Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2007, 09:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Little_lady schreef op 13-06-2007 @ 09:42 :
Ik vind 9 uur een mooie tijd om de was te draaien hoor Of zijn het allemaal uitslapers bij je in de flat? Want dan gaan ze het misschien wat minder waarderen..
De buren aan de ene kant zijn al lang naar hun werk, aan de andere kant woont een oud opaatje, dat kan ik niet zo goed inschatten. Maar het zal wel meevallen... De was stond overigens al om 8u aan, maar centrifugeert dan dus om 9u nogal hard (oudere wasmachine, op laminaatvloer).
Advertentie
Oud 13-06-2007, 10:07
Little_lady
Little_lady is offline
Vaak zijn oude mensen juist vroeg op. Omdat ze vroeger van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat moesten werken is dit hun ritme. Dus als hij tot die groep behoort zal 'ie het vast niet zo erg vinden En anders is 'ie misschien wel slechthorend? Want hij heeft vast z'n gehoorapparaat niet in tijdens het slapen

O.t. Het eerste echte zonnestraaltje van vandaag dringt nu door de gordijnen naar binnen. Zon, ik hou van jou
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 13-06-2007, 10:11
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Wil je dansen met illusies in gedachten?

Oooh wat zit ik goed in mijn vel en in mijn (zijn?) kleren en wat gaat het goed met me en wat zijn aardbeien lekker en proefwerken leuk, ooh. (L) En beneden staat de machine lawaai te maken en de lucht te filteren maar dat water verdampt natuurlijk direct weer als het er 27,6 graden is. Volgens mij schiet het niet op. Oh en mijn mapje met samenvattingen en het liedje dat ik moet spelen met gitaar en over een paar weken weg met mijn vriendje en daarna heel ver weg met mijn zus en heel lang weg en ooh. <333
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-06-2007, 11:21
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 13-06-2007 @ 08:25 :
Ik moet heel hard gaan werken aan mijn portfolio. Ik heb nog maar 6 dagen voor ik het in moet leveren, maar als het aan Vriendje ligt, nog maar 4. Ik snap niet zo goed wat hij van mij verwacht. Het werkt niet zo dat ik al mijn werk gewoon tijdens kantooruren kan doen, zodat ik daarna niks meer hoef te doen, of in ieder geval: bij mij werkt dat niet zo. En bovendien zullen er ook boodschappen gedaan moeten worden, en dat kan ook niet 's avonds laat. En bovendien kan ik 's avonds het beste gericht werken. Ik vraag me af of ik echt zo dom doe, of dat hij zulke rare verwachtingen heeft.
Mijn vriend vindt ook dat ik in het weekend niks mag doen voor school. Want dan is het weekend. Ja dus? Mijn leven bestaat niet uit een 40 urige werkweek waarin ik van 9-17 aan m'n studie moet zitten en 's avonds en in het weekend niet. Misschien moet je je vriend het verschil tussen werken en studeren nog eens uitleggen

OT: Ik ben begonnen met het verslag van het tutorial. Ik ga het proberen kort te houden en zeker niet te gedetailleerd. Alleen beetje irritant dat ik niet weet hoe lang het ongeveer moet zijn. En aangezien ik kilometers samenvattingen heb, die er dus niet in moeten, ben ik bang dat ik ga verzanden in de nutteloze informatie. Ik heb er 2 dagen voor...morgen moet het af (en eigenlijk ook ingeleverd, maar we mailen het wel )

Oud 13-06-2007, 11:29
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
mam ga alsjeblieft van mn nek af.. ik word er niet goed van
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 13-06-2007, 12:28
Verwijderd
Het is nu al meer dan een maand geleden dat ik afgewezen ben voor het bestuur en nog steeds krijg ik van alle kanten reacties van mensen die het écht niet snappen en vinden dat W, die dus wel voorzitter is geworden, helemaal geen goede voorzitter zou zijn. En dat zeggen ze niet om mij een hart onder de riem te steken, dat zeggen ze omdat ze het menen. Dat is wel fijn, het ligt gewoon niet aan mij.
Oud 13-06-2007, 12:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 13-06-2007 @ 12:21 :
Mijn vriend vindt ook dat ik in het weekend niks mag doen voor school. Want dan is het weekend. Ja dus? Mijn leven bestaat niet uit een 40 urige werkweek waarin ik van 9-17 aan m'n studie moet zitten en 's avonds en in het weekend niet. Misschien moet je je vriend het verschil tussen werken en studeren nog eens uitleggen
Tja, onze relatie begon toen hij in zijn afstudeerstage zat. Ik heb hem dus nooit echt 'meegemaakt' toen hij ook nog gewoon op school zat, hij werkte altijd al, eerst ook nog in het weekend, maar toen hij een vaste baan had, alleen door de weeks. Toen ik nog bij mijn ouders woonde, kon ik makkelijk een keer zeggen dat hem het weekend alleen 's avonds een uurtje zou zien, omdat ik moest leren. Nu gaat dat lastiger, omdat we samenwonen en een halfopen woon-/studeerkamer hebben. Hij gaat 's ochtends naar zijn werk en verwacht dat we altijd "vrij hebben" 's avonds, terwijl dat voor mij dus niet zo werkt. Hij ziet dat alleen niet in, hij vindt dat ik een foute manier van studeren heb als ik het niet alleen overdag kan doen. Hij vindt die paar avonden in de week dat ik naar school moet (avondstudie) al erg genoeg. En zeker de afgelopen maand liep ik fulltime stage (ik was weg van 7.40 tot 17.00u) en moest daarnaast nog naar school en mijn opdrachten maken.
Maar goed, nog een paar weekjes. Dan komt het volgende gezeur: ik weet nu pas wanneer ik vakantie heb, en kan nu dus pas vakantiewerk gaan zoeken, want thuis zitten wil ik niet en ik wil graag wel geld verdienen. Maar hij vindt dat ik maar vooruit moet werken voor school en verder uit moet rusten. *zucht*

