Oud 29-12-2004, 17:30
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
RanC schreef op 29-12-2004 @ 17:30 :
Ach, dan bied ik mij hierbij aan als Forumbaas.
We hebben net Cartman666 erbij gekregen.
Advertentie
Oud 29-12-2004, 17:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-12-2004 @ 17:28 :
Bestaat God.
Meph, T_ID, RanC en de zijnen: Nee. Machiavelli, Muja, kakelville en de hunnen: Ja.
Correctie:

Bestaat God?

- Gelovigen: jawel.

- Ongelovigen: jullie zijn dom.

Oud 29-12-2004, 17:32
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-12-2004 @ 17:30 :
We hebben net Cartman666 erbij gekregen.
Ach, niet dat ik een kans maak met mijn notities in de banman. Maar ach, op een sub-forum met zulke verhitte discussies zou een extra fb niet ondenkbaar zijn.

Vooral vanwege de flame-gevoeligheid van dit forum enzo.
Oud 29-12-2004, 17:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 17:30 :
Laten we ajb weer terug keren naar daar waar we gebleven waren: de groei van het aantal moslims in de wereld.

Waardoor komt het?
- moslims krijgen in veel gebieden meer kinderen dan niet-moslims, bv. zoals is gebleken uit een demografische studie m.b.t. Israel/Palestijnse gebieden.
- vrijwillige bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.
- gedwongen bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.

nog meer variaties?
- Homo's en hun suicidale pogingen.
Oud 29-12-2004, 17:33
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
RanC schreef op 29-12-2004 @ 17:32 :
Ach, niet dat ik een kans maak met mijn notities in de banman. Maar ach, op een sub-forum met zulke verhitte discussies zou een extra fb niet ondenkbaar zijn.

Vooral vanwege de flame-gevoeligheid van dit forum enzo.
Dan maak ik waarschijnlijk ook geen kans.

Daar heb je inderdaad een punt. Zo'n beetje de helft van alle topics loopt hier uit op geflame.
Oud 29-12-2004, 17:33
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 17:32 :
Correctie:

Bestaat God?

- Gelovigen: jawel. En jullie zullen branden in de Hel vanwege het hoge "ongelovige hond" gehalte.

- Ongelovigen: Nee, en daarom zijn jullie zijn kortzichtig.

Oud 29-12-2004, 17:34
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-12-2004 @ 17:33 :
Dan maak ik waarschijnlijk ook geen kans.

Daar heb je inderdaad een punt. Zo'n beetje de helft van alle topics loopt hier uit op geflame.
Zullen wij ons leven beteren en ons aanmelden als FB's voor religie?

Jij als de Gelovige en ik als de Ongelovige.



Laten we maar weer on-topic gaan.
Oud 29-12-2004, 17:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 17:33 :
- Homo's en hun suicidale pogingen.
You just don't make any sense, love.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 17:35
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 17:33 :
- Homo's en hun suicidale pogingen.
Leg uit?
Oud 29-12-2004, 17:36
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 17:30 :
Laten we ajb weer terug keren naar daar waar we gebleven waren: de groei van het aantal moslims in de wereld.

Waardoor komt het?
- moslims krijgen in veel gebieden meer kinderen dan niet-moslims, bv. zoals is gebleken uit een demografische studie m.b.t. Israel/Palestijnse gebieden.
- vrijwillige bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.
- gedwongen bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.

nog meer variaties?
in wat voor geval is er sprake van een gedwongen bekering?
Oud 29-12-2004, 17:36
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 17:30 :
Laten we ajb weer terug keren naar daar waar we gebleven waren: de groei van het aantal moslims in de wereld.

