Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2002, 15:37
rickert
rickert is offline
Was ik maar een videoband

De Titel zegt het al. Ik was graag een videoband geweest. Alle nare en saaie moment spoel ik door en de mooie en leuke speel ik in slow-motion af.

Nu denken jullie misschien: "die is gek"! En ik kan jullie ook wel vertellen dat , dat zo is, maar laat het me even uitleggen hoe het precies zit!

Je zit in de klas en de les duurt 50 minuten. Je kijkt op de klok en er zijn maar liefst 5 minuten verstreken. Je kijkt opzij en hoort je kinderachtige buurvrouw krijsen om niks. Dan maar naar de andere kant kijken en daar zit je buurman zichzelf, althans zijn neusinhoud op te eten. Dan maar weer kijken hoe laat het nu dan is. Asjemenou al 10 minuten verstreken! Zucht...je buurvrouw blijft maar krijsen alsof haar vibrator op hol stlaat en ze ieder moment klaar kan komen en je buurman blijft maar eten alsof de hongersnood ieder moment uit kan breken. Ja kon je nu maar even doorspoelen dan werd dit je bespaard.

Maar er zijn natuurlijk ook leuke momenten die je graag in de slow-motion zou willen afspelen. Neem bijvoorbeeld de pauzes.

Het 1e waar je het over hebt is natuurlijk de altijd weer zo saaie lessen en leraren, maar goed dat gedeelte spoelen we door. En ja hoor juist als de frustraties weg zijn en de pauze gezellig wordt.... ja hoor! De bel! Het gaat allemaal zo snel dan!

Of je bent aan het chillen met vrienden en je hebt als opdracht van je ouders mee gekregen 18.00u thuis te zijn voor het eten, maar het goed het is dus gezellig en net op het moment dat je twijfelt of je aan je 20e of 21e joint begint bedenk je, je dat het isschien al wel eens 1800u zou kunnen zijn. Geweest. En ja hoor het is al 18.15. Kon je nu maar even terug spoelen na het tijdstip van je 15e joint. Was je nog ruim op tijd geweest!

Maar goed ook ik weet dat dit niet kan, maar stel je nou toch eens voor.... iedere dag 2 uur lang gtst en slecht 1 minuut wie heeft de langste.

Ach ja die gedachte is zo slecht nog niet.

Rickert
__________________
het nare van spijt het is het is altijd te laat en nooit op tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2002, 17:12
Verwijderd
"iedere dag 2 uur lang gtst "

Wie wil dat nou
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:02
hacho
Avatar van hacho
hacho is offline
Het idee is leuk, maar je kunt er nog veel meer van maken. Het begint goed (behalve: "de titel zegt het al", das geen uitnodigend begin). Daarna zakt het in, de grap van de enorme hoeveelheid joints is niet echt leuk, eerder flauw.

Herschrijf het nog eens, dan ziet het geheel er hopelijk ook minder rommelig uit.
__________________
koeken!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:58
scala
scala is offline
Citaat:
rickert schreef:

-De Titel zegt het al.
-Nu denken jullie misschien: "die is gek"! En ik kan jullie ook wel vertellen dat , dat zo is, maar laat het me even uitleggen hoe het precies zit!
-Maar goed ook ik weet dat dit niet kan,
Leuk idee maar zoals hacho zegt, je kunt er meer van maken. De quotes hierboven kan je beter eruit laten, zo gaat de kracht van het stukje en de grap eraf, dan leg je teveel uit of twijfel je aan je eigen verhaal. Dat het misschien niet kan of gek is etc, weet de lezer zelf ook wel de andere stukjes zoals voorbeelden zijn leuk, je kunt die evt nog meer overdrijven of uitbreiden..
succes
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:25
rickert
rickert is offline
Citaat:
N00dles schreef:
"iedere dag 2 uur lang gtst "

Wie wil dat nou
ja als laatst wilde ik een ander voorbeeld geven maar ik kon zo snel nergens anders opkomen
__________________
het nare van spijt het is het is altijd te laat en nooit op tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.