Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2006, 15:04
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ik werk nu ongeveer een halfjaar bij de tpg (of tnt tegenwoordig dus), ben daar begonnen toen het wat rustiger liep in mijn studie; drie keer drie uur, waarvan twee keer op doordeweekse dagen. Ik heb toen wel aangegeven dat wanneer ik het drukker kreeg met mijn studie minder uren wilde werken. Toen ik er maand of drie werkte kreeg ik mijn mijn opleiding te horen op stage te mogen (na heel veel welles/nietes), dus ging ik op zoek naar een plek, wat niet echt lekker liep.
Paar weken geleden heb ik bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik in september het weer druk krijg met school, en dat ik dan hoogstwaarschijnlijk minder kon gaan werken, maar nog niet precies hoe en wat, maar dat het waarschijnlijk onverwachts zou zijn, en doordeweeks werken er echt niet meer inzat.
Naja, onverwachts is het, want gisteren heb ik hoogstwaarschijnlijk een stageplek gevonden. Nog niet alles is rond, zoals mijn startdatum en de uren die ik ga draaien, maar dat gaat op vrij korte termijn zijn (minder dan een maand iig). Leek me dus handig om de tpg alvast in te lichten, kunnen ze ook op tijd op zoek naar een vervanger, hoewel ik nog niet alles weet.
Ben dus net langsgeweest, en daar werd me gezegd dat ik een ontslagbrief moet schrijven. Ik zei dat ik helemaal niet wegwil, maar alleen minder uren werken, zoals ik eigenlijk al sinds het begin aangegeven heb. Na mijn stage kan ik weer gewoon de uren werken die ik nu ook werk. Toch moet ik die brief schrijven, en eigenlijk komt het erop neer dat ik ontslagen word als ik doordeweeks niet meer kan werken. Hun reden is dat ik een nieuwe baan heb, terwijl stage toch gewoon onderdeel van een studie is?

Heb ik hier nog enige rechten, of kan ik er zonder pardon uitgegooid worden? Mijn contract is overigens bijna verlopen (per 1 oktober), maar heb al wel een nieuw (al door hen ondertekend) vervolgcontract ontvangen. Zelf heb ik dit nog niet getekend.
Heeft er iemand ook nog enige goede, onderbouwde argumenten die ik in mijn brief kan gooien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2006, 15:11
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
3x 3uur is al niet echt zó verschrikkeljik veel. als je straks bijna helemaal niks gaat doen is dat voor de tnt alleen maar een administratieve rompslomp. Mja overleggen met werkgever zou wel verstandig zijn denk ik
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 15:14
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Het maximum wat je daar überhaupt kunt werken als postbezorger zijnde is maar 13 uur, dus relatief gezien werk ik niet zo weinig, bovendien zijn er meer mensen die er alleen op de zaterdag zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 22:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 05-09-2006 @ 16:14 :
Het maximum wat je daar überhaupt kunt werken als postbezorger zijnde is maar 13 uur, dus relatief gezien werk ik niet zo weinig, bovendien zijn er meer mensen die er alleen op de zaterdag zijn.
Je gaat gewoon een brief schrijven in de trend van

Geachte meneer,

Hierbij wil ik graag opzeggen voor de ...dag en ...dag. Dit houd in dat ik alleen nog werk op zaterdag.

Met vriendelijke groet,


Zo makkelijk, of ze het leu kvinden weet ik niet maar zo zou je het kunnen doen, ze willen denk ik gewoon zwart op wit hebben dat je opzegt voor de doordeweekse dagen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 02:31
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Dat willen ze inderdaad, maar wanneer ik dat doe vlieg ik er helemaal uit, omdat ik me niet aan de maand opzegtermijn gehouden heb, terwijl ik nooit hierover ingelicht ben. Uiteraard wel de opzegtermijn als ik volledig zou willen stoppen, maar niet voor minder uren. Dat was geen probleem, want studie was belangrijker enzo.