Waardoor komt het?
- moslims krijgen in veel gebieden meer kinderen dan niet-moslims, bv. zoals is gebleken uit een demografische studie m.b.t. Israel/Palestijnse gebieden.
- vrijwillige bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.
- gedwongen bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.

nog meer variaties?
groei van algemene bevolking, polygamie, bekeringen (al lijken mij die niet zo groot), ... ik kom niet verder .
Oud 29-12-2004, 17:37
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-12-2004 @ 17:36 :
in wat voor geval is er sprake van een gedwongen bekering?
Dat is boven, tussen al het gechat, al uitgelegd.
Oud 29-12-2004, 17:38
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-12-2004 @ 17:37 :
Dat is boven, tussen al het gechat, al uitgelegd.
ik geloof niet in gedwongen bekering, want geloven doe je met je hart, en niemand kan aan je hart zitten.
Oud 29-12-2004, 17:38
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-12-2004 @ 17:38 :
ik geloof niet in gedwongen bekering, want geloven doe je met je hart, en niemand kan aan je hart zitten.
Duh.
Maar als ze de keuze hebben tussen "geloven" en afgeknald worden zou ik het ook wel weten.
Oud 29-12-2004, 17:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-12-2004 @ 17:36 :
in wat voor geval is er sprake van een gedwongen bekering?
dat was al aan de orde gekomen. Zie vorige pagina.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 17:39
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-12-2004 @ 17:38 :
ik geloof niet in gedwongen bekering, want geloven doe je met je hart, en niemand kan aan je hart zitten.
Dat klopt maar daarom bestaat er nog wel zoiets als je in naam bekeren. Hoewel je dan niet met je hele hart oprecht gelooft en dus mischien wel geen echte moslim bent sta je toch geregistreerd als moslim.
Oud 29-12-2004, 17:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 29-12-2004 @ 17:36 :
polygamie
Hoezo leidt dit tot een grotere opmars?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 17:41
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 17:40 :
Hoezo leidt dit tot een grotere opmars?
Hoe meer vrouwtjes hoe meer kindertjes.
Oud 29-12-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-12-2004 @ 17:41 :
Hoe meer vrouwtjes hoe meer kindertjes.
daar heeft polygamie dan toch niet veel mee te maken?
Oud 29-12-2004, 17:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
S. schreef op 29-12-2004 @ 17:42 :
daar heeft polygamie dan toch niet veel mee te maken?
Mijn logica was het spoor even bijster.
Oud 29-12-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-12-2004 @ 17:43 :
Mijn logica was het spoor weer eens bijster.
Dat verklaart inderdaad een hoop.
Oud 29-12-2004, 17:46
Mujahideen
Mujahideen is offline
Amerika, het land der onbeperkte vrijheden, kent het grootste aantal bekeerlingen tot de Islam.
Oud 29-12-2004, 17:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 17:46 :
Amerika, het land de onbeperkte vrijheden, kent het grootste aantal bekeerlingen tot de Islam.
Cijferkes graag
En zijn deze absoluut of relatief?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 17:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Goed. Aangezien er niet meer variaties zijn opgenoemd, laat ik het hierbij:

De opmars van de Islam is te danken/wijten aan:

- moslims krijgen in veel gebieden meer kinderen dan niet-moslims, bv. zoals is gebleken uit een demografische studie m.b.t. Israel/Palestijnse gebieden.
- vrijwillige bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.
- gedwongen bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.

Alleen dat laatste kun je afkeuren. De eerste is gewoon niet zo plezierig (meer zielen is niet altijd meer vreugd in gebieden waar armoede, oorlog en honger heersen bijvoorbeeld) en de tweede variant valt niks op aan te merken, imo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 17:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 17:49 :
Goed. Aangezien er niet meer variaties zijn opgenoemd, laat ik het hierbij:

De opmars van de Islam is te danken/wijten aan:

- moslims krijgen in veel gebieden meer kinderen dan niet-moslims, bv. zoals is gebleken uit een demografische studie m.b.t. Israel/Palestijnse gebieden.
- vrijwillige bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.
- gedwongen bekeringen van atheisten en andersgelovigen naar de islam toe.

Alleen dat laatste kun je afkeuren. De eerste is gewoon niet zo plezierig (meer zielen is niet altijd meer vreugd in gebieden waar armoede, oorlog en honger heersen bijvoorbeeld) en de tweede variant valt niks op aan te merken, imo.
lol
Oud 29-12-2004, 17:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 17:50 :
lol
gosh

je bent echt onmogelijk.

