Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2006, 15:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 16:25 :
Ik word niet kwaad. Maar het is nogal zinloos om continue naar het verleden terug te grijpen.

Zo kom je geen stap vooruit.
In het verleden ligt de oorzaak, dus dat lijkt me logisch hè.
Advertentie
Oud 29-01-2006, 15:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Dat joden ooit verspreid over de wereld zijn geraakt?





ik bedoel maar.


(wat T_ID zegt)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 15:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 16:28 :
Dat joden ooit verspreid over de wereld zijn geraakt?





ik bedoel maar.
De ontstaansgeschiedenis van de staat Israël heb ik het over, lmd.
Oud 29-01-2006, 15:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:29 :
De ontstaansgeschiedenis van de staat Israël heb ik het over, lmd.
ik ook

lmd
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:13 :
Het land was eigendom van de Engelsen, maar wie woonden er? Arabieren. Dan vind het nogal cru om hen eruit te zetten omdat een stel geloofswaanzinnigen zonodig persé dat stukje land willen hebben.
Mandaat =/= eigendom
Oud 29-01-2006, 15:29
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Als we het verleden erbij gaan halen dan kunnen we gelijk wel nog verder het verleden in gaan toen was Israel gewoon van de joden maar zoals al gezegt wordt laten we niet die kant op gaan en kijken naar hoe de situatie nu is.
Oud 29-01-2006, 15:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-01-2006 @ 16:26 :
Even een illustratie van het punt dat claims uit het verleden niet echt constructief zijn.
Daarom wilden de joden in eerste instantie ook persé dat stuk woestijn omdat het in een oud boek stond.
Oud 29-01-2006, 15:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 16:29 :
ik ook

lmd
Die begint dus m.i. in WO I.
Oud 29-01-2006, 15:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
FuSe schreef op 29-01-2006 @ 16:29 :
Mandaat =/= eigendom
De Engelsen hadden het er voor het zeggen. Wat wíl je nou eigenlijk?!
Oud 29-01-2006, 15:31
Verwijderd
Onzin, de gehele situatie die zich nu afspeelt komt voort uit het feit dat de palestijnen en arabieren vinden dat de joden daar niet horen. Een goede discussie over de achtergrond van het hele gebeuren lijkt me daarom op z'n plaats.
Oud 29-01-2006, 15:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 29-01-2006 @ 16:29 :
Als we het verleden erbij gaan halen dan kunnen we gelijk wel nog verder het verleden in gaan toen was Israel gewoon van de joden maar zoals al gezegt wordt laten we niet die kant op gaan en kijken naar hoe de situatie nu is.
Ja, en als we nóg verder terug gaan is het van de Assyriërs of de Mesopotamiërs of weet ik veel wie ervoor nog woonden.
Oud 29-01-2006, 15:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:29 :
Daarom wilden de joden in eerste instantie ook persé dat stuk woestijn omdat het in een oud boek stond.
Nou dan, en wat verschillen ze daarin van de Palestijnen, Assyriërs, Romeinen, Babyloniërs, Britten, kruisvaarders, Ottomanen, Mamelukken, Egyptenaren, Hittieten, etc etc etc?

Niets. Oftewel: elke claim over het verleden is nutteloos.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-01-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:30 :
De Engelsen hadden het er voor het zeggen. Wat wíl je nou eigenlijk?!
Ik wil een punt maken tegen het argument: de joden hebben palestina gestolen!!11!
Oud 29-01-2006, 15:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-01-2006 @ 16:31 :
Nou dan, en wat verschillen ze daarin van de Palestijnen, Assyriërs, Romeinen, Babyloniërs, Britten, kruisvaarders, Ottomanen, Mamelukken, Egyptenaren, Hittieten, etc etc etc?

Niets. Oftewel: elke claim over het verleden is nutteloos.
In de jaren 1940 was het merendeel van de bevolking daar Arabisch.
Oud 29-01-2006, 15:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
FuSe schreef op 29-01-2006 @ 16:31 :
Ik wil een punt maken tegen het argument: de joden hebben palestina gestolen!!11!
Ik heb nooit het woord 'gestolen' gebruikt. Ik zeg alleen dat het nogal dom is om als joden midden tussen de Arabieren te gaan zitten als je er niet welkom bent. Dan kun je toch ook wel verwachten dat de pleuris uitbreekt. Hadden ze de joden niet gewoon een stuk van Duitsland kunnen geven na WOII? Had ik nog een stuk rechtvaardiger gevonden.
Oud 29-01-2006, 15:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:32 :
In de jaren 1940 was het merendeel van de bevolking daar Arabisch.
So what? Datzelfde gold voor bijna alle volken die ik noemde. Als je dan verder ook nog mee gaat doen in een oorlog waarin het tien tegen één is... Tja, dan moet je maar op de blaren zitten ook.

