Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2002, 14:13
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
De oorlog tegen het roken

Citaat:
Marcel van Dam zei:


Roken kost in ons land ongeveer 30000 mensen per jaar het leven. Het is veel erger dan drugs, want het is niet alleen verslavend maar ook buitengewoon giftig. Het is een ramp voor de volksgezondheid.

Vergelijk de miljarden die we besteden aan verkeersveiligheid eens met onze acties tegen roken. Het staat in geen verhouding. Het wordt tijd voor een omslag.

Verdubbel voor mijn part de prijzen, verbiedt alle reclame en sponsoring, zeker als die gericht is op de jeugd. Gedoog geen roker meer in publieke ruimte.

Steun rokers op alle mogelijke manieren om er vanaf te komen. Maak het ze moeilijk om het te blijven doen. Kortom: verklaar de oorlog aan het roken.
eens/oneens/gedeeltelijk (on)eens en waarom?

ikzelf ben het niet met hem eens over de prijsverdubbeling maar ik ben er absoluut voor reclame voor roken te verbieden, evenals roken in publieke ruimtes.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (29-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2002, 14:47
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Tegen (oneens)
Ik ben zelf ook tegen roken, maar alsjeblieft laat een mens zelf beslissen wat hij of zei wil doen...beinvloedbare mensen hou je toch (dat wil niet zeggen dat ik alle rokers beinvloedbaar vind..) ..stop mensen eens zich eeuwig tegen zichzelf te beschermen...

Mensen moeten wat meer bewust worden van de manier waarop de media/commercie (zo goed als) iedereen beinvloedt.. op die manier win je denk ik al een heleboel..
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:50
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Eens
Roken is als ee langzame bewuste zelfmoord keuze
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:55
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Oneens,
Roken is een vrije keuze.

Willen alle anti-rook-fundamentalisten nou es ff opk*nkeren met die anti-rook propaganda.

Een kritische blik op de gepresenteerde 'feiten' door Anti-rook organisaties

Forces NL

Stichting Rokers Belangen
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:56
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Oneens,
Roken is een vrije keuze.

Willen alle anti-rook-fundamentalisten nou es ff opk*nkeren met die anti-rook propaganda.

Een kritische blik op de gepresenteerde 'feiten' door Anti-rook organisaties (verouderd helaas)
Forces NL

? hoe dan ook ik vind dat roken moet worden verboden in onze samenleving.Het veroorzaakt overlast en het is voor niemand goed
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:59
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:
? hoe dan ook ik vind dat roken moet worden verboden in onze samenleving.Het veroorzaakt overlast en het is voor niemand goed
Goed voor de belastingdienst, de tabaksector.. in economisch opzicht weet ik niet of het zo bijster veel kost dus...

Dingen waar jij tegen bent hoeven toch niet altijd direct verboden te worden? Beetje kortzichtig als je het mij vraagt...

Alleen vind ik meeroken superirri, mensen mogen dr wel iets meer op gewezen worden dat het roken in openbare ruimtes voor niet rokers niet als prettig word ervaren...
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:59
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
dr zijn nog veel meer zaken die overlast veroorzaken, zoals het excessieve gebruik van deodorant, dat is ook erg storend en veroorzaakt ook overlast, verbieden we dat ook dan?

Ik vind 't gelul, en het verbieden is vrijheidsbeperking.. en als we daar mee gaan beginnen is 't eind zoek.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:01
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
dr zijn nog veel meer zaken die overlast veroorzaken, zoals het excessieve gebruik van deodorant, dat is ook erg storend en veroorzaakt ook overlast, verbieden we dat ook dan?

Ik vind 't gelul, en het verbieden is vrijheidsbeperking.. en als we daar mee gaan beginnen is 't eind zoek.


