Oud 29-06-2019, 12:02
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Precies, gewoon bellen als je iets van iemand wilt. Geeft meteen een wat hogere drempel en zorgt dat mensen gericht bezig gaan. Niets zo ellendig als iemand die via de groepsapp zegt "Heeft iemand de slides van <project x> nog?" Waarna er blinde paniek uitbreekt, iedereen gaat zoeken en na 20 minuten degene die ze gemaakt heeft zegt "jahoor, ze zitten nu in je mailbox".


Aan de andere kant word ik soms ook moe van mensen nieuwe tools afschieten met "Nee, we moeten kunnen samenwerken en wat we nu doen werkt". Ik zie dat in (macOS/Window) vs Linux, Word vs. LaTeX en Matlab vs (Python/R).


Overigens ben ik van mening dat iedereen van WhatsApp/Discord/Slack zou moeten overstappen op Riot.
Riot ziet er ongeveer hetzelfde uit als Discord

Vertel eens waarom we moeten overstappen naar Riot.
Advertentie
Oud 29-06-2019, 12:56
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Omdat Riot volledig open broncode heeft en goede encryptie van tekst en afbeeldingen. Dus de eigenaar van de server waar je je account hebt kan niet zien wat de inhoud is van je berichten.
Ook de serversoftware is open broncode. Je kan in theorie je eigen server draaien op een NAS. Als je dat doet ben je voor communicatie niet langer afhankelijk van de servers van anderen. Toen laatst door een hack de grootste server eruit lag kon ik nog gewoon chatten met de mensen die een account hadden op andere servers.


Dat laatste lijkt niet belangrijk, maar de andere concurrenten van WhatsApp hebben allemaal als doel een monopolie op communicatie te ontwikkelen waar dan geld, reclame, of informatie uit gehaald kan worden. Vaak binnen een bepaald veld zoals "zakelijke communicatie" of "gamers". Doordat iedereen z'n eigen server kan opzetten is dat bij Riot niet zo.

Er zijn trouwens veel bridges geschreven: https://matrix.org/bridges/ Dus voor een hoop protocollen kan je berichten verzenden en ontvangen met Riot als je een eigen synapse server draait.

Riot de naam van de meest gebruikte chat-software, Matrix de naam van het protocol, en Synapse de naam van de meest gebruikte server-software.


Maar niemand moet overstappen. Het was een grapje natuurlijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ceteru..._esse_delendam Men moet het zelf weten. Maar het alternatief voor WhatsApp/Discord/Slack/Telegram ligt er gewoon.

Laatst gewijzigd op 29-06-2019 om 13:05.
Oud 30-06-2019, 02:00
Verwijderd
Je moeder doet aan riot. Voor mij genoeg reden.
Oud 30-06-2019, 19:51
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Je moeder. TeamSpeak is de beste client.
Oud 30-06-2019, 20:01
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Mumble...
Oud 30-06-2019, 20:16
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Mumble...
AIM
Oud 01-07-2019, 11:51
Verwijderd
Ik heb (de componenten van) een nieuwe desktop gekocht, alles in elkaar gezet, deed helemaal niets. Zag niets bewegen, hoorde niets bewegen. Alles uit elkaar. Voeding gechecked met paperclip check, deed het. Voeding op moederbord: niets. Voeding van huidige desktop op nieuwe moderbord: niets. Oude computerkast en nieuwe moederbord gecombineerd (je moet toch wat, wilde uitsluiten dat nieuwe kast de boel vernaggelde) met zowel oude als nieuwe voeding: niets. Om uit te sluiten dat het puur door het kabeltje van aanknop naar moederbord kwam, nog dat kabeltje losgetrokken en contact gemaakt met schroevedraaier op de twee pinnetjes op moederbord 'PWRSW', deed ook niets.

Ik heb dus maar geconcludeerd dat het moederbord defect is en dat gaat terug. Maar zien jullie nog iets voor de hands liggends dat ik over het hoofd zie, dat ik nog even kan testen?

