tell you the truth; It is expedient for you that I go away: for if I go not away, the Comforter will not come unto you; but if I depart, I will send him unto you. And when he is come, he will reprove the world of sin, and of righteousness, and of judgment: Of sin, because they believe not on me; Of righteousness, because I go to my Father, and ye see me no more; Of judgment, because the prince of this world is judged. I have yet many things to say unto you, but ye cannot bear them now . Howbeit when he, the Spirit of truth, is come, he will guide you into all truth: for he shall not speak of himself; but whatsoever he shall hear, [that] shall he speak: and he will shew you things to come. He shall glorify me: for he shall receive of mine, and shall shew [it] unto you."

"And the vision of all is become unto you as the words of a book that is sealed , which [men] deliver to one that is learned, saying, Read this, [I pray thee]: and he saith, I cannot; for it [is] sealed: And the book is delivered to him that is not learned, saying, Read this, [I pray thee]: and he saith, I am not learned. Wherefore the Lord said, Forasmuch as this people draw near [me] with their mouth, and with their lips do honor me, but have removed their heart far from me , and their fear toward me is taught by the precept of men: Therefore, behold, I will proceed to do a marvelous work among this people, [even] a marvelous work and a wonder: for the wisdom of their wise [men] shall perish, and the understanding of their prudent men shall be hid. Woe unto them that seek deep to hide their counsel from the LORD, and their works are in the dark, and they say, Who seeth us? and who knoweth us? Surely your turning of things upside down shall be esteemed as the potter's clay: for shall the work say of him that made it, He made me not? or shall the thing framed say of him that framed it, He had no understanding? [Is] it not yet a very little while, and Lebanon shall be turned into a fruitful field, and the fruitful field shall be esteemed as a forest? And in that day shall the deaf hear the words of the book, and the eyes of the blind shall see out of obscurity, and out of darkness." (Isaiah 29:11-18)

http://www.answering-christianity.com/isaiah_vision.htm


Bezoek deze site hieronder voor betere uitleg en meer verzen :
http://www.answering-christianity.com/prediction.htm
http://www.answering-christianity.co...ic_society.htm

In het hebreeuws :

"Hikow mamtaqiym wkulow mahamadiym zeh dowdiy wzeh ree`iy bnowt yruushaalaaim." (Song of Solomon 5:16)

http://www.answering-christianity.com/song5_16.htm


Therefore say I unto you, The kingdom of God shall be taken from you, and given to a nation bringing forth the fruits thereof.
And whosoever shall fall on this stone shall be broken: but on whomsoever it shall fall, it will grind him to powder.(Matthew 21:43-44)

God came from Teman, and the Holy One from mount Paran . Selah. His glory covered the heavens, and the earth was full of his praise. And his brightness was as the light; he had horns coming out of his hand: and there was the hiding of his power.
Before him went the pestilence, and burning coals went forth at his feet. (Habakkuk 3 :3-5)

Paran is Mecca in het arabisch!


"I am the LORD ; that is my name! I will not give my glory to another or my praise to idols .
See, the former things have taken place, and new things I declare; before they spring into being I announce them to you ."

Song of Praise to the Lord .

Sing to the LORD a new song , his praise from the ends of the earth, you who go down to the sea, and all that is in it, you islands, and all who live in them.
Let the desert and its towns raise their voices ; let the settlements where Kedar lives rejoice . Let the people of Sela sing for joy ; let them shout from the mountaintops"(Isaiah 42 :8-11)


"I will raise them up a Prophet from among their brethren, like unto thee, and will put my words in his mouth; and he shall speak unto them all that I shall command him." (Deuteronomy 18:18)

http://www.answering-christianity.com/isaiah_mecca.htm

"And he said, The LORD came from Si'-nai, and rose up from Se'-ir unto them; he shined forth from mount Pa'-ran [Mecca in Arabic], and he came with ten thousands of saints: from his right hand went a fiery law for them. (The King James Version Bible, Deuteronomy 33:2)"

The army of the Muslims that conquered Mecca without any blood shed (peacefully) were exactly 10,000 men (From the book of "Muhammad the Prophet" by Maulana Muhammad Ali, pages 128-129). The Bible calls them "ten thousands of saints"....

http://www.answering-christianity.com/10000.htm

"The same religion has He established for you as that which He enjoined on Noah - the which We have sent by inspiration to thee - and that which We enjoined on Abraham, Moses, and Jesus: Namely, that ye should remain steadfast in religion, and make no divisions therein: to those who worship other things than God, hard is the (way) to which thou callest them. God chooses to Himself those whom He pleases, and guides to Himself those who turn (to Him). (The Noble Quran, 42:13)"

Als je echt serieus bent dan moet je die sites bezoeken en lezen anders hoef je niet te praten. Bezoek deze site hieronder het bevat alles :

http://www.answering-christianity.com/predict.htm


Citaat:
Erm. Dat lijkt me moeilijk Ik ken die man niet

Maar bedankt voor t antwoord iig.
Ja Goh, dat weet ik ook heus wel. Je moet weten wat ik ermee bedoel.

En nu een paar voorbeelden van hoe de Koran de Bijbel en de Torah verbetert, ik ga dit gewoon hier plakken, ik heb geen zin om het te vertalen :

Citaat:
"In the Torah, the name Haman is not used when the life of the Prophet Moses is quoted. On the other hand, it is mentioned in the Gospel to refer to a helper of the Babylonian king who lived 1,100 years after the Prophet Moses and persecuted the Jews.