Hoezo? vrijheidsbeperking? wetten beperken je vrijheid als je te vrij bent gaat de wereld naar de knoppen lijkt me
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:03
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:
Hoezo? vrijheidsbeperking? wetten beperken je vrijheid als je te vrij bent gaat de wereld naar de knoppen lijkt me
Roken is een vrije keuze, laten we dat gewoon zo houden.
Btw, verbieden zullen ze nooit doen, want rokers zorgen voor een aanzienlijk aandeel van de schatkist.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:06
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
nog iets:
  • Het is nog nooit statistisch bewezen dat omgevingsrook longkanker veroorzaakt.
  • Ondanks dat steeds minder mensen zijn gaan roken is het aantal astma gevallen in de wereld sterk gestegen.
  • Japan is het land met het grootste percentage rokers in de wereld maar heeft de laagste aantallen longkankergevallen.
  • Meeroken in de kindertijd heeft een preventieve invloed op het krijgen van allergieziekten.
  • De cijfers die genoemd worden voor aantallen doden door roken en meeroken zijn zeer twijfelachtig. Een rondje bellen door Forces langs CBS, RIVM, Ministerie van VWS en Stivoro maakte duidelijk dat niemand eigenlijk precies weet waar de Nederlandse getallen vandaan komen, noch welke wetenschappelijke bodem ze hebben!
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:28
japie
japie is offline
Ik ben zelf geen roker, maar ik vind het klinklare onzin om roken te verbieden. Als mensen willen roken doen ze dat toch wel en als ze daarna willen stoppen lukt het ze ook (als ze echt willen stoppen). Mensen die die willen roken, roken toch wel, ook als het niet mag.

En de regering is niet verstandig bezig om roken te verbieden, want op tabakwaren zitten nog steeds accijnzen die de regering een hoop geld oplevert. Verbieden ze het roken, dan krijgen ze ook opeens minder belanstinggeld binnen.
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
nog iets:
  • Het is nog nooit statistisch bewezen dat omgevingsrook longkanker veroorzaakt.
  • Ondanks dat steeds minder mensen zijn gaan roken is het aantal astma gevallen in de wereld sterk gestegen.
  • Japan is het land met het grootste percentage rokers in de wereld maar heeft de laagste aantallen longkankergevallen.
  • Meeroken in de kindertijd heeft een preventieve invloed op het krijgen van allergieziekten.
  • De cijfers die genoemd worden voor aantallen doden door roken en meeroken zijn zeer twijfelachtig. Een rondje bellen door Forces langs CBS, RIVM, Ministerie van VWS en Stivoro maakte duidelijk dat niemand eigenlijk precies weet waar de Nederlandse getallen vandaan komen, noch welke wetenschappelijke bodem ze hebben!

Kan je al die dingen ook bewijzen?

Verder, verbieden lijkt me onzin. Verbieden in openbare ruimte echter lijkt me wel gepast.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:52
Marnin
Marnin is offline
ik vind het vooral associaal dat rokers hun medemens opzadelen met giftige gassen alleen voor hun eigen pleziertje.
maar ja, dat is met autorijden ook.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:53
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Kan je al die dingen ook bewijzen?

Verder, verbieden lijkt me onzin. Verbieden in openbare ruimte echter lijkt me wel gepast.

Waaromniet?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:54
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Kan je al die dingen ook bewijzen?

Verder, verbieden lijkt me onzin. Verbieden in openbare ruimte echter lijkt me wel gepast.

Zijn weetjes van Forces NL
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:56
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Zijn weetjes van Forces NL

daar noem je ook wel een bron
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:57
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:
daar noem je ook wel een bron
nee, die anti-rook organisaties zijn betrouwbaar
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 17:33
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik vind het goed dat mensen zelf mogen kiezen, al ben ik wel voor verbod op roken in openbare ruimtes. Ik weet niet of een verbod op reclame nuttig is, en bovendien kun je het toch nooit helemaal verbieden.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2002, 17:45
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
EENS! Ik vind het heel raar dat we zulke slechte dingen zo lang toestaan. Er moest eigenlijk al wat aan gedaan worden toen bekend werd dat roken slecht voor je is.