Dit is ongeveer even constructief als zeiken over de slavernij, of de VOC.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-01-2006, 15:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
FuSe schreef op 29-01-2006 @ 16:31 :
Onzin, de gehele situatie die zich nu afspeelt komt voort uit het feit dat de palestijnen en arabieren vinden dat de joden daar niet horen. Een goede discussie over de achtergrond van het hele gebeuren lijkt me daarom op z'n plaats.
Onzin, de gehele situatie die zich nu afspeelt komt voort uit het feit dat de joden een staat hebben gesticht op een plek waar in meerderheid Arabieren woonden. Een goede discussie over de achtergrond van het hele gebeuren lijkt me daarom op z'n plaats.
Oud 29-01-2006, 15:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-01-2006 @ 16:35 :
So what? Datzelfde gold voor bijna alle volken die ik noemde. Als je dan verder ook nog mee gaat doen in een oorlog waarin het tien tegen één is... Tja, dan moet je maar op de blaren zitten ook.

Dit is ongeveer even constructief als zeiken over de slavernij, of de VOC.
De Assyriërs, woonden die er in de jaren 1940 in meerderheid ook, ja? Nooit geweten. Wat een kul-argument.

Tja, als jij uit je land wordt geflikkerd ga je oorlog voeren. Gek hè?
Oud 29-01-2006, 15:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:34 :
Ik heb nooit het woord 'gestolen' gebruikt. Ik zeg alleen dat het nogal dom is om als joden midden tussen de Arabieren te gaan zitten als je er niet welkom bent. Dan kun je toch ook wel verwachten dat de pleuris uitbreekt. Hadden ze de joden niet gewoon een stuk van Duitsland kunnen geven na WOII? Had ik nog een stuk rechtvaardiger gevonden.
Goh,.. kon zo uit het partijprogramma komen van Vlaams Belang t.a.v. de Marokkanen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 15:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:35 :
Onzin, de gehele situatie die zich nu afspeelt komt voort uit het feit dat de joden een staat hebben gesticht op een plek waar in meerderheid Arabieren woonden. Een goede discussie over de achtergrond van het hele gebeuren lijkt me daarom op z'n plaats.
Schat,

bij het ontstaan van Israel waren niet alleen Joden betrokken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 15:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 16:42 :
Goh,.. kon zo uit het partijprogramma komen van Vlaams Belang t.a.v. de Marokkanen.
Als je het niet eerlijk kunt winnen van je tegenstander, maak je hem maar zwart door hem te linken aan extreem-rechts.
Oud 29-01-2006, 15:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 16:43 :
Schat,

bij het ontstaan van Israel waren niet alleen Joden betrokken.
Noem me maar geen schat. Ik hou niet zo van dat betuttelende toontje.

En doe niet alsof je me dingen uit moet leggen die ik allang wist.
Oud 29-01-2006, 15:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:52 :
Noem me maar geen schat. Ik hou niet zo van dat betuttelende toontje.

En doe niet alsof je me dingen uit moet leggen die ik allang wist.
Schrijf het dan ook!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 16:00
Verwijderd
kappen nou. anders wordt het huilen.
Oud 29-01-2006, 16:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:51 :
Als je het niet eerlijk kunt winnen van je tegenstander, maak je hem maar zwart door hem te linken aan extreem-rechts.
Haha

Het was serieus bedoeld.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 16:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FuSe schreef op 29-01-2006 @ 17:00 :
kappen nou. anders wordt het huilen.
ja, ik zeg al tig keer dat we naar het nu en de toekomst moeten kijken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 16:13
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 09:49 :
Dacht je dat het Jordaans koningshuis blij zou zijn met "nog meer" Palestijnen? Op dit moment is zo'n 60% daar Palestijns,.. ook al gelden bepaalde wetten uit Jordanie op het grondgebied van de westelijke Jordaanoever,... ik betwijfel ten zeerste of ze het percentage Palestijnen omhoog willen gaan.

Niet zozeer uit racistische motieven, maar meer omdat de leiders in Jordanie niet Palestijns zijn en ze mogelijk van hun troon gestoten kunnen worden.
Maar Jordanie moet zelf ook veranderen! En een democratie worden. Met een vorstenhuis met alleen symbolische macht. En stemrecht voor iedereen. Ja, ook voor al die Palestijnen die er wonen daar.
En wederom: Israel, een democratisch Palestina en een democratisch Jordanie kunnen dan zeer nauw samenwerken in een soort Benelux-achtig verband.