Those who claim that the Prophet Muhammad wrote the Qur'an in the light of the Torah and the Gospel also put forth the sophistry that he copied some of the subjects in the Qur'an wrongly.

The ridiculousness of this claim became obvious 200 years ago when the Egyptian hieroglyphs were deciphered and the name "Haman" was discovered.

Until then it had not been possible to read any of the writings or tablets written in ancient Egyptian. The ancient Egyptian language and hieroglyphs had been present for many thousands of years. However, with the spread of Christianity and its cultural influences during the second and third centuries AD the ancient Egyptians forgot their religion as well as the language, and the use of hieroglyphs came to a gradual stop. The year 394 AD is the last known time when a hieroglyph was used. Afterwards this language was forgotten, leaving nobody who could read and understand it. Until some 200 years ago.

The ancient Egyptian language was deciphered in 1799 with the discovery of a tablet dated to 196 BC called the "Rosetta Stone". The unique nature of this tablet came from the fact that it was written in three different forms of writing; hieroglyphics, demotic (a simplified form of ancient Egyptian hieratic writing) and Greek. The ancient Egyptian dialect was decoded with the help of the Greek version. A Frenchman named Jean-Françoise Champollion completed the deciphering of the whole tablet. In this way, a forgotten language and the history that it contained came back to life. This discovery made it possible to research ancient Egyptian civilization, their beliefs and social life.

It also made it possible to acquire the vital piece of information we are now discussing. The name "Haman" was in fact mentioned in old Egyptian tablets. It was mentioned on a monument which now stands in the Hof Museum in Vienna, and in which the closeness of Haman to the Pharaoh was emphasized. (Walter Wreszinski, ?gyptische Inschriften aus dem K.K. Hof Museum in Wien, 1906, J. C. Hinrichs' sche Buchhandlung)

The dictionary "The People in the New Kingdom" refers to Haman as "the head of the quarry workers". (Hermanne Ranke, Die ?gyptischen Personennamen, Verzeichnis der Namen, Verlag Von J J Augustin in Glückstadt, Band I, 1935. Band II, 1952)

This discovery brought to light a truly astonishing fact. Haman was, contrary to what those who opposed the Qur'an claimed, really a man who had lived in Egypt during the Prophet Moses' time and furthermore, just as stated in the Qur'an, he was close to the Pharaoh and dealt with construction of sorts.

As a matter of fact, the Qur'anic verse that conveys how the Pharaoh requested Haman to build a tower is in perfect unison with this archaeological finding:

Pharaoh said, 'Council, I do not know of any other god for you apart from me. Haman, kindle a fire for me over the clay and build me a lofty tower so that perhaps I may be able to climb up to Moses' god! I consider him a blatant liar.' (Surat al-Qasas: 38)

In conclusion, the discovery of the name Haman on ancient Egyptian tablets discredited another claim made by those who strive to find inconsistencies in the Qur'anic verses. Furthermore, the undeniable truth that the Qur'an is revealed by God is once again proven without any doubt as the Qur'an miraculously conveyed historical information that could not have been found and deciphered in the Prophet's time."

Nog een voorbeeld :

De Bijbel noemt alle koningen van Egypte een Farao, maar de Koran noemt alleen de koning van de tijd van Moses(vzmh) een Farao, de andere noemt Hij gewoon Koning.

Het is een feit dat de Koningen voor de tijd van Moses(vzmh) nog geen Farao's werden genoemd. Ze werden pas Farao's genoemd vanaf de tijd van Moses.


Zoek andere voorbeelden en voorspellingen op.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:42
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Koran:


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
"And if any believe not in Allah and His Messenger, We have prepared, for those who reject Allah, a Blazing Fire!" -Quran 48:13

Zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. (Soera 9:111)

--------------------------------------------------------------------------------
Wat is er met vers 48:13 ? Als je niet in God gelooft en in zijn boodschapper dan ga je naar de Hel. En weet je wel wat met "reject" wordt bedoeld? Als je God weigert dan weiger je ook gelijk om te bidden, weiger je om goede dingen te doen enz
Maar geloven in 1 God is de belangrijkste. Je krijgt natuurlijk de kans en tijd om te onderzoeken, iedereen word eerlijk en gelijk getest.

De vertaling voor vers 9:111 en 112 is :

"GOD has bought from the believers their lives and their money in exchange for Paradise. Thus, they fight in the cause of GOD, willing to kill and get killed. Such is His truthful pledge in the Torah, the Gospel, and the Quran - and who fulfills His pledge better than GOD? You shall rejoice in making such an exchange. This is the greatest triumph. "

"They are the repenters, the worshipers, the praisers, the meditators, the bowing and prostrating, the advocators of righteousness and forbidders of evil, and the keepers of GOD's laws. Give good news to such believers. "

Weet je wel tegen wie ze vochten? Tegen diegene die hun aanvallen. Wist je dat in de tijd van de profeet Mohammed(vzmh) 360 stammen de Moslims wouden uitroeien? Ze hebben ze uit hun huizen verjaagd en hun vrouwen en kinderen vermoord enz. Alleen een paar verzen gaan hierover, de rest van de Koran zegt dat je naar vrede moet zoeken enz. Gewoon dat je het weet en nu zal ik uitleggen wat jij zei.