Ik probeer steeds structuur in de discussie aan te brengen, maar je bent steeds de eerste die er weer door een onmogelijk idiote reactie a la hahahaha of lol daar een eind aan maakt.



grow up
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 17:57
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 17:54 :
gosh

je bent echt onmogelijk.

Ik probeer steeds structuur in de discussie aan te brengen, maar je bent steeds de eerste die er weer door een onmogelijk idiote reactie a la hahahaha of lol daar een eind aan maakt.



grow up
Ik probeer geen einde te maken aan de door mijzelf gestarte discussie. Alleen ik vind een aantal redenaties en denkwijzes grappig.
Trouwens hoe wil jij structuur aanbrengen in een door ongelovigen geregeerde topic/subforum?
Oud 29-12-2004, 17:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 17:57 :
Ik probeer geen einde te maken aan de door mijzelf gestarte discussie. Alleen ik vind een aantal redenaties en denkwijzes grappig.


Je geeft totaal niet aan waarom.
Als je dat eens zou uitleggen, dan hebben we er nog wat aan.

Citaat:

Trouwens hoe wil jij structuur aanbrengen in een door ongelovigen geregeerde topic/subforum?
Door alles op een rijtje te zetten en alle visies en standpunten te benaderen en op te sommen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 18:05
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 16:39 :
Soedan is een voorbeeld voor mogelijke verspreiding van islam door middel van dwang. Het is niet uitgesloten dat dit elders ook gebeurd. Er zijn ook dergelijke berichten in Saoedi Arabie, bijvoorbeeld.

Dat betekent dus dat de wereldlijke groei moslims ook "moslims" zijn die gedwongen waren bekeerd tot de islam.

Dat telt dan niet echt, he?

De significantie van enkele, mogelijke bekeringen in Darfur en in Saudi-Arabie (?) (door verder onbevestigde berichten) voor de groei van de wereldwijde Islam met zijn anderhalf miljard aanhangers is gering en verwaarlosbaar. Dat T_ID het gedwongen bekeringen aanvoert als het (belangrijkste) argument voor de groei van de Islam, getuigt van een gebrek aan besef voor de realiteit.
Oud 29-12-2004, 18:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 18:05 :
De significantie van enkele, mogelijke bekeringen in Darfur en in Saudi-Arabie (?) (door verder onbevestigde berichten) voor de groei van de wereldwijde Islam met zijn anderhalf miljard aanhangers is gering en verwaarlosbaar. Dat T_ID het gedwongen bekeringen aanvoert als het (belangrijkste) argument voor de groei van de Islam, getuigt van een gebrek aan besef voor de realiteit.
Het zal niet in verhouding staan tot het grotere aantal bekeringen en de natuurlijke groei van het aantal moslims, maar zal wel een onderdeel vormen binnen de totale groei.

Ik vraag me ook af of het percentage dat gedwongen bekeerd wordt wereldwijd niet overschat wordt.

Overigens kun je je wel afvragen in hoeverre er in sommige gevallen sprake is van vrijwillige bekeringen. Als ik bv. als niet-moslim ergens niet dezelfde rechten mag genieten of moeilijker aan een baan kom of mijn eigen religie niet mag uitoefenen of hier op een andere manier in beperkt wordt, kan het best een logisch gevolg zijn hieruit dat ik me bekeer tot de islam; maar of dat dan vrijwillig is?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 18:14
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Hoe meer mensen zich bekeren tot de islam, hoe minder vijanden de islamieten hebben. Wat dat betreft is het wel positief.

Maar omdat ze steeds met meer zijn, gaan ze straks een soort heilige oorlog voeren tegen de mensen die zich nooit zullen bekeren zoals ik. Het lijkt me een slechte ontwikkeling?

Waarom is die ontwikkeling er? Omdat de islam een dreigende godsdienst is, die allemaal erge dingen voorspelt als je je ervan afwendt, nog erger dan het christendom, zullen veel mensen zich uit angst wel gaan bekeren. En omdat de islam structuur in het leven aanbrengt, veel mensen hebben vreemd genoeg behoefte aan regeltjes die ze verzekert van een leven na de dood.