I.p.v. in te grijpen in Irak nu, hadden de Amerikanen in de jaren 70 of 80 al tegen hun 'vriend' in Jordanie moeten zeggen: OK, je krijgt 5 jaar om te democratiseren, anders doen wij het voor je.

'We' oogsten nu wat we decennia hebben geoogst. Lekker vriendjes zijn met on-democraten. Wat kan het ons schelen... Niks toch. Just give us oil and stability En nu gaan dingen schuiven.... En tja, dan gaan mensen wel eens op de 'verkeerde' partij stemmen.... (zie topic title).

De moraal van dit verhaal(-tje) : Israel, Amerika en het hele Westen hebben te winnen bij democratische landen in het Midden-Oosten. Investeer daarin.
En dat is een moeizaam proces. Ik zie geen alternatief. Dus laten we ook tegen onze 'vrienden' zeggen: your days are counted!
Oud 29-01-2006, 16:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Leuk en aardig, maar als je investeert in X en je wordt later door Y in je rug gestoken, heeft het ook weinig zin, he?

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 16:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Nog een idee:

Geef kolonist een aparte nummerplaat voor zijn auto, met iets van PPS: Provisional Palestinian State. Maak duidelijk: mijnheer, mevrouw, u woont in het BUITENLAND!!!!!
Oud 29-01-2006, 16:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 17:14 :
Leuk en aardig, maar als je investeert in X en je wordt later door Y in je rug gestoken, heeft het ook weinig zin, he?

He, no one said it would be easy. En ik zie niet echt een alternatief.

En toch nog een vraag? Waarom heeft Israel na 1967 die bezette gebieden niet onder VN bestuur geplaatst. Met bijv. Amerikaanse troepen erop? En dan geen kolonisten erheen sturen. Dat was een boodschap geweest: dit land hoort niet bij ons!

Opmerking: ik ben me ten zeerste bewust dat dit in de Koude Oorlog lastig was geweest Het is meer gedachte-experiment.
Oud 29-01-2006, 16:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Omdat men geen vertrouwen in de VN heeft.

Dankzij internationale toezicht is er al es eerder een oorlog uitgebroken. Dankzij internationale toezicht zijn zware jongens via Egypte Gaza binnengekomen onlangs.

Daarom niet.

(dankzij moet je niet lezen alsof ze hulp kregen via, maar omdat die lui niks konden )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 16:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OK, maar dan blijft het punt: waarom ooit die nederzettingen gebouwd?
Oud 29-01-2006, 16:40
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 29-01-2006 @ 17:20 :
Waarom heeft Israel na 1967 die bezette gebieden niet onder VN bestuur geplaatst. Met bijv. Amerikaanse troepen erop? En dan geen kolonisten erheen sturen. Dat was een boodschap geweest: dit land hoort niet bij ons!
Begrijp ik je nou goed? Da's toch logisch? De staat Israel claimt het hele gebied wat in de tijd van het OT door de joden veroverd en etnisch gezuiverd was (mbv Jahweh). Ze zien het land dus juis wél als hun land.
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Oud 29-01-2006, 16:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dan moeten ze dat niet doen!
Oud 29-01-2006, 16:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Poolsjewist schreef op 29-01-2006 @ 17:40 :
Begrijp ik je nou goed? Da's toch logisch? De staat Israel claimt het hele gebied wat in de tijd van het OT door de joden veroverd en etnisch gezuiverd was (mbv Jahweh). Ze zien het land dus juis wél als hun land.
kom op

als dat zo is dan moet er een groot stuk Irak en Egypte ook bij.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 16:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Nou, ik heb toch echt het idee dat veel Isrealische politici dat in ht verleden stiekum wel wilden. En daarom nederzettingen bouwden. En nu zitten we met die problemen... Erg fijn!
Oud 29-01-2006, 16:47
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 29-01-2006 @ 17:42 :
Dan moeten ze dat niet doen!
Idd
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Oud 29-01-2006, 16:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 29-01-2006 @ 17:44 :
Nou, ik heb toch echt het idee dat veel Isrealische politici dat in ht verleden stiekum wel wilden. En daarom nederzettingen bouwden. En nu zitten we met die problemen... Erg fijn!
Je hebt het nu - neem ik aan - niet over van Egypte tot aan Irak, he?