Citaat:
In het evangelie leerde Jezus erg duidelijk dat christenen om wat voor reden dan ook, niet moeten vechten, maar bidden.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Keer hem ook de andere wang toe … hebt u vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen. (Mattheüs 5:39, 44)

Breng uw zwaard weer op zijn plaats, want allen die naar het zwaard grijpen, zullen door het zwaard omkomen. (Mattheüs 26:52)

--------------------------------------------------------------------------------
Ja ik kan ook veel verzen laten zien in de Koran die zeggen dat je niet moet vechten, dat het slecht is, dat je vrouwen en kinderen niet mag vermoorden, als je 1 onschuldige iemand hebt vermoord is het netalsof je de hele mensheid hebt vermoord en dat als je 1 iemand redt dan is het net alsof je de hele mensheid hebt gered. Overal staat in de Koran dat als je vijand vrede wil sluiten dat je dat ook moet doen. In de Koran staat alleen dat je "mag" vechten in de manier van God(geen onschuldige mensen, alleen terug doen wat zei bij jou hebben gedaan, geen vrouwen kinderen, zoek naar vredeenz) tegen diegene die je willen vermoorden of die je familie willen vermoorden en tegen diegene die je uit je land willen jagen enz

De Islam is veel vrediger dan de Christendom. De Bijbel zegt dat je van je buurman moet houden. De Koran gaat een stap verder en zegt dat je niet alleen van hem moet houden, maar ook eerst voor hem zorgen daarna pas voor jezelf, dus je moet jezelf niet belangerijker vinden. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Je zegt dat er nergens staat in de Bijbel dat je moet vechten enz, de boek waar God het over heeft in de Koran is de Injil. De Injil bestaat niet meer, de Bijbel geeft het ook toe. Bezoek deze site voor de bewijs en uitleg.
Maar laten we even doen alsof. Kijk even naar de verzen hieronder van de Bijbel :

"He replied, 'I tell you that to everyone who has, more will be given, but as for the one who has nothing, even what he has will be taken away. But those enemies of mine who did not want me to be king over them--bring them here and kill them in front of me.' After Jesus had said this, he went on ahead, going up to Jerusalem. (From the NIV Bible, Luke 19:26-28)"

"He said to them, 'But now if you have a purse, take it and also a bag; and if you don't have a sword, sell your cloak and buy one. (From the NIV Bible, Luke 22:36)"

"So I will cast her on a bed of suffering, and I will make those who commit adultery with her suffer intensely, unless they repent of her ways. I will strike her children dead. Then all the churches will know that I am he who searches hearts and minds, and I will repay each of you according to your deeds. (From the NIV Bible, Revelation 2:22-23)"

"Do not suppose that I [Jesus] have come to bring peace to the earth. I did not come to bring peace, but a sword. (From the NIV Bible, Matthew 10:34)"

"So he made a whip out of cords, and drove all from the temple area, both sheep and cattle; he scattered the coins of the money changers and overturned their tables. To those who sold doves he said, 'Get these out of here! How dare you turn my Father's house into a market!.' (From the NIV Bible, John 2:15)"

Wat er in deze vers staat hierboven is wel ongeveer echt gebeurt, er werd handel gedreven op een heilige plaats waar god gedenkt werd. Maar dat die een zweep heeft gebruikt weet je niet zeker.

"He [Jesus] said to them, 'Go!' so they came out and went into the pigs, and the whole herd rushed down the steep bank into the lake and died in the water. (From the NIV Bible, Matthew 8:32)"

"If anyone comes to me and does not hate his father and mother, his wife and children, his brothers and sisters- yes, even his own life- he cannot be my disciple. (Luke 14:26)"

Jesus said that whoever calls somebody a "fool" shall be in danger of hell fire (From the NIV Bible, Matthew 5:22), yet he called people "fools" himself (From the NIV Bible, Matthew 23:17).

Ik denk niet dat Jezus(vzmh) dit allemaal heeft gezegd of gedaan, dit bewijst gewoon dat de Bijbel helemaal is verandert.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En de Koran is zeker niet verandert?

Dat verhaal van die verschillende versies, waarvan uiteindelijk een kalief bepaald heeft dat er 1 mocht blijven bestaan, is dus of niet waar, of had die kalief ook een lijntje met god?

Over de rest van je verhaal:

Punt voor jou

Ook al vind ik het nog steeds vreemd dat er nergens christenfundementalisten zijn die met vliegtuigen in torens vliegen op grond van bepaalde verzen in de bijbel
En nu niet over de inquisitie beginnen want dan geef je eigenlijk toe dat de Islam-cultuur nog in de middeleeuwen zit.

Edit:

Over die site: hebben de christenen niet al lang toegegeven dat de bijbel niet meer zo is als dat die vroeger was. Ik kan me nog iets herinneren met de dode zee rollen...
*google*
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 20:12.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 13-06-2004 @ 21:08 :

En nu niet over de inquisitie beginnen want dan geef je eigenlijk toe dat de Islam-cultuur nog in de middeleeuwen zit.
Middeleeuwen is overdreven, is zou het meer hebben over de vroege 20e eeuw. Je ziet echter al vorderingen in de secularisatie, bijvoorbeeld in Islamitische landen als Turkije.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:29
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 18:43 :
@Realmoslim en @rafiq,