Misschien is dit te negatief hoor.
Oud 29-12-2004, 18:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:14 :
Waarom is die ontwikkeling er? Omdat de islam een dreigende godsdienst is, die allemaal erge dingen voorspelt als je je ervan afwendt, nog erger dan het christendom, zullen veel mensen zich uit angst wel gaan bekeren.
Het is me niet geheel duidelijk welke angst je hier bedoelt:
- bang zijn voor datgene wat de islam zegt dat gaat gebeuren met ongelovigen en mensen van het boek na de dood/einde der tijd, of;
- bang zijn voor moslims die ongelovigen en sommige mensen van het boek gaan vermoorden omdat ze niet islamitisch zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 18:23
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 18:10 :


Overigens kun je je wel afvragen in hoeverre er in sommige gevallen sprake is van vrijwillige bekeringen. Als ik bv. als niet-moslim ergens niet dezelfde rechten mag genieten of moeilijker aan een baan kom of mijn eigen religie niet mag uitoefenen of hier op een andere manier in beperkt wordt, kan het best een logisch gevolg zijn hieruit dat ik me bekeer tot de islam; maar of dat dan vrijwillig is?
Noem eens voorbeelden van landen waar dat een gangbare praktijk is. Voor zover ik weet, komt dat laatste niet of nauwelijks voor.
Oud 29-12-2004, 18:23
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Citaat:
S. schreef op 29-12-2004 @ 17:42 :
daar heeft polygamie dan toch niet veel mee te maken?
Toch wel lijkt me. Als een man 4 vrouwen heeft en bij iedere vrouw 3 kinderen is dat 12. Als een man 1 vrouw heeft met 3 kinderen is dat 3.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Oud 29-12-2004, 18:24
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Flit schreef op 29-12-2004 @ 18:23 :
Toch wel lijkt me. Als een man 4 vrouwen heeft en bij iedere vrouw 3 kinderen is dat 12. Als een man 1 vrouw heeft met 3 kinderen is dat 3.
Polygamie is bijna non-existent in de moslimwereld.
Oud 29-12-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:14 :
Hoe meer mensen zich bekeren tot de islam, hoe minder vijanden de islamieten hebben. Wat dat betreft is het wel positief.
Alle niet-moslims zijn vijanden van moslims
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:14 :

Maar omdat ze steeds met meer zijn, gaan ze straks een soort heilige oorlog voeren tegen de mensen die zich nooit zullen bekeren zoals ik. Het lijkt me een slechte ontwikkeling?
Stel je voor!



De Islam laat ieder in zijn/haar eigen waarde. Je hoeft niet te geloven, sterker nog de Islam is tegen gedwongen bekeerlingen. Je behoort met je hart te geloven en niet alleen met je tong.

Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:14 :

Waarom is die ontwikkeling er? Omdat de islam een dreigende godsdienst is, die allemaal erge dingen voorspelt als je je ervan afwendt, nog erger dan het christendom, zullen veel mensen zich uit angst wel gaan bekeren. En omdat de islam structuur in het leven aanbrengt, veel mensen hebben vreemd genoeg behoefte aan regeltjes die ze verzekert van een leven na de dood.
een dreigende godsdienst .
Als je er toch niet in gelooft, heb je niets te vrezen. Als je stiekem wel gelooft, maar er niet voor uit durft te komen, zal de angst doorslaggevend kunnen zijn
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:14 :

Misschien is dit te negatief hoor.
misschien wel ja

-edit: spellingsfout-

Laatst gewijzigd op 29-12-2004 om 18:30.
Oud 29-12-2004, 18:28
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 18:24 :
Polygamie is bijna non-existent in de moslimwereld.
Toch niet in alle landen? In Saudi-Arabie is het dacht ik nog best normaal voor een man om meerdere vrouwen te hebben. Maar goed, ik weet niet hoe dat in andere landen is...
__________________
Maar dat ben ik maar...
Oud 29-12-2004, 18:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 18:23 :
Noem eens voorbeelden van landen waar dat een gangbare praktijk is. Voor zover ik weet, komt dat laatste niet of nauwelijks voor.
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan Maar er zijn landen (bv. Soedan) waar andersgelovigen gewoon minder rechten hebben of geen vrijheid krijgen hun eigen gebruiken en tradities te behouden, maar zich moeten conformeren naar de islam.

