Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 16:01
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
Hoi,

Mijn vraag is:
moet volgens jou plastische chirurgie kunnen? ja of nee?
en zeg ook even waarom wel en waarom niet

Dit vond ik wel een leuk onderwerp en daarbij: ik heb het nodig voor school ... moet er een werkje over maken (met veel argumenten, zowel tegenstanders als voorstanders!)

Dus hoop ik dat ik op jullie kan rekenen

Dikke kus
Polo
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:03
Verwijderd
Zelf zou ik het niet snel laten doen (ligt erg aan de situatie en het waarom ed), maar ik vind dat het moet kunnen. Plastische chirurgie is meer dan alleen borstvergrotingen, het is ook bv. brandwonden minder 'erg' maken en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:03
Verwijderd
Ja duh, tuurlijk moet het kunnen. Niemand heeft er toch last van als iemand een plastische operatie ondergaat?

Bovendien, voor mensen met littekens in het gezicht door brandwonden enzo is het ook nog eens echt nuttig.

Ik zou het zelf niet laten doen trouwens, tenzij het dus opeens 'nodig' zou zijn, en ik zou ook geen plastisch chirurg worden - ik weet namelijk op zich best betere dingen die je met een opleiding van 13 jaar zou kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:07
ratonita7
Avatar van ratonita7
ratonita7 is offline
Ik zou het zelf niet doen maar als er mensen zijn die daar nu echt behoefte aan hebben tja... Ik denk wel dat eens je een ingreep ondergaan hebt, je steeds meer wilt veranderen aan jezelf bvb eerst grotere borsten dan vind je je lippen te dun, je kont te dik enz enz Voor mensen met brandwonden en ernstige verminkingen en zo is het natuurlijk maar normaal.
__________________
Grow up! What for?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:07
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2004 @ 17:03:
Zelf zou ik het niet snel laten doen (ligt erg aan de situatie en het waarom ed), maar ik vind dat het moet kunnen. Plastische chirurgie is meer dan alleen borstvergrotingen, het is ook bv. brandwonden minder 'erg' maken en dat soort dingen.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:11
Verwijderd
Tuurlijk moet het kunnen.
Zelf zou ik het niet laten doen, iig geen facelift of liposuctie ofzo. Als het nou is omdat mn gezondheid in gevaar komt, of omdat ik brandwonden heb ofzo, dan is het wat anders
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:20
Verwijderd
uiteraard(ik zit eraan te denken om plastisch chirurg te worden nml)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 23-01-2004 @ 17:20:
uiteraard(ik zit eraan te denken om plastisch chirurg te worden nml)
Ja? Vertel eens, waarom? Want dat vraag ik me nou echt af . 12-16 jaar studeren om vervolgens 50-60 uur per week in bewusteloze mensen te gaan snijden (nouja, opereren doe je maar de helft van de tijd... maar oke) lijkt mij namelijk alleen maar draaglijk als je weet dat je er iemand gezonder mee maakt...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-01-2004 @ 17:25:
Ja? Vertel eens, waarom? Want dat vraag ik me nou echt af . 12-16 jaar studeren om vervolgens 50-60 uur per week in bewusteloze mensen te gaan snijden (nouja, opereren doe je maar de helft van de tijd... maar oke) lijkt mij namelijk alleen maar draaglijk als je weet dat je er iemand gezonder mee maakt...
omdat je mensen veranderd denk ik, en t juist dat beter maken lijkt mij moeilijker,want ik ga t mij teveel aantrekken als t niet lukt,kan ik met 1 jaar er meteen mee kappen, dat is ook weer niet de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja, ik vind zeker dat dat moet kunnen.
Misschien dat ik het zelf later ook laat doen.
Heb er in ieder geval niks op tegen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:36
Bottler
Bottler is offline
Als mensen daar hun geld aan uit willen geven moeten ze dat doen. Zeker voor medische redenen vind ik het een goede zaak. Maar ik vind het wat anders als mensen het voor de lol doen en zich zelf helemaal verneuken (e.g. micheal jackson).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 10:02
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
he geweldig dat je plastisch chirurg wilt worden
ikzelf heb ook die gedachten ernaar .... maar heb nog meer de gedachten naar gewoon chirurg omdat je bij plastisch chirurg ook economie meespeelt terwijl dat bij gewoon chirurg niet is ... gewoon chirurg zal altijd werk hebben

hoop ik toch

Allez ... alleszins al allemaal bedankt voor jullie reacties... er mogen er nog meer volgen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 10:49
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Plastisch vind ik altijd wel kunnen, mits de nadelen (pijn, risico's, etc) opwegen tegen de voordelen (geen pijn meer, geen gevaar meer, weer kunnen zien, etc).

Cosmetisch alleen als de psychische nadelen groter zijn dan de lichamelijke nadelen die je aan een operatie hebt.

Euh... Ja.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:11
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Iedereen mag het zelf weten...
Ik zou het alleen zelf niet doen, tenzij in het geval van brandwonden o.i.d, wat al eerder genoemd is dus.
Ik vind wel dat mensen goed voorgelicht moeten worden over de risico's, ongeacht of het voor medische of cosmetische doeleinden gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:18
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Iedereen moet het inderdaad zelf weten

Voor mij niet, take me the way I am
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:41
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Operaties om littekens, brandwonden enzo. vind ik een goeie zaak.

Ook vind ik het wel begrijelijk als jij een gigantisch complex hebt over je borsten, om die te laten vergroten/verkleinen.

Vet wegzuigen enz. ben ik het daar en tegen niet altijd mee eens, omdat je dat redelijk vaak kan verhelpen door een goeie leefstijl te hebben, goed eten, sporten enz.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:02
Jessy
Jessy is offline
Ja,

Het is toch geweldig dat als jij je ergens onzeker over voelt, dat daar wat aan gedaan kan worden ?

Kijk naar een kleine correctie en zie hoe mensen er gelukkiger door worden en ineens 1 bonk zelfvertrouwen uitstralen

als je niet gezegend bent door moeder natuur is het een geweldige oplossing
Zelf zou ik het wel doen als ik ergens ECHT onzeker over zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:19
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Programma's als Make me beautiful vind ik , de mensen hebben vaak alleen een comlex aan hun neus ofzo, maar laten zich meteen een filmsterrenlook aanmeten. Sommige mensen herken je soms niet eens meer terug.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Psychologen
Kauw
184 25-06-2007 12:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie topinkomen
Veenbes
24 24-05-2006 09:29
De Kantine Moppen
Mr.Oizo
8 10-02-2004 08:11
Lifestyle Mooi
rodina
123 05-12-2003 13:51
Levensbeschouwing & Filosofie stelling: de mens evolueert niet meer
Kupu
14 27-06-2002 21:21
Lichaam & Gezondheid Het Grote Accepteer Je Lichaam Topic!
DarkCat
53 28-02-2002 17:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.