Laatst gewijzigd op 01-07-2019 om 12:27.
Oud 01-07-2019, 12:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik neem aan dat je de fan van de processorkoeler op het moederbord aangesloten hebt en de eventuele voeding op de videokaart ook?

Of gaat er helemaal geen fan draaien? Want dan vrees ik idd dat je een DOA hebt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-07-2019, 12:28
Verwijderd
Er draait geen enkele fan. Niet eens van de PSU zelf die krijgt blijkbaar geen signaal van het moederbord dat hij aan moet. Zoals gezegd werkt de PSU wel met een paperclipje dus daar ligt t niet aan. Om uit te sluiten dat het puur door het kabeltje van aanknop naar moederbord kwam, nog dat kabeltje losgetrokken en contact gemaakt met de twee pinnetjes op moederbord 'PWRSW', deed ook niets.
Oud 01-07-2019, 12:29
Verwijderd
Baal er wel van want in mijn hoofd is een CPU super gevoelig en die heb ik nu geïnstalleerd en weer los gemaakt, ben bang dat die straks ook moeilijk gaat doen
Oud 01-07-2019, 12:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Baal er wel van want in mijn hoofd is een CPU super gevoelig en die heb ik nu geïnstalleerd en weer los gemaakt, ben bang dat die straks ook moeilijk gaat doen
Dat valt wel mee. Heb in een grijs verleden met een oud hobbyplankje een verbogen pinnetje van de processor teruggebogen en dat ding draait nu nog volgens mij
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-07-2019, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Er draait geen enkele fan. Niet eens van de PSU zelf die krijgt blijkbaar geen signaal van het moederbord dat hij aan moet. Zoals gezegd werkt de PSU wel met een paperclipje dus daar ligt t niet aan. Om uit te sluiten dat het puur door het kabeltje van aanknop naar moederbord kwam, nog dat kabeltje losgetrokken en contact gemaakt met de twee pinnetjes op moederbord 'PWRSW', deed ook niets.
Heb je het moederbord zo kaal mogelijk geprobeerd? Dus geprobeerd te starten met alleen het broodnodige, dus zónder USB-ingangen etcetera?

Ik heb het eens meegemaakt dat mijn mobo ook dood leek, terwijl de oorzaak in één van de USB-brackets op de behuizing lag. Zonder de USB-connector aangelosten op het mobo, deed alles 't ineens.

Als-ie zo kaal mogelijk hetzelfde beeld geeft, zou ik 't ook op een DOA (dead on arrival) gooien.
Oud 01-07-2019, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Heb je het moederbord zo kaal mogelijk geprobeerd? Dus geprobeerd te starten met alleen het broodnodige, dus zónder USB-ingangen etcetera?

Ik heb het eens meegemaakt dat mijn mobo ook dood leek, terwijl de oorzaak in één van de USB-brackets op de behuizing lag. Zonder de USB-connector aangelosten op het mobo, deed alles 't ineens.

Als-ie zo kaal mogelijk hetzelfde beeld geeft, zou ik 't ook op een DOA (dead on arrival) gooien.
Ja, alles losgekoppeld, geen fans, geen USB, geen schijven et cetera.
Oud 01-07-2019, 14:36
Verwijderd
Foto van wat er nu aangesloten is?
Oud 01-07-2019, 20:12
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Raad eens wat ik gevonden heb:

Oud 02-07-2019, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Foto van wat er nu aangesloten is?
Hij is al op weg terug naar Azerty. Maar uiteindelijk had ik letterlijk alleen de PSU aangesloten. Niet eens de fans van de computerkast, niet de ledjes van de hdd of de power, niet de powerbutton of resetbutton, laat staan andere fancy dingen.
Oud 02-07-2019, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Hij is al op weg terug naar Azerty. Maar uiteindelijk had ik letterlijk alleen de PSU aangesloten. Niet eens de fans van de computerkast, niet de ledjes van de hdd of de power, niet de powerbutton of resetbutton, laat staan andere fancy dingen.
Even wat anders; well done als 't gaat om probleembeschrijving en wat je zoal gedaan hebt. Een verademing om te lezen en om over na te denken.
Oud 02-07-2019, 21:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn laptop is weer terug, nu met ssd en hij is echt zo snel nu
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-07-2019, 21:52
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Mijn laptop is weer terug, nu met ssd en hij is echt zo snel nu
Welkom in de SSD-gang. Je gaat als de malle nu.
Oud 02-07-2019, 22:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, nu is mijn internet ineens traag
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-07-2019, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Mijn laptop is weer terug, nu met ssd en hij is echt zo snel nu
Het is het ook echt waard om zoiets aan te schaffen:
https://tweakers.net/pricewatch/2777...l7d-8gbsq.html

Het kan ook zijn dat je DD3L SODIMM hebt, ik heb gewoon een kitje van 8GB gepakt, het hoeft niet per se correct te zijn voor jouw computer.
Dan kan je er nog een jaar of 3 mee vooruit
Oud 03-07-2019, 10:51
Verwijderd
Yeah, mijn halfgare i3-laptop was ook weer helemaal het heertje na SSD+moar RAM. Beetje jammer van het formaat KOELKAST maar ja he.
Oud 03-07-2019, 16:17
Verwijderd
Ik heb ooit uit nood een Dell XPS15 met een i3 gekocht, voordat de XPS weer high-end werd, voor net geen 500 euro. Daarna ooit een SSD erin maar het is altijd 4GB gebleven geloof ik. Ik heb het ding 2 jaar gebruikt en zoef daarna nog 6 ofzo
Werd ook gewoon niet warm, wat een groot voordeel is van dat soort apparaten.
Oud 04-07-2019, 08:31
Verwijderd
Nou, die unit van mij (Asus K73E) heeft vreemd genoeg wel heating issues. Heb 'm al eens losgemaakt maar echt veel viel er niet schoon te maken (qua vervuiling tussen heatsinks of fan) en uiteindelijk heb ik m'n mousepad gesloopt bij het loskoppelen van die schijtstekkertjes.
Oud 05-07-2019, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Waarom geen koptelefoon?
Citaat:
Twee redenen vooralsnog; 1) haar/kapsel, 2) regenbestendigheid. Prove. Me. Wrong.
Door jouw geslack hier, Destruct!, heb ik tóch maar weer CX300-II's gekocht, twee paar, voor achtendertig euroknallertjes per fucking paar. DANK JE VOOR JE GOEDE TIPS OUWE
Oud 05-07-2019, 10:06
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Door jouw geslack hier, Destruct!, heb ik tóch maar weer CX300-II's gekocht, twee paar, voor achtendertig euroknallertjes per fucking paar. DANK JE VOOR JE GOEDE TIPS OUWE
Je moeder. Je had beyerdynamics moeten kopen.
Oud 05-07-2019, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Je moeder. Je had beyerdynamics moeten kopen.
Zo tegen de tijd dat jij op tijd bent met behoorlijk aankoopadvies, heb ik geen haar meer op m'n kop of tanden in mijn smoel gap. BEDANKT VOOR NIETS.
Oud 05-07-2019, 15:23
Verwijderd
Oud 05-07-2019, 16:39
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Zo tegen de tijd dat jij op tijd bent met behoorlijk aankoopadvies, heb ik geen haar meer op m'n kop of tanden in mijn smoel gap. BEDANKT VOOR NIETS.
Je krijgt een uitstekende aankoopadvies wanneer chodegang terug komt.
Oud 05-07-2019, 23:48
Verwijderd
Ik zit aan dit mobo te denken: https://tweakers.net/pricewatch/7773...specificaties/
Oud 07-07-2019, 21:59
Verwijderd
Tof bord. Alleen krijg ik echt lepra in mijn oogballen van die verlichting, mijn bord heeft dat ook. Wie wordt daar nou gelukkig van, ffs.
Oud 07-07-2019, 22:14
Verwijderd
Okay, na het lezen van Tweakers; X570 it is
Oud 15-07-2019, 21:35
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik heb me aangemeld voor GitHub Education Pack, en nu krijg ik een jaar gratis toegang tot alle Jetbrains IDE's.
Oud 16-07-2019, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Even wat anders; well done als 't gaat om probleembeschrijving en wat je zoal gedaan hebt. Een verademing om te lezen en om over na te denken.
Thanks nog.

