Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 22:06
Pletterprater
Pletterprater is offline
Hmmm, hebben er meerdere mensen last snel verslaafd ergens aan te worden? Als ik bijvoorbeeld naar mijzelf kijk, dan kan ik wel zeggen dat ik een redelijke snoepverslaving heb... of waar moet een verslaving aan voldoen, wilt het een verslaving zijn?

Maar goed, 1 verslaving maakt nog geen snel verslaafd iemand. Andere punten waarop ik wellicht verslaafd kan zijn, zijn magic (een spel dat ik speel ookal heb ik daar eigenlijk geen tijd voor), internet (doe ik ook veelste veel, terwijl ik weet dat ik straks wel die verschrikkelijke rekening voor mijn ogen krijg, ik zal en moet om de zoveel tijd op internet moeten gaan en de standaard aantal sites af moeten gaan), en eigenlijk gewoon de hele pc (ik speel eel ste veel spelletjes), tv (als hij aanstaat kan ik nergens anders naar kijken)

Ik weet niet zeker of dit onder verslaving valt. Het kan ook te maken hebben met het feit dat als ik iets doe, ik mij daar helemaal mee bezig moet houden, weet ook niet hoe het komt. Imeand die dit herkent, dan wel oplossingen voor mij weet om van dergelijke "verslavingen" af te komen, dan wel de verslavingssnelheid af te remmen?

(wazig bericht indeed, maar dat komt omdat ik geen zin heb om langzaam na te denken over wat ik typ op dit moment)
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2002, 04:03
Eendje
Avatar van Eendje
Eendje is offline
dat heb ik ook. Ik had er net nog over (oef wilde vroeg naar bed gaan, chat is beetje uit de hand gelopen ) Ik raak ook heel snel verslaafd aan iets. Maar bij mij is het na 2 weken tot 2 maanden wel weer over. Ik vind het dan snel saai worden.

Ik was ook ooit verslaafd aan die magic shit, ben blij dat ik eraf ben kan wel lekker gaan verkope nu tho lekker geld waar (hoop ik) , vroeger ook verslaafd aan chatten ofzo. Als ik ergens mee bezig ben, dan wil ik pas iets anders doen wat leuker is dan wat ik op dat moment aanhet doen ben. Door dit kom ik dus overal en altijd te laat eigenlijk best wel irritant, want als ik met de bus naar me ouders ga in weekend, dan mis ik die altijd en dan moet ik weer een uur in de kou wachten

maar ja, kweet dus niet echt iets om een snelle verslaving tegen te gaan...maarja, maakt op zich nu nog niets uit voor me. vind hoe ik nu leef wel goed zo lekker vrij, geen gezeur behalve dat lompe long onsteking zwaar irritant en moet ook nog naar de dokter gaan bah...

kwak
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 10:05
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Verlaving.....

Cola, Internet, Computergames in het algemeen, Chips (die zak MOET leeg)

Vroeg naar bed? Wat is dat? Ik ben altijd de laatste die offline is uit de lijst. (afwezig vind ik offline genoeg want vaak reageren die mensen toch niet)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wauw, er zijn meer mensen die er last van hebben!!!!

Ik kan ook geen maat houden, als ik iets leuk vind, raak ik er gelijk helemaal bezeten van. Ik zat eerst bij een ander forum, en daar heb ik net zo lang berichtjes zitten achterlaten tot ik 5 sterren had. (goddank werken ze hier niet met sterren). Ik stort me altijd helemaal op iets, en ik raak ook heel snel verslaafd. Ik heb een eetstoornis gehad, heb geautomutileerd...

Ik raak gewoon altijd gelijk van iets volledig bezeten, totdat ik in paniek raak. Dan heb ik zo'n 2 dagen lang een paniekaanval, en dan stop ik er in 1x mee. Het gevolg is dat ik me tegenwoordig nergens aan meer durf te hechten, dat ik geen herinneringen heb, geen dierbare spulletjes...

Ach ja...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 13:03
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
5 sterren?

Ik had op ons oude schoolforum in 2 dagen tijd de status van 'Supreme Being' Dat wil zeggen 20000+ posts.