En nou lijkt het alsof ik een heel vervelende vriend heb, maar dat is helemaal niet zo. Hij probeert heel goed voor mij te zorgen, maar over dit soort dingetjes worden we het gewoon niet eens, omdat we daarin allebei heel anders zijn.

Ik heb net wentelteefjes gegeten, daar had ik echt zin in. Dan wel met tarwebrood, maar ach . En zo ga ik naar school om mijn projectmap in te leveren en de feedback uit mijn postvakje te vissen, zodat ik verder kan met mijn portfolio. Ik heb er al de helft in zitten. Alleen is de tweede helft wel lastiger, want bijvoorbeeld mijn POP moet ik nog schrijven . En ik moet het dinsdag inleveren. Aaargh!
Oud 13-06-2007, 13:31
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
nouja zeg. Ik ben klaar met mijn portfolio, alleen nog langs mijn moeder om te printen. En nu verveel ik me want iedereen is werken of met school bezig, en ik weet momenteel niets wat ik alleen kan doen. En oja, ik heb heel veel sjans en een paar gasten waarmee ik toen ik met mijn exvriendje ahd ook mee omging laten nu opeens heeeeel veel van zich horen, en ik moet telkens langs komen om allerlei onbenullige redenen en ik kom absoluuuut geen aandacht te kort
Oud 13-06-2007, 13:38
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 13-06-2007 @ 13:55 :
*Verhaal*
Ik snap het wel. Ik denk dat mijn vriend precies hetzelfde zou zeggen als wij samen zouden wonen
Toen wij een relatie kregen werkte hij al zo'n 4 jaar, dus wij hebben ook nooit tegelijkertijd gestudeerd. Hij heeft wel eens verteld dat hij altijd rond het avondeten stopte met studeren en in het weekend helemaal nooit wat deed. Ik denk dat het daaraan ligt dat hij het raar vindt als ik op die momenten nog zit te leren.

Hij had eerst een tijdje dat ik het in het weekend nooit over "school" mocht praten, want het was weekend. Dat was wel vervelend, want ik had vaak wel schoolgerelateerde dingen waar ik het met hem over wilde hebben. Nu is dat gelukkig niet meer zo.

Vakantiewerk: je rust juist heel goed uit door in de vakantie niet met je studie bezig te zijn, maar iets totaal anders omhanden te hebben. Het leven bestaat niet alleen uit studeren.

Tis wel lief dat jouw vriend zich zo om jouw rust bekommert, want zo zou je het ook kunnen zien

OT: ik wist dat dit niet leuk zou worden en die verwachting komt dus uit. Ik heb van alle boeken een samenvatting, behalve van het dikste, dus ben ik daar nog maar mee bezig. Als ik die vandaag af krijg, mag ik al blij zijn, laat staan mijn opdracht. Dan heb ik daar alleen morgen nog voor, het zou moeten kunnen, maar het is erg moeilijk en niet mijn sterkste studievaardigheid.
Oud 13-06-2007, 14:41
Little_lady
Little_lady is offline
Pff, twijfels twijfels en nog eens twijfels... Moet ik m'n hart volgen? Dat zou betekenen dat ik stop met de middelbare school, m'n VMBO-diploma opvraag en dan MBO ga doen. Of kan ik beter HAVO afmaken? Dan moet ik nog 2 jaar, ik ben al een keer blijven zitten en dat gebeurt dit jaar weer :$ Ik doe nu nog gymnasium maar dat gaat niet dus ik stap terug.. En als ik HAVO zou doen, doe ik dat dan om vervolgens een HBO-studie te gaan doen waarvan ik echt geen leuke weet of om daarna alsnog een MBO-opleiding te gaan doen omdat m'n hart ligt bij de verzorging van ouderen en het 'zonde' is om een lange studie te doen voor iets wat ik binnen nu en 3 à 4 jaar zou kunnen bereiken? Bleghh, ik weet het niet 'Gelukkig' heb ik nog tot maart om dat te bedenken, omdat ik van m'n ouders toch nooit toestemming krijg om naar het MBO te gaan. In maart word ik 18 en dan beslis ik dat zelf.

