Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 19:27
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Daar wordt het nu wel tijd voor he!

Nummertje tien is hier te vinden..!

Dus spui hier je vragen en ervaringen maar weer over lijnen en alles wat daarbij komt kijken..!
Oud 08-05-2003, 19:50
Verwijderd
Zucht...bij mij wil het momenteel echt niet lukken terwijl er voor m'n gezondheid wel een kilo of 10 af mag.

heb me de afgelopen week heel goed gedragen (wat eten betreft) op een doordeweekse dag at ik zo rond de 1500 calorieen. Lekker wezen wandelen en zwemmen, en wat roept de weegschaal? 2 ons afgevallen!

Bah, wat valt dat tegen zeg, doe je zo je best, drink je omdat je denkt dat het helpt chinese kruidenthee en gebeurt er nagenoeg niets!

Krijg je meteen weer zin om je hele dieet plannen overboord te gooien, er nooit meer aan te denken en lekker koekjes te gaan zitten eten.
Helaas is dat ook de oplossing niet. Zucht... morgen weer een dag.

Sorry, wordt er momenteel een beetje depri van en moest dat ff kwijt
Oud 08-05-2003, 19:58
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 08-05-2003 @ 20:50:
Zucht...bij mij wil het momenteel echt niet lukken terwijl er voor m'n gezondheid wel een kilo of 10 af mag.

heb me de afgelopen week heel goed gedragen (wat eten betreft) op een doordeweekse dag at ik zo rond de 1500 calorieen. Lekker wezen wandelen en zwemmen, en wat roept de weegschaal? 2 ons afgevallen!

Bah, wat valt dat tegen zeg, doe je zo je best, drink je omdat je denkt dat het helpt chinese kruidenthee en gebeurt er nagenoeg niets!

Krijg je meteen weer zin om je hele dieet plannen overboord te gooien, er nooit meer aan te denken en lekker koekjes te gaan zitten eten.
Helaas is dat ook de oplossing niet. Zucht... morgen weer een dag.

Sorry, wordt er momenteel een beetje depri van en moest dat ff kwijt

Jammer dat het nog niet echt vruchten voor je afneemt!. Maar, dat kan best nog komen!. Probeer vol te houden!.
btw: 1500 caloriën zeggen mij niet zo veel; wat eet je zeg maar ongeveer op een dag?; zitten daar veel vette(ongezonde) en/of suikerprodukten tussen?.
Verder; hoeveel drink je en hoeveel sport je?
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 08-05-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef op 08-05-2003 @ 20:58:
Jammer dat het nog niet echt vruchten voor je afneemt!. Maar, dat kan best nog komen!. Probeer vol te houden!.
btw: 1500 caloriën zeggen mij niet zo veel; wat eet je zeg maar ongeveer op een dag?; zitten daar veel vette(ongezonde) en/of suikerprodukten tussen?.
Verder; hoeveel drink je en hoeveel sport je?
Op een gemiddelde doordeweekse dag eet ik
Ontbijt:
2 boterhammen met jam (1 keer light jam, 1 keer gewone jam)
glaasje multisap
glas water
beker thee

Tussendoor:
Appel

Lunch
3 boterhammen met overwegend mager beleg
halve liter karnemelk

Tussendoor
2 bekers thee
2 koekjes

Avondeten
Tja, dat verschilt per dag, maar als we vlees eten is dit meestal wel mager
glas water
toetje (yoghurt of vla)

Ik sport gemiddeld 2 keer in de week. IK fitneste altijd 2 keer in de week (en dan heel intensief, meer dan een uur fietsen, steppen enz) Nu wil ik wat meer gaan zwemmen (intensief baantjes trekken) omdat het fitnessen wat gaat vervelen.
Daarnaast probeer ik nog minstens 3 keer in de week een half uur of langer te wandelen.

Lijkt mij toch dat ik gezond eet en voldoende beweeg

Ik weeg momenteel 80 kg en heb een BMI van 28.7, lijkt mij duidelijk dat dat wel omlaag moet
Oud 08-05-2003, 21:31
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
mmm het is ook niet goed om teveel af te vallen krijg je vetkwabben enzo , wil je meer afvallen moet je misschien naar een sportschool ofzo ik ben er een keer geweest (gewoon voor de lol) en dat was erg leuk.. Dat spinning werkt erg goed voor het afvallen volgens mij (dat is een heel intensief fietsprogramme, duurt 30 tot 60 min..) is ook nog goed voor je conditie enzooo

maar he! ik vind het echt heel goed dat je probeert af te vallen, ik zou et nooit kunnen ga zo door en he, een tegenslag betekend nog niet dat het nooit gaat lukken!!
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Oud 08-05-2003, 22:55
Verwijderd
Dit is nog een reactie die eigenlijk in het vorige topic hoort.

Ik weet dat ik nu niet veel eet, maar ik ben het beu om met al dat vet te zitten. Het is de eerste keer dat ik mijn dieet langer dan twee dagen volhoud (nu reeds een week ) en ik wil dit zo houden. Als ik eenmaal 55 weeg, dan ben ik van plan om weer langzaamaan een normaal eetpatroon te ontwikkelen.
Natuurlijk wil ik niet dat het jojo-effect optreedt!! Maar daar is het nu al te laat voor, indien ik nu meer zou eten, zullen de kilos er zeker aanvliegen. Ik hoop dit nog vol te houden tot het einde van de maand en ik ga vanaf volgende week ofzo weer beginnen te joggen.
Nu doe ik af en toe al eens setups, maar die verbranden blijkbaar geen vet....

depri en moedeloos...
(weeg nog ALTIJD!!!!! 57!!!!, schandalig )
Oud 09-05-2003, 06:14
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
phensic schreef op 08-05-2003 @ 23:55:
Als ik eenmaal 55 weeg, dan ben ik van plan om weer langzaamaan een normaal eetpatroon te ontwikkelen.
En dat is het moment dat je hoogstwaarschijnlijk weer aankomt. Misschien wel langzaam, hangt er vanaf hoe snel je je eetpatroon gaat aanpassen, maar waarschijnlijk wel aankomt.
Citaat:

Natuurlijk wil ik niet dat het jojo-effect optreedt!! Maar daar is het nu al te laat voor, indien ik nu meer zou eten, zullen de kilos er zeker aanvliegen.
O ja, dus wil je liever op een ongezonde manier je streefgewicht bereiken, en die dan vrijwel meteen weer verliezen en zwaarder worden ? Nou, ik weet niet hoe JIJ je daarna zou voelen hoor, maar ik iig nog erger dan als ik mijn streefgewicht helemaal niet gehaald zou hebben ... denk daar maar eens over na, het is echt geen pretje als je je lichaam haat om hoe het er uitziet EN jezelf haat, omdat je iets al bereikt hebt maar voor een of ander onzin (bij mij meestal een vreetbui) hebt verloren.
Citaat:

depri en moedeloos...
Dat is jammer ... het leven is mooi en de wereld om je heen wilt naar je toe lachen, maar dan moet je het toelaten (sorry, klinkt heel vreemd enzo, maar ik ervaar het momenteel zelf). En dat dieeten zou je vast ook beter afgaan als je er met wat meer moed en hoop tegenaan
keek
Citaat:

(weeg nog ALTIJD!!!!! 57!!!!, schandalig )
Ja inderdaad, schandalig (... ik heb ooit een paar maanden achter elkaar rond de 65 gewogen bij een lengte van 160 cm) Dat ik dit hier neerzet
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 09-05-2003, 08:51
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 08-05-2003 @ 21:15:
Op een gemiddelde doordeweekse dag eet ik
Ontbijt:
2 boterhammen met jam (1 keer light jam, 1 keer gewone jam)
glaasje multisap
glas water
beker thee

Tussendoor:
Appel

Lunch
3 boterhammen met overwegend mager beleg
halve liter karnemelk

Tussendoor
2 bekers thee
2 koekjes

Avondeten
Tja, dat verschilt per dag, maar als we vlees eten is dit meestal wel mager
glas water
toetje (yoghurt of vla)

Ik sport gemiddeld 2 keer in de week. IK fitneste altijd 2 keer in de week (en dan heel intensief, meer dan een uur fietsen, steppen enz) Nu wil ik wat meer gaan zwemmen (intensief baantjes trekken) omdat het fitnessen wat gaat vervelen.
Daarnaast probeer ik nog minstens 3 keer in de week een half uur of langer te wandelen.

Lijkt mij toch dat ik gezond eet en voldoende beweeg

Ik weeg momenteel 80 kg en heb een BMI van 28.7, lijkt mij duidelijk dat dat wel omlaag moet

Lijkt mij idd ook een gezond eet/leefpatroon. (*begrijpt het ook niet*)
In ieder geval Suc6 gewenst met het afvallen...


Ps: Misschien zou je het bewegen over de hele week wat kunnen verspreiden, dus elke dag een halfuurtje en dan mogelijk nog wat opbouwen?
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 09-05-2003, 09:11
Missy_X
Missy_X is offline
Gelukkig, eindelijk ben ik goed bezig.
Ik ben in twee weken tijd van 66,8 naar 65,4 kilo gegaan dus dat is 1,4 kilo
En ik eet gewoon drie keer per dag en neem als tussedoortje fruit en een liga.

S'morgens : 1 kiwi en twee bruine boterhammen met appelstroop en een glas vruchtensap.

Rond 11 uur: 1 banaan

Smiddags: vier bruine boterhammen met 20+ kaas en kipfilet
en een flesje spa blauw

Rond 15 uur: 1 liga (2 stuks dus)

Savonds: 3 aardappelen, 2 scheppen groente en een stuk vlees en 1 lepel jus en twee lepels appelmoes of rijst/pasta etc.

Soms nog een bakje vruchtenyoghurt.

Alleen op zondag mag ik wat snoepen en friet of pizza eten.

En hierbij sport ik 2 tot 3 keer per week anderhalf uur (fitness, cardio)

Wil nu zo blijven doorgaan totdat ik onder de 60 weeg. Wish me luck!!!
Oud 09-05-2003, 10:34
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
ik moest gister weer nr de dietiste...... en ik was gelijk gebleven, nog steeds 71kg. Was er blij mee, want heb me de afgelopen weken niet echt aan de regels gehouden (pasen, koninginnedag, uit eten..) Nu moet ik over 4 weken weer en ik heb een (redelijk vet arm dit keer) dieet gekregen van 1600 calorieen.

iedereen maar succes ermee
Oud 09-05-2003, 11:14
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Missy_X schreef op 09-05-2003 @ 10:11:
Gelukkig, eindelijk ben ik goed bezig.
Ik ben in twee weken tijd van 66,8 naar 65,4 kilo gegaan dus dat is 1,4 kilo
En ik eet gewoon drie keer per dag en neem als tussedoortje fruit en een liga.

S'morgens : 1 kiwi en twee bruine boterhammen met appelstroop en een glas vruchtensap.

Rond 11 uur: 1 banaan

Smiddags: vier bruine boterhammen met 20+ kaas en kipfilet
en een flesje spa blauw

Rond 15 uur: 1 liga (2 stuks dus)

Savonds: 3 aardappelen, 2 scheppen groente en een stuk vlees en 1 lepel jus en twee lepels appelmoes of rijst/pasta etc.

Soms nog een bakje vruchtenyoghurt.

Alleen op zondag mag ik wat snoepen en friet of pizza eten.

En hierbij sport ik 2 tot 3 keer per week anderhalf uur (fitness, cardio)

Wil nu zo blijven doorgaan totdat ik onder de 60 weeg. Wish me luck!!!
Luck! Echt goed dat je gezond bezig bent, dat werkt uiteindelijk toch het beste én het langst. Ik moet ook weer ergens motivatie vandaan gaan halen.

@ Starlight: wat houdt dat dieet dat je hebt gekregen precies in? Ben wel benieuwd wat een dietiste aanraadt, aangezien ik zelf maar een beetje raadt wat het beste voor me is (het Gezond Verstand Dieet). Dus zou je - als het niet heel ingewikkeld is - misschien dat dieet hier neer willen zetten?

