Oud 29-08-2004, 16:08
punkmuis
punkmuis is offline
Ik heb misschien een beetje een domme vraag, maar ik ben behoorlijk in de war en wil graag opheldering hierover, maar die is nergens te vinden. Zelfs na informeren op mijn eigen school, en bij talloze instanties heb ik nog geen bevredigend antwoord.

Door familieomstandigheden is mijn middelbare school 'carriere' niet helemaal soepeltjes verlopen. Ik heb 1 t/m 3 havo doorlopen en ben in 3 havo blijven zitten. Ik heb dat jaar, op dezelfde school, overgedaan maar wederom niet voldoende afgesloten. Ik ben toen van de Havo naar 4 Mavo gegaan (weer op dezelfde school) en dit jaar met vlag en wimpel afgesloten. Ik werd toen voor de keuze gesteld om 2 jaar een MBO opleiding te gaan volgen, of nog 2 jaar 4 en 5 Havo te doen op diezelfde school. Ik heb voor dit laaste gekozen. De 4e heb ik toen enigsinds met de hakken over de sloot gehaald. In 5 Havo ging het weer mis en 2 maanden voor het centraal eindexamen werd mij verteld dat mijn cijfers dusdanig laag waren dat ik uitgesloten werd van deelname. Balen! Maar ik wou graag een opleiding volgen waar een Havo diploma voor nodig was, dus werd me geadviseerd om Top-of Sprint-Havo te gaan volgen. Ik melde me hier voor aan maar tijdens het intake gesprek bleek dat mijn school me in de 4e niet genoeg vakken had laten afsluiten om TopHavo te volgen en ik dus alsnog 2 jaar Havo moest gaan volgen! Of een deeltijd opleiding volgens maar dit zou ik dan zelf moeten betalen en dat zit er niet in...
Wat ik nu ineens ook veel hoor van vrienden en lotgenoten is dat ik eigenlijk dat laatste jaar nog een keer over mag doen op mijn 'oude' school, omdat ik in de 4e niet ben blijven zitten, hoe zit dit nou? En ook hoor ik dat je na je Mavo diploma ook gewoon TopHavo kunt doen, dus dat die niet afgesloten vakken bullshit is...
Kortom, verwarring alom. Ik hoopte via deze weg wat duidelijkere info te kunnen ontvangen, of advies van mensen die iets soortgelijks is overkomen.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2004, 16:16
Verwijderd
In principe mag je op de havo blijven zitten, maar niet twee keer achter elkaar door. Maar ik weet niet of dat ook geldt als je al een keer bent blijven zitten en daarna mavo hebt gedaan...je hebt dan wel twee keer de vierde gedaan, misschien dat ze dat laten tellen als 'blijven zitten in de vierde' oid?

'Vroeger' kon je met mavo idd ook 'TopHavo' doen, maar ik weet niet hoe dat nu zit met de Tweede Fase.

Maar goed, een school heeft volgens mij zelf altijd nog het laatste woord, dus al zij zeggen je niet toe te laten om wat voor reden dan ook, dan kan dat. Je zou het altijd op een andere school nog kunnen proberen.

Avondopleiding kan altijd en volgens mij als je een bepaald aantal uren volgt heb je wel recht op iets van tegemoetkoming in de studiekosten. Staan wel topics over op dit forum en anders weet Andijvie (dacht dat zij het was) het volgens mij wel.

Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:16
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Weet niet waar je dat gesprek hebt gehad over sprinthavo?
Over het algemeen (en iig op het ROC) zijn de toelatingseisen dat je een mavo diploma moet hebben.
Heb je wel verteld dat je die hebt? Want dan zou je idd gewoon toegelaten moeten worden.
En over de 5e nog eens overdoen.. als je van de mavo af komt en je blijft in de 4e zitten moet je bij ons van school af. Maar als je in de 5e blijft zitten mag je die gewoon over doen.
Denk dus dat die regels per school verschillen, ga anders eens bij een andere middelbare school informeren of je daar soms in 5 havo geplaatst kan worden.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:17
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
punkmuis schreef op 29-08-2004 @ 17:08 :
Ik heb misschien een beetje een domme vraag, maar ik ben behoorlijk in de war en wil graag opheldering hierover, maar die is nergens te vinden. Zelfs na informeren op mijn eigen school, en bij talloze instanties heb ik nog geen bevredigend antwoord.

Door familieomstandigheden is mijn middelbare school 'carriere' niet helemaal soepeltjes verlopen. Ik heb 1 t/m 3 havo doorlopen en ben in 3 havo blijven zitten. Ik heb dat jaar, op dezelfde school, overgedaan maar wederom niet voldoende afgesloten. Ik ben toen van de Havo naar 4 Mavo gegaan (weer op dezelfde school) en dit jaar met vlag en wimpel afgesloten. Ik werd toen voor de keuze gesteld om 2 jaar een MBO opleiding te gaan volgen, of nog 2 jaar 4 en 5 Havo te doen op diezelfde school. Ik heb voor dit laaste gekozen. De 4e heb ik toen enigsinds met de hakken over de sloot gehaald. In 5 Havo ging het weer mis en 2 maanden voor het centraal eindexamen werd mij verteld dat mijn cijfers dusdanig laag waren dat ik uitgesloten werd van deelname. Balen! Maar ik wou graag een opleiding volgen waar een Havo diploma voor nodig was, dus werd me geadviseerd om Top-of Sprint-Havo te gaan volgen. Ik melde me hier voor aan maar tijdens het intake gesprek bleek dat mijn school me in de 4e niet genoeg vakken had laten afsluiten om TopHavo te volgen en ik dus alsnog 2 jaar Havo moest gaan volgen! Of een deeltijd opleiding volgens maar dit zou ik dan zelf moeten betalen en dat zit er niet in...
Wat ik nu ineens ook veel hoor van vrienden en lotgenoten is dat ik eigenlijk dat laatste jaar nog een keer over mag doen op mijn 'oude' school, omdat ik in de 4e niet ben blijven zitten, hoe zit dit nou? En ook hoor ik dat je na je Mavo diploma ook gewoon TopHavo kunt doen, dus dat die niet afgesloten vakken bullshit is...
Kortom, verwarring alom. Ik hoopte via deze weg wat duidelijkere info te kunnen ontvangen, of advies van mensen die iets soortgelijks is overkomen.
Alvast bedankt!
hey!

volgens mij mag jij gewoon nog een keer 5 havo doen op jou school, omdat je idd niet bent blijven zitten in de 4e klas.
ALs jij wel examen had gedaan, en toen gezakt zou zijn, dan zou je het jaar ook gewoon over mogen doen.

veel suc6!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 13:48
punkmuis
punkmuis is offline
Bedankt voor jullie reacties , nu weet ik iig een beetje hoe het nou zit. Ik heb nog een vraagje, is er misschien een soort instelling naast mijn school waar ik objectieve informatie kan krijgen, dus een onderwijsinstelling of iets dergelijks die me hierover meer informatie kan verschaffen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.