Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2012, 15:33
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Begin juni is traditioneel de tijd van de last-minute open dagen voor iedereen die z'n keuze nog niet gemaakt heeft. Maar waar let jij op als je naar een open dag gaat? Wat vind je belangrijk? En neem je je ouders mee?

De beste tips en trucs gaan we verwerken in een blog voor op de voorpagina van Scholieren.com.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2012, 14:16
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik heb nu een paar open dagen bezocht zonder mijn ouders en dat beviel me goed. Natuurlijk kunnen ouders goed advies geven, maar ze kunnen ook wel helpen na het bekijken van wat foldertjes. Zonder ouders ben je ook wat vrijer en kun je echt zelf beslissen wat je wilt bekijken. In je eentje is misschien een beetje saai, dus een vriend of vriendin mee maakt de dag ook een beetje leuker. Luister dan niet alleen naar je vriend(in), maar ga af en toe ook zelf kijken bij opleidingen die je leuk lijken, je hoeft echt niet de hele dag samen te zijn.

Bij open dagen kijk ik eerst naar het opleidingsaanbod, vaak moet je je van te voren inschrijven voor wat voorlichtingen per vakgebied en daar moet natuurlijk wel mijn interesse tussen zitten. Tijdens die voorlichtingen probeer ik vooral er achter te komen wat de opleiding inhoudelijk biedt, hoe de opzet van de opleiding is en wat je er later mee kunt worden. Ook zijn er vaak studenten aanwezig die vertellen over hun ervaringen en daar luister ik ook graag naar. Ze moeten er wel een beetje enthousiast over kunnen vertellen en ook gemotiveerd over komen.

Open dagen kunnen best wel nuttig zijn, maar (en volgens mij is daar al eens een blog over geweest) ze laten alleen maar de mooie, positieve en goede kanten van de universiteit zien. Daarom is het belangrijk dat je ook de 'echte' studenten kunt spreken en de echte ervaringen kunt horen.

Als je echt nog niet weet wat je wilt studeren, bieden de universiteiten vaak ook studiekeuzetests aan op de open dag, ik heb ook een keer zo'n test gemaakt en het geeft weer een beetje nieuwe inzichten. Besteed hier echter niet de hele dag aan, je bent er om de universiteit te bekijken!

En nouja, juni is misschien al wel een beetje laat als je het echt nog niet weet, maar over het algemeen nog wel op tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.