Overigens geldt dat ook voor landen waar moslims minder rechten genieten dan niet-moslims en dat deze zich dan bekeren naar de religies die hen wel de volledige rechten geven.

Net zoals er in Zuid-Europa veel protestanten katholiek zijn geworden, in Noord-Europa veel katholieken protestants, en in heel Europa veel joden christen zijn geworden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 18:45
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 18:19 :
Het is me niet geheel duidelijk welke angst je hier bedoelt:
- bang zijn voor datgene wat de islam zegt dat gaat gebeuren met ongelovigen en mensen van het boek na de dood/einde der tijd, of;
- bang zijn voor moslims die ongelovigen en sommige mensen van het boek gaan vermoorden omdat ze niet islamitisch zijn.
Het eerste vooral. Het tweede lijkt me in Europa NOG niet het geval.
Oud 29-12-2004, 18:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:45 :
Het eerste vooral. Het tweede lijkt me in Europa NOG niet het geval.
erm

mij lijkt juist in landen waar uiteindelijk moslims een meerderheid vormen de kans dat je vermoord bent omdat je een ander geloof aanhangt kleiner dan in landen waar moslims een minderheid vormen.

(en kom nu niet met Soedan, want dat is niet echt een religie-oorlog)

Die brief op Theo van Goghs lichaam is een voorbeeld hiervan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 18:53
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
S. schreef op 29-12-2004 @ 18:27 :
Alle niet-moslims zijn vijanden van moslims
Stel je voor!

De Islam laat ieder in zijn/haar eigen waarde. Je hoeft niet te geloven, sterker nog de Islam is tegen gedwongen bekeerlingen. Je behoort met je hart te geloven en niet alleen met je tong.

Er is natuurlijk wel een behoorlijke afstand tussen niet-moslims en moslims. En veel zaken die de niet-gelovigen doen bestempelen de islamieten als zondig. En bovendien veroordelen ze de niet-gelovigen tot de hel, omdat dat is wat in de koran staat. Dus er is zeker een grote kloof tussen de partijen.

Maar je kunt inderdaad pas van vijanden spreken als je het over de fundamentalisten hebt. En hoe meer islamieten, hoe meer fundamentalisten.

een dreigende godsdienst .
Als je er toch niet in gelooft, heb je niets te vrezen. Als je stiekem wel gelooft, maar er niet voor uit durft te komen, zal de angst doorslaggevend kunnen zijn
Jij denkt dat er een hele strikte scheiding is tussen de niet-gelovigen en de gelovigen. Maar in feite is de overgrote meerderheid aan het twijfelen. En als je aan het twijfelen bent, kun je jezelf heel goed wijs maken dat je de alles gelooft en dat mensen je dan de stempel islamiet geven en zo geloven dat je veilig bent. Geloof is een keuze, geloof is niet iets dat er gewoon is.
Oud 29-12-2004, 18:56
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 18:47 :
erm

mij lijkt juist in landen waar uiteindelijk moslims een meerderheid vormen de kans dat je vermoord bent omdat je een ander geloof aanhangt kleiner dan in landen waar moslims een minderheid vormen.

(en kom nu niet met Soedan, want dat is niet echt een religie-oorlog)

Die brief op Theo van Goghs lichaam is een voorbeeld hiervan.
Waarom denk je dat dan? Ik denk namelijk juist het tegenovergestelde.
Oud 29-12-2004, 18:57
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 18:32 :
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan
Waarom doe je dan beweringen die je verder niet kan staven?

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 18:32 :
Maar er zijn landen (bv. Soedan) waar andersgelovigen gewoon minder rechten hebben of geen vrijheid krijgen hun eigen gebruiken en tradities te behouden, maar zich moeten conformeren naar de islam.
Bron(nen) voor deze bewering?