Mja, met mij gaat het wel. Ik ben nog steeds slanker dan eerst maar de laatste tijd (eigenlijk sinds die 54.7) niet echt goed bezig. Ik mis ook de motivatie een beetje, maar ik wil er graag voor de vakantie (eind mei) nog 2 kilo af.. gewoon voor het mooi, om me íets prettiger te voelen in bikini. Ik heb geen twijfels meer over het in bikini gaan (hoewel het de eerste keer wel een beetje ongemakkelijk zal voelen), en dat is een ontzettende verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen heb ik de hele zomer niet in bikini gelopen. Stom en eigenlijk ook ontzettend zonde, zó dik was ik nou ook weer niet (ong 57 kilo bij 1.60)... maar ik voelde me toen gewoon echt niet lekker in m'n lichaam. En nu steeds meer wel, ik ga m'n lichaam steeds meer waarderen ook al vind ik mijn buik nog te dik en andere dingen ook niet helemaal goed. Maar het is mijn lichaam en het hoort bij mij. Vroeger keek ik soms naar mijn lichaam alsof het niet echt bij mij hoorde, en dat heb ik nu (meestal) niet meer. Ik ga weer een beetje gezond doen, dan voel ik me ook beter.
Ben alleen wel bang dat ik in mijn aankomende examens (over anderhalve week al!) een beetje een excuus vind om wel te mogen snoepen..terwijl ik meteen daarna op vakantie ga.
Nou ja, even doorzetten nog (met school en "lijnen").. dan lig ik over 3 weken dik tevreden op een Spaans strand.

Ik heb (toen ik óóit nog echt goed bezig was) trouwens wel gemerkt dat voor mij een 'offday' per week, heel goed werkte. Even het een beetje los kunnen laten (niet helemaal doorslaan natuurlijk) zodat je het de rest van de week ook beter vol kunt houden. Misschien dat je die ene dag dan niet afvalt of een beetje aankomt, maar dat is nooit veel en het helpt je ook om het de andere dagen wel vol te houden.
Misschien dat het voor andere mensen weer helemaal niet werkt hoor, ik kan me voorstellen dat je het dan weer heel moeilijk vindt om de dag erna je dieet weer op te pakken.
__________________
All that is solid melts into air.

Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 11:18.
Oud 09-05-2003, 11:29
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
stout! schreef op 09-05-2003 @ 12:14:


@ Starlight: wat houdt dat dieet dat je hebt gekregen precies in? Ben wel benieuwd wat een dietiste aanraadt, aangezien ik zelf maar een beetje raadt wat het beste voor me is (het Gezond Verstand Dieet). Dus zou je - als het niet heel ingewikkeld is - misschien dat dieet hier neer willen zetten?

Ik kan wel even ongeveer vertellen wat ik mag (of eigenlijk moet) eten.

's ochtends 2 boterhammen met halvarine en mager beleg en een glas sinaasappelsap

tussendoor 1 boterham met halvarine en mager beleg en een glas melk/karnemelk/yoghurt

's middags 2 boterhammen met halvarine en mager beleg, een gals melk/karnemelk/yoghurt o.i.d.

tussendoor 1 appel en 2 biscuitjes

's avonds 4 aardappelen, 4 scheppen groente, 75 gram vlees/vis, 1 schaaltje magere yoghurt

tussendoor 2 knackebrod met halvarine + mager beleg

zoiets is t ongeveer, verder moet ik er elke dag minstens een half uur/ 3 kwartier bij bewegen.
Oud 09-05-2003, 11:49
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
$tarlight schreef op 09-05-2003 @ 12:29:
Ik kan wel even ongeveer vertellen wat ik mag (of eigenlijk moet) eten.

's ochtends 2 boterhammen met halvarine en mager beleg en een glas sinaasappelsap

tussendoor 1 boterham met halvarine en mager beleg en een glas melk/karnemelk/yoghurt

's middags 2 boterhammen met halvarine en mager beleg, een gals melk/karnemelk/yoghurt o.i.d.

tussendoor 1 appel en 2 biscuitjes

's avonds 4 aardappelen, 4 scheppen groente, 75 gram vlees/vis, 1 schaaltje magere yoghurt

tussendoor 2 knackebrod met halvarine + mager beleg

zoiets is t ongeveer, verder moet ik er elke dag minstens een half uur/ 3 kwartier bij bewegen.

Pittig!
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 09-05-2003, 12:13
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
$tarlight schreef op 09-05-2003 @ 12:29:
Ik kan wel even ongeveer vertellen wat ik mag (of eigenlijk moet) eten.

's ochtends 2 boterhammen met halvarine en mager beleg en een glas sinaasappelsap

tussendoor 1 boterham met halvarine en mager beleg en een glas melk/karnemelk/yoghurt

's middags 2 boterhammen met halvarine en mager beleg, een gals melk/karnemelk/yoghurt o.i.d.

tussendoor 1 appel en 2 biscuitjes

's avonds 4 aardappelen, 4 scheppen groente, 75 gram vlees/vis, 1 schaaltje magere yoghurt

tussendoor 2 knackebrod met halvarine + mager beleg

zoiets is t ongeveer, verder moet ik er elke dag minstens een half uur/ 3 kwartier bij bewegen.
Hmm dit is eigenlijk meer dan ik op een zgn. 'goede dag' zou eten.., hoewel ik nu wel meer eet, ook als ik gezond doe.
Eerst at ik 's ochtends 2 boterhammen met tomaat en kaas en een halve appel, dronk een glas karnemelk.
Als lunch at ik 2 knackebrodjes met honing en dronk een glas grapefruitsap.
Tussendoor nog 1 of 2 appels en een cup-a-soup, en dan avondeten.

Mijn ontbijt is altijd hetzelfde, maar ik eet nu 's middags wel meer (bijv 3 knackebrodjes of 2 boterhammen en 1 knackebrodje, soms soep of een plak ontbijtkoek) en ook wel iets meer tussendoor (geef iets makkelijker toe aan verleiding).

Het lijkt me wel moeilijk om dat dieet heel lang vol te houden! Hoeveel wil je eigenlijk afvallen en hoeveel weeg je?
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 10-05-2003, 14:46
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Ik wil nog even reageren op leonoor, ook al is het wat laat (maar ja, ik was op vakantie )


Citaat:
Heel veel plezier op vakantie, hopelijk wordt het erg leuk!

