Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2014, 20:17
dillema
dillema is offline
heey,

Ik zit met een groot dilemma in verband met mijn studiekeuze.

Ik heb momenteel mijn eerste jaar handelsingenieur afgewerkt en zou kunnen starten aan het tweede. Nu is mijn probleem een beetje dat ik later niet echt zakenman of handelsingenieur wil worden. Ik weet wel dat je ook nog andere dingen kan doen met dit diploma, maar het probleem is dat economie me niet echt interesseert.

Nu zou ik graag later statisticus worden en daarna ooit leerkracht wiskunde (en eventueel Duits) en ben ik wel echt te vinden voor pure wiskunde te gaan studeren in de unief, maar dan zou ik opnieuw moeten beginnen.

Aangezien ik graag de master statistiek zou doen, had ik eraan gedacht misschien eerst mijn bachelor handelsingenieur af te werken en daarna die master statistiek te doen zonder de master handelsingenieur. Ik weet jammer genoeg niet of dat wel zo'n goed idee is. Een alternatief zou zijn om 5 jaar wiskunde te studeren en dan de ManaMa statistiek te doen. Zo kan ik in die 5 jaar ook meteen al mijn lerarenopleiding wiskunde voltooien.

Graag had ik hierop zo snel mogelijk enige feedback gehad aangezien de unief momenteel al 2 weken bezig is. (door omstandigheden heb ik me nog niet kunnen inschrijven)

Met vriendelijke groeten,
Stuer Jari
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2014, 08:03
Verwijderd
Ah, door omstandigheden. Ik vind dat altijd een mooie, als mensen "door omstandigheden" iets nog niet hebben kunnen doen.

Wat wil je nou precies worden (statisticus of leraar)? En heb je al eens bij de universiteit geïnformeerd wat zij aanraden en wat de verschillende keuzes precies inhouden?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 08:41
dillema
dillema is offline
Ik studeerde namelijk nog in het leger . En ik zou graag eerst statisticus worden en leraar kan later nog steeds.

Ja hoor, daar heb ik me allemaal al grondig over geïnformeerd, maar iedereen lijkt me aan te raden eerst mijn bachelor handelsingenieur af te werken, maar eigenlijk denk ik dat ik daar echt niet op mijn plaats zit. Het enige wat me écht interesseert is psychologie, wiskunde en statistiek. Daarmee wil ik verder in het leven. Ik weet alleen niet of het wel zo wijs is om psychologie te studeren. Vandaar had ik gedacht om wiskunde te doen. Psychologie kan ik steeds nog over bijleren in mijn vrije tijd. Langs de andere kant lijkt de studie psychologie me wel super interessant, maar gewoon wat magertjes en te veel mensen doen het.

Dankje voor je snelle reactie !
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 09:22
Verwijderd
Het komt op me over alsof je al besloten hebt dat je gaat stoppen met handelsingenieur dus ik ga daar verder niet op in buiten deze vraag: hoe lang zou dat nog duren? Is het één jaar of bijv. nog drie jaar? Maakt best veel verschil

Psychologie lijkt je leuker, maar wiskunde is "nuttiger", vat ik het zo goed samen? Gesteld dat je wiskunde ook wel degelijk leuk en interessant vindt, zou ik zelf in dat geval voor wiskunde kiezen. Inderdaad lijkt het me gemakkelijker om naast wiskunde in je vrije tijd psycholgie bij te houden, dan andersom.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 10:40
dillema
dillema is offline
die handelsingenieur zou nog 2 jaar zijn dan, das inderdaad nog wel even. En ja, dat is zo wat de perfecte samenvatting die je daar geeft. Ook zou ik met psychologie geen leerkracht wiskunde meer kunnen worden, wat ik wel al van jongsaf aan wil worden. Ik vrees enkel dat de vele wiskunde me gaat vervelen, het is namelijk alleen nog maar wiskunde...

Ook zou ik als ik handelsingenieur verder zou doen maar 1 master hebben (namelijk statistiek) terwijl ik bij de andere 2 studies 2 masters zou hebben ( experimentele psychologie en statistiek of wiskunde en statistiek). Volgens mij ben ik veel meer met die 2 masters op de arbeidsmarkt of is dat niet zo?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 10:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
En iets als wiskunde en natuurkunde?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 14:37
dillema
dillema is offline
mmm, ja dat zou wel kunnen, maar dat komt dan pas in de master wiskunde aan bod denk ik. Maar ik denk niet dat dat volledig mijn ding is eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 16:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
mmm, ja dat zou wel kunnen, maar dat komt dan pas in de master wiskunde aan bod denk ik. Maar ik denk niet dat dat volledig mijn ding is eigenlijk
Ik ken wat mensen die in Leiden een dubbele bachelor Wiskunde en Natuurkunde studeren. Is wel pittig, maar het heeft wel meer afwisseling en ook toepassing van wiskunde.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Onderzoek naar studiekeuze advies
LSVB_2014
0 24-03-2014 13:59
Studeren Hoe ontwikkel je studiekeuze-skills?
Tom Dekker
7 17-01-2013 12:10
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 07:08
Studeren Twijfels bij studiekeuze? Tips en tools voor scholieren door studenten
Maart88
0 17-01-2012 12:16
Studeren scholieren.com/studiekeuze - feedback gevraagd
Simon
36 15-09-2011 14:57
Studeren Studiekeuze: Twijfels, twijfels, twijfels...
mrme
5 01-07-2008 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.