Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 22:03
Supersuri
Supersuri is offline
God is niet allemachtig. Hij kan geen steen maken die hij zelf niet kan optillen mocht hij dat wel kunnen is hij niet allemachtig omdat hij de steen niet kan optillen.

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2005, 22:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
"gods wegen zijn ondoorgrondelijk"


Hoewel je een terecht punt hebt hier, almacht is onmogelijk, al was het maar omdat het conflicten geeft in dit soort situaties.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 25-07-2005 @ 23:03 :
God is niet allemachtig. Hij kan geen steen maken die hij zelf niet kan optillen mocht hij dat wel kunnen is hij niet allemachtig omdat hij de steen niet kan optillen.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik snap geen reet van jouw verhaal?!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Jaaha, dit is altijd wel een leuke
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jupiter schreef op 25-07-2005 @ 23:26 :
Ik snap geen reet van jouw verhaal?!
Als god een steen kan maken die hij niet kan optillen, dan is hij niet almachtig omdat hij zelfs zo een steen niet kan optillen.
Als hij niet een steen kan maken die hij niet kan optillen, dan is hij dus niet zo machtig dat deze een steen kan maken die hij niet kan optillen.

Snap je het nu? Kortom... god is niet almachtig (even er van uitgaand dat deze bestaat)
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:49
see it
Avatar van see it
see it is offline
idd. een interessant vraagstuk en kvind em best goed

maargoed om het ff te bekijken.
Je bekijkt de boel zo denk ik veel te menselijk. Je probeert God te vangen binnen grenzen, maar zo werkt het niet.
Ten 2e is het maken van een steen die Hij niet op kan tillen absoluut niet relavant
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 23:31
Verwijderd
Mijn moeder stelde vroeger soms dezelfde vraag aan haar (behoorlijk streng gelovige) ouders: 'als god almachtig is, kan hij dan ook een scheet op een plankje spijkeren?'. En ze kreeg hetzelfde kutantwoord.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:13
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Niks beters te doen als domme vragen stellen???
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:21
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 26-07-2005 @ 01:13 :
Niks beters te doen als domme vragen stellen???
Als het zo'n domme vraag dan beantwoordt de vraag dan even i.p.v. een domme opmerking te maken.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:27
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Ik denk dat er een interessantere vraag is: Waarom hebben mensen zo'n afkeer van het christendom? Ik ben zelf niet christelijk, maar ken wel een aantal 'goede' christenen. Laat die mensen lekker hun geloof hebben en daarin geloven. Bewijzen kunnen ze het nooit (daarom heet het een geloof ) en verdiep je er eens wat meer in voordat je achtelijke vragen stelt.
En god kan geen steen maken die hij zelf niet op kan tillen als ik uitga van de bijbel.
Ik weet nu al wat je gaat vragen/ zeggen: Maar dan is hij dus niet almachtig omdat hij geen steen kan maken die hij zelf niet kan optillen. Wat leuk!
Vraag het hem anders zelf.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:52
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 26-07-2005 @ 01:27 :
En god kan geen steen maken die hij zelf niet op kan tillen als ik uitga van de bijbel.
Ik weet nu al wat je gaat vragen/ zeggen: Maar dan is hij dus niet almachtig omdat hij geen steen kan maken die hij zelf niet kan optillen. Wat leuk!
Vraag het hem anders zelf.
Nou kijk dat is dus jouw antwoord hij is niet almachtig! Wat je met dit antwoord moet je zelf weten of je ligt er wakker van of niet en ik denk dat het beantwoorden van deze vraag voor sommige mensen toch moeilijk is of er gewoon niet goed uitkomen. Waarbij het antwoord "Die vraag kan ik niet beantwoorden" natuurlijk zelf ook een zinnig antwoord is.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 01:07
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Oké
Dan zeg ik bij deze: 'Die vraag kan ik niet beantwoorden.'
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 01:19
Rodion
Rodion is offline
Misschien is God wel zo almachtig dat Hij boven de wetten staat waarnaar wij redeneren. Dus God kan allebei.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 01:21
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Dat kan ook nog ja. Ik denk dat dat de meest voor de hand liggende en 'meest logische' verklaring hiervoor is.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 01:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 26-07-2005 @ 01:27 :
Ik denk dat er een interessantere vraag is: Waarom hebben mensen zo'n afkeer van het christendom? Ik ben zelf niet christelijk, maar ken wel een aantal 'goede' christenen. Laat die mensen lekker hun geloof hebben en daarin geloven.

