Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Advertentie
Oud 30-05-2006, 13:38
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Ik heb geen zin meer.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 13:51
Verwijderd
Dan máák je maar zin!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:55
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Perspectives on dairy een korte, online video door Gabriel Cousens http://www.treeoflife.nu/whyveganism.html
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 01:06
TechXP
TechXP is offline
-edit-
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 15:01
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 30-05-2006 @ 18:55 :
Perspectives on dairy een korte, online video door Gabriel Cousens http://www.treeoflife.nu/whyveganism.html
Ik heb geen attention span voor die man.
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:08
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Misschien eet je teveel troep die je attention span aantast maargoed, als je dit al niet kunt volgen, lees dan vooral niet een van z'n boeken.

Tree Of Life heeft verschillende job positions open btw
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:35
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 31-05-2006 @ 21:08 :
Misschien eet je teveel troep die je attention span aantast maargoed, als je dit al niet kunt volgen, lees dan vooral niet een van z'n boeken.

Tree Of Life heeft verschillende job positions open btw
Waar maak je dat uit op dan?

Ik wil zijn boeken best lezen, daar komt zijn hoofd niet aan te pas.
__________________

Laatst gewijzigd op 01-06-2006 om 08:36.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:35
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
@ TechXP, nog even een korte reactie nav ons gesprek in het vorige draadje.

Citaat:
Genoeg voorbeelden van mensen die dat wel kunnen. Maar ben het eens dat het lastig is voor velen om iets wat je zo lang eet of drinkt oid om dat direct weg te doen en niet meer te gebruiken.
Hangt denk ik van persoonlijkheid af. Sommigen veranderen inderdaad van de een op de andere dag een belangrijk element in hun levensstijl zoals dieet echter ik denk niet dat er iemand op Aarde is die van de een op de andere dag weloverwogen zijn/haar dieet drastisch heeft verandert. Daar gaat veel research aan vooraf. En development . Dan denk ik eerder dat het in veel gevallen lijkt alsof het een beslissing is die van de een op de andere dag is genomen of het lijkt alsof men goed geinformeerd is.

Het is eenvoudiger om kleine stapjes te nemen en je van meerdere kanten te informeren. Dan merk je de effecten ook beter. Dat dat niet goed mixed met veganisme is jammer . Bijv om vegan te zijn in de EU dien je die E-nummers uit je hoofd te leren. Bepaalde E-nummers zijn wel vegan, maar niet gezond. Eigenlijk is het onder het mom van "weet wat je eet" per definitie verstandig om te weten wat die E-nummers inhouden.

Gelukkig doen andere landen niet aan dit soort cryptische onzin en sommige EU-bedrijven gebruiken de echte naam ipv het nummer. Het is ook jammer dat restaurants nier verplicht zijn te melden wat exact in hun brouwsel zit.

Citaat:
Biologische Wiet?
Yup. Maar dat heeft weer andere neveneffecten die melkproducten niet hebben. Ik heb er zelf niet zo'n behoefte aan en gebruik aardappels en pindas om dit effect te krijgen, maar dat werkt volgens mijn partner een stuk minder effectief.

Nog bedankt voor je schoenen-reactie. Ik heb er nu nog geen tijd/behoefte aan als ik in de toekomst nieuwe schoenen nodig heb zal ik er aan denken.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:37
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
suvórov schreef op 31-05-2006 @ 12:35 :
Waar maak je dat uit op dan?

Ik zijn boeken best lezen, daar komt zijn hoofd niet aan te pas.
Hehe. Nou ja als je problemen hebt met het filmpje, de text haalt alle onderwerpen aan die in het filmpje ook aan bod komen. Ik vind het ook vrij saai om iemand zo te zien spreken dus ik luisterde (voornamelijk) ipv het te bekijken.

