Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 09:18
Lhoesje
Avatar van Lhoesje
Lhoesje is offline
Ik leer altijd best wel goed voor geschiedenis, alleen haal ik dan nog een 4

't gaat om het memo boek 3e klas..

Doegs XX
__________________
W e u s e d t Ň b e F r i i e n d s . .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2005, 13:21
Verwijderd
Wat doe je fout, denk je?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 14:47
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik "leer" haast disciplinair.
"Dan begin ik, dan stop ik." Net als een werknemer.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:43
Verwijderd
Ik maak een samenvatting, waardoor ik weet waar de stof over gaat. Deze leer/lees ik nog een paar keer door voor de toets.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:31
Lhoesje
Avatar van Lhoesje
Lhoesje is offline
Citaat:
alluman Wat doe je fout, denk je?
Waarom denk je dat ik het hier neerzet?
__________________
W e u s e d t Ň b e F r i i e n d s . .
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Lhoesje schreef op 26-03-2005 @ 18:31 :
Waarom denk je dat ik het hier neerzet?
Ok, wat ik bedoel is: meestal weet iemand zelf het beste wat hij of zij doet. Daardoor kan die persoon zelf ook het beste aangeven, waar hij of zij denkt dat de fout zit. Waar denk jij dat het mis gaat?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 22:06
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
ik leer nogal makkelijk, voor mij is leren bij GS dus gewoon doorlezen (en opletten tijdens lessen, leer je zeer veel van)
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 19:15
Verwijderd
Als je nou eens even zegt welke hoofdstukken je dit jaar krijgt dan kan je wel tips geven waardoor ik 8-en en 9-ens haalde.

Bij WO I en WO II gewoon de directe en indirecte oorzaken leren van de oorlogen. Bedenken wáárom mensen dingen doen en wat het nut er van was? En wat de aanleiding was van verschillende verdragen etc..

Mgoed met hoofdstuktitels kan ik meer
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 11:10
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Stff schreef op 26-03-2005 @ 23:06 :
ik leer nogal makkelijk, voor mij is leren bij GS dus gewoon doorlezen (en opletten tijdens lessen, leer je zeer veel van)
Same here. Misschien een tip: probeer verbanden te ontdekken. En heb een overzicht in je hoofd van jaartallen enzo (niet leren, gewoon ongeveer weten wat na wat gebeurde, en wat een gevolg was van welke gebeurtenis), dat geeft overzicht op de repetitie.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 12:13
Verwijderd
Goed opletten tijdens de les, verbanden leggen tussen gebeurtenissen en een beetje in je hoofd hebben hoe dingen elkaar beinvloedden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 00:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Opletten in de les, tenminste een deel van de opgaven maken, minimaal anderhalf uur leren voor een toes, en sowieso langer als ik in die tijd nog niet alle stof beheers.

Nog nooit hoeven klagen over een GS cijfer.


Voor Memo geld: stamp de begrippen achterin in je hoofd, zorg dat je de uitleg bij de stof ook goed beheerst, dan hoef je dan teksten zelf nauwelijks te leren.

Maak eventueel een samenvatting van het hoofdstuk, want Memo lult echt tien pagina's over iets dat ook in een halve pagina zou passen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:13
shy gurl
shy gurl is offline
Citaat:
Anneka schreef op 26-03-2005 @ 17:43 :
Ik maak een samenvatting, waardoor ik weet waar de stof over gaat. Deze leer/lees ik nog een paar keer door voor de toets.
__________________
~*niet iedereen hoeft een held te zijn, er moeten ook mensen zijn dee gered moeten worden*~
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:16
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Stff schreef op 26-03-2005 @ 23:06 :
ik leer nogal makkelijk, voor mij is leren bij GS dus gewoon doorlezen (en opletten tijdens lessen, leer je zeer veel van)
here the same
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:19
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
je aantekeningen kunnen wel helpen? Mijn leraar geschiedenis geeft erg veel aantekeningen en daar kan ik het meeste altijd wel uithalen. Het boek zelf lees ik gewoon een keer door en dan zit het wel in je hoofd, bij Memo wordt alles echt 100 keer herhaald namelijk, alleen de belangrijke dingen vertellen ze maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:40
Project 50
Project 50 is offline
Ik werk zelf met readers waarin je gewoon lekker makkelijk kan schrijven en dergelijke. Als het een koopboek is wat toch niet terug gaat gewoon een marker kopen en dingen aanstrepen die je belangrijk vindt. Verder lees je de tekst die gegeven wordt een paar keer door. Begrippen zijn bij Geschiedenis inderdaad erg belangrijk dus deze in je kop stampen zal handig zijn.

Zelf heb ik nooit problemen met geschiedenis. Ik ben vaak wel geinteresseerd in geschiedenis dus dat maakt het automatisch ook een stuk makkelijker en leuker om op te letten. Vaak vertelt je leraar ook handige dingen, dus maak aantekeningen!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:40
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
samenvatten, en regelmatig herhalen. Ik heb eigenlijk niet zo'n probleem met gs. Komt misschien ook wel door de lerares
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:49
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Nou ik heb dit jaar zelf uit memo 3 lesgegeven, en je hebt toch die leertekst, die is vaak belangrijk, de dik gedrukte woorden, en maak de opdrachten nog een keer. (moet je wel goed hebben nagekeken).
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 20:38
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
hoe leer jij dan, Lhoesje?
__________________
-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken hoe leer jij?
eefiepeefie
4 03-10-2011 18:54
Eindexamens 2004 Hoe leer jij?
HowLovely
1 11-05-2004 10:30
Algemene schoolzaken Hoe leer je het beste woordjes?
Verwijderd
43 06-01-2004 15:24
Eindexamens 2003 Hoe leer je? Leertips?
Yohst
4 14-05-2003 11:41
Liefde & Relatie Hoe leerde jij je vrienden kennen?
BELLEKE
23 17-04-2003 23:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen hoe leer jij t makkelijkst een taal?
DigitalStorm
20 07-12-2002 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.