Tegenwoordig wilt iedereen zo graag jong blijven en er goed uit blijven zien. Waarom zou je dat geld dan niet kunnen gebruiken aan een lift of een extra maand trainen in de sportschool. Is ook weer iedereen tevreden, leven we ALLEMAAL gezonder en dan zal er wel weer eens iets anders komen waar we dan massaal verslaafd aan worden.

Ik vind het niet kunnen dat we met zn allen in die stank moeten zitten, omdat een ander zo nodig moet roken. Als je zo nodig dood wilt gaan, doe dat dan lekker alleen, zonder anderen daarbij te betrekken.
Wat de rokers nu gaan roepen is natuurlijk "Maar dat is niet bij iedereen zo". Dat is ook niet zo, maar het is wel bewezen dat het slecht voor je is. Iedereen weet dat je van binnen geasfalteerd wordt door roken. De kans is dan groter op kanker. Ik kan je vertellen dat het geen pretje is als je dat hebt.

Waarom zou je dat risico verhogen? Waar ben je dan mee bezig? Vindt je het leven dan echt zo weinig waard? Als je dan zo nodig verslaafd moet doen, zijn er nog genoeg andere dingen waaraan je verslaafd kan raken.

Om even op de beginstelling terug te komen. Ik denk wel dat het het allerbelangrijkste is dat we die mensen helpen met stoppen. je kan hetniet zomaar verbieden. Daar is goede hulp bij nodig. Daar moeten we dan veel aandacht aan gaan besteden.

Zo, dat was het dan!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 17:50
Punk-Is-Verzet
Punk-Is-Verzet is offline
iemand bepaalt voor zichzelf of hij of zij wil roken. iemand die rookt, die weet wat de gevolgen ervan kunnen zijn en zijn er zelf verantwoordelijk voor. het is niet aan anderen om ze ervan af te helpen als ze het zelf willen. dus mensen weerhouden van roken als ze er zelf voor kiezen slaat nergens op.als mensen roken, is dat idd hun eigen keuze en eigen zorg.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 18:41
japie
japie is offline
Citaat:
Marnin schreef:
ik vind het vooral associaal dat rokers hun medemens opzadelen met giftige gassen alleen voor hun eigen pleziertje.
maar ja, dat is met autorijden ook.
Je kan er ook voor kiezen om er niet bij te staan...
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 19:10
D'tje
D'tje is offline
Ik rook zelf al 3 jaar en kan je vertellen, een rookverbod zal me echt niet helpen ervan af te komen!!
Een voorbeeldje: ik was in Californië afgelopen zomer en daar mag je haast niet roken. Dat respecteer ik dan ook. Mocht ik in een bar niet roken, ok dan ging ik even naar buiten voor een sigaretje waar niemand er last van had. Ik heb respect voor de medemens wanneer ik rook en ik probeer ze er zo weinig mogelijk mee op te zadelen. Een voorbeeldje; ik zal NOOIT roken wanneer mensen aan het eten zijn, al is het maar een zak chips dat ze eten. Maar ik word DOODZIEK van al dat gezeur over dat iedereen moet stoppen met roken, we kiezen er toch zelf voor?!?! Laat ons dan!!!! Waarom moeten andere mensen over onze gewoontes bepalen?!? Ik zeg toch ook niet dat mensen geen biertjes meer mogen hebben omdat dat het risico op leverkanker veroorzaakt. Dit is dan wel off topic, maar drinken is veel gevaarlijker dan roken omdat het ook directe consequensies heeft als je bezopen bent. Ongelukken, gevechten met dodelijke afloop en ga zo maar door. Dat krijg je niet van roken hoor!! Ik geef toe dat het erg vervelend moet zijn als mensen in je gezicht staan te paffen, dat is zelfs voor een roker vervelend, maar dat vind ik geen reden om roken in het openbaar af te schaffen. ik denk dat de meesten wel rekening houden met hun medemens in het openbaar en dat om die paar die dat niet doen iedere roker gestraft moet worden!! Want het is niet voor onze gezondheid dat dit zou moeten, want daar kunnen we zelf prima voor zorgen, het is zodat de niet rokers er geen last meer van hebben, want die hebben alle rechten! Al in Amerika, en zometeen hier ook! Ik zal het respecteren als ik niet meer in het openbaar zou mogen roken, maar no way dat dat me laat stoppen en dan ga ik gewoon op straat een sigaretje roken, dat kan niemand me verbieden! Ik vind stoppen met roken omdat het 'moet' zo ontzettend onzinnig, dat lukt toch niet!! Je moet stoppen met roken omdat je het wil, niet omdat het moet want dan ga je eraan kapot alleen maar omdat iemand anders er problemen mee heeft! Dus kort samengevat, ik ben het oneens met die stelling!!
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 19:19
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
japie schreef:
Je kan er ook voor kiezen om er niet bij te staan...