Waarom zo een afkeer? Het is stom, dom, achterlijk geloof... en men basseert hun geloof op een boek en op een instituut. Zelf denken is niet bij hun te vinden. Altijd verwijzen naar de bijbel enzo.
En die stomme ritueeltjes... vanaf jonge jaren voelde ik al dat er wat fout was met dat 'geloof'.

Citaat:
En god kan geen steen maken die hij zelf niet op kan tillen als ik uitga van de bijbel.
De bijbel zegt dat die almachtig is
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 01:26
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
kwibus schreef op 26-07-2005 @ 02:19 :
Misschien is God wel zo almachtig dat Hij boven de wetten staat waarnaar wij redeneren. Dus God kan allebei.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 01:48
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-07-2005 @ 02:23 :
Waarom zo een afkeer? Het is stom, dom, achterlijk geloof... en men basseert hun geloof op een boek en op een instituut. Zelf denken is niet bij hun te vinden. Altijd verwijzen naar de bijbel enzo.
En die stomme ritueeltjes... vanaf jonge jaren voelde ik al dat er wat fout was met dat 'geloof'.



De bijbel zegt dat die almachtig is
De bijbel is door mensen geschreven
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:38
Verwijderd
Dat antwoord ligt buiten een reële dimensie, gezien de almachtigheid er voor zorgt dat de massa van de steen oneindig wordt. En je zou er dus voor kunnen pleiten dat het niet in aardse begrippen te verklaren is. Maar dat is wiskundig gezien
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 26-07-2005 @ 01:27 :
Ik denk dat er een interessantere vraag is: Waarom hebben mensen zo'n afkeer van het christendom?
Zoals Lebbis en Jansen in een van hun conferences ooit eens geweldig treffend uitdrukten: 'Het feit dat gelovigen er zijn, de manier waarop ze denken, de wetenschap dat ze bestaan, beperkt me in mijn levensvreugd'
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 13:20
Supersuri
Supersuri is offline
Ik heb geen afkeer van het Christendom en ben wel een paar keer na kerk geweest, maar ben zelf niet gelovig. Ik vind het wel interesant om te weten hoe die mensen denken die wel gelovig zijn.

Iemand op vakantie stelde me deze vraag toen we het over geloof hadden. Daarom dacht ik is kijken wat jullie er van vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 13:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
allemachtig = machtig boven allen, maar hoe machtig is dat?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 14:46
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Katertje schreef op 26-07-2005 @ 02:48 :
De bijbel is door mensen geschreven
They think, therefore I am. - God
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 14:50
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2005 @ 11:30 :
Zoals Lebbis en Jansen in een van hun conferences ooit eens geweldig treffend uitdrukten: 'Het feit dat gelovigen er zijn, de manier waarop ze denken, de wetenschap dat ze bestaan, beperkt me in mijn levensvreugd'
En zo is het echt!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 15:09
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 26-07-2005 @ 15:46 :
They think, therefore I am. - God
Ah in het kader van wat iemand hier ook ergens als signeture had staan:

God heeft niet de mens gemaakt, maar de mens heeft god gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 15:12
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-07-2005 @ 10:38 :
Dat antwoord ligt buiten een reële dimensie, gezien de almachtigheid er voor zorgt dat de massa van de steen oneindig wordt. En je zou er dus voor kunnen pleiten dat het niet in aardse begrippen te verklaren is. Maar dat is wiskundig gezien
Ik zie het meer als een taalkundig gebrek , maar daarvoor spandeer ik misschien te veel tijd op DoP.