Vroeger, 'wel' 4 jaar geleden, toen ik nog geen problemen had en allemaal hoge cijfers haalde, toen wilde ik neurochirurg worden. Ach, dat word ik toch niet meer. Zelfs al zou ik nu HAVO doen en daarna opnieuw VWO. Want wie loot er nu in vredesnaam iemand voor geneeskunde in die al 2 keer is blijven zitten, toen is teruggestapt en daarna weer vrolijk terug kwam naar het VWO?
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 13-06-2007, 14:50
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Yoehoee, mijn vriendinnen die op het VMBO zitten zijn geslaagd. Tof! Nu de andere nog..
@Little Lady: Succes met je keuze. Vervelend. Kan je niet met je mentor over je keuze praten ofzo?
@Iedereen die ook geslaagd is of morgen hoort: Gefeliciteerd!
Ik ben vrolijk.
Oud 13-06-2007, 15:01
Verwijderd
Ik heb een tijdje een LJH-pauze gehad. Niet heel bewust ofzo hoor; ik wilde gewoon even niet posten

Maar vandaag weer wel. Want het gaat goed. Er zijn dingen die ik niet graag doe, hele suffe kleine dingetjes. Vandaag moest ik bijvoorbeeld een paar cd's inleveren bij de bieb en een van die cd's werkte niet goed door een enorme kras, dat moest ik dus zeggen bij het inleveren. En dat vind ik eng Maar ik heb het gezegd en het stelde niets voor, natuurlijk
Ook moest ik foto's ophalen bij de Hema, ook dat vind ik niet leuk. En vandaag ging de mevrouw achter de kassa ook heel moeilijk doen. Ik zou 25 foto's gratis krijgen, en zodoende €1,- moeten betalen voor 25 foto's (want de verwerkingskosten zijn niet gratis), toen zij het scande, bleek het €5,50 te kosten. Bijna had ik het gewoon betaald, maar dat mocht ik niet van mezelf. Dus ik legde uit dat het toch echt maar 1 euro zou moeten zijn, vanwege een actie. Ze geloofde me niet en ging énorm moeilijk doen, maar ik hield voet bij stuk, zodat er iemand bijgehaald werd en er iemand gebeld werd. Uiteindelijk had ik natuurlijk gewoon gelijk. Heel fijn om te zien dat ik er tegen kan wanneer iemand ongeduldig wordt en zelfs bozig. En toch blijf ik vriendelijk, zelfs als ze me daarna aankijkt alsof ik haar vréselijk dankbaar moet zijn, terwijl ze juist erg moeilijk deed. Ja, ik ben best aardig

Maar goed, dat waren persoonlijke overwinningen waarvan ik achteraf denk dat ik het veel te veel opblaas; 't stelt echt níets voor. Maar voor mij wel. Want door die twee dingen loop ik nu buiten te neuriën en te fluiten.

Alleen bij het idee dat de zomer ooit voorbij zal gaan krijg ik het moeilijk. Ik wil me niet nog een herfst/winter zó kut voelen...
Oud 13-06-2007, 15:01
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
Missy schreef op 13-06-2007 @ 15:50 :@Little Lady: Succes met je keuze. Vervelend. Kan je niet met je mentor over je keuze praten ofzo?
Dat heb ik gedaan, die zou het ontzettend zonde vinden. En eigenlijk vind ik dat ook wel als ik kijk naar m'n resultaten van 'vroeger', maar zo goed gaat het niet meer en het zal het ook nooit meer worden helaas. Dus wat dat betreft doe ik liever iets waar ik plezier in heb dan dat ik iets tegen m'n zin doe om iets na te streven wat ik toch niet meer kan halen. Daarbij voel ik me steeds minder prettig op school door alles wat er gebeurd is. Ik wil het dus het liefst zo snel mogelijk achter me laten en lekker aan het werk gaan.. Maar ik ben er toch ook weer 'bang' voor om later spijt te krijgen van m'n beslissing als ik nu MBO zou gaan doen.. Maar ja

En ik ga met je mee, iedereen die geslaagd is of dit morgen hoort: van harte!
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 13-06-2007, 15:34
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-06-2007 @ 16:01 :
Maar goed, dat waren persoonlijke overwinningen waarvan ik achteraf denk dat ik het veel te veel opblaas; 't stelt echt níets voor. Maar voor mij wel. Want door die twee dingen loop ik nu buiten te neuriën en te fluiten.

