Oud 04-12-2018, 17:32
Runertje550
Runertje550 is offline
Goedemiddag/avond/ochtend lezers,

Ik ben bijna 19 en zit op de opleiding Marketing, Communicatie & Evenementen, ik zit op dit moment in het 1ste jaar en in het 3de jaar ga ik een buitenlandse stage doen, and you guessed it: ik wil naar de VS.

Voor mijn gevoel is het best veel gevraagd en tijdens een gesprek met mijn SLB'er (mentor) zei ze dat niemand dat op de school ooit gedaan heeft. Alsnog wil ik optimistisch blijven en wil ik graag nu al actie ondernemen. Mijn broers zeiden ook tegen me dat ik al wel kan zoeken naar evenementenbedrijven, maar telkens als ik een passende bedrijf vind dan heb ik de intense nijging om een mailtje te sturen (alleen om te informeren wat mijn plannen zijn en mij introduceren enzo).

Denken jullie dat dit slim zou zijn of echt pas alleen contacteren vanaf het 2de jaar?

Bedankt allen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2018, 08:21
Verwijderd
Of het gaat lukken is maar de vraag, maar ik zou het zeker proberen als ik jou was, nee heb je, ja kan je krijgen!

Ik vind het wel een beetje vreemd dat een buitenlandstage normaal is binnen deze opleiding (dat leid ik af uit je post althans), maar dat er nog nooit iemand naar de VS geweest is en de mentor de indruk wekt dat dat lastig is. Je zou verwachten dat als een buitenlandstage normaal is, er niet zo snel opgekeken wordt van een exotisch land, laat staan van een groot Engelstalig semi-ontwikkeld land als de VS. Zei je mentor nog waarom niemand het eerder geprobeerd had? En waar doen anderen hun buitenlandstage dan?

Antwoord op je vraag: ik denk niet dat het veel zin heeft om nu al iets te regelen voor over twee jaar, tijdens je 2e jaar dit gaan regelen is ruim op tijd. Een bedrijf gaat echt niet nu al van alles regelen voor een stagiair die over twee jaar misschien een keer langskomt. Maar je kan natuurlijk wel al internet afstruinen om een lijst met bedrijven te maken waar je zou willen werken. Ga er niet van uit dat je eerste of tweede keuze meteen plaats voor je heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2018, 22:03
Runertje550
Runertje550 is offline
Citaat:
Of het gaat lukken is maar de vraag, maar ik zou het zeker proberen als ik jou was, nee heb je, ja kan je krijgen!

Ik vind het wel een beetje vreemd dat een buitenlandstage normaal is binnen deze opleiding (dat leid ik af uit je post althans), maar dat er nog nooit iemand naar de VS geweest is en de mentor de indruk wekt dat dat lastig is. Je zou verwachten dat als een buitenlandstage normaal is, er niet zo snel opgekeken wordt van een exotisch land, laat staan van een groot Engelstalig semi-ontwikkeld land als de VS. Zei je mentor nog waarom niemand het eerder geprobeerd had? En waar doen anderen hun buitenlandstage dan?

Antwoord op je vraag: ik denk niet dat het veel zin heeft om nu al iets te regelen voor over twee jaar, tijdens je 2e jaar dit gaan regelen is ruim op tijd. Een bedrijf gaat echt niet nu al van alles regelen voor een stagiair die over twee jaar misschien een keer langskomt. Maar je kan natuurlijk wel al internet afstruinen om een lijst met bedrijven te maken waar je zou willen werken. Ga er niet van uit dat je eerste of tweede keuze meteen plaats voor je heeft.
In het 2de jaar moet ik kiezen tussen bepaalde keuzevakken. Het zijn allemaal economische vakken behalve 1, ik ben de naam vergeten maar het heeft te maken met internationaal werken. Als je dat keuzevak kiest ben je verplicht in het 3de jaar een buitenlandse stage te hebben.

Ik wil zeer graag in het buitenland willen werken, niet alleen omdat het ik meer zelfstandig zal worden, maar mijn Engels zal ook alleen maar verbeteren (mijn Engels vind ik zelf zeer goed, maar verbetering is waar ik nooit geen nee tegen zeg). In de toekomst zou ik ook internationaal of zelfs puur alleen in het buitenland willen werken, dat is mijn eindgoal om zo maar te zeggen. Ik vind zelf dat mijn motivatie en redenen wel sterk liggen, dit waren ook maar een paar redenen.

Wat betreft andere studenten: mijn mentor en andere studenten hebben mij verteld dat de meeste mensen naar Ibiza, Curaçao, Italië en Duitsland gaan. Vooral ook omdat ze dan extra geld krijgen of iets in die richting.

Ik heb het daar zo niet echt mee, ik wil iets anders wat uniek is, wat niemand anders doet (als je kijkt naar welk land in ieder geval). Ik heb ook gevraagd aan mijn SLB'er waarom er nooit iemand naar de VS is gegaan en ze zei dat niemand daar contacten heeft. En daar heb ik iets meer geluk mee vanwege mijn vader die groot internationaal werkt en zelf ook heeft verteld dat hij misschien contacten had. Daarnaast is dit ook de grootste reden waarom ik nu al wil zoeken naar bedrijven: contacten.

Ik denk ook dat veel mensen meer willen blijven in de EU vanwege de kleinere afstand, ik kan er ook goed naast zitten maar reizen is ook iets wat ik leuk vind. Ik ben vorig jaar ook naar Los Angeles, Palm Springs, Las Vegas en San Francisco gegaan, 13 uur vliegen vond ik niks slechts aan, ik had er zelfs van genoten. En dat zeg ik allemaal niet om op te scheppen maar alleen als mijn ervaring, ik hoor namelijk mensen al walgen over een 2 uur vlucht.

Maar goed, ik zal mijn mentor morgen nog een mail sturen over wat voor soort bedrijven ik het best kan zoeken zodat ik al wat kan noteren, fingers crossed!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Heb jij vandaag je privilege al gechecked?
Verwijderd
78 12-07-2021 13:25
Werk, Geld & Recht Stage curacao
kusj
9 25-06-2007 16:32
Algemene schoolzaken Beurs voor internationale stage (VS)?
Andrew
4 03-06-2005 18:34
Algemene schoolzaken Studie/ Stage in Verenigde Staten
Blisss
5 07-11-2003 19:19
Algemene schoolzaken Stage in de VS
Druk ALT+F4
7 18-11-2002 11:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.