Oud 15-04-2018, 17:57
artisticway
artisticway is offline
Hi ... bereid je voor op een lang verhaal.

Ik heb altijd al geneeskunde willen doen, maar helaas ben ik overgestapt naar de havo. Ik heb vorig jaar dus mijn havo afgerond (ik heb vooralsnog mijn havo gewoon in 5 jaar gedaan) en ben door de decentrale selectieprocedure van hbo verpleegkunde gekomen zonder enige moeite te doen. Nu zit ik op de studie en merk ik dat ik het helemaal niks vind. Er is geen uitdaging en het geneeskundige gedeelte vind ik erg weinig, wat jammer is omdat ik dat het leukst vind. Ook haal ik alles met gemak zonder er veel moeite voor te doen (denk aan cijfers in de 8en en 9ens). Waarschijnlijk haal ik mijn propedeuse, omdat ik tot nu toe al mijn studiepunten heb behaald en nu mijn laatste periode in ga. Nu heb ik geen andere leuke studie op de HBO gevonden en wil ik dus graag alsnog geneeskunde gaan doen en heb ik mij dus bedacht om volgend jaar vwo te gaan op de Vavo.

Nu heb ik de volgende vragen:

a) kan ik mij volgend jaar aanmelden voor geneeskunde als ik 5 en 6 vwo in één jaar doe?
b) kan ik meedoen met de route dat iedereen die een 8 of hoger heeft vrijwel direct wordt aangenomen als ik op de Vavo zit? Of geldt dit echt alleen voor mensen die vwo doen op de middelbare school.
c) is het realistisch? (ik wil dan graag de vakken natuurkunde, wiskunde, scheikunde, biologie, frans, engels en Nederlands in één jaar halen)
d) ik wil graag geneeskunde doen op het Erasmus maar hoe groot is de kans dat je daar wordt toegelaten?

alvast bedankt ....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2018, 18:26
Verwijderd
En het lange verhaal, waar blijft dat?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 21:23
artisticway
artisticway is offline
Citaat:
En het lange verhaal, waar blijft dat?
dat is toch best lang
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 22:51
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hi ... bereid je voor op een lang verhaal.

Ik heb altijd al geneeskunde willen doen, maar helaas ben ik overgestapt naar de havo. Ik heb vorig jaar dus mijn havo afgerond (ik heb vooralsnog mijn havo gewoon in 5 jaar gedaan) en ben door de decentrale selectieprocedure van hbo verpleegkunde gekomen zonder enige moeite te doen. Nu zit ik op de studie en merk ik dat ik het helemaal niks vind. Er is geen uitdaging en het geneeskundige gedeelte vind ik erg weinig, wat jammer is omdat ik dat het leukst vind. Ook haal ik alles met gemak zonder er veel moeite voor te doen (denk aan cijfers in de 8en en 9ens). Waarschijnlijk haal ik mijn propedeuse, omdat ik tot nu toe al mijn studiepunten heb behaald en nu mijn laatste periode in ga. Nu heb ik geen andere leuke studie op de HBO gevonden en wil ik dus graag alsnog geneeskunde gaan doen en heb ik mij dus bedacht om volgend jaar vwo te gaan op de Vavo.

Nu heb ik de volgende vragen:

a) kan ik mij volgend jaar aanmelden voor geneeskunde als ik 5 en 6 vwo in één jaar doe?
b) kan ik meedoen met de route dat iedereen die een 8 of hoger heeft vrijwel direct wordt aangenomen als ik op de Vavo zit? Of geldt dit echt alleen voor mensen die vwo doen op de middelbare school.
c) is het realistisch? (ik wil dan graag de vakken natuurkunde, wiskunde, scheikunde, biologie, frans, engels en Nederlands in één jaar halen)
d) ik wil graag geneeskunde doen op het Erasmus maar hoe groot is de kans dat je daar wordt toegelaten?

alvast bedankt ....
A. Ja ik denk het wel: met een vwo-diploma op zak kun je namelijk gewoon meedoen aan de decentrale selectie.
B. Ik denk het. Als je zekerheid hierover wilt, kun je informeren bij het Erasmus. Note: volgens de dite van Erasmus hoef je geen toelating te doen bij >7,5 (scheelt weer een halve punt )
C. 2 vwo-jaren in 1 jaar afmaken lijkt me pittig. Er zijn mensen die dat lukken, maar je moet er wel genoeg motivatie en inzicht voor hebben en de juiste werkhouding. Proberen kan altijd, als het niet lukt, kun je er altijd nog een jaar aan vastknopen.
D. De precieze kans weet ik niet. Wel is het slim om een plan b te hebben: wat ga je doen als je niet door de selectie komt: ga je dan toch iets anders studeren (zo ja, wat?), of ga je een jaar reizen, werken of nog weer iets anders doen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 09:28
Verwijderd
Inderdaad geen lang verhaal.

