Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 13:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Aan de hand van dit topic over hoofdpijn en deze had ik een paar vragen voor migraine patienten.
Heb je medicatie die voor jou gevoel goed werkt? En ben je lang op zoek geweest naar het geschikte medicijn voor jou?
ik ben gewoon nieuwsgierig, omdat ik best veel hoor over mensen waarbij de medicatie niet helpt. Mijn moeder heeft ook migraine en die heeft nu een injectie voor thuis gekregen, die iemand haar moet toedienen en dan wordt het minder. Voor de rest heeft ze veel geprobeert al en werkte niet echt veel.
Dus post hier je ervaringen
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 13:57
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik heb propanolol gehad, een beta-blokker.. maar die hielp voor mij niet omdat ik alleen de flitsen heb en ik geloof dat de medicijnen alleen helpen tegen de hoofdpijn maar die had ik dus niet.. maar ik had helemaal geen verschil gemerkt, ook niks van de bijwerkingen.

nu heb ik geen medicatie.. misschien dat ik nog wat ga krijgen voor mn hallucinaties en dat dat dan ook meteen helpt voor mn flitsen, zou wel handig zijn.. maar echte medicatie heb ik niet nodig.. tuurlijk zijn de flitsen irritant af en toe maar dr valt mee te leven
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 13:58
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
heej jij alweer hier in een hoofdpijn topic

ik heb op internet wat stukjes van ervaringen van mensen gevonden over migraine en hulp.

Ik heb regelmatig last van migraine(clusterhoofdpijn aanvallen. Als ik er eentje voel aankomen dan doe ik wat duikers "klaren" noemen, d.w.z.mijn neus dicht knijpen en er lucht doorheen proberen te blazen. Resultaat: de aanvallen blijven weg!!

Ik ben een vrouw van bijna 44 jaar en sind 2 jaar in behandeling bij dr.Ferrari (tenminste bij een van zijn assistenten) en van hen heb ik nu als onderhoudsbehandeling voor mijn gecompliceerde migraine (ik heb 4 soorten hoofdpijn, waarvan migraine er 1 is) met verlammingsverschijnselen, Topamax gekregen. Dat is eigenlijk een medicijn, dat gebruikt wordt bij epilepsiepatiënten, maar blijkbaar ook baat heeft bij migraine.

nouja ik weet niet of het iets is...
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***

Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef op 14-03-2003 @ 14:58:
heej jij alweer hier in een hoofdpijn topic
ja, ik wilde jou topic hiermee niet besmeuren
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 16:11
Lil-Sweet-Angel
Lil-Sweet-Angel is offline
Ik heb echt ongeveer alles gehad wat er te bedenken valt.. oja.. nog geen injecties.. maar bij mij helpt er echt nix echt zwaar hopeloos, van veel medicijnen kwam ik heel veel aan omdat ik veel vocht vasthield.. echt verschrikkelijk. Omdat ik geen medicijnen meer wilde ben ik speciale dieten gaan volgen (zou moeten helpen) hielp dus ook niet, werd alleen maar erger..

Ik heb momenteel helemaal geen medicijnen..
ik leef zowat op de APC.. is niet gezond.. maar je moet wat

Liefs
Lil-Sweet-Angel
__________________
~*Love Is @ll @round Me, It's Everywhere I Go...*~
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 19:45
faith666
faith666 is offline
Ik heb er niet zo vaak last van, maar meestal als het begint helpt het om een paar asperientjes in te nemen....
De laatste tijd had ik er meer last, door een combinatie met medicijnen en toen heb ik van mijn huisarts Vioxx gekregen, die helpen bij mij in ieder geval hele goed.
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 20:38
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Sporten in het eerste stadium.
Koffie!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:35
poesiefox
poesiefox is offline
Er is maar een ding wat helpt en dat is als je ongesteldheid echt doorzet. Tot die tijd behelp ik me met Saridon. Voordeel is dat ik ook nooit de buikpijn voel. Hoef ik daar tenminste niet apart wat voor in te nemen. Nou nog iets vinden tegen de kouwe rillingen...

Het is bij mij puur een kwestie van hormonen. Nou ja, toen ik nog aan de pil was, was het veel erger.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 09:58
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Ik had het vroeger heel erg, het had met mijn slaappatroon te maken, maar opeens was het over. Dat was trouwens toen ik 's morgens een kop koffie begon te nemen. Daarvoor kon ik het vaak afwenden door een minuut of twintig met hartslag 130 of meer te sporten! Bij vrouwen zit het misschien anders.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 11:41
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Ik slik voor de migraine, Imigran, en dat helpt mij iig erg goed!
Verder, rustig aan doen en niet teveel in het licht!
Kus
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.