Laatst zag ik bij de NMO in een programma een man beweren dat hij vond dat moslims uit Saoudi Arabie meer moslim waren; want ze kwamen immers uit een heilig land, dan bijvoorbeeld een moslim uit Turkije; en dat Saoedi Arabie daarom ook meer recht van spreken zou hebben over islamitische zaken, e.d.. En dan refereerde hij dus puur naar het feit dat ze uit Saoedi Arabie kwamen en niet naar hun levenswijzen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Ik ben dan wel LaResistance maar ik mag vast wel even iets toevoegen uit de laatste toespraak van Mohammed wat deze stelling weerlegt:

"De gehele mensheid stamt af van Adam ('alaihi asalaam) en Eva ('alaihi asalaam). Dus is een Arabier niet beter dan een niet-Arabier en een niet-Arabier is op geen enkele manier beter dan een Arabier. Noch is een blanke beter dan een zwarte, en een zwarte is niet beter dan een blanke. Alleen wat betreft vroomheid en het doen van goede daden kan de ene moslim zich onderscheiden van de ander!"

Bij NMO verschijnen wel vaker vreemde figuren vind ik trouwens.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 20:42 :
De Islam is veel vrediger dan de Christendom. De Bijbel zegt dat je van je buurman moet houden. De Koran gaat een stap verder en zegt dat je niet alleen van hem moet houden, maar ook eerst voor hem zorgen daarna pas voor jezelf, dus je moet jezelf niet belangerijker vinden. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Betekend houden van niet hetzelfde als voor iemand zorgen, en het beste met iemand voor hebben? Iemand beschermen tegen gevaar? Iemand helpen in nood?

"He replied, 'I tell you that to everyone who has, more will be given, but as for the one who has nothing, even what he has will be taken away. But those enemies of mine who did not want me to be king over them--bring them here and kill them in front of me.' After Jesus had said this, he went on ahead, going up to Jerusalem. (From the NIV Bible, Luke 19:26-28)"

Vertel er gelijk even bij dat dit een vergelijking is wat Jezus maakt, zoals hij vaker doet. Hij geweest naar het feit dat iemand die in hem geloofd rijker zal worden dan een persoon al is. Iemand die niet geloofd zal meer moeten inleveren. Maar iedereen die WIJGERD hem te geloven en volgen zullen sterven.

"He said to them, 'But now if you have a purse, take it and also a bag; and if you don't have a sword, sell your cloak and buy one. (From the NIV Bible, Luke 22:36)"

Weer uit het contekst gehaalt. Jezus vroeg een vers eerder of zijn discipelen last hadden van enig ongemak op hun reizen toen Jezus ze op pad stuurde zonder buidel of tas. Hier worden stuikrovers mee bedoelt, met "ongemak". En dat Zijn woord aan misdadigers gerekend was. Met andere woorden, hij waarschuwde zijn disipelen voor de vijanden van Zijn woord, en hij vertelde dat ze voortaan een zwaard mogen dragen om zich te verdedigen!

"Do not suppose that I [Jesus] have come to bring peace to the earth. I did not come to bring peace, but a sword. (From the NIV Bible, Matthew 10:34)"

Het gaat verder: "Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn."

Hij bedoelt de mensen die wijgeren in God te geloven. Die mensen zullen niet de genade ontvangen van God.


"So he made a whip out of cords, and drove all from the temple area, both sheep and cattle; he scattered the coins of the money changers and overturned their tables. To those who sold doves he said, 'Get these out of here! How dare you turn my Father's house into a market!.' (From the NIV Bible, John 2:15)"

Dit is een stukje die ik uit mijn hoofd ken. Waarom zou Jezus dit niet gedaan hebben? Hij wilde niet dat de tempel zo misbruikt zou worden. Ik zie niet wat je punt hier is...

"He [Jesus] said to them, 'Go!' so they came out and went into the pigs, and the whole herd rushed down the steep bank into the lake and died in the water. (From the NIV Bible, Matthew 8:32)"

Ik snap je punt hier niet...

"If anyone comes to me and does not hate his father and mother, his wife and children, his brothers and sisters- yes, even his own life- he cannot be my disciple. (Luke 14:26)"

Je hebt een stukje vergeten: "Wie niet zijn kruis draagt en achter Mij komt, kan mijn discipel niet zijn".
Die laatste zin die erbij hoort, is belangrijk, die had je erbij moeten zetten!

Met andere woorden, je moet je zonde leren te dragen en niet te ontkennen wat je zondes zijn. Iedereen die zijn vader haat, maar het niet durft te zeggen, en niet durft spijt te hebben, kan niet Zijn discipel zijn. Iedereen moet zijn spreekwoordelijke kruis leren dragen.


Jesus said that whoever calls somebody a "fool" shall be in danger of hell fire (From the NIV Bible, Matthew 5:22), yet he called people "fools" himself (From the NIV Bible, Matthew 23:17).

Ten eerste staat er in de bijbel niet "Jezus zei:" maar
"Maar Ik zeg u:"

Je hebt de hele tekst WEER niet gelezen! Hij doelde op de Farizeen die mensen een dwaas noemde, en dat ze hypocriet leefden. Je moet niet 1 vers noemen, maar het hele hoofdstuk! Alleen dan begrijp je wat Jezus hier bedoelde.


Ik denk niet dat Jezus(vzmh) dit allemaal heeft gezegd of gedaan, dit bewijst gewoon dat de Bijbel helemaal is verandert.
Ik heb nog wat commentaar:

1. Ga voortaan zelf de Koran quoten of de bijbel of de Thora.

2. Ga niet steeds teksten van sites op dit topic zetten. Kom zelf met argumenten die je jezelf meester hebt gemaakt. Zoek zelf de dingen op die op die site worden bebruikt als argument.