Voor mij houdt de almacht van de Schepper in dat er geen macht is dan Hij en daarom is Hij in die zin almachtig. Het vermogen om alles te kunnen is zo ... infantiel.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall

Laatst gewijzigd op 26-07-2005 om 18:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 16:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
see it schreef op 25-07-2005 @ 23:49 :
Ten 2e is het maken van een steen die Hij niet op kan tillen absoluut niet relavant
Hoezo kon ik dit in mijn vorige post al voorspellen? mischien moet ik maar eens als profeet gaan bijklussen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:32
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als we even logisch nadenken, kan ik niet anders concluderen dat God alles in zijn macht heeft wat hij heeft geschapen, want anders had hij hem niet kunnen maken, en dat hij dus geen steen kan scheppen die hij niet kan optillen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:50
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-07-2005 @ 17:26 :
Hoezo kon ik dit in mijn vorige post al voorspellen? mischien moet ik maar eens als profeet gaan bijklussen.
Daar hoort ook nog een Goddelijke roeping bij...
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
see it schreef op 26-07-2005 @ 20:50 :
Daar hoort ook nog een Goddelijke roeping bij...
Eigenlijk niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:16
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-07-2005 @ 21:01 :
Eigenlijk niet.
Je bent zeker bang dat we aan je macht gaan twijfelen dan omdat jij gaat steen gaat kunnen maken die je zelf niet op kan tillen en als je dat niet kan wij jou ook niet almachtig vinden.

Maar ja waarzegger in een zigeunerkamp zit er nog wel in voor je hoor
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 26-07-2005 @ 21:16 :
Je bent zeker bang dat we aan je macht gaan twijfelen dan omdat jij gaat steen gaat kunnen maken die je zelf niet op kan tillen en als je dat niet kan wij jou ook niet almachtig vinden.

Maar ja waarzegger in een zigeunerkamp zit er nog wel in voor je hoor
Nah, ik word gewoon huis, tuin en keuken onheilsprofeet. en mijn wegen zijn ondoorgrondelijk, dus er mag geen kritiek op mij zijn, ongelovige!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:47
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
kwibus schreef op 26-07-2005 @ 02:19 :
Misschien is God wel zo almachtig dat Hij boven de wetten staat waarnaar wij redeneren. Dus God kan allebei.
Is de mens niet geschapen naar Zijn evenbeeld? Lijkt me dus onlogisch.

Ach, ik probeer ook eens wat
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 00:00
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-07-2005 @ 22:47 :
Is de mens niet geschapen naar Zijn evenbeeld? Lijkt me dus onlogisch.

Ach, ik probeer ook eens wat
Wie weet wat God allemaal nog meer gemaakt heeft. Ons voorstellingsvermogen word beperkt doordat wij in tijd en ruimte (moeten) denken. Waarschijnlijk staan wij vanuit Gods oogpunt relatief zeer dicht bij Hem, hoe beperkt wij ook zijn in vergelijking met Hem.
"nu ken ik ten deele, maar alsdan zal ik kennen gelijk ook ik gekend ben." (1 kor.13:12b)

Wat ik dus wil zeggen is dat 'naar Zijn evenbeeld' geschapen zijn niet persé inhoud dat wij (bijna) op gelijke hoogte staan qua kennen en begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 02:16
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 07:27
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
God kan een steen maken die hij niet kan tillen, maar hij kan die steen veranderen zodat hij hem wel kan tillen?