Alleen bij het idee dat de zomer ooit voorbij zal gaan krijg ik het moeilijk. Ik wil me niet nog een herfst/winter zó kut voelen...
Ik zou ook wel een beetje moeite hebben met die dingen, ook al stellen ze niks voor. Goed van je dat je voet bij stuk hebt gehouden bij de Hema en niet teveel hebt betaald!

Ik heb ook nog niet zo'n zin in de winter, vorig jaar was het niet zo geweldig en ik moet dit jaar afstuderen dus dan moet ik daar wel even aandacht en energie voor hebben. Maar tis voorlopig nog zomer dus niet aan denken nog.

OT: teveel SOG, maar tis ook echt niet leuk. Had ik er ook maar meteen een samenvatting van gemaakt, nu moet ik nog ruim 200p. samen gaan vatten en ik kan al niet samenvatten dus het duurt uren. Als ik het af heb, mag ik pas naar huis *streng is*
Oud 13-06-2007, 15:35
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Haha wtf ga dat ANW nou leren dan, dan ben je er tenminste vanaf.

Ik ben echt stom. Of dom. Of lui. Of laks want ik kan nu toch al geen negen meer op mijn diploma staan. En omg ik hoop dat mijn lerares Geschiedenis mijn PO soepel heeft nagekeken want anders haal ik die negen ook al niet. En Maatschappijleer wordt vast ook niets. :boos: Aaargh.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-06-2007, 15:53
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik ben echt helemaal gestresst voor mn laatste tentamen morgen. Ik heb echt het idee dat ik nog uren bezig ben om alles op zn minst één keer te hebben doorgelezen, laat staan dat ik het kén. Argh.. Ik ga vanavond echt tot laat door denk ik. Ben ik meestal niet zon voorstander van, maar ik moetmoetmoet dit halen.

En verder ben ik weer even terug in mijn "hoe erg is het nou allemaal?" modus, sinds ik gehoord heb wat een groepsgenootje eet op een dag..of eigenlijk niet eet. Ik heb nu al drie dagen (vandaag meegeteld) drie maaltijden per dag gegeten en écht geen extreem kleine maaltijden.. Soms zelfs een tussendoortje genomen. Dan voel ik me echt meteen weer zo'n gigantische aansteller met die hele "eetstoornis" van me. Pff.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 13-06-2007, 15:54
Verwijderd
Ik ben verliefd, denk ik. Maar hij kent mij nog niet eens.

Crash into me - Dave Matthews Band. <3
Sweet you rock, sweet you roll.


Edit: @Roosje, achten zijn ook iets waar je trots op kunt zijn hoor. Alhoewel ik je frustratie ook wel kan begrijpen hoor.
Oud 13-06-2007, 16:41
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ekleor schreef op 13-06-2007 @ 16:54 :
Edit: @Roosje, achten zijn ook iets waar je trots op kunt zijn hoor. Alhoewel ik je frustratie ook wel kan begrijpen hoor.
Hm, dankje. ^^ En ik weet wel dat ik er best trots op mag zijn en dat ik niet moet zeiken maar het voelt een beetje alsof ik niet goed genoeg ben want mijn zus wordt almaar opgehemeld met haar negens en tienen en al haar hoge cijfers en dan kom ik aanzetten, en ik kan het óók wel.

Anyway, ontopic: ik ben een beetje lusteloos en ik weet niet zo goed wat ik wil & of er iets is, mijn mama vroeg wat er was maar ik weet het niet. Ik zou het mijn vriendje moeten vragen, hij weet eerder dat er iets is dan ik, ik weet het gewoon niet. En het is grijs buiten en de roos op mijn bureau is geelbruin en ik moet ANW leren maar ik wil het niet ik wil het niet ik wil iets leuks leren. Verdomme.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-06-2007, 16:50
Verwijderd
En dan heb je ineens een 9.5 voor je tentamen....
Oud 13-06-2007, 16:52
Verwijderd
Hmm, ik ben moe, maar ik heb vandaag nog niet geslapen. M'n broer komt morgen weer uit het ziekenhuis en dat is fijn. Morgen hoort ook m'n zusje of ze geslaagd is en omdat ze morgen ook 18 wordt hebben we feest met hapjes. Help! Hapjes.
Maarrrr, ik ben vandaag een afspraak vergeten en nu voel ik me heel stom. Ik schaam me dood.
En ik heb een jurkje gekocht met zo'n legging eronder en ik weet niet of ik het morgen aan durf te trekken. En ik heb ook een hele lieve&schattige tas gekocht.
Dus ja...
Oud 13-06-2007, 17:19
Verwijderd
Oh, ik zag laatst een stukje Oprah, waarin een man vertelde (een Britse psycholoog, geloof ik) dat je eigenlijk al gelukkig bent, ook al voel je dat misschien niet zo. Je basis is eigenlijk gewoon gelukkig. En nu denk ik daar iedere dag aan:'Eigenlijk ben ik gewoon gelukkig!' En dat werkt
Wilde ik ook nog even kwijt
Oud 13-06-2007, 17:27
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Omg, ik heb volgende week vrijdag een afspraak bij een nieuwe psycholoog