3. Vermijd alsjeblieft Engelse teksten, er zijn ook Nederlandse bijbels hoor.

Ik vind het bijzonder verontrustend dat je die site zo makkelijk geloofd. Je zoekt niks uit, je hebt geen eigen mening.
Engelse teksten van een pagina afhalen is erg makkelijk.

[QUOTE]Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 22:17 : Laat je neit voor de gek houden door die anti-islam sites die alles proberen te verzinnen om de Islam tegen tebewijzen.

Hetzelfde zeg ik tegen jou. Want jij loopt ook constant een anti-christen site te quoten

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:17
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 13-06-2004 @ 21:08 :
[B]En de Koran is zeker niet verandert?

Dat verhaal van die verschillende versies, waarvan uiteindelijk een kalief bepaald heeft dat er 1 mocht blijven bestaan, is dus of niet waar, of had die kalief ook een lijntje met god?
Nee de Koran is niet verandert dat is een feit. Het is overal bekend dat de Koran niet is verandert, ook bij de niet-moslims. God heeft beloofd de Koran te beschermen. En heeft het ook laten zien(dat leg ik je hieronder uit). Dat verhaal met die kaliefs is een leugen! en is allang al tegenbewezen. Er waren vier Khaliefas, allemaal leefde ze in de tijd van de profeet(vzmh), ze beschermden de Koran met hun leven. De laatste khalifa was Ali, hij was de schoonzoon van de profeet Mohammed(vzmh)

Ik zal je een paar bewijzen geven dat de Koran niet is veranderd :

1. Ze hebben stukjes Quran gevonden uit de tijd van de profeet Mohammed(vzmh) die precies, letter voor letter hetzelfde zijn als die van nu.

2. Ze hebben 18 suras van de Quran gevonden die in het "goud" zijn geschreven, deze zijn ook hetzelfde als die van nu. Het ligt in Istanbul. Ze hebben ook een andere Quran gevonden, deze is volgens mij compleet, er zit nog bloed op van Ali.


Ga naar http://goldkoran.mse.jhu.edu/htdocs/mrsid/Koran/ daar heb je ze allemaal, ga ze vergelijken.

3. De verhaal kan niet waar zijn, want iedereen in die tijd had de hele Koran uit het hoofd geleerd, zelfs een kind kon zien of de Koran is verandert of niet. Het is zo mooi dat je gelijk de verschil kan zien. Download sura 90 van de Koran hier zo http://www.2and2.net/Uploads/Audio/090balad_01.mp3 (Save As) en vertel me gelijk wat je er van vind. Kijk hier voor de vertaling in het engels, kies Khalifa's vertaling. http://www.quranbrowser.org

4. De Koran bevat geen fouten, bevat voorspellingen en bevat wetenschapelijke verzen die niemand in die tijd kon weten.

5. De Koran wordt door moslims en ook niet-moslims als een wonder gezien, de grammatica, dat het niet in de 16 groepen valt, het lijkt dat het rijmt maar eigenlijk niet rijmt, het wordt ook gezien als de beste literatuur. Je moet weten dat die kalifas ook in de tijd van de profeet(vzmh) leefde en ze deden ook in poezie, dus met die 16 groepen. De Koran komt in geen een van de 16 groepen, dat kunnen zij zelf niet namaken. De Koran daagt iedereen uit om een sura(kleinste bestaat uit 3 verzen) te maken. Veel hebben het geprobeerd, maar niemand is het gelukt.

6. Moslims moeten ook bidden in de Moskee. Terwijl ze daar bidden zit een man altijd voorop die de Koran opzegt zodat iedereen hem hoort (speakers, echo enz). Iedereen luistert dan mee en iedereen kent de suras. Als die perongeluk een foutje maakt dan verbetert iemand hem van de zaal. En je weet dat diegene die de Quran opzeggen ook van verschillende landen komen. De mensen gaan ook naar verschillende Moskeen bidden. In de Ramadan wordt de hele Quran opgezegd door de hele maand.

7. Zoals bij punt 6, alleen dan meer mensen. Miljoenen mensen gaan naar Mecca voor de bedesvaart. In mecca wordt net als in de Moskeen ook de Quran hard opgezegd, want dat hoort bij het bidden. Ook precies hetzelfde.

8. Onderzoek het zelf maar uit, zoek een verschil.

Ik kan nog zo veel opnoemen, maar ik denk dat dit genoeg is. Laat je neit voor de gek houden door die anti-islam sites die alles proberen te verzinnen om de Islam tegen tebewijzen, ze zeggen zelfs dat de woord "Allah" de naam is van een Maan-God van die tijd. Allemaal van die rare verhalen. "Allah" betekent gewoon de God en werd altijd gebruikt ook in het hebreeuwse Bijbel. Dat de Koran nooit is verandert is gewoon een feit, het is niet verzonnen of zo. We praten wel verder op msn of zo.