Maar ben nu minder aan het forumen tegenwoordig.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 15:11
K-Cobain
Avatar van K-Cobain
K-Cobain is offline
Aan Nirvana, muziek in het algemeen, met hoofdletters typen (doe ik nu toevallig niet, ik verbeter ze dan naar kleine letters) en euhm... chips, MSN, internet en dat was het wel.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 15:21
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
of waar moet een verslaving aan voldoen, wilt het een verslaving zijn?
Ik denk dat als je er niet op tijd mee kan stoppen,
langer doorgaat dan je wil,
mensen zich eraan storen ed,
het wel aardig in de buurt van een
verslaving komt.

Ik heb wel een periode gehad dat ik nogal
doorgedraaid ben met xtc,
maar dat is langzaam minder geworden.
(met heel veel moeite, maar toch ).
Blowen, mja, nog steeds wel,
vooral als ik mensen in mn buurt heb
die constant blowen..
Inet, heb soms wel een periode
dat ik vrij veel inet,
maar dat gaat heel snel weer over.
Voel me altijd zo alleen achter mn pc,
zit er meer als ik rot voel ed.
Bellen/smsen is niet echt een verslaving voor me,
mar kan er toch niet zonder mee..
Dat wassut wel denk ik..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 14:30
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ik denk dat als je er niet op tijd mee kan stoppen,
langer doorgaat dan je wil,
mensen zich eraan storen ed,
het wel aardig in de buurt van een
verslaving komt.

Ik heb wel een periode gehad dat ik nogal
doorgedraaid ben met xtc,
maar dat is langzaam minder geworden.
(met heel veel moeite, maar toch ).
Blowen, mja, nog steeds wel,
vooral als ik mensen in mn buurt heb
die constant blowen..
Inet, heb soms wel een periode
dat ik vrij veel inet,
maar dat gaat heel snel weer over.
Voel me altijd zo alleen achter mn pc,
zit er meer als ik rot voel ed.
Bellen/smsen is niet echt een verslaving voor me,
mar kan er toch niet zonder mee..
Dat wassut wel denk ik..
Gelukkig weet ik van mezelf dat ik snel verslaafd kan worden en dus begin ik niet aan drugs, roken of alcoholische dranken, leek mij wel zo slim, tevens om de tijd te sparen, heb ik geen tv op mijn kamer staan, hier zou ik anders ook veelste veel naar kijken. Dusse, het is wel te ontwijken, maar liever hoor ik hoe ik het beter in bedwang kan houden. Iemand suggesties?
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 15:13
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Dusse, het is wel te ontwijken, maar liever hoor ik hoe ik het beter in bedwang kan houden. Iemand suggesties?
Grenzen stellen voor jezelf.
Vb: van 14.30u-15.30u mag ik tv kijken.
Na 3 biertjes/whatever je lekker vind stop ik.
Zoiets. Lukt t je, beloon jezelf,
nu mag ik dit doen oid.
Is dit misn iets?
Suc6
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:13
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
ik ben nergens echt verslaafd aan.
ik rook, ik drink en ik rook wel es n jointje, maar als het van de een op de andere dag niet meer te krijgen zou zijn op deze hele aardbol, dan overleef ik het ook nog wel hoor.
ik heb er een hekel aan om afhankelijk te zijn van iets of iemand, dus zodra ik merk dat ik verslaafd aan iets raak, hou ik er mee op.
maar gelukkig kan ik maat houden met wat ik doe, dus kan rustig blijven doen waar ik al mee bezig was...


K.G.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:36
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
kaatje in da house schreef:
ik ben nergens echt verslaafd aan.
ik rook, ik drink en ik rook wel es n jointje, maar als het van de een op de andere dag niet meer te krijgen zou zijn op deze hele aardbol, dan overleef ik het ook nog wel hoor.
ik heb er een hekel aan om afhankelijk te zijn van iets of iemand, dus zodra ik merk dat ik verslaafd aan iets raak, hou ik er mee op.
maar gelukkig kan ik maat houden met wat ik doe, dus kan rustig blijven doen waar ik al mee bezig was...