En trek dat badpak aan, volgens mij kan het prima! Je hebt het ook niet voor niks gekost en je wilt het, denk ik, ook wel. Gewoon doen dus, denk maar aan die 13 kilo die er af is (wat ik btw echt heel erg knap vind!).
Het was inderdaad erg leuk...en ik heb mijn badpak aangehad om 's ochtends te zwemmen in het hotel. Op het strand heb ik het niet aangehad, maar dat was vooral omdat het te koud was (ik zat gewoon aan de Nederlandse kust) Wel heb ik een open shirtje aan durven doen, dus dat was wel leuk

Ik heb nog steeds een BMI van 28, dus helemaal prima kon het niet, maar ja.
Die 13 kilo was niet echt knap, ik kon er niks aan doen...ik werd heel ziek als ik iets vets at, dus het ging vanzelf
(hoewel ik de laatste tijd, nu het beter gaat, ook nog wel oplet wat ik eet, dus ik mag toch wel trots op mezelf zijn )


Ik blijf opletten wat ik eet, maar het is echt moeilijk omdat ik zoooo vaak eet om emoties niet te voelen....en hier thuis voel ik nogal wat (negatieve) emoties

Maar ja, ik wil in elk geval nu mijn gewicht stabiel houden en dan zie ik wel of ik nog verder af ga vallen.
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Oud 10-05-2003, 15:20
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Ikke1987 schreef op 10-05-2003 @ 15:07:
ga 4x per week hardlopen en ik vind 't een geweldige sport!!
echt een aanrader hoor
Nah meningen verschillen, IK bijvooebeeld haat hardlopen. Brr, kan het echt niet uitstaan.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 10-05-2003, 17:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
waarom zijn er zoveel mensen die 55 kilo voor 1.70 ongeveer te zwaar vinden ik heb die lengte en weeg nu 60 kilo.... *huil*
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 10-05-2003, 18:07
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
... schreef op 10-05-2003 @ 18:09:
waarom zijn er zoveel mensen die 55 kilo voor 1.70 ongeveer te zwaar vinden ik heb die lengte en weeg nu 60 kilo.... *huil*
Het gaat toch er om wat JIJ vindt, niet die anderen ? Trouwens, ik vind 60 kg bij een lengte van 170 cm prima, en de BMI is dan ook rond de 21, is toch nix mis mee ?

Just IMHO.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 10-05-2003, 18:13
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 10-05-2003 @ 18:09:
waarom zijn er zoveel mensen die 55 kilo voor 1.70 ongeveer te zwaar vinden ik heb die lengte en weeg nu 60 kilo.... *huil*
Ik vind 55 kilo voor 1.70 erg licht..
en jouw gewicht lijkt me heel goed voor je lengte
Oud 10-05-2003, 18:21
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik schaam me dood dat ik dit neer ga zetten, maar voor mezelf is het belangrijk ivm. mijn eetstoornis en de omgang er mee, dus iedereen van tevoren gewaarschuwd en lees maar beter niet.

Gisteren heb ik dus eindelijk min of meer 'de keuze' gemaakt de verkeerde bocht in te gaan. Ik was de hele week al aan het vechten en ik dacht serieus het doorgestaan te hebben, maar die crisis van maandag bleek toch dieper te zitten dan ik dacht. Ik had maandag een beetje een *vreetbui* maar heb uiteindelijk geen lax genomen ... omdat mijn buik niet echt opgezwollen was. Ik was wel zwaarder geworden (rara hoe komt dat, als ik opeens wat in mijn maag heb ), maar dat was ook anders te verhelpen. Alleen het probleem is, dat als ik me ietsje laat gaan en wat eet of iets meer drink, mijn gezicht zwelt meteen ook op en daar heb ik een GRUWELIJKE HEKEL aan. Misschien is het niet eens opgezwollen, maar mijn wangen zijn gewoon niet meer zo INGEVALLEN, en dan walg ik van mezelf, voel ik me helemaal niet lekker en zoek manieren om maar terug naar mijn mooi dun gezichtje.

Waar helaas tot nu toe alleen de lax iets aan kan doen

Vandaag heb ik die dus genomen, ik heb wel de dosis gehalveerd ten opzichte van de laatste paar keren, want dat maakte me echt ziek en zou me direct naar het ziekenhuis sturen (daar was mijn mammie al mee gekomen, want ik ben dan helemaal aan het sterven en zij weet niet waar het vandaan komt) ... heb 'maar' *** pillen genomen, de aanbevolen hoeveelheid voor een volwassene is 2-4 en dan lag ik heel de dag te stressen of het gaat werken ... en het werkte niet goed genoeg

*Zucht* En of ik dit nou nodig heb.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 10-05-2003, 19:11
Verwijderd
Van het gebruik van laxeermiddelen val je niet af. Het enige wat laxeermiddel doet, is ervoor zorgen dat het voedsel sneller door de ehm... laatste darm gaat, en het enige wat die doet is vocht onttrekken aan het voedsel. De voedingsstoffen en dergelijke zijn dan allang opgenomen. Misschien helpt het om dit te onthouden, zodat je de volgende keer geen laxeermiddelen gebruikt. Je gezicht wordt niet meteen dikker van eten, en valt al helemaal niet af door laxeermiddelen - ik denk dat het verschil dat jij ziet, psychologisch is.
Daarnaast is dit geen verkeerde keuze voor altijd. Het was inderdaad niet verstandig, maar dat betekent niet dat alle hoop nu verloren is. De volgende keer kan het gewoon wél weer goed gaan. Succes met er weer bovenop komen
Oud 10-05-2003, 19:40
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-05-2003 @ 20:11:
*Verhaaltje*
Ehm ... bedankt voor je reactie, maar je vertelt mij geen nieuws ... ik heb niet gezegd dat ik van lax denk af te vallen, ik ben namelijk de eerste die altijd zegt dat het niet werkt, als er een topic komt waarin iemand overweegt lax te gebruiken om af te vallen

Ik gebruik het ook helemaal niet om de opname van calorieen oid. tegen te gaan.