Misschien tijd voor wat boeken-tips. Heb jij boeken van GC gelezen?
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:09
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 31-05-2006 @ 21:35 :
Sommigen veranderen inderdaad van de een op de andere dag een belangrijk element in hun levensstijl zoals dieet echter ik denk niet dat er iemand op Aarde is die van de een op de andere dag weloverwogen zijn/haar dieet drastisch heeft verandert.
Dat is gewoon omdat jij het niet weloverwogen noemt als het in één dag gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 08:38
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 31-05-2006 @ 21:37 :
Hehe. Nou ja als je problemen hebt met het filmpje, de text haalt alle onderwerpen aan die in het filmpje ook aan bod komen. Ik vind het ook vrij saai om iemand zo te zien spreken dus ik luisterde (voornamelijk) ipv het te bekijken.

Misschien tijd voor wat boeken-tips. Heb jij boeken van GC gelezen?
Buiten kookboeken heb ik überhaupt nog geen boeken gelezen over dit onderwerp. Wat valt aan te raden?

En voor welk effect en op welke manier gebruik je aardappels en pinda's?
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 09:53
tante Bep
Avatar van tante Bep
tante Bep is offline
je moet geen boeken lezen, je moet gewoon doen. potver3.
__________________
zijn die patatten in plantaardig vet gebakken?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 07:48
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Ik wil nog even zeggen dat ik de uitspraak '100% cruelty free' BS vind.
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 12:00
Verwijderd
Het valt niemand op dat die tree of life-website ontzettend louche is? Voor 9000 dollar kan je daar een priester worden of een 24-dagen-detoxprogramma volgen. Of drain je liever je lymfeklieren (85 dollar)?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 17:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Snees schreef op 02-06-2006 @ 13:00 :
Het valt niemand op dat die tree of life-website ontzettend louche is? Voor 9000 dollar kan je daar een priester worden of een 24-dagen-detoxprogramma volgen. Of drain je liever je lymfeklieren (85 dollar)?
Ach...

Voor 9000 dollar kan ik ook een eigen sekte oprichten.. en ben ik zelfs de leider van het stel Wie wil er bij mijn sekte?

Nee, maar ken tree of life verder niet. Weet niet hoe 'fout' ze zijn of 'goed'.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 20:14
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
De Maoz-medewerkers van die voor Amsterdam CS weten niet wat veganisme inhoudt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 21:17
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
suvórov schreef op 01-06-2006 @ 00:38 :
Buiten kookboeken heb ik überhaupt nog geen boeken gelezen over dit onderwerp. Wat valt aan te raden?
Hangt van je interesses af. Welke aspecten je belangrijk vindt (gezondheid, moreel, spiritueel; ik raad aan het alledrie te onderzoeken) en waar je je nu ongeveer bevindt. Als ik het mij goed herinner volg je een vegan dieet. Waarom weet ik niet.

Wanneer het je om morele aspecten gaat kun je je daar in verdiepen zodat je overtuigend(er) vegan wordt. Op het Internet is daar vrij veel informatie over te vinden en het is wat mij betreft tamelijk zwart-wit waarmee ik bedoel dat het vrij helder is en dat het persoonlijk is of je daar waarde aan hecht of niet. Hier heeft TechXP denk ik veel links over. Ik sla dergelijke links nooit op dus ik kan je daar niet mee helpen. Boekentips specifiek over morele aspecten heb ik ook niet.

Indien het je om gezondheid te doen is dan kun je specifieker je dieet en/of andere aspecten van leefwijze fine-tunen op je daadwerkelijke behoeften waardoor je gezonder en fitter door het leven gaat. Die daadwerkelijke behoeften zijn mogelijk niet duidelijk dus die moet je eventueel onderzoeken. Enerzijds kan dat door je in materie te verdiepen anderzijds door te experimenteren. Zo kun je gaan experimenteren op welke momenten van de dag je wat eet, wat je combineert, waarom je dat doet en ik kan nog tal van voorbeelden noemen maar of deze belangrijk zijn verschilt per situatie. 1 ding staat hierbij centraal: er zijn veel theorien aangegeven die je in de praktijk kunt uitproberen. Zo kun je dus zelf uittesten wat voor jou werkt en wat niet werkt. Een boek dat deze basis-elementen redelijk beknopt en eenvoudig uitlegt (ik wil evt specifieker op een aantal ingaan) is Fit For Life door Harvey Diamond, ISBN 0757301134. Een boek dat dieper hier op in gaat is Concious Eating door Gabriel Cousens, ISBN 1556432852 hoewel dit boek ook veel culturele, religieuze en spirituele aspecten aankaart. Spiritual Nutrition and the Rainbow Diet van Gabriel Cousens, ISBN 1556434995 richt zich meer op dieet doch uitgebreider dan Fit For Life (mooi als vervolg), is iets minder spiritueel en dik dan Concious Eating. Al deze boeken zijn ook geschikt wanneer je vegetarier of omnivoor bent en kaarten allen ook de morele aspecten aan (maar niet alleen dat). Verder heb ik gehoord dat Survival into the 21st Century door Viktoras Kulvinskas een beter boek is dan die 2 van GC maar deze staat nog op m'n lijstje dus kan ik niet over oordelen.