Nee, dat kan niet altijd...

Als het keihard regent en er staan minstens 10 mensen in een bushokje, vind ik het toch behoorlijk asociaal om dan te gaan roken, zoals veel te veel mensen doen...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 20:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Zijn weetjes van Forces NL
Elke dag nieuws over de waanzin van de anti-roken gekte... De blinde woede... Het geld... De belangen.... De verwevenheid van overheid en farmaceutische industrie.....
www.forces-nl.org
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 20:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wat vooral buitengewoon irritant is, is dat mensen in stations en treinen roken.

In stations (dus binnen de stationshal/tunnels) is roken ALTIJD verboden; niemand let daarop.

In de trein mag op de hallen niet gerookt worden, gebeurt ook gewoon.

Zeg je er iets van, dan kom je niet in één stuk de trein uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2002, 20:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Raar soort humor hebben die rokers...

Gratis nog wat suggesties van ons voor de Canadese overheid:

verplichte plaatjes van gruwelijke ongelukken op de deuren van elke verkochte auto

kotsende dikke mensen op een hamburgerverpakking van MacDonald's

waarschuwingen voor kosmische straling en afbeeldingen van vliegtuigwrakken bij de vliegtuigingang

afbeeldingen van bevroren handen op een nieuwe vrieskist

afbeeldingen van verbrande handen op gasfornuizen en magnetrons

geëlektrocuteerde mensen op transformatorhuisjes

afbeeldingen van platgereden mensen bij een spoorwegovergang

plaatjes van platgereden kinderen bij een voetgangersoversteekplaats

afbeeldingen van opgezette levers op een flesje bier

geperforeerde magen op pakjes koffie

Ingezonden door Steven: afbeeldingen van verrotte gebitten en/of dikke mensen op alle suikerbevattende levensmiddelen

Ingezonden door JaSpz:
een doodgevroren zwerver op advertenties voor leningen en
hypotheken
-een met kogels doorzeeft lijk op het aanmeldingsformulier van het
leger
http://www.forces-nl.org/horror/index.html

Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 23:20
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Raar soort humor hebben die rokers...

1) Kopieer voortaan wel het hele stuk, dus donder op met je onwaardige rolleyes.
2) Het is geen raar soort humor. Is heel wezenlijk.

Het ging erover dat de Canadese overheid plaatjes van verziekte longen en dergelijke op de pakjes sigaretten laat drukken. (omdat dat wel eens de gevolgen zouden kunnen zijn van het roken. )

Dan zou je dat idd ook bij de punten kunnen doen die ze als tips gaven jah
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 23:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
tegen, het is een vrije keus
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 23:36
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Raar soort humor hebben die rokers...
ach, felle anti-rokers hebben weinig tot geen humor...

't leven is te kort om zo verschrikkelijk te zeiken... laat ons rokers gewoon roken!
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 23:59
drama
Avatar van drama
drama is offline
verbod in openbare ruyimtes: ok