Ook zei ik niet dat mijn gezicht dikker wordt van het eten, maar dat het opzwelt en dat is iets anders. Sorry als ik nu bot overkom, want ik ben echt blij dat iemand de moeite neemt om mijn post te lezen en er op te reageren , maar wat dit betreft zat je een beetje naast
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 10-05-2003, 20:47
Verwijderd
Oke, sorry Dat wist ik natuurlijk niet... maar waarom gebruik je dan in vredesnaam laxeermiddelen?
Oud 10-05-2003, 21:06
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-05-2003 @ 21:47:
... maar waarom gebruik je dan in vredesnaam laxeermiddelen?
Omdat ik niet anders kan

Ik heb een eetstoornis, en zoals je waarschijnlijk weet, lax is verslavend ... en ik ben zowiezo geobsedeerd door mijn buik, en als ik dan iets gegeten heb of gedronken heb, is mijn buik vol en dik ... en dat gevoel van 'leegte' die de lax veroorzaakt is gewoon heel ... verslavend.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 11-05-2003, 06:55
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 10-05-2003 @ 18:09:
waarom zijn er zoveel mensen die 55 kilo voor 1.70 ongeveer te zwaar vinden ik heb die lengte en weeg nu 60 kilo.... *huil*
Bij mij precies zo...mensen vinden mijn lengte + minder gewicht al teveel, naja, goed, dan zou ik dus echt dik zijn, volgens mij bmi gaat het wel.

@N*A*Shezbaernon: afkicken dan. Heb je nou al hulp? Want volgens mij heb je die gewoon nodig, ook al wil je dat niet en is dat heel erg moeilijk.
Oud 11-05-2003, 07:59
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Ik weet er wel wat van want ik heb ook overgewicht en ik ben bij de dietiste geweest.
Je hebt verschillende soorten voedsel die niet allemaal even gezond zijn. Ik kreeg een brief en daar in sond: voorkeur, middelweg, uitzondering
Bij voorkeur stond bijv fruit en bruinbrood en magere joghurt/melk en 20+ kaas enzo
Bij middelweg witbrood pasta drop 30+ kaas en volle joghurt/melk
En bij uitzondering chodolade croissants vla 40+ kaas

Dan stond er nog hoeveel je van alles mag iedereen mag ongeveel 1 ons vlees perdag en minstens 1x vis per week

bye bye
__________________
-xxx- sweetgirl
Oud 11-05-2003, 10:08
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 11-05-2003 @ 08:59:
Ik weet er wel wat van want ik heb ook overgewicht en ik ben bij de dietiste geweest.
Je hebt verschillende soorten voedsel die niet allemaal even gezond zijn. Ik kreeg een brief en daar in sond: voorkeur, middelweg, uitzondering
Bij voorkeur stond bijv fruit en bruinbrood en magere joghurt/melk en 20+ kaas enzo
Bij middelweg witbrood pasta drop 30+ kaas en volle joghurt/melk
En bij uitzondering chodolade croissants vla 40+ kaas

Dan stond er nog hoeveel je van alles mag iedereen mag ongeveel 1 ons vlees perdag en minstens 1x vis per week

bye bye

Leuk dat je het mee deelt, maar tegen wie heb je het en wat wil je er mee zeggen?(je reactie komt mij namelijk wat onduidelijk over).
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 11-05-2003, 10:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
... schreef op 10-05-2003 @ 18:09:
waarom zijn er zoveel mensen die 55 kilo voor 1.70 ongeveer te zwaar vinden ik heb die lengte en weeg nu 60 kilo.... *huil*
Ik ben ook ongeveer 1.70 en ik weeg tussen de 63 en 65 kilo. Ik vind ook wel dat er iets af mag, ik zou graag 60 wegen, of 59 dat klinkt leuker maar 55 vind ik wel erg licht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-05-2003, 10:10
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Het gaat hier toch ove lijnen???
Als iemand daar problemen mee heeft dan weet ie wat je van een dietiste kan verwachte want veel mense vinde het eng om erheen te gaan dusse................
Dus misschien heeft iemand er iets aan
__________________
-xxx- sweetgirl
Oud 11-05-2003, 10:28
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 10-05-2003 @ 19:21:
Ik schaam me dood dat ik dit neer ga zetten, maar voor mezelf is het belangrijk ivm. mijn eetstoornis en de omgang er mee, dus iedereen van tevoren gewaarschuwd en lees maar beter niet.

Gisteren heb ik dus eindelijk min of meer 'de keuze' gemaakt de verkeerde bocht in te gaan. Ik was de hele week al aan het vechten en ik dacht serieus het doorgestaan te hebben, maar die crisis van maandag bleek toch dieper te zitten dan ik dacht. Ik had maandag een beetje een *vreetbui* maar heb uiteindelijk geen lax genomen ... omdat mijn buik niet echt opgezwollen was. Ik was wel zwaarder geworden (rara hoe komt dat, als ik opeens wat in mijn maag heb ), maar dat was ook anders te verhelpen. Alleen het probleem is, dat als ik me ietsje laat gaan en wat eet of iets meer drink, mijn gezicht zwelt meteen ook op en daar heb ik een GRUWELIJKE HEKEL aan. Misschien is het niet eens opgezwollen, maar mijn wangen zijn gewoon niet meer zo INGEVALLEN, en dan walg ik van mezelf, voel ik me helemaal niet lekker en zoek manieren om maar terug naar mijn mooi dun gezichtje.

Waar helaas tot nu toe alleen de lax iets aan kan doen

Vandaag heb ik die dus genomen, ik heb wel de dosis gehalveerd ten opzichte van de laatste paar keren, want dat maakte me echt ziek en zou me direct naar het ziekenhuis sturen (daar was mijn mammie al mee gekomen, want ik ben dan helemaal aan het sterven en zij weet niet waar het vandaan komt) ... heb 'maar' *** pillen genomen, de aanbevolen hoeveelheid voor een volwassene is 2-4 en dan lag ik heel de dag te stressen of het gaat werken ... en het werkte niet goed genoeg

*Zucht* En of ik dit nou nodig heb.

Ik begrijp de gevoelens en gedachtens enigszins rond het je 'dik voelen'; iets weinigs gegeten of gedronken hebben en meteen met je handen op je buik omdat het dik aanvoelt, zo was ik zelf een tijdje geleden ook met het(niet) eten en mijn lichaam bezig.
Langzamerhand begon ik te beseffen dat dit zó vertekend was. Want, vind je het logisch dat je buik dikker wordt door eten/drinken, maar goed, voor mijn gevoel toen, mocht het niet en kon het niet....Zo moeilijk.....