Het kon eigenlijk deze vrijdag al, maar dat kwam niet zo goed uit en weeeh.. ik weet niet hoor, nu vind ik het weer allemaal super eng
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 13-06-2007, 17:36
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Lienepien:

Roosje: achten zijn ook goed. Wat maakt het uit dat je zus negens en tienen haalt? Het gaat erom wat jij haalt. Je moet je niet met anderen vergelijken. Je bent hartstikke slim volgens mij, en als de rest daar niet trots op is, moet je je daar niks van aantrekken. Je kan (en moet) trots op jezelf zijn.

Sagana: ik heb het al eerder gezegd, als hij je niet goed behandeld is hij je niet waard. Je moet je niet kwaad maken omdat hij niet antwoord. Voor hem tien andere leuke mannen.
Al lijkt het me wel lastig. Het ene moment maakt hij je gelukkig, dan ongelukkig.

Andijvie; ik ben het eens met wat Missy1234567890 zegt: goed dat je die dingen hebt gedaan

Ik ben zenuwachtig. Nog een nachtje en dan is het echt aftellen. De tijd zal wel langzaam gaan vannacht en morgen. Bah, ik hou niet van wachten en zenuwachtig zijn. En als ze mijn gemiddelde niet aan de telefoon willen zeggen, weet ik nog niets. Dan zet ik nog in spanning tot vier uur. En als mijn gemiddelde niet goed genoeg is, zit ik nog een maand in spanning. Ik word misselijk bij de gedachte aan zoveel zenuwen.

Succes iedereen met wachten! En iedereen die vandaag heeft gehoord geslaagd te zijn: gefeliciteerd!
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-06-2007, 17:37
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Yana schreef op 13-06-2007 @ 18:27 :
Omg, ik heb volgende week vrijdag een afspraak bij een nieuwe psycholoog

Het kon eigenlijk deze vrijdag al, maar dat kwam niet zo goed uit en weeeh.. ik weet niet hoor, nu vind ik het weer allemaal super eng
Maar het is goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Dat is al een stap vooruit.
Niet teveel druk om maken, iig niet de hele week tot het zover is. Dat schiet allemaal op. Hij/zij eet je heus niet op, het komt wel goed
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-06-2007, 17:41
moon
Avatar van moon
moon is offline
Gister een heel conflict gehad met de psych. Ze vond dat ik niet open genoeg tegen haar was en dat ik dingen verzweeg die belangrijk waren om te weten. Ik moest meer van me zelf laten zien en niet elke keer afhaken als het te dichtbij kwam. Ik moest eerlijk zijn over hoe ik de therapie ervaarde want ook dat vermeed ik en daar loog ik over. Ze had allang door dat er iets niet goed zat. Ze had gelijk, het was confronterend. Ze dwong me kritisch te zijn en alles wat me dwars zat met betrekking tot haar en de therapie uit te spreken. Ik heb het er allemaal uitgegooit, en zij terug in de aanval natuurlijk. Een uur lang de discussie aan gaan, voortdurend aanvallen en verdedigen...pff niks voor mij, maar ik kon niet anders, ze dwong me er toe. Ik moet echt opener worden van haar, anders kan ik niet aan die training mee doen.

Vandaag bij de kittens mogen werken. 5 kittens van 6 weken, en een moeder poes met kittens van 3 weken...die nog niet eens konden lopen, alleen kruipen en echt heeel klein waren....schattig !!!!! Ik was helemaal blij! Was echt te lief gewoon!

