Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2002, 13:41
billy banjo
billy banjo is offline
weet jij hoe je iemand van de drugs af krijgt.

dus van de cocaine en pillen.

en als het kan ook van de softdrugs.

want mijn beste vriend is nu niet meer aanspreekbaar door de drugs.

en ik heb geen zijn om een goede vriend te verliezen.

dus help me.
__________________
tilburgse kermis burgemeester 1997
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2002, 14:13
Ditchie
Ditchie is offline
Wat erg dat je dit moet meemaken ten eerste ..

Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe je iem echt zou kunnen helpen.
Ik heb nog nooit in deze situatie gezeten.

Iemand helpen is moeilijk. Niet alleen de persoon zelf raakt erin verwikkeld. Ook zowel mensen in zijn omgeving die dicht bij hem staan. Ik weet niet hoe oud je vriend is. Heb je al met hem gepraat daarover? Wil hij afkicken?

Als je met hem nog daarover wil gaan praten. Wat je ook doet blijf rustig. Wordt niet boos als hij je tegen spreekt. Het is heel moeilijk voor hem te erkennen dat hij echt een probleem heeft. Ik weet ook niet in wat voor situatie hij zit. Je kan hem alleen helpen door steeds met hem rustig daarover te praten. Over afkicken...stap voor stap...heel rustig misschien beginnen over 'hulp zoeken'. Kijk goed hoe hij daarop regaeert. Als hij daar niet over wil praten moet je het anders aanpakken. Het enigste wat je kan doen is veel met hem praten. Je kan een persoon niet dwingen. Het moet ook echt uit hem komen. Ik weet dat dit heel moeilijk is . En je wil hem ook helpen. En je bent bang dat je je eigen schuldig gaat voelen mocht hem iets overkomen. Je kan echt vrij weinig doen. Dan hem te steunen. Laat zien hoeveel je op hem geeft..laat hem zelf realiseren wat hij kapot maakt...

Ik hoop dat je dit een beetje kan helpen. Ik heb hier geen verstand van . Misschien moet je met iem. gaan praten die weet hoe je zulke dingen goed aan moet pakken. Dat zal je echt veel meer hulp bieden.

Veel succes !
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 15:24
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
nix....

em proberen in te late zien wat ie kan verliezen erdoor... verder moet ie alles zelf doen. kan je em niet bij helpen...
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 15:36
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
vind een instituut ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:04
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hum mijn vriend heeft heel goed met mij gepraat over wat die shit allemaal aanricht...ik deed namelijk 2x in de week pillen echt elke week! en kep ook weleens cocaine gedaan..dat laatste had ik hem al beloofd niet meer te doen..

maar de pillen vond ik toch moeilijk om vanaf te blijven..toen zei hij op een avond in de discotheek: volgende week een keer geen pillen ok? toen werd ik heel kwaad (khad zoiets van waar bemoei jij je mee)toen hij me naar huis bracht hebben we echt heel lang gepraat erover en ondanks dat ik het niet toe wou geven op dat moment stond ik er wel over na te denke en zn argumenten klopten wel! VB:

je weerstand word zo slecht! als je je bv in je vinger snijdt...dan bleef dat kleine wondje bij mij 2-3 weken zitten, terwijl dat normaal snel genezen zou zijn..khad tijdje geleden keelontsteking...die duurde wel 3-4 weken voordat ie helemaal weg was (is normaal een weekje bij mij)

en je voelt je verschrikkelijk verrot de volgende dag nu heb ik intussen 4 of 5 weken geen pillen op en ik voel me inderdaad ook een stuk beter..ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet helemaal vanaf blijf bijv op sensation zal ik wel een pilletje pakken maar niet meer elke keer als ik op stap ben!

suc6 xxx Anka
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 21:32
billy banjo
billy banjo is offline
thnx

voor jullie medeleven.

ik heb hem al dankzij jullie hulp, kunne overtuigen al wat minder te gaan gebruiken.

hij is nu aan het afkickken zeg maar.

vooral dat het langer duurt te genezen hielp wel.

en heb ook flink met hem gepraat.

dus nog ff en ik kan zeggen dat ie ervan af is.

thnx billy.
__________________
tilburgse kermis burgemeester 1997
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:28
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
billy banjo schreef:
thnx

voor jullie medeleven.

ik heb hem al dankzij jullie hulp, kunne overtuigen al wat minder te gaan gebruiken.

hij is nu aan het afkickken zeg maar.

vooral dat het langer duurt te genezen hielp wel.

en heb ook flink met hem gepraat.

dus nog ff en ik kan zeggen dat ie ervan af is.

thnx billy.
kvoel me helemaal happy dat ik heb kunnen helpen

kben zelf ook erg blij dat mn vriend met mij heeft gepraat daarover

suc6!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #119
Verwijderd
500 05-10-2020 18:34
Psychologie zelfmoord..
banaan_is_lekke
35 14-09-2012 22:48
Drugs & Alcohol Vriend van me en drugs.
Verwijderd
28 09-02-2012 21:40
Lifestyle Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger?
Sir Smoke-A-Lot
154 01-05-2003 10:13
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.