Bovendien, volgens mij bouwden kolonisten nederzettingen
maar je bedoelt vast: dat ze er niets tegen deden.

mnjah, zou kunnen. Hoewel ik ouder ben dan een kwart eeuw is het lastig voor mij in te schatten hoe het was qua ideologie, belevingswereld, etcetera, een halve eeuw terug.
(op wat krantenknipsels na dan)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 16:54
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
De kolonisten werden bij het bouwen van de nederzettingen gesteund en soms zelfs gestimuleerd door de Israelische overheid.

Schat.
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Oud 29-01-2006, 17:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Poolsjewist schreef op 29-01-2006 @ 17:54 :
De kolonisten werden bij het bouwen van de nederzettingen gesteund en soms zelfs gestimuleerd door de Israelische overheid.

Schat.
dat ontken ik ook niet.

het gaat er om of het ideologisch volledig in het plaatje paste en of het ze aan te rekenen valt of niet.

tijdsgeest, weet je
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 17:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Schat
We houden allemaal wel van je he!

Groupshug for G.-girl!

En on-topic:

Het nederzettingenbeleid was... overheidsbeleid. Achteraf dom, maar ja...
Oud 29-01-2006, 17:16
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Waarom zijn er nederzettingen? Waarom staat er een muur? Waarom zijn er tunnels waardoor er wapen naar de gazastrook gesmokkelt worden? Waarom worden er aanslagen gepleegt? Het mag duidelijk zijn dat er daar min of meer oorlog heerst.
Oud 29-01-2006, 17:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 16:59 :
Schrijf het dan ook!
Je moet eens niet zo hysterisch doen iedere keer als iemand het woord 'joden' in de mond neemt!

Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 17:00 :
Haha

Het was serieus bedoeld.
Dat zeg ik. Dat maakt het des te triester.
Oud 29-01-2006, 17:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 18:38 :
Je moet eens niet zo hysterisch doen iedere keer als iemand het woord 'joden' in de mond neemt!
Ik doe niet hysterisch, maar er moet gewoon op een juiste manier met de feiten omgegaan worden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 17:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 29-01-2006 @ 18:16 :
Waarom zijn er nederzettingen? Waarom staat er een muur? Waarom zijn er tunnels waardoor er wapen naar de gazastrook gesmokkelt worden? Waarom worden er aanslagen gepleegt? Het mag duidelijk zijn dat er daar min of meer oorlog heerst.
Waarom de beide intifada's geen oorlog werden/worden genoemd is mij een raadsel, zeigenlijk. Zeker vanwege het feit dat Arafat Jihad Jihad riep.

Njah, nieuwe nederzettingen na 2001 zijn want dat is niet zo afgesproken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 17:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 18:41 :
Ik doe niet hysterisch, maar er moet gewoon op een juiste manier met de feiten omgegaan worden.
Dat doe ik ook, maar jij leest er alleen in wat je wilt lezen. Dat lijkt wel uit het feit dat je met dat Vlaams Belang kwam. Dat noem ik hysterisch ja.
Oud 29-01-2006, 17:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Er hadden helemaal geen nederzettingen gebouwd moeten worden. Vind jij nou echt dat het wel gerechtvaardigd was/is dat er voor 2001 nederzettingen werden gebouwd?
Oud 29-01-2006, 17:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 18:44 :
Dat doe ik ook, maar jij leest er alleen in wat je wilt lezen. Dat lijkt wel uit het feit dat je met dat Vlaams Belang kwam. Dat noem ik hysterisch ja.
ja, en volgens mij begrijp je nog steeds niet echt waarom ik dat zei.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 17:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 29-01-2006 @ 18:45 :
Er hadden helemaal geen nederzettingen gebouwd moeten worden. Vind jij nou echt dat het wel gerechtvaardigd was/is dat er voor 2001 nederzettingen werden gebouwd?
persoonlijk vind ik het geen slimme zet nee en in principe boeit het mij ook niet veel wie waar gaat wonen als men maar fatsoenlijk met elkaar kan omgaan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-01-2006, 17:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2006 @ 18:45 :
ja, en volgens mij begrijp je nog steeds niet echt waarom ik dat zei.
Omdat ik iets zei over joden die maar een stuk Duitsland hadden moeten krijgen na WOII omdat dat rechtvaardiger zou zijn geweest.

Nou, dan ben ik zeker meteen een extreem-rechtse anti-semiet.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic
T_ID
500 22-06-2007 09:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VS: Israël schond waarschijnlijk wapenafspraken
MoHaMeDJaLaL
138 11-02-2007 10:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 16:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht II
T_ID
500 17-03-2006 08:32
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.