a) ja
b) Hier lezen: https://www.erasmusmc.nl/geneeskunde...ne-informatie/
c) wij kunnen niet voor jou oordelen maar ja, is zeker realistisch voor intelligente en gemotiveerde mensen. Denk dat de studie geneeskunde an sich harder werken is dan 5 en 6 vwo in één jaar doen. Goede oefening dus.
d) 73,57890124%. Nee serieus, hoe kunnen wij daar ooit antwoord op geven? Nogmaals: hier lezen: https://www.erasmusmc.nl/geneeskunde...ne-informatie/
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 18:46
artisticway
artisticway is offline
Citaat:
Inderdaad geen lang verhaal.

a) ja
b) Hier lezen: https://www.erasmusmc.nl/geneeskunde...ne-informatie/
c) wij kunnen niet voor jou oordelen maar ja, is zeker realistisch voor intelligente en gemotiveerde mensen. Denk dat de studie geneeskunde an sich harder werken is dan 5 en 6 vwo in één jaar doen. Goede oefening dus.
d) 73,57890124%. Nee serieus, hoe kunnen wij daar ooit antwoord op geven? Nogmaals: hier lezen: https://www.erasmusmc.nl/geneeskunde...ne-informatie/

bedankt voor jullie reacties.
Ik weet nu niet zeker of ik mee ga doen op het Erasmus omdat ik heb gelezen dat 330/410 mensen zijn gekozen die een 7,5 of hoger stonden .. nu doe ik zelf automatisch al niet mee via route a (7,5+) dus om daar aangenomen te worden moet ik wel een mooi CV hebben en de toetsen super goed maken .... onrealistisch dus.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 18:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Met zo'n instelling kan je beter niet aan een Geneeskunde studie beginnen Een vriend van mij heeft HAVO gedaan en is daarna VWO gaan doen omdat hij graag Geneeskunde wilde studeren. Hij slaagde uiteindelijk cum laude op het VWO Dat is wel het type mindset wat je moet hebben om een studie Geneeskunde door te komen, of om er überhaupt binnen te komen.

Waarom vind je het zo onrealistisch om een mooi CV op te bouwen en je toetsen goed te maken? Is er een manier waarop je dat realistischer kunt maken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 18:54
Verwijderd
Citaat:
bedankt voor jullie reacties.
Ik weet nu niet zeker of ik mee ga doen op het Erasmus omdat ik heb gelezen dat 330/410 mensen zijn gekozen die een 7,5 of hoger stonden .. nu doe ik zelf automatisch al niet mee via route a (7,5+) dus om daar aangenomen te worden moet ik wel een mooi CV hebben en de toetsen super goed maken .... onrealistisch dus.
Dus wat wil je dan wel?

Als je iets wil, dan moet je daarvoor werken, niet alleen in de medische wereld, maar volgens mij overal.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 19:41
artisticway
artisticway is offline
Citaat:
Met zo'n instelling kan je beter niet aan een Geneeskunde studie beginnen Een vriend van mij heeft HAVO gedaan en is daarna VWO gaan doen omdat hij graag Geneeskunde wilde studeren. Hij slaagde uiteindelijk cum laude op het VWO Dat is wel het type mindset wat je moet hebben om een studie Geneeskunde door te komen, of om er überhaupt binnen te komen.

Waarom vind je het zo onrealistisch om een mooi CV op te bouwen en je toetsen goed te maken? Is er een manier waarop je dat realistischer kunt maken?
Ik kan sowieso niet via route A meedoen (7,5 +) omdat ze hier naar cijfers kijken van 5 vwo. Ik doe dus 5 en 6 vwo is een jaar en heb daar geen aparte cijfers voor ...
Daarnaast hamert Erasmus erg op een CV, ik heb een beetje gekeken wat anderen hadden, daar tips mijn cv niet aan. Wil ik nog organisatorisch werk bijvoorbeeld doen, dan moet ik dit minimaal 1 jaar en 4 uur per week hebben gedaan, als ik mij volgend jaar inschrijf voor Erasmus is dit niet 1 jaar helaas. Ik wil heel graag Erasmus, maar ben bang dat ik door mijn CV wordt afgewezen, vooral omdat ze dit jaar 330/410 studenten hebben aangenomen die via route a (7,5+) hebben deelgenomen. Dus iets minder dan 80 mensen die via route B zijn aangenomen ...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 19:41
artisticway
artisticway is offline
Citaat:
Dus wat wil je dan wel?

Als je iets wil, dan moet je daarvoor werken, niet alleen in de medische wereld, maar volgens mij overal.
Ik denk dat ik mij in Leiden ga aanmelden, omdat ze hier niet naar CV kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO V naar Geneeskunde
Annie19
17 30-12-2016 08:53
Studeren HBO medisch hulpverlening !!!
demihoogendoorn
11 14-06-2012 15:12
Studeren Geneeskunde studeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :confused: :confused:
Verwijderd
49 29-12-2011 14:40
Studeren Vervolgstudie
Ndijkie
16 22-05-2011 00:33
Algemene schoolzaken Propodeuse en loting
MieX
11 05-03-2004 10:31
Algemene schoolzaken van de havo naar het WO
xxxemmyxxx
7 08-03-2002 09:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.