K.G.
Opzich, wat jij beschrijft zou inderdaad een verslaving zijn, het niet meer zonder kunnen. Dit doet mij dus ook twijfelen of ik mijn "verslavingen" wel onder verslavingen moet rekenen. Ieder van mijn genoemde verslavingen kan ik afstand van nemen mochten ze er niet meer zijn, genoeg andere dingen om dan te doen. Maar mocht ik makkelijk de mogelijkheden krijgen deze handelingen dan wel geneugtes te nuttigen/ verrichten, dan neem ik geen tot amper moeite ze te ontwijken. Dus is wederom de vraag... wat is nu daadwerkelijk een verslaving.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:39
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Opzich, wat jij beschrijft zou inderdaad een verslaving zijn, het niet meer zonder kunnen. Dit doet mij dus ook twijfelen of ik mijn "verslavingen" wel onder verslavingen moet rekenen. Ieder van mijn genoemde verslavingen kan ik afstand van nemen mochten ze er niet meer zijn, genoeg andere dingen om dan te doen. Maar mocht ik makkelijk de mogelijkheden krijgen deze handelingen dan wel geneugtes te nuttigen/ verrichten, dan neem ik geen tot amper moeite ze te ontwijken. Dus is wederom de vraag... wat is nu daadwerkelijk een verslaving.
Of eigenlijk, als de mogelijkheid er is, dan heb ik weleens de gewone drang het te MOETEN doen. Alsof het behoord bij mijn dagelijkse invulling van de dag. Is dit dan weer automutilatie waar ik wel eens over hoor?

(sorry voor de beheerders, dit topic was niet gestart om over dit onderwerp te vragen, dit is slechts een tijdelijke mogelijke conclusie die te trekken valt uit de opgestelde antwoorden hier boven)
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:43
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Of eigenlijk, als de mogelijkheid er is, dan heb ik weleens de gewone drang het te MOETEN doen. Alsof het behoord bij mijn dagelijkse invulling van de dag. Is dit dan weer automutilatie waar ik wel eens over hoor?
Kan. AUtomutilatie kan je door verschillende dingen doen.
Ook daardoor..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 09:24
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik raak zowat altijd heel snel aan dingen verslaafd.
Ik weet helaas effe geen tips om ervan af te komen, ik zelf begin daarom ook gewoon niet aan dingen waarvan ik weet dat ik er verslaafd aan zou raken.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:28
Verwijderd
jups hoort ook een beetje bij mijn "ziekte" (heb een dystieme stoornis).
ben verslaafd aan internetten (msn-en, forummen). roken? nou niet heel erg iig, als ik een weekje weg ga met mijn ouders dan rook ik niet. snoepen echt erg. automutileren? nee dat denk ik niet. tis niet dat er zown overweldigende drang is, nja eigenlijk wel maar het moet gewoon (of nja, moest want ik heb het al een hele tijd niet meer gedaan ) en ummm ja spijbelen is een tijdje echt een soort verslaving geweest (nu heb ik een rooster met maar 2 lesuren per dag en nu gaat het goed).
en zo zijn er wel meer dingen, ga ik verder niet over uitwijden. ik had er op een gegeven moment veel bedacht, maar ja, dat heeft ook geen nut ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:31
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Kan. AUtomutilatie kan je door verschillende dingen doen.
Ook daardoor..
Automutilatie is er in 2 vormen.

De vorm die te maken heeft met depressiviteit en die vooral gebruikt wordt om jezelf pijn te doen vaak omdat je jezelf daardoor 'beter' of iets gaat voelen.

En de vorm dat mensen het doen vanwege de adrenaline stoot die ze er van krijgen.

Die laatste is het engst omdat de enige aanwijsbare reden voor hun om het te doen is die adrenaline boost. Dus die mensen zijn verslaafd geraakt daaraan....
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 18:50
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Automutilatie is er in 2 vormen.

De vorm die te maken heeft met depressiviteit en die vooral gebruikt wordt om jezelf pijn te doen vaak omdat je jezelf daardoor 'beter' of iets gaat voelen.

En de vorm dat mensen het doen vanwege de adrenaline stoot die ze er van krijgen.

