Oud 03-04-2019, 18:22
Scholierhavo5
Scholierhavo5 is offline
Ik moet mezelf voorstellen met duits mondeling.

Dit is wat ik tot nu toe heb, iemand die de taal,spelling en grammaticafouten ziet? Of nog ideeën hoe ik het moet doen? Ik hoor het graag! Je helpt me er heel erg mee!

Hallo, ich bin (nahme) ich bin sechzen jahre alt. Ich wohne in (platze) und ich fahre jeden tag zwanzig minuten zu schule. Ich wohne mit mein schwester, brüder und meine Eltern. Ich habe ein sehr nette familie womit ich sehr glücklich bin.

Mein hobbie ist reiten, ich treiniere sechs mal pro woche und ich mache das schon elf jahr. Ich reite auf mein eigenes Pferd, (nahme pferd). (Nahme pferd) ist ein liebe pferd womit ich alles mögliche mach. Am wochenende haben ich oft ein Wettkampff mit (nahme pferd). Der Wettkämpfe erfolgen überall in der Niederlande. Ich gehe zusammen mit meine mutter zum dar Wettkämpfe. Wir machen das gerne!

Ich gehe ins (nahme schule), und ich habe mein prufungsjahr. Im nächsten schuljahr werden ich später eine ausbildung erhalten. Die ausbildung (nahme ausbildung) in (platz von ausbildung). Darauf freue ich mich sehr!

Alvast besanjt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2019, 18:25
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik moet mezelf voorstellen met duits mondeling.

Dit is wat ik tot nu toe heb, iemand die de taal,spelling en grammaticafouten ziet? Of nog ideeën hoe ik het moet doen? Ik hoor het graag! Je helpt me er heel erg mee!

Hallo, ich bin (nahme) ich bin sechzen jahre alt. Ich wohne in (platze) und ich fahre jeden tag zwanzig minuten zu schule. Ich wohne mit mein schwester, brüder und meine Eltern. Ich habe ein sehr nette familie womit ich sehr glücklich bin.

Mein hobbie ist reiten, ich treiniere sechs mal pro woche und ich mache das schon elf jahr. Ich reite auf mein eigenes Pferd, (nahme pferd). (Nahme pferd) ist ein liebe pferd womit ich alles mögliche mach. Am wochenende haben ich oft ein Wettkampff mit (nahme pferd). Der Wettkämpfe erfolgen überall in der Niederlande. Ich gehe zusammen mit meine mutter zum dar Wettkämpfe. Wir machen das gerne!

Ich gehe ins (nahme schule), und ich habe mein prufungsjahr. Im nächsten schuljahr werden ich später eine ausbildung erhalten. Die ausbildung (nahme ausbildung) in (platz von ausbildung). Darauf freue ich mich sehr!

Alvast besanjt!
Zelfstandig naamwoorden zijn allemaal met hoofdletters
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 18:33
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Het schijt dus dat je ‘ich’ als ‘isj’ uitspreekt i.p.v. ‘ig’
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 20:59
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Het schijnt dus dat je ‘ich’ als ‘isj’ uitspreekt i.p.v. ‘ig’
In het Duits heb je voor de tweeklank ch 2 uitspraakvormen: de ich-Laut die na de e en de i wordt uitgesproken, en de ach-Laut die na de a, o en u wordt uitgesproken. De ich-Laut klinkt als de g in "wiegje", de ach-Laut nijgt meer naar een harde g.

@Scholierhavo5: Ik geef hieronder je tekst met de nodige correcties weer
Hallo, ich bin (Name) ich bin sechzehn Jahre alt. Ich wohne in (Platz) und ich fahre jeden tag zwanzig minuten zur Schule.
*zu heeft de derde naamval, dus je schrijft "zur (zu der) Schule" omdat Schule vrouwelijk is*
Ich wohne mit meiner Schwester, meinem Bruder und meinen Eltern.
*mit heeft de derde naamval, dus je schrijft "meiner Schwester, meinem Bruder und meinen Eltern" omdat Schwester vrouwelijk is, Bruder mannelijk (Brüder is meervoud) en Eltern meervoud is*
Ich habe eine sehr nette Familie womit ich sehr glücklich bin.
*Familie is vrouwelijk en heeft hier de vierde naamval, dus je schrijft "eine sehr nette Familie"*
Mein Hobby ist Reiten, ich treiniere sechs mal pro Woche und ich mache das schon elf Jahre.
Ich reite auf meinem eigenen Pferd, (Name Pferd).
*auf heeft hier de derde naamval (je bevindt je op je paard) en Pferd is onzijdig, dus je schrijft "auf meinem eigenen Pferd"*
(Name Pferd) ist ein liebes Pferd womit ich alles mögliche mache.
*Pferd is onzijdig, dus je schrijft "ein liebes Pferd", mach is de stam van het werkwoord machen, ich is de eerste persoon enkelvoud, dus mach krijgt nog een extra -e*
Am Wochenende habe ich oft einen Wettkampf mit (Name Pferd).
*Wettkampf is mannelijk en heeft hier de vierde naamval, dus je schrijft "einen Wettkampf"*
Die Wettkämpfe erfolgen überall in den Niederlanden.
*die Niederlande is meervoud en in heeft hier de derde naamval, dus je schrijft "in den Niederlanden"*
Ich gehe zusammen mit meiner Mutter zu den Wettkämpfen.
*mit heeft de derde naamval, dus je schrijft "meiner Mutter", zum is een samentrekking van zu dem, maar Wettkämpfe is meervoud, dus je schrijft "zu den Wettkämpfen"*
Wir machen das gerne!
Ich gehe ins (Name Schule), und ich habe mein Prüfungsjahr.
Im nächsten Schuljahr werden ich später eine Ausbildung erhalten.
Die Ausbildung (Name Ausbildung) ist in (Platz von Ausbildung).
Darauf freue ich mich sehr!
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits mondeling, help!
schoolnerdje123
7 21-03-2016 18:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling vragen
Impressionsss
5 03-04-2012 16:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling taak
dries777
3 27-04-2011 17:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits mondeling
knight
2 12-10-2010 21:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling
scholierenaddic
3 23-03-2010 10:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling????
*su*
0 09-03-2001 16:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.