Mijn ouders hebben vandaag een gesprek gehad met de wijkverpleegkundige en mijn oma, over de hulp die mijn oma moet krijgen. Volgens mijn ouders was het echt rampzalig. Ze maakt dus echt al weken lang 1 grote puinzooi van haar huis en nu kwam die mevrouw en was werkelijk alles, maar dan ook echt alles, opgeruimd en schoon gemaakt! Twerijl wij in de veronderstelling waren dat ze dat helemaal niet meer kon omdat ze het dus niet meer deed. Daarbij sprak ze alles wat mijn ouders zeiden tegen en deed ze alsof ze kern gezond was en alles nog zelf kon. Natuurlijk kooktte ze nog zelf, natuurlijk maaktte ze nog zelf schoon, natuurlijk wastte ze zichzelf nog...nee ze kon echt alles zelf...mijn ouders overdreven zwaar. Als mijn ouders tegen spraken zei ze: "Als ik dat niet meer kon, dan kon ik er net zo goed niet meer zijn".....ze kan het allemaal niet...en ze is er nog. Beseft ze zich ooit wat ze ons aan doet? alle hulp komt op ons neer en zelfs die hulp blijft beperkt, het is mensonterend wat ze zichzelf aandoet en ze maakt het ons ook onmogelijk.
Laatst zei ze (in gesprek met een oude bekende) in het bij zijn van mijn vader: "Ja mijn zoon is ook niet alles hoor, maar mijn kleindochter dat is echt een schat". Ja en waarom oma? omdat ik altijd over me heen laat lopen door jou. Omdat ik niets minder en niets meer doe dan jij zegt. Mij kun je nog onder de duim houden omdat ik te scheiterig ben om je tegen te spreken en te kwetsen, bij niemand anders kun je die dominante rol nog op je nemen.
Als jij me vraagt om de keuken, de wc en de huiskamer schoon te maken dan doe ik dat...maar kom je dan na een half uur vertellen dat je niet wilt dat ik zo hard werk en dat ik moet stoppen...dan doe ik dat braaf. "Kind, met jou kan ik het vinden, want jij bent niet zo'n hanenpen". Nee inderdaad...ik doe dan ook precies wat jij zegt! Ik word er echt niet helemaal goed van, vooral ook best wel boos.
Vrijdag weer bij haar schoonmaken...feest!

En verder...die verdomde vermoeidheid, ik word er niet goed van. Kan weinig anders doen dan slapen. Gister had ik het idee dat ik in elkaar ging zakken toen ik 's avonds nog een stukje ging lopen, ik voelde me zo slap en vermoeid. weet niet wat het is. Misschien toch maar eens naar de dokter.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 13-06-2007, 17:54
Verwijderd
@moon: Het gedrag wat je oma vertoont komt heel vaak voor...als de wijkverpleegkundige goed is, dan weet ze dat en kan ze daar door heen kijken. Het is (heel) moeilijk dat ze zo doet, maar het is voor haar ook moeilijk om te accepteren dat ze die dingen eigenlijk niet meer kan en dat dan ook nog toe te geven. Soms helpt het om aan te geven dat de familie het niet meer aan kan, dat zij zich zorgen maken. Maar het kost vaak gewoon enorm veel tijd om dingen te bereiken.

@Roosje: Mocht je zus ook 5 vwo overslaan?

OT: Zeikenhuis (die 'fout' is natuurlijk geen vergissing...) heeft, zoals verwacht, behalve irritatie, niets opgeleverd. Stelletje zeikmensen.
Oud 13-06-2007, 18:20
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
@moon ik herken wel dingen in je verhaal, toen bij mijn opa iemand kwam om te kijken kon hij goed uit zn woorden komen, had hij hele verhalen en wist hij wie wie was. hij kookte zelf nog (ow?) en maakte schoon enz.
vaak hebben wijkverpleegkundige een goed oog hiervoor hoor
*knuffel*
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 13-06-2007, 18:23
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Daar zijn de eerste echte zenuwen. Hoe kunnen ze het ons aandoen te bellen? Nou moet ik zelfstandig die telefoon opnemen. Ik beslis wanneer ik weet of ik geslaagd ben of niet. Ik ga echt zulke zweethandjes hebben. Als ik er aan denk begin ik al te trillen.

Maar eigenlijk, zoals mijn gevoel is over hoe ik alles heb gemaakt, kan ik niet zakken. Geruststelling, maar toch. De cijfers dié ik heb gehaald zorgen voor veel meer zenuwen. Ik wil mensen niet teleurstellen, ik wil niet fallen en lage cijfers hebben gehaald. Ik heb dit jaar nog maar één onvoldoende gehaald, een 5,4 voor scheikunde die ik ook nog heb herkanst naar een 7,9. Dan is het toch je eer te na onvoldoendes te halen op je examen? Bah, daar gaat m'n gemiddelde van een 7,4.

Een 5 voor engels vergeef ik mezelf, ik háát dat vak en ik kan het gewoon niet (trauma ofzo?). Maar een 5 voor wiskunde waar de kans groot voor is... Neeee, dan ga ik echt herkansen.