Maar prijsverhoging en shit zuigt gewoon...ik wil graag zelf bepalen of ik m'n lichaam verneuk door te roken.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 00:05
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
*blaat* en een quote van Marcel *proest* van Dam
Marcel van Dam, dat neem je verdomme toch niet serieus? En wat 'ie uberhaupt zegt: Roken erger dan drugs? Weet die eikelbijter wel waar 'ie het over heeft?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 10:36
Verwijderd
Roken is vies en ik erger me al jaren aan mensen die in mijn bijzijn roken, vooral in restaurants of discotheken. Dat zij hun gezondheid willen verpesten oké, maar ik wil liever niet op m'n veertigste als een uitgemergeld lijk in het ziekenhuis liggen. Ik vind dat er iig een verbod moet komen op roken in ALLE openbare ruimtes.Die rokers gaan maar lekker buiten staan of roken maar helemaal niet. Bovendien weiger ik als belastingbetaler te betalen voor de verzorging van zieke rokers, ze kennen de risico's. Hetzelfde geldt voor drankorgels en vetkleppen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 10:45
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Marcel van Dam, dat neem je verdomme toch niet serieus?

soms wel, soms niet. ik quote hem gewon, zodat iedereen iig zijn mening weet net zoals in het lagerhuis.

En wat 'ie uberhaupt zegt: Roken erger dan drugs? Weet die eikelbijter wel waar 'ie het over heeft?
ja, die eikelbijter weet heel goed waar hij het over heeft ja, in tegenstelling tot jou. Roken IS erger dan drugs en veroorzaakt veel meer slachtoffers, maar ik praat nu waarschijnlijk toch tegen dovemansoren. tenslotte is 90% van de bevolking gebrainwashed met het idee dat drugs erger is dan roken en erger dan alcohol.
en dat terwijl nicotine en vooral alcohol 2 van de meest gevaarlijke harddrugs zijn die er bestaan.


Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 10:48
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Bovendien weiger ik als belastingbetaler te betalen voor de verzorging van zieke rokers, ze kennen de risico's. Hetzelfde geldt voor drankorgels en vetkleppen.

Ooit wel eens van accijns gehoord? Als je rookt betaal je automatisch veel geld aan de overheid. Ziekteshit is dus al betaald, hoef jij niet te doen
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 10:55
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
Ooit wel eens van accijns gehoord? Als je rookt betaal je automatisch veel geld aan de overheid. Ziekteshit is dus al betaald, hoef jij niet te doen
Ik heb geen economie Maar zieke rokers houden wel bedden bezet voor mensen die ondanks een gezonde leefstijl toch ziek worden, dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Je kan die rokers natuurlijk niet een goede verzorging ontzeggen, maar als je zo slecht omgaat met je lichaam vraag ik me af of je wel een goede verzorging verdient. Ik hoor vaak genoeg verhalen over rokers die ernstig ziek zijn geworden door hun gewoonte en die daarna gewoon stug door rookten, al die medische verzorging voor niets. Had weer een paar namen op de wachtlijsten gescheeld, misschien wel levens!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 12:15
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
het is gewoon asociaal om te roken...

roken is een risicofactor voor vrijwel ALLE ziektes en NIET alleen kanker

zo zadel je de gezondheidszorg op met een groot aantal patiënten die op mede door roken in het ziekenhuis zijn beland..

aangezien wij een schrijnend tekort hebben aan personeel in de gezondheidssector gaat dit ten koste van vele andere patiënten.

die andere patiënten krijgen dan minder aandacht omdat die rokers zonodig "van het leven willen genieten" tssss...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2002, 12:49
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Roken IS erger dan drugs en veroorzaakt veel meer slachtoffers, maar ik praat nu waarschijnlijk toch tegen dovemansoren. tenslotte is 90% van de bevolking gebrainwashed met het idee dat drugs erger is dan roken en erger dan alcohol.
Drugs zijn ook erger, aangezien die een grotere impact hebben.
En dat er meer mensen aan roken sterven dan aan drugs of alcohol is nogal logisch he? Er zijn meer rokes dan drugs gebruikers. Als je 't verhoudingsgewijs gaat bekijken zal je imo niet tot die conclusie kunnen komen.