Dan blijft hij in een zekere zin almachtig, want hij kan de steen tillen wanneer hij wil, maar hij is toch ontilbaar tenzij hij de tilbaarheid aanpast van false naar true

__________________
The guilty sleep and the innocent stay awake
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:33
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
God is niet enkel almachtig, hij is ook nog eens een fictief ( verzonnen ) sprookjes figuur
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2005, 13:15
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-07-2005 @ 13:33 :
God is niet enkel almachtig, hij is ook nog eens een fictief ( verzonnen ) sprookjes figuur
Dat zijn uitspraken waar we wat aan hebben! Ga zo door!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:41
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
kwibus schreef op 27-07-2005 @ 01:00 :
Wat ik dus wil zeggen is dat 'naar Zijn evenbeeld' geschapen zijn niet persé inhoud dat wij (bijna) op gelijke hoogte staan qua kennen en begrijpen.
Dan moet ik tot de conclusie komen dat God maar vervelend is.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:44
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-07-2005 @ 14:41 :
Dan moet ik tot de conclusie komen dat God maar vervelend is.
Nee, jij bent vervelend
Hoezo moet hij vervelend zijn? Als ik hem was had ik hetezelfde gedaan, je moet toch iemand hebben die boven je staat? En als wij hetzelfde zouden kunnen als hij kan, zouden we deze krachten toch misbruiken.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:09
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 25-07-2005 @ 23:03 :
God is niet allemachtig. Hij kan geen steen maken die hij zelf niet kan optillen mocht hij dat wel kunnen is hij niet allemachtig omdat hij de steen niet kan optillen.

Wat vinden jullie hiervan?
Joh 8:57 De Joden dan zeiden tot Hem: Gij zijt nog geen vijftig jaar en hebt Gij Abraham gezien? 58 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, Ik ben.

Ex 3:14 Toen zeide God tot Mozes: Ik ben, die Ik ben. En Hij zeide: Aldus zult gij tot de Israëlieten zeggen: Ik ben heeft mij tot u gezonden.

Mat 17:9 En terwijl zij van de berg afdaalden, gebood Jezus hun, zeggende: Vertelt niemand dit gezicht, voordat de Zoon des mensen uit de doden is opgewekt.

Dan 7:13 Ik bleef toekijken in de nachtgezichten en zie, met de wolken des hemels kwam iemand gelijk een mensenzoon; hij begaf zich tot de Oude van dagen, en men leidde hem voor deze

Jes 53:1 Wie gelooft, wat wij gehoord hebben, en aan wie is de arm des HEREN geopenbaard? 2 Want als een loot schoot hij op voor zijn aangezicht, en als een wortel uit dorre aarde; hij had gestalte noch luister, dat wij hem zouden hebben aangezien, noch gedaante, dat wij hem zouden hebben begeerd. 3 Hij was veracht en van mensen verlaten, een man van smarten en vertrouwd met ziekte, ja, als iemand, voor wie men het gelaat verbergt; hij was veracht en wij hebben hem niet geacht.
4 Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.
5 Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden


Zoals je hierboven kunt lezen is Jezus echt God (de drie-eenheid) en echt mens.
God (de Vader) kan een steen maken die Hij wel altijd kan optillen, maar die Jezus (de Zoon) niet kan optillen.
Dat komt omdat God als mens te maken heeft met de menselijke beperkingen.

Dus het antwoord op de vraag is:
Ja, God kan dat en Nee Hij blijft nog steeds almachtig
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:13
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 27-07-2005 @ 19:09 :
[i]Dus het antwoord op de vraag is:
Ja, God kan dat en Nee Hij blijft nog steeds almachtig
Altijd de bijbel erbij betrekken

Als mijn God nou eens niet dezelfde is als de jouwe dan heb ik vrij weinig boodschap aan de citaten uit de bijbel.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:15
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 27-07-2005 @ 19:13 :
Altijd de bijbel erbij betrekken

Als mijn God nou eens niet dezelfde is als de jouwe dan heb ik vrij weinig boodschap aan de citaten uit de bijbel.
Dan is mijn God dus wel almachtig, maar de jouwe niet
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:23
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 27-07-2005 @ 19:15 :
Dan is mijn God dus wel almachtig, maar de jouwe niet
Tja, maar mogelijk is er maar één en er is nu sprake van twee goden. Dan zit één van ons ernaast en ik ben het niet!
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:35
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 27-07-2005 @ 19:23 :
Tja, maar mogelijk is er maar één en er is nu sprake van twee goden. Dan zit één van ons ernaast en ik ben het niet!
Tja......maar (de niet bestaande) Yucahú is door de spanjaarden van zijn troon gestoten.

