Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 21:19
Verwijderd
Hoi ik zit nu op 6vwo en wil graag volgend jaar International Business in Maastricht gaan studeren, hiervoor is loting.
Nou vroeg ik me af welke vakken je dan mee moet tellen om je gemiddelde te bereken?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 21:25
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je al heel veel topics over dit onderwerp vinden. Al je vakken waar je een cijfer voor haalt tellen mee. Eventuele extra vakken mag je wegstrepen als hiermee genoeg uren over houdt.
__________________
Relativeren is een werkwoord
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:47
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 03-01-2005 @ 22:25 :
Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je al heel veel topics over dit onderwerp vinden. Al je vakken waar je een cijfer voor haalt tellen mee. Eventuele extra vakken mag je wegstrepen als hiermee genoeg uren over houdt.
Oftewel alle vakken in je verplichte deel en je profieldeel en het vak met het hoogste cijfer uit je vrije deel
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:56
Verwijderd
Dus moeten dat de volgende vakken bij mij zijn?

Nederlands
Letterkunde
Frans 1
Duits 1
Geschiedenis Gemeenschappelijk
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Wiskunde
Economie
M&O
ANW
Maatschappijleer

Vakken als gym en ckv tellen niet mee he ?

En krijg je op je eindexamenlijst de punten afgrond op hele, of op 1 decimaal?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:06
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
afronden op 1 decimaal
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:32
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
pyres schreef op 04-01-2005 @ 16:06 :
afronden op 1 decimaal
Ik dacht juist dat de hele cijfers telden, omdat ze ook zo worden weergegeven op je examen..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:33
pino123
pino123 is offline
ook de vakken waarin je geen centraal examen hebt afgelegd?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:34
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 04-01-2005 @ 12:56 :
Dus moeten dat de volgende vakken bij mij zijn?

Nederlands
Letterkunde
Frans 1
Duits 1
Geschiedenis Gemeenschappelijk
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Wiskunde
Economie
M&O
ANW
Maatschappijleer

Letterkunde wordt niet als apart vak berekend. Het cijfer wat je hiervoor haalt wordt (geloof ik) bij Nederlands opgeteld.
Verder geldt ook voor Geschiedenis dat de twee gemiddeldes samen worden genomen waar uiteindelijk één cijfer uitrolt.
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:48
Verwijderd
oh oke dus ik moet letterkunde en NL samentellen en GsG en Geschiedenis...
Maarre nu weet k nog niet of het op 1 dec of op hele is?
Niemand die vorig jaar examen heeft gedaan hier?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Philemon schreef op 04-01-2005 @ 16:34 :
Letterkunde wordt niet als apart vak berekend. Het cijfer wat je hiervoor haalt wordt (geloof ik) bij Nederlands opgeteld.
Verder geldt ook voor Geschiedenis dat de twee gemiddeldes samen worden genomen waar uiteindelijk één cijfer uitrolt.
Dat literatuur meeteelt met Nederlands lijkt me heel stug. Zeker omdat ik ook literatuurtoetsen over Engelse literatuur krijg.

Van geschiedenis weet ik zeker dat het niet klopt. Geschiedenis 1 is een apart vak en wordt niet gecombineerd met geschiedenis 2.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:39
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 04-01-2005 @ 17:03 :
Dat literatuur meeteelt met Nederlands lijkt me heel stug. Zeker omdat ik ook literatuurtoetsen over Engelse literatuur krijg.

Van geschiedenis weet ik zeker dat het niet klopt. Geschiedenis 1 is een apart vak en wordt niet gecombineerd met geschiedenis 2.
Ik hoor van iedereen die al eindexamen heeft gedaan dat Literatuur NIET voor een apart vak wordt gerekend. Vind het zelf ook heel raar, maar als iemand anders weet hoe het wel zit?

Wat jij zegt, zal misschien wel kloppen.. Maar het lijkt mij toch raar dat dit voor biologie niet geldt. (tenminste, zo wordt het mij op school verteld..)
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:32
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Bij mij stond Letterkunde als een apart vak op mijn eindlijst. Je krijgt bij Letterkunde ook engelse literatuur (en franse en duitse als je die vakken hebt), dus het is ook vrij onzinnig om ze alleen bij Nederlands op te tellen. Letterkunde is ook alleen schoolexamen, net als bijvoorbeeld ANW, dus daar gelden ook dezelfde regels voor. Op je eindlijst staat dus gewoon het gemiddelde van al je SE's voor Letterkunde.

En over Geschiedenis: bij Biologie is het zo dat Biologie 1 op je eindlijst komt als je alleen Bio1 hebt gehad. Als je Bio1,2 hebt, tellen de cijfers van Bio1 uit de vierde gewoon mee voor je totale SE gemiddelde van Bio1,2. En staat er dus ook alleen Bio1,2 op je eindlijst.
Of dat voor Geschiedenis ook zo is weet ik niet, ik heb alleen Geschiedenis 1 gehad, en dat staat dus wel op mijn eindlijst. Maar ik durf dus niet met zekerheid te zeggen of Geschiedenis 2 apart staat of dat Geschiedenis 1 bij Geschiedenis 2 wordt getrokken.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 10:25
Well-hello
Well-hello is offline
Vorig jaar bij de loting voor geneeskunde ging het op deze manier: (ik neem aan dat dit ook voor andere studies geldt)

Zoals hierboven al eerder is vermeld: alle vakken van het gemeenschappelijk deel + profielvakken + beste vak uit vrije deel

Literatuur/letterkunde wordt als apart vak gerekend en gaat dus niet samen met Nederlands. Geschiedenis 1 en 2 worden volgens mij apart geteld (ik had zoiets dergelijks: maatschappijleer 1 in gemeenschappelijk deel en maatschappijleer 2 in het vrije deel, en dat werd ook apart geteld)

De cijfers op je eindlijst worden afgerond op hele cijfers (al weet ik niet of dat op alle scholen gelijk is), maar iig rekend de ib-groep je gemiddelde uit aan de hand van hele cijfers.
__________________
Tempus vita fruendi discipulis saepe est...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:56
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Philemon schreef op 04-01-2005 @ 16:32 :
Ik dacht juist dat de hele cijfers telden, omdat ze ook zo worden weergegeven op je examen..
je moet gewoon alles optellen
en dat delen door het totaal
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2005 Opsturen Cijferlijst
Verwijderd
56 30-06-2005 14:39
Studeren Geneeskunde Maastricht
Tom Poes
49 12-12-2004 15:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.