Anti-rokers adagium:
"If the facts don't fit the theory, change the facts."
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 13:13
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Drugs zijn ook erger, aangezien die een grotere impact hebben.

toevallig zijn drugs niet erger en die impact is ook afhankelijk van de drug.
als heroine legaal bij de apotheker te krijgen was zoals 100 jaar geleden zouden er geen problemen ontstaan. wat zou er gebeuren als nicotine zo duur werd als heroine? dan ligt heel nl binnen de kortste tijd vol met tippelende nicotine-junkies, dat kan ik je verzekeren.

En dat er meer mensen aan roken sterven dan aan drugs of alcohol is nogal logisch he?

er sterven meer mensen aan alcohol dan aan roken maar ga verder.

Er zijn meer rokes dan drugs gebruikers. Als je 't verhoudingsgewijs gaat bekijken zal je imo niet tot die conclusie kunnen komen.

toevallig niet, die cijfers bij het CBS zijn toch echt procentueel.

Anti-rokers adagium:
"If the facts don't fit the theory, change the facts."
the facts fitten de theory heel goed anders.


[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (30-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 13:25
Punk-Is-Verzet
Punk-Is-Verzet is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
het is gewoon asociaal om te roken...
> dat VIND jij

roken is een risicofactor voor vrijwel ALLE ziektes en NIET alleen kanker
> het is helemaal niet een risicofactor voor ALLE ziektes, er zijn zoveel ziektes die NIET veroorzaakt worden door roken.

zo zadel je de gezondheidszorg op met een groot aantal patiënten die op mede door roken in het ziekenhuis zijn beland..
> de gezondsheids zorg is er om mensen die ziek zijn te verzorgen. of het nou door roken komt of door iets anders. daar zijn ze nou eenmaal voor. anders konden ze net zo goed niet bestaan.

aangezien wij een schrijnend tekort hebben aan personeel in de gezondheidssector gaat dit ten koste van vele andere patiënten.
> oja hoor, en door dat er zoveel patienten zijn die door 'roken' ziek zijn geworden gaan andere patienten eronder lijden. schrijnend tekort? volgens mij is er juist een overvloed van mensen die in de gezondheidssector willen werken.



Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 13:29
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
dat VIND jij

het is helemaal niet een risicofactor voor ALLE ziektes, er zijn zoveel ziektes die NIET veroorzaakt worden door roken.


nee maar roken verhoogt de kans wel! man ik studeer toch geneeskunde. je weet niet eens wat een risicofactor is!


[b]
de gezondsheids zorg is er om mensen die ziek zijn te verzorgen. of het nou door roken komt of door iets anders. daar zijn ze nou eenmaal voor. anders konden ze net zo goed niet bestaan.

oja hoor, en door dat er zoveel patienten zijn die door 'roken' ziek zijn geworden gaan andere patienten eronder lijden.

als niemand zou roken zou de helft van alle ziekenbedden vrijkomen

schrijnend tekort? volgens mij is er juist een overvloed van mensen die in de gezondheidssector willen werken.

???? waaarom denk je dat al die artsen en verpleegkundigen klagen over te hoge werkdruk???
voorbeeld: huisartsen moeten gemiddeld 80 uur per week werken! omdat er te weinig huisartsen zijn!

een tip: laat mensen die in de gezondheidszorg werken niet horen wat jij allemaal voor onzin uitkraamt
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 14:17
Punk-Is-Verzet
Punk-Is-Verzet is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
[b]dat VIND jij

het is helemaal niet een risicofactor voor ALLE ziektes, er zijn zoveel ziektes die NIET veroorzaakt worden door roken.


nee maar roken verhoogt de kans wel! man ik studeer toch geneeskunde. je weet niet eens wat een risicofactor is!