Maar hoe lang houd je de strijd nog vol meisje?: vast nog wel een tijdje, maar je lichaam niet!. Vraag je alsjeblieft snel om hulp, want je lichaam raakt zo echt uitgeput en vind dan maar de kracht om nog verder te gaan...


Liefs
(K)
Mariamne
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 11-05-2003, 10:29
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 11-05-2003 @ 11:10:
Het gaat hier toch ove lijnen???
Als iemand daar problemen mee heeft dan weet ie wat je van een dietiste kan verwachte want veel mense vinde het eng om erheen te gaan dusse................
Dus misschien heeft iemand er iets aan

Zo is het duidelijk
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 11-05-2003, 13:38
Verwijderd
Als je wilt sporten:

Bouw het sporten op. Wanneer je nog nooit een setup gedaan hebt en er opeens iedere dag 50 doet, breek je enkel uw spieren af. Het vet wordt dan ook niet meer verbrand, want je zit met anaërobe beweging. Dit wil zeggen dat er verbranding van melkzuren of zo begint. Ik kan het niet helemaal uitleggen, maar ik weet wel dat het zo het best is:

bv setups:

- doe er zoveel je kunt. (bv 20)

maandag : doe er 10 (de helft van uw maximum dus)
dinsdag : geen
woensdag: weer 10
donderdag: geen
vrijdag: 15
zaterdag: geen
zondag: 15
...

Van sporten zal je waarschijnlijk niet zoveel vermageren (qua gewicht), maar je lichaam zal wel strakker zitten.

En ik, ik ben blij, aangezien ik me juist gewogen heb en 56 weeg !

Gisteren gegeten:

- thee
- half kommetje fruit en fibres met halfvolle melk
- twee grote borden havermoutpap (halfvolle melk) en lepeltje suiker
- één bord spaghetti, tomatensaus met paprika en ui en light kaas
- vijf zemelkoekjes
- een confiturentaartje (klein stuk)

Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 14:16.
Oud 11-05-2003, 13:56
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2003 @ 07:55:
@N*A*Shezbaernon: afkicken dan. Heb je nou al hulp? Want volgens mij heb je die gewoon nodig, ook al wil je dat niet en is dat heel erg moeilijk.
Ben ik mee bezig ... ik had al 3 weken helemaal nix gebruikt, of bijna 3 weken, maar gister dan die terugval ... waar ik natuurlijk ontzettend van baal, maar ik had eigenlijk ook niet gedacht dat het in een keer zou lukken. Dat zou veel te mooi zijn

Hulp heb ik niet nee, maar zit daar wel over na te denken (dat is al heel wat). Maar ik heb steeds het idee dat ik het alleen wel kan, ook bevestigd door hoe goed het de laatste 3 weken met mij ging.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 11-05-2003, 14:03
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
iamre18 schreef op 11-05-2003 @ 11:28:
Ik begrijp de gevoelens en gedachtens enigszins rond het je 'dik voelen'; iets weinigs gegeten of gedronken hebben en meteen met je handen op je buik omdat het dik aanvoelt, zo was ik zelf een tijdje geleden ook met het(niet) eten en mijn lichaam bezig.
Langzamerhand begon ik te beseffen dat dit zó vertekend was. Want, vind je het logisch dat je buik dikker wordt door eten/drinken, maar goed, voor mijn gevoel toen, mocht het niet en kon het niet....Zo moeilijk.....


Maar hoe lang houd je de strijd nog vol meisje?: vast nog wel een tijdje, maar je lichaam niet!. Vraag je alsjeblieft snel om hulp, want je lichaam raakt zo echt uitgeput en vind dan maar de kracht om nog verder te gaan...

Liefs
(K)
Mariamne
Lieve Mariamne (is dat echt zo? Leuke naam trouwens )

Bedankt voor je reactie ... Inderdaad, wat jij beschrijft ... meteen met de handen op de buik, liever nog voor een spiegel/glas en maar onderzoeken of mijn buik er niet uitpuilt ... wat het natuurlijk wel een beetje doet, logisch ook, en ik begrijp het ook wel, alleen kan ik er niet tegen. Ik kan me wel allemaal rationeel beantwoorden waardoor het komt, ook dat het weer weg gaat, en ook kan ik me bedenken waarom ik dingen moet doen (eten, drinken) en dingen niet moet doen (vasten, lax, overgeven), maar op het moment dat ik een 'crisis' heb boeit het allemaal niet, maar moet het voedsel/drinken dat in mijn maag/darmen zit gewoon weg. Maar dat ken je vast ook ...
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 11-05-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 11-05-2003 @ 14:56:
Ben ik mee bezig ... ik had al 3 weken helemaal nix gebruikt, of bijna 3 weken, maar gister dan die terugval ... waar ik natuurlijk ontzettend van baal, maar ik had eigenlijk ook niet gedacht dat het in een keer zou lukken. Dat zou veel te mooi zijn

Hulp heb ik niet nee, maar zit daar wel over na te denken (dat is al heel wat). Maar ik heb steeds het idee dat ik het alleen wel kan, ook bevestigd door hoe goed het de laatste 3 weken met mij ging.
Koop je zelf die laxeermiddeltjes? Weten uw ouders dat je die hebt? 't klinkt mss simpel, maar hou die middeltjes gewoon uit uw buurt, probeer dat niet in huis te hebben. Bedenkt dat die dikke buik (nou ja, volle buik), de volgende dag weer normaal is.
Probeer jezelf af te leiden met allerlei (schrijf in een dagboek, kijk wat tv, lees wat, of als je je beter zo voelen erdoor, doe wat setups...).

Sorry, ben nie goed in raadgeven, maar 'k hoop dat je er iets aan hebt.

Bedenkt ook, je lichaam is van jouw en je moet nog de rest van je leven met dit lichaam verder doen, door die lax help je uw darmwerking aan de knoppen en dan ga je afhankelijk worden van medicatie.