Die laatste is het engst omdat de enige aanwijsbare reden voor hun om het te doen is die adrenaline boost. Dus die mensen zijn verslaafd geraakt daaraan....
Er zijn wel meer vormen van automutilatie hoor.
Om emoties te uiten, om de kick, omdat je zo verdoofd bent
dat dat de enige manier is dat je nog iets voelt,
omdat je wilt zien dat je leeft, om het goede
gevoel dat het je geeft, omdat je er verslaafd aan bent,
om stoerdoenerij, en een hoop mengelingen hiervan.
Waarschijnlijk vergeet ik er wel een paar,
maar er zijn er iig meer dan 2 vormen.
Ik denk niet dat je de ene enger kan noemen dan
de ander, ik vind ook eigenlijk dat je ze niet
kan vergelijken. Vaak gaat het om verschillende situaties ed,
je kan niet zeggen welke het engst, gevaarlijkst oid is.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 18:57
Saartje*
Avatar van Saartje*
Saartje* is offline
Ik ben eerder snel aan iets verslaafd door de routine soms... Als ik dingen constant maar blijf en blijf en blijf herhalen... Kan ik ook nie meer zonder...

Zoals... Bv... Ik moet elke avond na school online op MSN zitten... En ik moet elke avond naar Koen getelefoneerd hebben of ik kan niet meer slapen... En zo zijn er verschillende dingen... Ik heb de dingen gewoon nodig ... Uit gewoonte denk ik
__________________
<3 Anything I neeeeeed... <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2002, 20:43
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Automutilatie is er in 2 vormen.

De vorm die te maken heeft met depressiviteit en die vooral gebruikt wordt om jezelf pijn te doen vaak omdat je jezelf daardoor 'beter' of iets gaat voelen.

En de vorm dat mensen het doen vanwege de adrenaline stoot die ze er van krijgen.

Die laatste is het engst omdat de enige aanwijsbare reden voor hun om het te doen is die adrenaline boost. Dus die mensen zijn verslaafd geraakt daaraan....
Oeps, dan bedoel ik niet automutilatie, bij analyse van het woord kwam ik er ook al achter een beetje dat dit niet het woord is dat ik zoek. Daarentegen scheen er toch wel een woord te zijn voor dwangmatige planmatige handelingen of iets dergelijks? ... alhoewel ik ook twijfel of het hieronder valt.

Damn, hier moet toch zeker wel een of ander woord voor zijn? , echte verslaving is het volgens mij niet, want dat zou betekenen dat ik niet meer zonder kan, wat ik dus wel kan. Hmmm... een of andere psych die een woord voor ons weet?
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:44
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Saartje17 schreef:
Ik ben eerder snel aan iets verslaafd door de routine soms... Als ik dingen constant maar blijf en blijf en blijf herhalen... Kan ik ook nie meer zonder...

Zoals... Bv... Ik moet elke avond na school online op MSN zitten... En ik moet elke avond naar Koen getelefoneerd hebben of ik kan niet meer slapen... En zo zijn er verschillende dingen... Ik heb de dingen gewoon nodig ... Uit gewoonte denk ik
Ja, zoiets is het, snelle gewoonte kweking... jammer genoeg alleen ook de iets slechtere gewoontes .
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:40
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Oeps, dan bedoel ik niet automutilatie, bij analyse van het woord kwam ik er ook al achter een beetje dat dit niet het woord is dat ik zoek. Daarentegen scheen er toch wel een woord te zijn voor dwangmatige planmatige handelingen of iets dergelijks? ... alhoewel ik ook twijfel of het hieronder valt.

Damn, hier moet toch zeker wel een of ander woord voor zijn? , echte verslaving is het volgens mij niet, want dat zou betekenen dat ik niet meer zonder kan, wat ik dus wel kan. Hmmm... een of andere psych die een woord voor ons weet?
Hou het maar gewoon op de term dwanghandeling. In feite heb je die term zelf ook al genoemd. Misschien zocht je de term dwangneurose. Deze term is verouderd en is inmiddels door de term obsessief-compulsieve stoornis vervangen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Verslaving bij gebruik van drugs
Verwijderd
175 18-05-2012 21:30
Drugs & Alcohol Mening: Ben ik Verslaafd of Niet??
gbaspke
26 06-07-2011 12:45
Drugs & Alcohol Cocaine, wanneer verslaafd?
Evian
31 01-07-2006 08:58
Drugs & Alcohol Hoe snel aan nicotine verslaafd?
boxx
61 25-04-2006 17:58
Liefde & Relatie Vriend+liegen+drugs
Melig-Meissiej
47 28-03-2005 16:57
Drugs & Alcohol Party hard, maar met mate!!
ethakki
4 28-05-2004 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.