*roken verhoogt de kans op sommige ziektes idd wel maar lang niet alle. LEES! en er zijn zoveel mensen die niet eens roken en al die ziektes oplopen.als jij geneeskunde studeert zal jij ook wel weten hoeveel ziektes erzijn en dat AL DIE ZIEKTES niet door roken veroorzaakt kunnen worden.


de gezondsheids zorg is er om mensen die ziek zijn te verzorgen. of het nou door roken komt of door iets anders. daar zijn ze nou eenmaal voor. anders konden ze net zo goed niet bestaan.

oja hoor, en door dat er zoveel patienten zijn die door 'roken' ziek zijn geworden gaan andere patienten eronder lijden.

als niemand zou roken zou de helft van alle ziekenbedden vrijkomen

*er is toch geen tekort aan ziekenhuizen of ziekenbedden? waarvoor is het dan nodig dat die ziekenbedden vrij moeten komen? er zijn genoeg ziekenhuizen en die ziekenbedden zijn er voor patienten. of ze nou door roken ziek zijn geworden of iets anders.

schrijnend tekort? volgens mij is er juist een overvloed van mensen die in de gezondheidssector willen werken.

???? waaarom denk je dat al die artsen en verpleegkundigen klagen over te hoge werkdruk???
voorbeeld: huisartsen moeten gemiddeld 80 uur per week werken! omdat er te weinig huisartsen zijn! LEES!

*die te hoge werkdruk wordt echt niet veroorzaak door mensen die roken hoor. er zijn zoveel mensen die ziek zijn en niet eens roken.


een tip: laat mensen die in de gezondheidszorg werken niet horen wat jij allemaal voor onzin uitkraamt

*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 14:47
Hannibal
Hannibal is offline
Eens, sta het pas weer toe als heroïne vrij te verkrijgen is.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 09:12
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
man ik studeer toch geneeskunde
hebben ze je bij geneeskunde ondertussen al geleerd dat ze al een jaartje lang ofzo bij toeval ontdekt hebben dat nicotine een van de beste medicijnen is tegen dementie,schizofrenie, de ziekte van Gilles de la Tourette en nog wat andere hersenziektes?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 09:29
@pie
@pie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
[b]
Citaat:
Silent Enigma schreef:
man ik studeer toch geneeskunde

hebben ze je bij geneeskunde ondertussen al geleerd dat ze al een jaartje lang ofzo bij toeval ontdekt hebben dat nicotine een van de beste medicijnen is tegen dementie,schizofrenie, de ziekte van Gilles de la Tourette en nog wat andere hersenziektes?
toch jammer van dat asfalteerlaagje door sigaretten dan he :-) en van de stank... en van de verslaving.. en...

[Dit bericht is aangepast door @pie (31-01-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 09:46
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

hebben ze je bij geneeskunde ondertussen al geleerd dat ze al een jaartje lang ofzo bij toeval ontdekt hebben dat nicotine een van de beste medicijnen is tegen dementie,schizofrenie, de ziekte van Gilles de la Tourette en nog wat andere hersenziektes?
alleen jammer dat die teer zoveel troep oplevert..

als je dan toch verslaafd bent aan de nicotine.. ga dan aan de pleisters! in sigaretten zit zoveel meer troep man
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:58
japie
japie is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Nee, dat kan niet altijd...

Als het keihard regent en er staan minstens 10 mensen in een bushokje, vind ik het toch behoorlijk asociaal om dan te gaan roken, zoals veel te veel mensen doen...

Als het goed is blijf je binnen wanneer het regent, dus dan heb je nog steeds geen last van die rokers.
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 11:09
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
japie schreef:
Als het goed is blijf je binnen wanneer het regent, dus dan heb je nog steeds geen last van die rokers.

nee dát is een goed argument
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 11:36
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Punk-Is-Verzet schreef:
je gaat toch ook geen brand stichten zodat de brandweer zn werk kan doen

tis net zo met roken

tlevert gewoon extra werk op en verhoogt zo dus de werkdruk
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 11:57
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
alleen jammer dat die teer zoveel troep oplevert..

als je dan toch verslaafd bent aan de nicotine.. ga dan aan de pleisters! in sigaretten zit zoveel meer troep man
ik rook niet lieve schat. kwil alleen maar zeggen dat je het roken niet te zwart-wit moet bekijken, roken heeft ook goede eigenschappen.

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 11:59
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

ik rook niet lieve schat. kwil alleen maar zeggen dat je het roken niet te zwart-wit moet bekijken, roken heeft ook goede eigenschappen.

1 tegen 100 zeker schatje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.