Er is idd maar één God en ik hou het erbij dat het de mijne is (JHWH)
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 21:56
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
kwibus schreef op 26-07-2005 @ 02:19 :
Misschien is God wel zo almachtig dat Hij boven de wetten staat waarnaar wij redeneren. Dus God kan allebei.
precies als hij almachtig is dan lijkt me het wel begrijpelijk dat wij het ook een keer NIET snappen...... (zoals bij dit geval)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 22:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 27-07-2005 @ 19:35 :
Tja......maar (de niet bestaande) Yucahú is door de spanjaarden van zijn troon gestoten.

Er is idd maar één God en ik hou het erbij dat het de mijne is (JHWH)
Je weet dat Wodan Jaweh ownt he?


(Vermeld in dit soort discussies trouwens mocht je aanhanger zijn van jodendom, christendom of islam even of je die drie goden als een, twee of drie wezens ziet, scheelt mischien in de verwarring)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:00
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 27-07-2005 @ 19:13 :
Altijd de bijbel erbij betrekken

Als mijn God nou eens niet dezelfde is als de jouwe dan heb ik vrij weinig boodschap aan de citaten uit de bijbel.
Moeten we voor jou dan uit de Koran citeren?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:10
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 28-07-2005 @ 15:00 :
Moeten we voor jou dan uit de Koran citeren?
Nee hoor dat hoeft ook niet hoor.

Maar als men iets wil bewijzen of zijn argumenten willen onderbouwen dan mag men wel eens verder kijken dan de bijbel lang is.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 27-07-2005 @ 17:44 :
Nee, jij bent vervelend
Hoezo moet hij vervelend zijn? Als ik hem was had ik hetezelfde gedaan, je moet toch iemand hebben die boven je staat? En als wij hetzelfde zouden kunnen als hij kan, zouden we deze krachten toch misbruiken.
Nee Hij is vervelend. Aanbidden is zoveel makkelijker als-Ie duidelijker zou zijn, toch? God is NIET pragmatisch.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 16:31
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 28-07-2005 @ 15:10 :
Nee hoor dat hoeft ook niet hoor.

Maar als men iets wil bewijzen of zijn argumenten willen onderbouwen dan mag men wel eens verder kijken dan de bijbel lang is.
Je vergeet alleen dat de bijbel al 2000 jaar geleden antwoord op de vraagstelling heeft gegeven. Toen jezus in een kribbe lag, was deze even hulpeloos als ieder andere baby, zodat de ouders naar Egypte moesten vluchten om te ontkomen aan koning Herodes.

Het enige dat dan nog aangetoont diende te worden is dat Jezus echt mens, maar ook echt God is.

Hiervoor quote VW 2x woorden van Jezus, waarbij Jezus naar het OT refereerde. En 1x een profetie door de profeet Jesaja gesproken voordat Jezus naar de aarde kwam. Alhoewel deze lijst eigenlijk nog te kort is.

Waarom zouden we dan een nieuw scenario moeten zoeken? Nu vraag je ineens om 2 manieren om de vraagstelling op te lossen. En als we er nog een kunnen bedenken vraag je zeker weer om een derde?
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Kansberekening
Jah Thunder
142 19-07-2006 22:14
Levensbeschouwing & Filosofie Falsificatie toegepast op bestaan god
Verwijderd
161 01-06-2006 12:22
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou je geloven?
Sadok
226 29-09-2005 09:59
Verhalen & Gedichten [klein verhaal] Pappa.
Soapsie
46 23-02-2005 17:01
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Verhaal: Geen voorval op het plein.
Verwijderd
8 09-11-2003 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.