Examens, blij dat ik er vanaf ben. Gelukkig hoef ik straks niet meer in spanning te zitten of ik ingeloot ben. Vandaag m'n mama de gegevens op de ib-groep-site laten zien en zij vond het ook een ruststelling.
Oud 13-06-2007, 18:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh en Roosje. Slimme meid die je bent. Jij haalt ook 9'ens en 8'en en goede cijfers. Voel je nou niet dom, want dat ben je totaal niet.
Oud 13-06-2007, 18:25
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Jahoor, soms snap ik mijn vriendinnen echt niet. Ze willen gaan 'comazuipen' morgen. Oke, natuurlijk zal het wel een grapje zijn, maar ik vind het niet grappig. En ik zie ze het nog echt doen ook. Ik ben zo'n beetje de enige van mijn vriendinnen die echt niet drinkt, samen met nog iemand. Ik voel me er daardoor soms echt buiten staan. Ik weet wel dat het niet zo is, maar toch. Straks val ik er op de universiteit helemaal buiten omdat ik niet drink en niet uitga enzo, en ook nog eens verlegen ben bij andere mensen dan mijn familie.
Maar op zich gaat dat laatste steeds beter. Ik zeg niet altijd wat ik wil, maar ik zeg meer. Ik begroet mensen die op straat tegenkom (een hondje dat iedereen superschattig vindt helpt wel daarbij) en in de winkel gaat het praten me ook beter af. Alleen bij vrienden durf ik mezelf niet helemaal te zijn, omdat ik ze te vriend wil houden. En straks kom ik op een nieuwe school, waar ik helemaal niet ken. Ik vind het eng
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-06-2007, 18:28
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-06-2007 @ 19:23 :
[B]
Maar eigenlijk, zoals mijn gevoel is over hoe ik alles heb gemaakt, kan ik niet zakken. Geruststelling, maar toch. De cijfers dié ik heb gehaald zorgen voor veel meer zenuwen. Ik wil mensen niet teleurstellen, ik wil niet fallen en lage cijfers hebben gehaald. Ik heb dit jaar nog maar één onvoldoende gehaald, een 5,4 voor scheikunde die ik ook nog heb herkanst naar een 7,9. Dan is het toch je eer te na onvoldoendes te halen op je examen? Bah, daar gaat m'n gemiddelde van een 7,4.
B]
Herkenning. Maar het gaat er niet om wat anderen denken. Ze moeten gewoon trots zijn, wat je cijfers ook zijn.
En mooi dat je niet meer hoeft te loten
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-06-2007, 18:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 13-06-2007 @ 19:25 :
Jahoor, soms snap ik mijn vriendinnen echt niet. Ze willen gaan 'comazuipen' morgen. Oke, natuurlijk zal het wel een grapje zijn, maar ik vind het niet grappig. En ik zie ze het nog echt doen ook. Ik ben zo'n beetje de enige van mijn vriendinnen die echt niet drinkt, samen met nog iemand. Ik voel me er daardoor soms echt buiten staan. Ik weet wel dat het niet zo is, maar toch. Straks val ik er op de universiteit helemaal buiten omdat ik niet drink en niet uitga enzo, en ook nog eens verlegen ben bij andere mensen dan mijn familie.
Maar op zich gaat dat laatste steeds beter. Ik zeg niet altijd wat ik wil, maar ik zeg meer. Ik begroet mensen die op straat tegenkom (een hondje dat iedereen superschattig vindt helpt wel daarbij) en in de winkel gaat het praten me ook beter af. Alleen bij vrienden durf ik mezelf niet helemaal te zijn, omdat ik ze te vriend wil houden. En straks kom ik op een nieuwe school, waar ik helemaal niet ken. Ik vind het eng
Dat zuipgedoe wat veel mensen morgen willen doen vind ik echt raar. Wees in dit geval blij dat je niet drinkt. Maar als het echte vriendinnen zijn vinden ze het niet raar dat je niet drinkt. Ik heb ook een vriendin die niet drinkt, gezellig meid! Ik denk dat op de uni mensen je heus niet links zullen liggen omdat je niet drinkt. Misschien dat je dan toch eens naar een feestje van je opleiding gaat en mee gaat bowlen of wat dan ook. Veel mensen die hetzelfde vinden hoor.

En daarbij kom je straks, als je wordt ingeloot , mensen tegen die meer dezelfde interesses delen dan nu op school. In het begin is alles nieuw en eng, en iedereen vindt dat. Als je verlegen bent zal niemand dat echt opvallen. Ik ben vast ook wat verlegen dan.

Blabla
Oud 13-06-2007, 18:35
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 13-06-2007 @ 19:28 :
Herkenning. Maar het gaat er niet om wat anderen denken. Ze moeten gewoon trots zijn, wat je cijfers ook zijn.
En mooi dat je niet meer hoeft te loten
Ik hoop ook dat men trots is. En mensen die ik minder goed ken en alleen de verhalen van hoge cijfers kennen krijgen gewoon m'n cijferlijst niet te zien.

