Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2010, 14:14
S-G
S-G is offline
hallo,

ik ben 14 en doe een mavo opleiding volgend jaar doe ik examen. daarna ga ik nog mijn havo diploma halen de havo diploma duurt 2 jaar. daarna ga ik hbo doen maar ik wil bij de politie kan iemand mij vertellen wat ik na mijn havo diploma moet doen want lees allerlei dingen op internet maar wordt er niet wijzer van. ik weet dat je 17.5 jaar moet zijn op te solliciteren bij de politie en als je dan aangenomen bent dat je dan de opleiding moet doen. maar na havo moet je dan nog een opleiding doen of moet je dan direct solliciteren.

m.v.g S-G
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2010, 15:25
Verwijderd
Kijk hier eens:
http://www.politieacademie.nl/onderw...itiekunde.aspx
Als je de linkjes aan de rechterkant aanklikt kun je daar vast wel alles vinden wat je wil weten
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 15:45
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
hallo,

ik ben 14 en doe een mavo opleiding volgend jaar doe ik examen. daarna ga ik nog mijn havo diploma halen de havo diploma duurt 2 jaar. daarna ga ik hbo doen maar ik wil bij de politie kan iemand mij vertellen wat ik na mijn havo diploma moet doen want lees allerlei dingen op internet maar wordt er niet wijzer van. ik weet dat je 17.5 jaar moet zijn op te solliciteren bij de politie en als je dan aangenomen bent dat je dan de opleiding moet doen. maar na havo moet je dan nog een opleiding doen of moet je dan direct solliciteren.

m.v.g S-G
Mijn zusje doet nu brugjaar politie en veiligheid bij zadkine, dit omdat ze nog geen 17.5 was begin dit schooljaar, daarna kan ze aan de reguliere politieopleiding beginnen (ook zadkine) dat is dan wel op MBO niveau maar ik neem aan dat er een vergelijkbaar systeem is qua HBO.

Wat ik eruit begreep is dat de politie vrijwel uitsluitend mensen aanneemt die voortkomen uit de opleidingen (te groot aanbod) en dat je dan voordeel hebt als je vroeg bent begonnen (zoals met een brugjaar)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 18:45
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Mijn zusje doet nu brugjaar politie en veiligheid bij zadkine, dit omdat ze nog geen 17.5 was begin dit schooljaar, daarna kan ze aan de reguliere politieopleiding beginnen (ook zadkine) dat is dan wel op MBO niveau maar ik neem aan dat er een vergelijkbaar systeem is qua HBO.

Wat ik eruit begreep is dat de politie vrijwel uitsluitend mensen aanneemt die voortkomen uit de opleidingen (te groot aanbod) en dat je dan voordeel hebt als je vroeg bent begonnen (zoals met een brugjaar)
Je wordt inderdaad niet zomaar politieagent...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 11:48
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
hallo,

ik ben 14 en doe een mavo opleiding volgend jaar doe ik examen. daarna ga ik nog mijn havo diploma halen de havo diploma duurt 2 jaar. daarna ga ik hbo doen maar ik wil bij de politie kan iemand mij vertellen wat ik na mijn havo diploma moet doen want lees allerlei dingen op internet maar wordt er niet wijzer van. ik weet dat je 17.5 jaar moet zijn op te solliciteren bij de politie en als je dan aangenomen bent dat je dan de opleiding moet doen. maar na havo moet je dan nog een opleiding doen of moet je dan direct solliciteren.

m.v.g S-G
Als je bij de politie wil moet je eerst worden gekeurd (dat mag dus pas op je 17.5 jaar). Ze kijken dan of je geschikt bent om bij de politie te komen werken. Ze gaan dan je conditie testen en kijken of je geestelijk wel in orde bent. Let wel op. Je moet echt stevig in je schoenen staan om op je 17.5 jaar al door zo'n keuring te komen. Ouderen lukt het soms niet omdat ze al te weinig hebben meegemaakt, laat staan jongeren die net van de middelbare school afkomen. Als dat goed is mag je naar de politieacademie een opleiding volgen.

Als je dat hebt afgerond heb je volgens mij een baangarantie maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 12:16
S-G
S-G is offline
bedankt voor alle reacties.
ik heb nog ff op internet gezorgt enzo en nu ben ik hier op uitgekomen.

na mijn mavo diploma nog havo diploma halen
dan naar hbo juridisch medewerker zakelijke dienstverlening niveau 4 ( duurt 3 jaar)
en dan solliciteren bij de politie en als je dan wordt aan genomen dan naar de politieacademie ( duurt 4 jaar ) maar dan krijg je wel al betaalt.

dus
-mavo
-havo
- hbo juridisch medewerker zakelijke dienstverlening. ( 3 jaar)
- solliciteren
- politieacademie ( 4 jaar ) politiekundig bachelor
klopt dit?

Laatst gewijzigd op 27-12-2010 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 12:59
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
bedankt voor alle reacties.
ik heb nog ff op internet gezorgt enzo en nu ben ik hier op uitgekomen.

na mijn mavo diploma nog havo diploma halen
dan naar hbo juridisch medewerker zakelijke dienstverlening niveau 4 ( duurt 3 jaar)
en dan solliciteren bij de politie en als je dan wordt aan genomen dan naar de politieacademie ( duurt 4 jaar ) maar dan krijg je wel al betaalt.

dus
-mavo
-havo
- hbo juridisch medewerker zakelijke dienstverlening. ( 3 jaar)
- solliciteren
- politieacademie ( 4 jaar ) politiekundig bachelor
klopt dit?
Volgens mij wel. Maar waarom wil je die HBO opleiding gaan doen als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 13:10
S-G
S-G is offline
Citaat:
Volgens mij wel. Maar waarom wil je die HBO opleiding gaan doen als ik vragen mag?
mijn oom werkt ook bij de politie en die zegt dat het veel beter is als je hbo opleiding hebt omdat je dan hoger kan instromen en meer kans op werk hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 13:57
S-G
S-G is offline
Citaat:
Mijn zusje doet nu brugjaar politie en veiligheid bij zadkine, dit omdat ze nog geen 17.5 was begin dit schooljaar, daarna kan ze aan de reguliere politieopleiding beginnen (ook zadkine) dat is dan wel op MBO niveau maar ik neem aan dat er een vergelijkbaar systeem is qua HBO.