Ipv medicatie: eet kiwi, appelsien, zemelkoekjes...
Oud 11-05-2003, 14:06
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
phensic schreef op 11-05-2003 @ 14:38:
Ik heb nog een paar tips: *knip*
Sorry als ik ondankbaar klink, maar dit zijn dus grotendeels pro-ana tips

[EDIT : De concrete tips maar weg gehaald ]
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...

Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 14:13.
Oud 11-05-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 11-05-2003 @ 15:06:
Sorry als ik ondankbaar klink, maar dit zijn dus grotendeels pro-ana tips
Sorry, dat was de bedoeling niet.

*denkt na* Idd, het zijn niet zo'n goeie tips.
Oud 11-05-2003, 14:11
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
phensic schreef op 11-05-2003 @ 15:04:
Koop je zelf die laxeermiddeltjes? Weten uw ouders dat je die hebt? 't klinkt mss simpel, maar hou die middeltjes gewoon uit uw buurt, probeer dat niet in huis te hebben. Bedenkt dat die dikke buik (nou ja, volle buik), de volgende dag weer normaal is.
Probeer jezelf af te leiden met allerlei (schrijf in een dagboek, kijk wat tv, lees wat, of als je je beter zo voelen erdoor, doe wat setups...).

Sorry, ben nie goed in raadgeven, maar 'k hoop dat je er iets aan hebt.
Ik koop het wel zelf, maar heb het normaalgesproken niet in het huis (precies, omdat ik weet dat als ik het nog in het huis zou hebben, de verleiding een vreetbui los te laten barsten en daarna met lax te compenseren NOG groter zou hebben en de kans dat ik de fout in ga groter zou zijn).

Ik vind niet dat je slecht bent in het raadgeven hoor, ik stel alle antwoorden op prijs, ook omdat mijn zelfvertrouwen niet zo goed is dus als ik zie dat er iemand op mij reageert, ben ik tenminste wat gerustgesteld, omdat ik denk dat iemand wat belangstelling toont (eh, belangstelling klinkt ook weer zo, maar gewoon ... dat ik niet compleet genegeerd word zoals altijd, ongeveer). Thx
Citaat:

Bedenkt ook, je lichaam is van jouw en je moet nog de rest van je leven met dit lichaam verder doen, door die lax help je uw darmwerking aan de knoppen en dan ga je afhankelijk worden van medicatie.
Dat weet ik, maar op die moment maakt het gewoon niet uit ... dan wil ik wel graag doodgaan van de pijn die ik zal hebben (dan vind ik ook dat ik het verdien), als ik maar weer 'mooi' slank ben.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 11-05-2003, 14:12
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
phensic schreef op 11-05-2003 @ 15:07:
Sorry, dat was de bedoeling niet.

*denkt na* Idd, het zijn niet zo'n goeie tips.
Misschien de posts aanpassen ?
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 11-05-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 11-05-2003 @ 15:12:
Misschien de posts aanpassen ?
Zo, nu ben ik geen slechte invloed meer .
Oud 11-05-2003, 14:18
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Phensic ... top
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 11-05-2003, 16:29
**FrenchKiss**
**FrenchKiss** is offline
aangezien ik niet kan qouten het berichtje van starlight, dan maar ff zo

Ik probeer nou inderdaad beter te ontbijten, smiddags te eten, en savonds meer te eten en het gaat al een stukkie beter.. Overdag eet ik geen enkel tussendoortje, daar heb ik gewoon nooit zin aan. Maar savonds rond een uur of half 10 begint de "lekkere trek" Ik heb dus ookal geprobeert yoghurt, fruit oid te pakken. Maar dat lukt gewoon niet, dan denk ik vooruit 1 koekje en ondertussen heb 'k er zo weer een stuk meer op Ik heb zo'n 2 maand geleden het een maandje volgehouden en ben toen 4 kg afgevallen. Ik dronk heel veel water en at eigelijk alleen ontbijt, lunch, diner en 2 stuks fruit.. Maar daarna is het gewoon allemaal + 3 kg extra er weer bij aangekomen!!!

Uhmz.. en 10 kg móet echt wel bij mij eraf Moet 'k nu hier gaan zeggen hoeveel ik weeg?? UHmz... Te veel.. De dokter zei gewoon tegen me "ga maar weer zoveel sporten als eerst"
want ik vind je wat te dik worden.. Grombl..'kan ik er wat aan doen dat ik 2 jaar lang niets meer heb kunnen doen omdat ik pfeiffer had..

Maar goed.. 't moet er nu af. Maar tot nu toe lukt het écht niet MIsschien moet ik ook wat meer op me beleg op brood letten?? 'k doe nu al expres geen chocoladepasta enzo er meer op. maar heb geen idee wat het gezonds/vetarmst is..

iemand suggestisch?
P.S: sorry voor het lulverhaal maar moest gewoon ff me ei kwijt..
Oud 11-05-2003, 16:50
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
**FrenchKiss** schreef op 11-05-2003 @ 17:29:
aangezien ik niet kan qouten het berichtje van starlight, dan maar ff zo

Ik probeer nou inderdaad beter te ontbijten, smiddags te eten, en savonds meer te eten en het gaat al een stukkie beter.. Overdag eet ik geen enkel tussendoortje, daar heb ik gewoon nooit zin aan. Maar savonds rond een uur of half 10 begint de "lekkere trek" Ik heb dus ookal geprobeert yoghurt, fruit oid te pakken. Maar dat lukt gewoon niet, dan denk ik vooruit 1 koekje en ondertussen heb 'k er zo weer een stuk meer op Ik heb zo'n 2 maand geleden het een maandje volgehouden en ben toen 4 kg afgevallen. Ik dronk heel veel water en at eigelijk alleen ontbijt, lunch, diner en 2 stuks fruit.. Maar daarna is het gewoon allemaal + 3 kg extra er weer bij aangekomen!!!

Uhmz.. en 10 kg móet echt wel bij mij eraf Moet 'k nu hier gaan zeggen hoeveel ik weeg?? UHmz... Te veel.. De dokter zei gewoon tegen me "ga maar weer zoveel sporten als eerst"
want ik vind je wat te dik worden.. Grombl..'kan ik er wat aan doen dat ik 2 jaar lang niets meer heb kunnen doen omdat ik pfeiffer had..