Bezoek ook even gelijk :
http://www.geocities.com/islamicmira...the_quran1.htm

[Ik heb wat gewijzigd]
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 21:23.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:26
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
ey meneer de islam (realmoslim)... hoe verklaar je nu je toch zown fanatieke moslim bent dat de christendom er veel eerder was? dus nu in dit geval meerdere goden?

je zit zo fanatiek over het moslim geloof te praten.. maar je bedenkt helemaal niet wat er nou werkelijk achterzit ... je denkt precies zo hoe de mensen 2000 jaar geleden dachten geen vragen stellen en boek is waarheid.. en dat terwijl er voor de laatste 10.000 en nog zelfs verder mensen waren? dus voordat de koran erwas .. er waren meerdere goden in egypte . grieken en ga zo maar door ...

leg uit .. ben benieuwd naar je antwoord
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:00
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Betekend houden van niet hetzelfde als voor iemand zorgen, en het beste met iemand voor hebben? Iemand beschermen tegen gevaar? Iemand helpen in nood?
Nee. In de bijbel staat gewoon dat je van je buurman moet houden. In de Koran staat dat je hem belangerijker moet vinden dan jezelf. Andere Moslims moet je ook belangerijker vinden dan jezelf, dat zullen ze bij jou ook doen.

[QUOTE]"He replied, 'I tell you that to everyone who has, more will be given, but as for the one who has nothing, even what he has will be taken away. But those enemies of mine who did not want me to be king over them--bring them here and kill them in front of me.' After Jesus had said this, he went on ahead, going up to Jerusalem. (From the NIV Bible, Luke 19:26-28)"

Citaat:
Vertel er gelijk even bij dat dit een vergelijking is wat Jezus maakt, zoals hij vaker doet. Hij geweest naar het feit dat iemand die in hem geloofd rijker zal worden dan een persoon al is. Iemand die niet geloofd zal meer moeten inleveren. Maar iedereen die WIJGERD hem te geloven en volgen zullen sterven.
Nou dan.

Citaat:
"He said to them, 'But now if you have a purse, take it and also a bag; and if you don't have a sword, sell your cloak and buy one. (From the NIV Bible, Luke 22:36)"

Weer uit het contekst gehaalt. Jezus vroeg een vers eerder of zijn discipelen last hadden van enig ongemak op hun reizen toen Jezus ze op pad stuurde zonder buidel of tas. Hier worden stuikrovers mee bedoelt, met "ongemak". En dat Zijn woord aan misdadigers gerekend was. Met andere woorden, hij waarschuwde zijn disipelen voor de vijanden van Zijn woord, en hij vertelde dat ze voortaan een zwaard mogen dragen om zich te verdedigen!
Weet je wel eigenlijk waar "de veroozaker" en ik het over hadden? Je zegt het zelf, er staat in de Bijbel dat Jezus(vzmh) heeft gezegd dat ze hun zelf mogen verdedigen. Nou dan!

Citaat:
"Do not suppose that I [Jesus] have come to bring peace to the earth. I did not come to bring peace, but a sword. (From the NIV Bible, Matthew 10:34)"

Het gaat verder: "Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn."

Hij bedoelt de mensen die wijgeren in God te geloven. Die mensen zullen niet de genade ontvangen van God.
Het zelfde staat in de Koran, wie niet in God gelooft zal worden gestraft.

Citaat:
"So he made a whip out of cords, and drove all from the temple area, both sheep and cattle; he scattered the coins of the money changers and overturned their tables. To those who sold doves he said, 'Get these out of here! How dare you turn my Father's house into a market!.' (From the NIV Bible, John 2:15)"

Dit is een stukje die ik uit mijn hoofd ken. Waarom zou Jezus dit niet gedaan hebben? Hij wilde niet dat de tempel zo misbruikt zou worden. Ik zie niet wat je punt hier is...
Ik heb gezegd dat die het gedaan heeft, heb je dat stuk eronder gelezen.

Citaat:
"If anyone comes to me and does not hate his father and mother, his wife and children, his brothers and sisters- yes, even his own life- he cannot be my disciple. (Luke 14:26)"

Je hebt een stukje vergeten: "Wie niet zijn kruis draagt en achter Mij komt, kan mijn discipel niet zijn".
Die laatste zin die erbij hoort, is belangrijk, die had je erbij moeten zetten!

Met andere woorden, je moet je zonde leren te dragen en niet te ontkennen wat je zondes zijn. Iedereen die zijn vader haat, maar het niet durft te zeggen, en niet durft spijt te hebben, kan niet Zijn discipel zijn. Iedereen moet zijn spreekwoordelijke kruis leren dragen.
Dat stukje met dat kruis hoort er niet eens denk ik bij. Laat zien van waar je die versje hebt. Weet je wat, omdat ik zo aardig ben, laten we het erbij zetten. Nou dan.

Citaat:
Jesus said that whoever calls somebody a "fool" shall be in danger of hell fire (From the NIV Bible, Matthew 5:22), yet he called people "fools" himself (From the NIV Bible, Matthew 23:17).

Ten eerste staat er in de bijbel niet "Jezus zei:" maar
"Maar Ik zeg u:"

Je hebt de hele tekst WEER niet gelezen! Hij doelde op de Farizeen die mensen een dwaas noemde, en dat ze hypocriet leefden. Je moet niet 1 vers noemen, maar het hele hoofdstuk! Alleen dan begrijp je wat Jezus hier bedoelde.
Dus hij heeft de Farizeen een dwaas genoemd omdat die mensen een dwaas noemden en dat ze hypocriet leefden. Nou dan.