Voor wie caret een update: Had het Mobo teruggestuurd naar Azerty, die hebben er meer dan een week over gedaan om het te testen maar zeiden "doet het gewoon, hebben bios geupdate voor je". PSU getest op ander moederbord, werkt. powerbutton-connector van nieuwe kast geprobeerd op ander moederbord, werkt (ja het zou maar in dat stomme draadje zitten ). Deze PSU en deze kast/powerbutton-connector op nieuwe moederbord: niets (had ik feitelijk al eerder gedaan maar toch nog eens geprobeerd). Echt helemaal niets.

Na wat googlen en hulp van Deadlock tot de conclusie gekomen dat de moederborden van tegenwoordig het soms helemaal niet doen als CPU niet werkt/geïnstalleerd is. Dus geen ledjes, fans et cetera. CPU weer geïnstalleerd (en videokaart en geheugen). Nog altijd niets. Ik had geen zin in weer een retourprocedure van langer dan een week dus nieuwe CPU besteld, die kwam gisteren binnen, geassembleerd en alles draait als een zonnetje

Vanaaf windows installeren. En ga nog proberen de brakke CPU retour te sturen maar kan me best voorstellen dat ze zeggen "ja die heb je al geïnstalleerd daar zit geen garantie meer op!". We zien het wel. Brakke CPU ziet er op zich prima uit, geen afgebroken pinnetjes of zoiets.

[edit] Maar Jan, hoe wist je dat het aan de processor lag? Goede vraag! Twee reepjes geheugen er in werkte niet, maar één reepje geheugen ook niet (beide reepjes geprobeerd uiteraard). Leek me stug dat beiden kapoet waren. Moederbord deed het dus volgens Azerty, PSU en power-button zelf getest zoals gesteld. Videokaart ook even in oude moederbord geplugd en deed het ook. CPU bleef dus als enige over.
Oud 16-07-2019, 11:55
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
kan gebeuren. die cpu gaan ze wel accepteren als rma je stuurt hem immers terug omdat hij kapot is, niet omdat je een andere processor eigenlijk toch leuker vond!
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 16-07-2019, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Thanks nog.

Voor wie caret een update: Had het Mobo teruggestuurd naar Azerty, die hebben er meer dan een week over gedaan om het te testen maar zeiden "doet het gewoon, hebben bios geupdate voor je". PSU getest op ander moederbord, werkt. powerbutton-connector van nieuwe kast geprobeerd op ander moederbord, werkt (ja het zou maar in dat stomme draadje zitten ). Deze PSU en deze kast/powerbutton-connector op nieuwe moederbord: niets (had ik feitelijk al eerder gedaan maar toch nog eens geprobeerd). Echt helemaal niets.

Na wat googlen en hulp van Deadlock tot de conclusie gekomen dat de moederborden van tegenwoordig het soms helemaal niet doen als CPU niet werkt/geïnstalleerd is. Dus geen ledjes, fans et cetera. CPU weer geïnstalleerd (en videokaart en geheugen). Nog altijd niets. Ik had geen zin in weer een retourprocedure van langer dan een week dus nieuwe CPU besteld, die kwam gisteren binnen, geassembleerd en alles draait als een zonnetje

Vanaaf windows installeren. En ga nog proberen de brakke CPU retour te sturen maar kan me best voorstellen dat ze zeggen "ja die heb je al geïnstalleerd daar zit geen garantie meer op!". We zien het wel. Brakke CPU ziet er op zich prima uit, geen afgebroken pinnetjes of zoiets.