Wat ik eruit begreep is dat de politie vrijwel uitsluitend mensen aanneemt die voortkomen uit de opleidingen (te groot aanbod) en dat je dan voordeel hebt als je vroeg bent begonnen (zoals met een brugjaar)

maar heeft u zusje geen MBO opleiding gedaan? want als je een MBO opleiding doet dan ben je toch al oud genoeg
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 12:19
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
mijn oom werkt ook bij de politie en die zegt dat het veel beter is als je hbo opleiding hebt omdat je dan hoger kan instromen en meer kans op werk hebt.
Dat is deels waar. Je kunt hoger instromen met een HBO-diploma. Dat is inderdaad beter dan een HAVO diploma Dat klopt allemaal wel.
Ik weet niet of je ook meer kans op werk hebt. Iemand die bijvoorbeeld geen HBO opleiding heeft gedaan kan een véél betere agent zijn dan iemand die wél een HBO opleiding heeft gedaan. Snap je?
Het is wel zo dat je na je HBO opleiding ouder (en wijzer ) bent en dus meer 'levenservaring' hebt dan iemand die gelijk na de HAVO naar de politie wil. Maar ook dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Je moet wel opppassen dat je niet alleen een HBO opleiding gaat doen om naar de politie te gaan. Je moet wel een HBO opleiding kiezen die je leuk vind want een HBO opleiding kan vrij pittig zijn voor sommigen. Je moet dus niet denken 'deze HBO opleiding maakt me allemaal niks uit ik ga met toch niet inzetten want ik ga hierna toch naar de politie'. Want dan ga je je HBO opleiding niet halen.


Als ik jou was zou ik kijken naar een paar studiebeurzen waar de politie ook staat.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 15:47
S-G
S-G is offline
Citaat:
Dat is deels waar. Je kunt hoger instromen met een HBO-diploma. Dat is inderdaad beter dan een HAVO diploma Dat klopt allemaal wel.
Ik weet niet of je ook meer kans op werk hebt. Iemand die bijvoorbeeld geen HBO opleiding heeft gedaan kan een véél betere agent zijn dan iemand die wél een HBO opleiding heeft gedaan. Snap je?
Het is wel zo dat je na je HBO opleiding ouder (en wijzer ) bent en dus meer 'levenservaring' hebt dan iemand die gelijk na de HAVO naar de politie wil. Maar ook dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Je moet wel opppassen dat je niet alleen een HBO opleiding gaat doen om naar de politie te gaan. Je moet wel een HBO opleiding kiezen die je leuk vind want een HBO opleiding kan vrij pittig zijn voor sommigen. Je moet dus niet denken 'deze HBO opleiding maakt me allemaal niks uit ik ga met toch niet inzetten want ik ga hierna toch naar de politie'. Want dan ga je je HBO opleiding niet halen.


Als ik jou was zou ik kijken naar een paar studiebeurzen waar de politie ook staat.
bedankt voor de reactie. maakt het ook uit welke HBO opleiding je gaat doen. want ik dacht zelf aan juridisch medewerker zakelijke dienstverlening maar die lijkt me best wel saai want dat is de zelfde opleiding voor als je rechter en ambtenaar enzo wil worden. weet iemand ook nog andere opleidingen die bij de politie aansluit?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 16:01
Verwijderd
mij werd altijd verteld dat mavo-mbo-hbo verstandiger is ipv mavo-havo-hbo
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 18:44
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
mij werd altijd verteld dat mavo-mbo-hbo verstandiger is ipv mavo-havo-hbo
Dat lijkt mij ook, want dan heb je in ieder geval een mbo diploma!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 08:36
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
Dat lijkt mij ook, want dan heb je in ieder geval een mbo diploma!
Maar als je havo doet, heb je in ieder geval een havo diploma

Ik denk dat het beter is om een mbo diploma te hebben omdat je daarmee al een baan kan kiezen. Je bent met een MBO diploma (in principe) klaar voor de arbeidsmarkt. Met een Havo diploma ben je dat niet.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 08:49
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Maar als je havo doet, heb je in ieder geval een havo diploma

Ik denk dat het beter is om een mbo diploma te hebben omdat je daarmee al een baan kan kiezen. Je bent met een MBO diploma (in principe) klaar voor de arbeidsmarkt. Met een Havo diploma ben je dat niet.
Dat bedoel ik daar mee te zeggen.

En als je zakt voor HBO maakt dat dan minder uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
Mark Almighty
500 21-11-2006 19:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Chaos vliegverkeer door terreuralarm; politie Londen verijdelt terreurplan
Gatara
90 29-08-2006 15:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wapens die waarschijnlijk gebruikt gaan worden in oorlog tegen Irak
Gatara
42 07-03-2003 10:25
Muziek Politie New York vreest rappersoorlog
Main
14 05-11-2002 13:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland in verval....
TefnachT
101 22-08-2002 00:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.