Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 11:52
Verwijderd
31 maart begin ik met mn 1e rijles. Ik wil gewoon graag mn rijbewijs halen ondanks dat ik geen geld heb voor een auto.

Maar ik heb 'vroeger' (periode van 2 jaar) 2 brommers gehad en allebei verkocht, maar nu denk ik er over om weer een brommer te gaan kopen!

Vinden jullie dit onzin omdat ik toch binnenkort voor mn rijbewijs ga, of kan ik best zo'n dingetje kopen. (Kheb trouwens ook OV)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 12:00
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Als jij geen geld hebt voor een auto, maar wel voor een brommer, waarom niet? Als jij brommerrijden ook leuk vind, is er niets op tegen.
Maar heb je, als je je rijbewijs hebt, wel beschikking over een auto, bijvoorbeeld die van je ouders? Want als je je rijbewijs gaat halen, en vervolgens lange tijd niet gaat autorijden, vraag ik me af of het verstandig is om je rijbewijs wel te gaan halen.
Kun je wel soms een auto lenen, dan heb je natuurlijk best of both worlds. Autorijden als je ouders hem niet nodig hebben, en brommerrijden als je de auto niet mee krijgt. En je OV als het kutweer is en je de auto niet meekrijgt. Kan het makkelijker?
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 08-03-2006 @ 13:00 :
Als jij geen geld hebt voor een auto, maar wel voor een brommer, waarom niet? Als jij brommerrijden ook leuk vind, is er niets op tegen.
Maar heb je, als je je rijbewijs hebt, wel beschikking over een auto, bijvoorbeeld die van je ouders? Want als je je rijbewijs gaat halen, en vervolgens lange tijd niet gaat autorijden, vraag ik me af of het verstandig is om je rijbewijs wel te gaan halen.
Kun je wel soms een auto lenen, dan heb je natuurlijk best of both worlds. Autorijden als je ouders hem niet nodig hebben, en brommerrijden als je de auto niet mee krijgt. En je OV als het kutweer is en je de auto niet meekrijgt. Kan het makkelijker?
Voor een brommer hebk wel geld, voor mn rijbewijs niet maar dat krijg ik dus doet er niet toe.
De auto van mn ouders kan ik wel lenen, die staat de meeste tijd toch gewoon bij het huis. En die van mn opa mag ik ook wel es lenen.
Eigenlijk gebruik ik nu altijd de bus/trein en heb ik gewoon geen brommer nodig... maar tis soms wel handig en ik vind het gewoon leuk om op zo'n ding te rijden. Maar echt 'nuttig' gebruiken doe ik toch niet... Waarom zou ik op de brommer naar de stad gaan als ik netzogoed gratis de trein kan pakken? Dat soort dingen
Maarja nog maar even goed over denken dus
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 12:55
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ja, dan is het gewoon een afweging of je een brommer leuk genoeg vind om daar geld voor uit te geven. Maar like I said, laat je niet tegenhouden door het feit dat je je rijbewijs gaat halen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 15:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wanneer je je rijbewijs hebt gehaald rij je alleen maar beter op een brommer; ik zie niet in waarom je dit niet zou doen.

ik zou een brommer niet voor lange(re) afstanden gebruiken, maar tot pakweg 10 a 15km kan t handig zijn, en t kost wel een stuk minder.

ow, en ben je wel een beetje voorzichtig ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:28
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-03-2006 @ 16:12 :
wanneer je je rijbewijs hebt gehaald rij je alleen maar beter op een brommer; ik zie niet in waarom je dit niet zou doen.

ik zou een brommer niet voor lange(re) afstanden gebruiken, maar tot pakweg 10 a 15km kan t handig zijn, en t kost wel een stuk minder.

ow, en ben je wel een beetje voorzichtig ?
Ja oke, maar brommer rijden lijkt me 100x makkelijker dan een auto. En m'n ouders zeggen dat het onzin is omdat: 1. als ik mn rijbewijs heb dan rij ik toch alleen maar auto (waarop ik zeg, welke auto? die van julie mag ik toch niet onbeperkt gebruiken en zelf koop ik geen auto) 2. je hebt OV, dus je kan overal met de trein/bus komen (heb ik geen weerwoord op eigenlijk) Nja en verder vinden ze het geldverspilling. Maar ik moet toch zelf weten wat ik met mn zuurverdiende vakkenvulcenten ga doen?
Vanavond ga ik even een proefritje maken en dan zie ik we

[edit]ik wil wel eens weten wie zijn rijbewijs heeft, en daarnaast ook nog op een brommer/scooter rijd...[/edit]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Scooter vragen
Trkeskin
17 18-09-2012 19:34
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#42
rare kwast
495 16-11-2005 18:27
De Kantine Brommer
Yezzica
72 30-05-2004 18:52
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Software & Hardware Scooter
SuperS
84 29-05-2002 04:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.