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 18:32 :
Overigens geldt dat ook voor landen waar moslims minder rechten genieten dan niet-moslims en dat deze zich dan bekeren naar de religies die hen wel de volledige rechten geven.
Voorbeelden? Of is dit weer een losse flodder?

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 18:32 :
Net zoals er in Zuid-Europa veel protestanten katholiek zijn geworden, in Noord-Europa veel katholieken protestants, en in heel Europa veel joden christen zijn geworden.
Gebeurt dat nog steeds dan?
Oud 29-12-2004, 19:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:56 :
Waarom denk je dat dan? Ik denk namelijk juist het tegenovergestelde.
Omdat er geen dreiging naar de islam meer uitgaat als een land islamitisch is.

nouja, simplistisch gesteld dan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 19:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 18:57 :
Waarom doe je dan beweringen die je verder niet kan staven?
(...)
Bron(nen) voor deze bewering?


(Niet-)moslimvrouwen die geslagen worden omdat ze niet islamitisch genoeg gekleed zijn (dat is: niet goed bedekt). Ik kan je volgooien met heel veel info, maar je zou t ook gewoon van me kunnen aannemen.

Dat niet onderzoek doen, sloeg overigens op de gehele wereld. Ik kan mezelf niet gaan informeren over praktijken die zouden gebeuren in alle delen van de wereld. Ben geen machine ofzo

Citaat:

Voorbeelden? Of is dit weer een losse flodder?


In Israel heb je bepaalde dingen waarbij het handig zou zijn als je gewoon joods bent en niet van een andere religie.

Citaat:

Gebeurt dat nog steeds dan?
Vast, maar dit was voornamelijk gericht op het verleden.

Even ter verduidelijking: het gaat hier niet zozeer om moedwillig gedwongen bekering, he, maar meer omdat je beperkt wordt door de wetgeving van land x - omdat deze zich meer gebonden heeft aan religie/levensbeschouwing 1 en niet 2 die jij aanhangt - dat je je bekeert naar religie/levensbeschouwing 1 om zo volledig mee te kunnen doen met de maatschappij op alle gebieden.

Dus meer in de trant van: met de stroming meegaan.

Hoewel in Soedan is dat een tikkeltje anders dan in bv. Frankrijk
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 19:16
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 19:00 :
Omdat er geen dreiging naar de islam meer uitgaat als een land islamitisch is.

nouja, simplistisch gesteld dan.
Maar Gatara... jij noemde als voorbeeld het briefje dat op het lichaam werd gevonden van Theo van Gogh. Denk je dat zoiets gebeurde omdat die islamiet een dreiging voelde van de Nederlanders? De Nederlanders zijn duizendmaal zo ruimdenkend als de islamieten!
Oud 29-12-2004, 19:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 19:16 :
Maar Gatara... jij noemde als voorbeeld het briefje dat op het lichaam werd gevonden van Theo van Gogh. Denk je dat zoiets gebeurde omdat die islamiet een dreiging voelde van de Nederlanders? De Nederlanders zijn duizendmaal zo ruimdenkend als de islamieten!
Hehe ja, die ruimdenkendheid kan gevaarlijk zijn voor de islam (bv. bepaalde ruimdenkendheid t.a.v. bepaalde bevolkingsgroepen die binnen de islam niet zo getolereerd worden).

Machthebbers als Hirsi Ali bijvoorbeeld die bepaalde aspecten aanhaalt - die imo op zichzelf wel de moeite waard zijn om aangehaald te worden, maar die moslims wel in diskrediet kunnen brengen door de grote hoeveelheid negatieve berichtgeving dat hiervan uitstraatl - worden als een gevaar voor de islam (nouja, gevaar voor moslims dan) gezien.

Je kunt als moslim ook gewoon je schouders erbij ophalen en Hirsi Ali en mensen die met haar samenwerken met woorden verslaan, maar t.a.v. Theo van Gogh koos deze Mohammed B. helaas een andere weg.