Citaat:
Ik heb nog wat commentaar:

1. Ga voortaan zelf de Koran quoten of de bijbel of de Thora.
De Koran quote ik altijd zelf.

Citaat:
Ga niet steeds teksten van sites op dit topic zetten. Kom zelf met argumenten die je jezelf meester hebt gemaakt. Zoek zelf de dingen op die op die site worden bebruikt als argument.
Dat doe ik altijd. Ik plak alleen iets als het lang is en als ik geen zin heb om het helemaal te vertalen of samenvatten.

Citaat:
3. Vermijd alsjeblieft Engelse teksten, er zijn ook Nederlandse bijbels hoor.
Ja, maar ik heb geen Bijbel en ik kan het ook niet op het Internet vinden. Kun je mij een site geven of zo.

Citaat:
Ik vind het bijzonder verontrustend dat je die site zo makkelijk geloofd. Je zoekt niks uit, je hebt geen eigen mening.
Engelse teksten van een pagina afhalen is erg makkelijk.
Ik geloof nooit een site zomaar. Die verzen die ik heb gepost staan toch in de Bijbel?


Oke en wat heb je nu allemaal bewezen? Dat je volgens de Bijbel jezelf mag verdedigen, ook met geweld als dat moet. Dat je mag vechten tegen vijanden die jou proberen te doden en dat je hun een dwaas mag noemen. Dat is ook wat ik probeerde te bewijzen en dat is ook volgens mij wat "de veroorzaker" vroeg. Het ging allemaal om deze vers :

"GOD has bought from the believers their lives and their money in exchange for Paradise. Thus, they fight in the cause of GOD, willing to kill and get killed. Such is His truthful pledge in the Torah, the Gospel, and the Quran - and who fulfills His pledge better than GOD? You shall rejoice in making such an exchange. This is the greatest triumph".(Soera 9:111)

Ik heb al uitgelegd wat vechten in de zaak van Allah betekent, dus geen onschuldigen mensen, geen vrouwen en kinderen, zoeken naar vrede, alleen doden als zij je willen doden enz. Als je je leven en geld geeft in ruil voor de hemel dan ga je naar de hemel, en dit is precies wat god ook heeft beloofd in de Injil en de Torah.

Ik heb ook een punt voor jou. Probeer eerst de hele post te lezen en begrijpen wat mensen bedoelen.

Zoals ik al zei de Bijbel van nu is niet de Injil, het kan wel delen ervan bevatten, maar meer niet. Kijk maar naar de OT, het is heel anders dan NT.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:12
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Energie schreef op 13-06-2004 @ 22:26 :
ey meneer de islam (realmoslim)... hoe verklaar je nu je toch zown fanatieke moslim bent dat de christendom er veel eerder was? dus nu in dit geval meerdere goden?

je zit zo fanatiek over het moslim geloof te praten.. maar je bedenkt helemaal niet wat er nou werkelijk achterzit ... je denkt precies zo hoe de mensen 2000 jaar geleden dachten geen vragen stellen en boek is waarheid.. en dat terwijl er voor de laatste 10.000 en nog zelfs verder mensen waren? dus voordat de koran erwas .. er waren meerdere goden in egypte . grieken en ga zo maar door ...

leg uit .. ben benieuwd naar je antwoord
Hey viezerik. Weet je wel wat de Islam is? De Bijbel(Injil), Torah en alle andere boeken zijn allemaal boeken van God, alleen zijn ze helemaal verandert, dat geeft de NIV Bijbel zelf toe. Abraham, Noah,Moses,Jezus(vzmh) zijn allemaal profeten van God met allemaal dezelde boodschap. Als je niks weet moet je je mond houden.

Nee jij gelooft dingen zomaar zonder er bij na te denken. Als je de Koran leest dan zul je zien dat God de hele tijd vraagt om te gaan onderzoeken, om je kennis te vergroten(door kennis krijg je meer kans op de hemel) en noem maar op. Blindelings geloven in de Quran en God is verboden in de Islam. Zoals ik al zei als je niks weet dan moet je je mond houden. God legt alles in de Koran uit, waarom er andere geloven zijn enz. God heeft altijd boodschappers gestuurd, hij noemt de belangerijkste in de Koran, deze verhalen over hun kun je veel van leren. Elke profeet heeft die gestuurd naar 1 volk en is alleen bedoelt voor die volk, maar Mohammed(vzmh) heeft God gestuurd naar de mensheid en de Koran is ook een boek voor de mensheid.

Door profeten te sturen leert God de verschillende volken manieren, hoe ze met elkaar om moeten gaan, hoe zelkaar moeten begraven enz

Als je niks weet, hou dan je mond. De Islam is veel logischer dan de Darwinisme. Jij gelooft toch niet in een god. Hoe kan alles dan zo onstaan uit het niks. Ga liever nadenken ga.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 22:18.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 23:12 :
Als je de Koran leest dan zul je zien dat God de hele tijd vraagt om te gaan onderzoeken, om je kennis te vergroten(door kennis krijg je meer kans op de hemel) en noem maar op.
Begin jij dan eens met het vergroten van je kennis over de Nederlandse taal?

Citaat:
Ga liever nadenken ga.


Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:38
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
FuSe schreef op 13-06-2004 @ 23:26 :
[B]Begin jij dan eens met het vergroten van je kennis over de Nederlandse taal?
Wat is er mis met mijn Nederlands dan? Vieze schijterd, kijk hem vluchten, kijk. Ik ken veel meer talen dan jou, dus hou je mond maar dicht. Sinds wanneer kun je aan een forum of bij het chatten zien of iemands Nederlands wel goed is of niet. Ga een varken eten of zo.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:40
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 23:12 :
Hey viezerik. Weet je wel wat de Islam is? De Bijbel(Injil), Torah en alle andere boeken zijn allemaal boeken van God, alleen zijn ze helemaal verandert, dat geeft de NIV Bijbel zelf toe. Abraham, Noah,Moses,Jezus(vzmh) zijn allemaal profeten van God met allemaal dezelde boodschap. Als je niks weet moet je je mond houden.
maar blijkbaar weet ik wel wat . Je verklaart nog steeds niet dat er meerdere goden waren in de tijdperk van de Grieken en de Egyptenaren...
Citaat:
Nee jij gelooft dingen zomaar zonder er bij na te denken. Als je de Koran leest dan zul je zien dat God de hele tijd vraagt om te gaan onderzoeken, om je kennis te vergroten(door kennis krijg je meer kans op de hemel) en noem maar op. Blindelings geloven in de Quran en God is verboden in de Islam. Zoals ik al zei als je niks weet dan moet je je mond houden. God legt alles in de Koran uit, waarom er andere geloven zijn enz. God heeft altijd boodschappers gestuurd, hij noemt de belangerijkste in de Koran, deze verhalen over hun kun je veel van leren. Elke profeet heeft die gestuurd naar 1 volk en is alleen bedoelt voor die volk, maar Mohammed(vzmh) heeft God gestuurd naar de mensheid en de Koran is ook een boek voor de mensheid.
Uit je antwoorden kan je al zien dat je denkt dat je het allemaal beter weet ik Citeer "Zoals ik al zei als je niks weet dan moet je je mond houden" Aangezien jij wel blindelings in een Boek gelooft staan we dus in dit geval op het zelfde lijnte
Citaat:
Door profeten te sturen leert God de verschillende volken manieren, hoe ze met elkaar om moeten gaan, hoe zelkaar moeten begraven enz
Als je niks weet, hou dan je mond. De Islam is veel logischer dan de Darwinisme. Jij gelooft toch niet in een god. Hoe kan alles dan zo onstaan uit het niks. Ga liever nadenken ga.
Nu weer jij geeft antwoorden die nooit heb gezegt ik citeer weer "jij gelooft toch niet in een god"
en weet je waarom mensen elkaar gingen begraven... JA je raad et al STANK overlast ...

denk nou eens na en doe niet dom, geef antwoord op me originele gestelde vragen inplaats van omgedraaide antwoorden te geven die niets anders doen dan A : Mensen overhalen en B : mij afkraken.

De Arabische landen ook.. wat zijn hun met die geloof opgeschoten.. ze haten de westen en dat terwijl god volgens moslim iedereen heeft geschapen. Ze dragen Westerse kleding Westerse Autos Electrischeteit .. telefoon TV dus begin maar die dingen in te leveren als hun ook nix met et westen te maken wil hebben... allemaal gemaakt door de westerse mensen. Wij zijn naar de maan gegaan op de manier van dit soort denken zouden de moslims nergens komen
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 22:45.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:55
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Energie schreef op 13-06-2004 @ 23:40 :
maar blijkbaar weet ik wel wat . Je verklaart nog steeds niet dat er meerdere goden waren in de tijdperk van de Grieken en de Egyptenaren...

Ja dus, dat is gewoon afgoderij. Dat verzin je dus zelf. Arabieren van vroeger geloofden in 360 verschillende goden. Afgoderij is iets dat God niet vergeeft, als je het blijft doen tot je dood. Heb je de Koran wel gelezen? Als je het niet hebt gedaan dan wordt het tijd dat je het doet.

Citaat:
Uit je antwoorden kan je al zien dat je denkt dat je het allemaal beter weet ik Citeer "Zoals ik al zei als je niks weet dan moet je je mond houden" Aangezien jij wel blindelings in een Boek gelooft staan we dus in dit geval op het zelfde lijnte
Bewijs dan dat je wat weet. Ik heb ook al uitgelegd dat ik niet blindelings geloof in de Koran, je hebt zoveel bewijzen. Ik heb je ook al uitgelegd dat het verboden is om blindelings in de Quran en God te geloven.

Citaat:
Nu weer jij geeft antwoorden die nooit heb gezegt ik citeer weer "jij gelooft toch niet in een god"
Oke dus je gelooft in een God?

Citaat:
denk nou eens na en doe niet dom, geef antwoord op me originele gestelde vragen inplaats van omgedraaide antwoorden te geven die niets anders doen dan A : Mensen overhalen en B : mij afkraken.
Ik heb je alle antwoorden gegeven, het ligt nu aan jou of je wilt denken. Als je het niet wilt, dan kan het mij niet schelen, maar verspil mij tijd niet. Ga een boek lezen over Darwinisme of zo.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Deel 1: De ontkrachting van het Christendom
Ketter
500 27-04-2010 00:50
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie thema kerkdienst
shy gurl
17 10-02-2005 15:10
Levensbeschouwing & Filosofie Islam?Christendom?
Silvia19
30 11-05-2004 19:55
Levensbeschouwing & Filosofie overeenkomsten Christendom, Jodendom, Islam
Wendy Lynn
7 09-12-2003 22:35
Levensbeschouwing & Filosofie Islam, christendom en engelen.
JantjePietje
19 01-04-2003 05:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.