Maar goed.. 't moet er nu af. Maar tot nu toe lukt het écht niet MIsschien moet ik ook wat meer op me beleg op brood letten?? 'k doe nu al expres geen chocoladepasta enzo er meer op. maar heb geen idee wat het gezonds/vetarmst is..

iemand suggestisch?
P.S: sorry voor het lulverhaal maar moest gewoon ff me ei kwijt..

Afvallen blijft lastig he

In plaats van pasta kan je heel goed jam zonder suiker er op doen.(te halen bij reform zaken, maar ook wel in de supermarkt)
Kalkoen of kipvlees is ook wel vrij caloriearm voor op je brood.
Kaas(20+) met komkommer, gezond en niet (zo)vet.

Met warm eten zou je kunnen letten op de compensatieregel. Als je bijvoorbeeld gebakken aardappels hebt, dat je daarnaast sla met tomaat/komkommer eet, dat compenseert het weer wat.

Suc6 ermee!
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 11-05-2003, 17:08
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 11-05-2003 @ 15:03:
Lieve Mariamne (is dat echt zo? Leuke naam trouwens )

Bedankt voor je reactie ... Inderdaad, wat jij beschrijft ... meteen met de handen op de buik, liever nog voor een spiegel/glas en maar onderzoeken of mijn buik er niet uitpuilt ... wat het natuurlijk wel een beetje doet, logisch ook, en ik begrijp het ook wel, alleen kan ik er niet tegen. Ik kan me wel allemaal rationeel beantwoorden waardoor het komt, ook dat het weer weg gaat, en ook kan ik me bedenken waarom ik dingen moet doen (eten, drinken) en dingen niet moet doen (vasten, lax, overgeven), maar op het moment dat ik een 'crisis' heb boeit het allemaal niet, maar moet het voedsel/drinken dat in mijn maag/darmen zit gewoon weg. Maar dat ken je vast ook ...

Is écht met een M er in....(mensen denk heel vaak dat het een schrijffout is en het wordt bijna nooit goed geschreven grrr, maar daar heb 'k mee leren leven)

Rationeel gezien weet je het heel goed, alleen dat gevoel he....erg lastig.
Wat betreft het 'weg willen van eten en drinken' had ik ook wel, al heb ik het er nog nooit uitgegooid(overigens wel pogingen ondernomen)/gelaxeerd...maar goed ook.(ik ging dan wel eens bewegen, om het volle gevoel weg te krijgen).
Al blijven bepaalde dingen nog wel wat in me zitten, deze periode ligt gelukkig achter mij en ik hoop voor jou ook over een tijdje.....

Heb je al plannen richting hulpverlening of zie je dat niet zitten?

Sterkte ermee i.g.
Liefs
Mariamne
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 11-05-2003, 19:13
Deliveran©e
Avatar van Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Ik ga vanaf morgen beginnen met een 10 dagen dieet...kweet niej of het helpt maar ik ben hopeloos
__________________
|| ♥ AlBundy ♥ || Karlijn. samen blond. samen niet-stom. || ~suusch ||
Oud 11-05-2003, 19:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb IETS te veel gegeten vandaag

Gelukkig waren het boterhammen en geen chocola ofzo

Ik ga maar weer even een stuk fietsen nu
Oud 12-05-2003, 07:46
Deliveran©e
Avatar van Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Zo, ben vanaf vanmorgen met mn 10 dagen dieet begonnen...tis allemaal wel te doen..alleen je moet magere dingen op brood enzo (rookvlees, kipfile, ham) en dat lust ik allemaal niet maar ja...hopen dat het lukt..ik ben nu 1,74 en ik weeg 91 dus het moet wel
__________________
|| ♥ AlBundy ♥ || Karlijn. samen blond. samen niet-stom. || ~suusch ||
Oud 12-05-2003, 08:32
Missy_X
Missy_X is offline
Er zal toch vast wel een mager beleg zijn dat jij wel lust?
appelstroop, kipfilet met tuinkruiden, slankie 20+ kaas eet ik het meeste.

Ik vind appelstroop namelijk heel lekker en dat is ook mager. Heb dus vanmorgen 1 stokbrood met appelstroop en 1 plakje 20+ kaas van slankie gegeten als ontbijt.
En een glas ice tea citroen.
Kzit nu lekker vol en stokbrood daar zit helemaal geen vet in volgens www.overgewicht.nl dus daarvan heb ik veel gegeten.


Ik weeg nu 65,4 kilo (1.68 lang) ben in het weekend niet afgevallen omdat ik dan wel mag snoepen. Maar ben ook niks aangekomen gelukkig

Nu weer verder met mijn gezond dieet deze week. En hoop dat ik vrijdag weer wat onsjes kwijt ben.
Oud 12-05-2003, 09:46
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
iamre18 schreef op 11-05-2003 @ 18:08:
Heb je al plannen richting hulpverlening of zie je dat niet zitten?
Dit heb ik een paar posts hoger geschreven :
Citaat:

Hulp heb ik niet nee, maar zit daar wel over na te denken (dat is al heel wat). Maar ik heb steeds het idee dat ik het alleen wel kan, ook bevestigd door hoe goed het de laatste 3 weken met mij ging.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 12-05-2003, 09:46
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
ik kom hier ook maar weer eens een keertje.. ik moet een paar kilo kwijt, maar het lukt niet bepaald.. ik kan nou niet echt doorzetten of tegen mezelf zeggen: en nu stop ik met snoepen of tussendoortjes.
probleem is dat ik ook niet aan sport doe (wat ik overigens wel SUPER leuk vind , maar ik kan het met niemand doen en dat is weer minder)

ik ben 1.80, weeg 84 kilo en ik wil naar de 70 want ik vind mezelf gewoon veels te dik en ik denk dat als ik zo door ga snel naar de 100 ga, dus ik MOET iets doen.

ik ben al bezig om van tussendoortjes af te blijven (of een appel te pakken in plaats van chips en n00dles), maar nu nog hopen of ik het volhoud.
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid afvallen als voornemen
0heksje0
4 02-01-2005 17:36
Lichaam & Gezondheid Heeft iemand tips over lijnen?
sweetchrissiej
11 11-05-2003 07:51
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #10
Snufje
390 08-05-2003 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.