Wat heb jij eigenlijk als 2e keuze?
Oud 13-06-2007, 18:35
Verwijderd
Dat is al de derde keer oorpijn in een week.
Oud 13-06-2007, 18:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm, het gaat alweer een stuk beter hier. M'n internet doet het weer (zelf gefixt, je moet wat als je geen vent meer hebt die het voor je doet zo word ik nog wel eens technisch ) ben erg blij dat het weer werkt en vooral ook trots dat het mij zelf gelukt is Nou voel ik me alweer een heel stuk minder afgesloten van de buitenwereld.

Verder heb ik waarschijnlijk een kamer! Ik ben gister wezen kijken in het huis van vriendinnen van een vriend van me en ondanks dat ik er niet zulke grote verwachtingen van had omdat hij dacht dat ik het niet leuk vond enzo vond ik het juist wel leuk. Vond het wel een knusse kamer (of beter kamers want het zijn er twee), schoon huis, leuke meiden, goed schoonmaakrooster, samen eten, etc, draadloos internet, goede huurprijs. Buurt is wel iets minder (Oude Noorden, Rotterdam) maar wel te doen volgens mij Iets perfects vind ik toch niet. Morgen nog kijken en als dat niets is dan ga ik hiervoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-06-2007, 18:48
Verwijderd
Ok. Ik heb:
1) geen zin in volgend jaar
2) geen zin om 19 te worden
3) geen zin in mijn kutouders
4) geen zin in het saaie Utrecht
5) geen zin in steeds die halve week moeten wachten om weer naar haar toe te mogen

Ik heb daarentegen wél zin in:
1) vrijdagditweekend en alles samen met Roos in mijn leven

Zo, dat is er even uit.
Oud 13-06-2007, 18:57
Verwijderd
@Zao: dan ga je toch uit huis? Of ben je dat al?
Oud 13-06-2007, 18:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
En waarom heb je geen zin in volgend jaar?


Ik moet morgen opschieten want er moet nog een vaderdagcadeau komen en ik hoop dat ik dat winkeltje nog kan vinden... Stom dat ik dat helemaal vergeten was.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 13-06-2007, 19:00
Verwijderd
Misselijk. Maar verder wel oke, eigenlijk. Ik wil gewoon zó graag mn vakken halen
Oud 13-06-2007, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-06-2007 @ 19:57 :
@Zao: dan ga je toch uit huis? Of ben je dat al?
Ben ik al twee jaar, maar ik heb de grootste zeikouders uit de historie en ze denken nog steeds me te kunnen sturen/beinvloeden. En ik heb geen zin in volgend jaar omdat ik 1) niet aan een nieuwe opleiding kan beginnen dus 2) moet gaan werken wat ik niet zie zitten.
Oud 13-06-2007, 19:06
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-06-2007 @ 19:33 :
Dat zuipgedoe wat veel mensen morgen willen doen vind ik echt raar. Wees in dit geval blij dat je niet drinkt. Maar als het echte vriendinnen zijn vinden ze het niet raar dat je niet drinkt. Ik heb ook een vriendin die niet drinkt, gezellig meid! Ik denk dat op de uni mensen je heus niet links zullen liggen omdat je niet drinkt. Misschien dat je dan toch eens naar een feestje van je opleiding gaat en mee gaat bowlen of wat dan ook. Veel mensen die hetzelfde vinden hoor.

En daarbij kom je straks, als je wordt ingeloot , mensen tegen die meer dezelfde interesses delen dan nu op school. In het begin is alles nieuw en eng, en iedereen vindt dat. Als je verlegen bent zal niemand dat echt opvallen. Ik ben vast ook wat verlegen dan.
Ik bekijk alles van de negatieve kant
Je hebt wel gelijk. Het is voor bijna iedereen het eerste jaar op de universiteit, en bijna niemand kent veel anderen. Ach, het komt vast wel goed

Citaat:
En mensen die ik minder goed ken en alleen de verhalen van hoge cijfers kennen krijgen gewoon m'n cijferlijst niet te zien.

Ik heb als tweede keus dierwetenschappen (een soort diergeneeskunde alleen dan theorie ipv praktijk). Wat had jij als tweede keus?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-06-2007, 19:11
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
gister wezen kienen op het werk een bak waar het bestek in kan gewonnen en verder was het heel gezellig
alleen van dat eten enzo krijg ik mijn kop niet uit
en fijn word je een keer verliefd is het op de verkeerde geweldig
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 13-06-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-06-2007 @ 16:01 :
Alleen bij het idee dat de zomer ooit voorbij zal gaan krijg ik het moeilijk. Ik wil me niet nog een herfst/winter zó kut voelen... [/B]
Daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over soms. Maar meestal eigenlijk niet omdat ik me dus alleen maar écht zorgen maak over dingen in de winter

Ga gewoon m'n lamp gebruiken vanaf oktober en dan komt het vast goed
Oud 13-06-2007, 19:19
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Vechten
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 13-06-2007, 19:19
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
vol
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #100!
rare kwast
491 21-06-2007 19:51
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.