Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2011, 05:58
Miminaona
Avatar van Miminaona
Miminaona is offline
Hoihoi,

Heeft er iemand misschien ervaring met kunstacademies? Ik ben bezig met het gaan naar verschillende open dagen van o.a. Minerva, Rietveld, HKU, Artez,
is er misschien 1 die je heel erg aan of afraad? (Motiveer dat even alsjeblieft)
En als je verder nog tips hebt: die zijn heel erg welkom.
Oh het gaat trouwens om Beeldende Vormgeving/ Fine Art etc.

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2011, 08:13
Verwijderd
Gezien de (terechte) bezuinigingen in de cultuur, is het geen handige zet om naar een kunstacademie te gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 08:19
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik zou dat wel gewoon doen, als het echt iets is wat je al heel lang wil en wat echt je droom is tenminste.
Niet als het iets is wat je een jaar voor de toelating ineens bedenkt dat dat misschien wel leuk is, en je nog moet beginnen met je portfolio opbouwen etc.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 16:37
Miminaona
Avatar van Miminaona
Miminaona is offline
Citaat:
Ik zou dat wel gewoon doen, als het echt iets is wat je al heel lang wil en wat echt je droom is tenminste.
Niet als het iets is wat je een jaar voor de toelating ineens bedenkt dat dat misschien wel leuk is, en je nog moet beginnen met je portfolio opbouwen etc.
Nou, een portfolio heb ik wel al opgebouwd. (Er komt natuurlijk af en toe wat bij, daar niet van...) maar ik heb wel heel wat erin zitten, (zeker omdat er geadviseerd wordt een stuk of 30 dingen mee te nemen...)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 21:15
aero
aero is offline
Zelf studeer ik niet aan een kunstacademie, maar ik ken een boel mensen die aan verschillende kunstacademies studeren. Zelf ga ik ook ieder jaar naar exposities van verschillende kunstacademies om het werk te bewonderen van afstudeerders.

Maar het ligt echt aan wat je uiteindelijk wilt gaan doen. Voor mode zou je bijvoorbeeld bij Artez of KABK (Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten) goed zitten en voor Grafisch Vormgeving krijg ik vaak te horen dat Willem de Kooning en KABK daar vrij sterk in zijn. In jouw geval zou ik voor het Gerrit Rietveld gaan of KABK. Beide academies zijn sterk met Beeldende Kunst en Fine Arts en ik ken meerdere studenten die Beeldende Kunst en Fine Arts doen en alleen maar lof spreken over hun school. Ook ken ik studenten die toevallig Beeldende Kunst studeren en van Willen de Kooning verhuist zijn naar het KABK.

Ik zou als ik jou was naar exposities gaan van afstudeerders. Meestal zijn die rond eind juni/begin juli van ieder jaar. Je kunt dan het werk bekijken van de desbetreffende studenten en in de meeste gevallen zijn zij zelf ook aanwezig voor een chitchat. Je kunt ze dan vragen over hun ervaringen, over hun werk, hun denkproces en je kunt eventueel je portfolio meenemen om het te laten beoordelen en/of vragen wat je er aan kunt toevoegen.

Laat je ook niet bang maken door de bezuinigingen in het culturele sector, er is altijd plek voor talent. Uiteindelijk kun je met je achtergrond altijd naar het buitenland aangezien kunst een universeel begrip is.
__________________
I'm bleeding out the colors of the world.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren KCM (Kunsten, Cultuur & Media) in Groningen?
avivabing
3 29-01-2013 17:28
Studeren Welke Kunstacademie?
bibisabina
1 19-01-2012 09:37
ARTistiek Fotografie aan kunstacademie
suzannevdhorst
6 29-06-2007 11:47
ARTistiek Grafische vormgeving, zoveel keus...
patroesj
16 18-03-2006 12:35
Studeren Grafische vormgeving zoveel keus....
patroesj
0 15-03-2006 13:40
Studeren Vakken kunstacademie volgen naast studie?
Sawna
5 25-06-2005 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.