Ik heb gewoon geen zin er op zo'n kutmanier uit te vliegen, terwijl ik het daar altijd zo naar mn zin gehad heb.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 07:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als je ze willen ontslaan, moeten ze dat zelf doen. dan hoef jij toch geen ontslagbrief te schrijven...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 07:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-09-2006 @ 08:33 :
als je ze willen ontslaan, moeten ze dat zelf doen. dan hoef jij toch geen ontslagbrief te schrijven...
Daarom dus je schrijft gewoon dat ej voor die dagen ontslag wil nemen. En dan is het maar afwachten.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 10:02
Hagel
Hagel is offline
Dan vraag je of je weer terug kan komen na je stage of je probeert het toch vol te houden naast je stage?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 06-09-2006 @ 11:02 :
Dan vraag je of je weer terug kan komen na je stage of je probeert het toch vol te houden naast je stage?
stages zijn meestal overdag / doordeweeks en ik denk dat dat werk ook doordeweeks is.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 12:20
Ivo
Ivo is offline
Tja... als je volgens het contract wat je nu hebt straks op de zaterdagen niet meer genoeg uren maakt, hoeven ze je niet eens te ontslaan. Je voldoet dan namelijk zelf niet meer aan de overeenkomsten in het contract. En je werkgever is niet verplicht om jou een nieuw contract aan te bieden wat hem zelf niet aanstaat.
Contractbreuk aan de kant van de werknemer (wat jij nu dus doet) betekent eigenlijk altijd geen werk meer, tenzij je met je werkgever een nieuw contract kunt opstellen waarmee je allebei accoord gaat.
Ik denk dat dit dus gewoon een gevalletje is van 'jammer, maar helaas'.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 13:43
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ivo schreef op 06-09-2006 @ 13:20 :
Tja... als je volgens het contract wat je nu hebt straks op de zaterdagen niet meer genoeg uren maakt, hoeven ze je niet eens te ontslaan. Je voldoet dan namelijk zelf niet meer aan de overeenkomsten in het contract. En je werkgever is niet verplicht om jou een nieuw contract aan te bieden wat hem zelf niet aanstaat.
Contractbreuk aan de kant van de werknemer (wat jij nu dus doet) betekent eigenlijk altijd geen werk meer, tenzij je met je werkgever een nieuw contract kunt opstellen waarmee je allebei accoord gaat.
Ik denk dat dit dus gewoon een gevalletje is van 'jammer, maar helaas'.
in geval van contractbreuk mag de werkgever je ontslaan, jah. dat is geen automatisme, dat moet de werkgever echt nog even officieel doen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 14:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 06-09-2006 @ 03:31 :
Dat willen ze inderdaad, maar wanneer ik dat doe vlieg ik er helemaal uit, omdat ik me niet aan de maand opzegtermijn gehouden heb, terwijl ik nooit hierover ingelicht ben. Uiteraard wel de opzegtermijn als ik volledig zou willen stoppen, maar niet voor minder uren. Dat was geen probleem, want studie was belangrijker enzo.
Waarschijnlijk heb je een contract waarin staat dat je 9 uur per week werkt. Dat contract zullen ze niet zomaar willen wijzigen, dus moet het ontbonden worden. Dus krijg je inderdaad te maken met een opzegtermijn. Bij grotere bedrijven gaat dat nou eenmaal vaak wat formeler.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 14:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ivo schreef op 06-09-2006 @ 13:20 :
Tja... als je volgens het contract wat je nu hebt straks op de zaterdagen niet meer genoeg uren maakt, hoeven ze je niet eens te ontslaan.
Ze zullen je weldegelijk ontslaan, het is geen ontslag op staande voet waarbij een onslagvergunning overbodig zou zijn. Het is gewoon ontslag en daarvoor zal je werkgever, mits er geen wederzijds goedvinden is, naar het CWI moeten stappen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 20:14
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
als ze weten dat je een studie volgt en zij hebben je nieuwe contract al ondertekend mogen ze je niet ontslaan omdat jou studie niet strookt met de tijden waarom zij willen dat jij werkt. Maar ik zou idd een brief schrijven dat je de tijden die je nog wel kan werken aan wilt houden en de rest niet. Hebben zij het van jou zwart op wit en kunnen ze moeilijker om je heen
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 14:54
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Donald Duck schreef op 06-09-2006 @ 21:14 :
als ze weten dat je een studie volgt en zij hebben je nieuwe contract al ondertekend mogen ze je niet ontslaan omdat jou studie niet strookt met de tijden waarom zij willen dat jij werkt. Maar ik zou idd een brief schrijven dat je de tijden die je nog wel kan werken aan wilt houden en de rest niet. Hebben zij het van jou zwart op wit en kunnen ze moeilijker om je heen
Moreel kan dat misschien niet, maar even heel droog bekeken kom jij de afspraken omtrent je arbeidsovereenkomst niet na. Voor de werkgever maakt de reden daarvan niet zo veel uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Jeugdwerkloosheid stijgt sneller dan gemiddelde
niceman1984
7 02-05-2004 16:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.