[edit] Maar Jan, hoe wist je dat het aan de processor lag? Goede vraag! Twee reepjes geheugen er in werkte niet, maar één reepje geheugen ook niet (beide reepjes geprobeerd uiteraard). Leek me stug dat beiden kapoet waren. Moederbord deed het dus volgens Azerty, PSU en power-button zelf getest zoals gesteld. Videokaart ook even in oude moederbord geplugd en deed het ook. CPU bleef dus als enige over.
Mocht je ooit nog een keer een powerknop op een mobo willen testen; je kan ook een kruiskopschroevendraaien gebruiken om de twee contactpunten met elkaar te verbinden op het moederbord, das ook aan zeg maar

Verder well done.
Oud 16-07-2019, 19:05
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik heb me aangemeld voor GitHub Education Pack, en nu krijg ik een jaar gratis toegang tot alle Jetbrains IDE's.
Da's leuk, maar de gratis Community Edition versies zijn ook prima.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 16-07-2019, 19:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Da's leuk, maar de gratis Community Edition versies zijn ook prima.
Indd, maar waarom niet
Oud 17-07-2019, 18:06
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik heb een nieuwe laptop

Het is een i7-8565U met 8GB ram, 256GB SSD en nvidia MX150
Oud 17-07-2019, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een nieuwe laptop

Het is een i7-8565U met 8GB ram, 256GB SSD en nvidia MX150
Zozo! En is er aan het geheugen nog iets te upgraden?
Oud 17-07-2019, 18:27
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Zozo! En is er aan het geheugen nog iets te upgraden?
Dat moet ik eventjes opzoeken, maar ik ben van plan om voor een 512GB/1TB SSD te sparen. Ik vind 8GB werkgeheugen wel genoeg.
Oud 17-07-2019, 18:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Dit is 'em:
Oud 17-07-2019, 18:39
Verwijderd
Mijn nieuwe desktop heeft 32GB werkgeheugen
Oud 17-07-2019, 18:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Mijn nieuwe desktop heeft 32GB werkgeheugen
Oud 17-07-2019, 18:43
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Tering asus, ga geen bloatware op mijn laptop installeren. Ik heb nu McAfee en nog wat asus troep.

Windows Defender + Common Sense = Best Antivirus.
Oud 17-07-2019, 18:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een ssd van 480 gb, was helemaal niet zo duur maar het is echt fijn!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-07-2019, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Dat moet ik eventjes opzoeken, maar ik ben van plan om voor een 512GB/1TB SSD te sparen. Ik vind 8GB werkgeheugen wel genoeg.
Als je dev werk gaat doen zal je echt snel tegen de 8GB-grens aanlopen.
1TB SSD: DOEN! Maar wel even goed kijken naar de specificaties en kijken of je NVMe kan doen. Anders heeft het relatief weinig zin.
Oud 17-07-2019, 19:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Als je dev werk gaat doen zal je echt snel tegen de 8GB-grens aanlopen.
1TB SSD: DOEN! Maar wel even goed kijken naar de specificaties en kijken of je NVMe kan doen. Anders heeft het relatief weinig zin.
Tijd om JetBrains te installeren en zeker ga ik kijken naar een 1TB SSD.
Oud 17-07-2019, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Mijn nieuwe desktop heeft 32GB werkgeheugen
Ik heb 32GB in mijn laptop en loop tegen de limiet aan
Mijn server heeft nu 48GB en dat geeft eindelijk wat lucht maar 64GB wordt wel een must redelijk snel.

Gisteren trouwens eens gespeeld met revproxies in IIS en overal een LetsEncrypt certificaat opgezet. Werkt best leuk
Oud 17-07-2019, 19:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Kingston of Samsung?:
https://azerty.nl/product/kingston/3...gaAjUOEALw_wcB

https://www.coolblue.nl/product/8019...caAhbVEALw_wcB
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.