Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2012, 19:06
Stijn13
Stijn13 is offline
Beste lezer,

Ik zit met een groot probleem en hoop hier mensen te vinden die er ook mee te maken hebben of hadden en wellicht een oplossing hiervoor hebben.

Veel van jullie zullen gehoord hebben of al te maken hebben met de onlangs ingevoerde Rekentoets. Ik heb deze toets al gehaald op de middelbare school (in de 4de klas), dit omdat mijn school had besloten de toets in te voeren voordat hij landelijk verplicht zou worden. Ik heb dus een rekencertificaat 3F, wat het hoogste niveau voor rekentoetsen is.

Ik volg nu een MBO opleiding en hier word ik wederom verplicht om reken lessen te volgen die mij moeten voorbereiden op een toets voor het certificaat dat ik al heb! Ik ben natuurlijk gelijk naar mijn docent gegaan met dit certificaat. Hij zou hier over gaan vergaderen. Hierna kwam hij met een verhaal dat ik erg vaag en weinig geloofwaardig vind.

Volgens mijn docent is het zo dat school de "behoudingsplicht" heeft. Dit betekent dat zij moeten kunnen aantonen dat ik bij het afronden van deze studie nog steeds de rekenvaardigheden bezit die landelijk verplicht zijn. Dit gaat hand in hand met het feit dat, en ik quote, "de minister heeft besloten" dat dit rekencertificaat slecht 1,5 jaar geldig is. Wat ik zelf erg ongeloofwaardig vind.

Ik word dus gedwongen om lessen te volgen voor een certificaat dat ik al heb. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ik mijn HAVO examen opnieuw kan gaan maken omdat min diploma "verlopen" is...

Ik heb inmiddels eindeloos rond gezocht op google, examensites, schoolsites en fora maar ik kan nergens iets vinden over deze zogenaamde behoudingsplicht of over het feit dat dit certificaat maar 1,5 jaar geldig zou zijn.

Heeft iemand anders hier wat meer verstand van of ervaring mee? Ik hoor het graag! Eventuele suggesties over welke stappen ik nu moet ondernemen zijn ook welkom. Ik overweeg op het moment om mijn docent, of zelfs schoolleiding, te vragen om bewijs van de uitspraken van "de minister", maar voordat ik me voordoe als een brutaal snotjong zou ik toch graag voldoende informatie hebben.

Alvast bedankt
Stijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken ER (ernstige rekenproblemen)-toets
Kiritsugu
25 24-12-2015 14:40
Algemene schoolzaken [Opmerking/Poll] Tijd voor verandering?
>:-)
3 21-03-2011 16:43
Algemene schoolzaken Speciale school?
DBZ
154 27-06-2009 21:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2008 13:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Steeds minder academici in voor de klas
Sanctus
143 17-10-2006 07:24
Algemene schoolzaken Basisschoolleerling kan beter rekenen dan pabo-student
Verwijderd
76 04-01-2006 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.