Verder wil ik graag opmerken dat sommige Nederlanders minder tolerant zijn dan andere Nederlanders. En dat je niet zo over 1 kam moet scheren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 19:25
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 19:08 :


(Niet-)moslimvrouwen die geslagen worden omdat ze niet islamitisch genoeg gekleed zijn (dat is: niet goed bedekt). Ik kan je volgooien met heel veel info, maar je zou t ook gewoon van me kunnen aannemen.
Waarom zou ik dat? Zo werkt het in een discussie niet. Als iemand met een stelling komt, moet hij die ook kunnen ondersteunen. Wie stelt, bewijst. Je kan niet zonder meer aannemen dat ie ander 'gewoon gelijkt heeft'. Zou jij het gewoon van me aannemen als ik zonder verdere onderbouwing zou zeggen dat Joden de zelfmoordenaars waren van 11 september?

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 19:08 :
Dat niet onderzoek doen, sloeg overigens op de gehele wereld. Ik kan mezelf niet gaan informeren over praktijken die zouden gebeuren in alle delen van de wereld. Ben geen machine ofzo
Waarom doe je dan uitspraken die je niet kunt bekrachtigen?


Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 19:08 :
In Israel heb je bepaalde dingen waarbij het handig zou zijn als je gewoon joods bent en niet van een andere religie.
Zeer slecht voorbeeld, aangezien je nooit een Jood kunt worden. Bovendien zou ik wel bewijs hiervoor willen zien.


Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 19:08 :
Vast, maar dit was voornamelijk gericht op het verleden.
De vraag is dan: waar komt dit dan nu voor?

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 19:08 :
Even ter verduidelijking: het gaat hier niet zozeer om moedwillig gedwongen bekering, he, maar meer omdat je beperkt wordt door de wetgeving van land x - omdat deze zich meer gebonden heeft aan religie/levensbeschouwing 1 en niet 2 die jij aanhangt - dat je je bekeert naar religie/levensbeschouwing 1 om zo volledig mee te kunnen doen met de maatschappij op alle gebieden.

Dus meer in de trant van: met de stroming meegaan.

Voorbeelden met bronnen en ondersteuning graag.
Oud 29-12-2004, 19:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 19:25 :
*knip over bronnen en zo*


Het gaat in deze discussie imo niet zozeer in hoeverre je iets kunt onderstaven door middel van bronnen (laatste rapport van Save the Children over gedwongen besnijdenissen van jongetjes en meisjes in Darfoer,.. (kun je je toch beter al eerder bekeren en je laten besnijden, he... (mbt mannenbesnijdenis dan.. vrouwenbesnijdenis staat los van islam) mocht je een voorbeeld willen hebben)), maar mogelijkheden waarin er sprake zou kunnen zijn van bekeringen en de vraag in hoeverre deze bekeringen vanuit het volle hart zijn gebeurd of vanuit het verstand.

Dus in hoeverre je je door de stroming mee laat geleiden of dat je echt vanuit je hart moslim wordt.

of enig andere religie.

Citaat:

Zeer slecht voorbeeld, aangezien je nooit een Jood kunt worden.


Wel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 19:39
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 19:30 :


Het gaat in deze discussie imo niet zozeer in hoeverre je iets kunt onderstaven door middel van bronnen (laatste rapport van Save the Children over gedwongen besnijdenissen van jongetjes en meisjes in Darfoer,.. (kun je je toch beter al eerder bekeren en je laten besnijden, he... (mbt mannenbesnijdenis dan.. vrouwenbesnijdenis staat los van islam) mocht je een voorbeeld willen hebben)), maar mogelijkheden waarin er sprake zou kunnen zijn van bekeringen en de vraag in hoeverre deze bekeringen vanuit het volle hart zijn gebeurd of vanuit het verstand.


Dus in hoeverre je je door de stroming mee laat geleiden of dat je echt vanuit je hart moslim wordt.

of enig andere religie.
Laat dat rapport dan even zien. Link en tekst graag.


Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 19:30 :
Wel
Je wordt als Jood geboren, je kan het nooit worden. Net zoals dat je geen hindoe kan worden. Maar ja, er zijn altijd wel gekke Wsterlingen te vinden die zich tot het hindoeisme "bekeren", terwijl dat helemaal niet kan.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.