Citaat:
En voor welk effect en op welke manier gebruik je aardappels en pinda's?
Mini-serotonine-rush. Meestal 's avonds in de winter. Als ik mij niet 'chill' genoeg voel terwijl ik mij wel chill wil/moet voelen. Dezelfde reden dat mensen naar bijv McDs of de snackbar gaan, maar eerdergenoemde alternatieven zijn iets gezonder. Het mooiste is natuurlijk wanneer je geen behoefte aan zo'n mini serotonine rush hebt omdat je die van nature al hebt, en dat kan ook, maar dat vergt veel training.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2006, 21:28
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Snees schreef op 02-06-2006 @ 04:00 :
Het valt niemand op dat die tree of life-website ontzettend louche is? Voor 9000 dollar kan je daar een priester worden of een 24-dagen-detoxprogramma volgen. Of drain je liever je lymfeklieren (85 dollar)?
Ik dacht dat het $3000 voor 3 maanden was, waarbij je ook moet werken (bijv kok of tuinman). Heb je gratis kost en inwoning van een bepaalde kwaliteit, wat betreft voedsel, in een mooie omgeving, met geinteresseerden uit de hele wereld. Het woord priester ben ik niet tegengekomen. Dat het duurder is dan bij een boedhistisch klooster, tja. Ze zijn behoorlijk commercieel geworden. Vroeger was het gratis. Voorkomen is beter dan genezen. Wanneer je nu in je jonge jaren gezond leert te leven heb je daar later veel profijt van en zorg je dat de kans op gezondheidproblemen kleiner is.

Indien je geinteresseerd bent in vegan, raw food, prepareren, growen en dat soort zaken kan het waardevol zijn ook als je het niet overal mee eens bent, het soms eenzijdig vindt, of sommige aspecten onzinnig vindt. Je hoeft het echt niet met iedereen over alles eens te zijn. Wat moet je al enige tijd moet volgen is een vegan / rawfood dieet want er wordt daar geen vlees of dairy geserveerd of klaargemaakt. Is dat niet het geval, dan is de overgang een te grote stap.

Waarmee ik nog even terug wil komen op dat 'van de een op de andere dag'. Het is verstandig om kleine aanpassingen in je dieet te maken waardoor je de effecten kunt observeren. Iedereen experimenteert met lichaam en geest, maar niet iedereen observeert (goed genoeg). Drastisch veranderen is moeilijker omdat je iets met iets anders vervangt terwijl die 2 nooit exact gelijk zijn. Je haalt jezelf dus uit balans, of probeert jezelf in een andere balans te krijgen die niet persee goed of beter is. Wanneer de nieuwe balans niet naar wens is (bijvoorbeeld door een tekort aan B12) zal men al gauw teruggaan naar de oude balans in plaats van naar een (tussen)balans die wel werkt en beter is dan de nieuwe balans.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 21:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
suvórov schreef op 05-06-2006 @ 21:14 :
De Maoz-medewerkers van die voor Amsterdam CS weten niet wat veganisme inhoudt.
Wat was er dan?

De hoofdvestiging weet dat wel. Kunnen duidelijk zeggen wat wel en niet. Maar het zijn allemaal andere eigenaren die tenten.. sommige verkochten shoarma.. wat eigenlijk niet mocht...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 10:14
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-06-2006 @ 22:30 :
Wat was er dan?

De hoofdvestiging weet dat wel. Kunnen duidelijk zeggen wat wel en niet. Maar het zijn allemaal andere eigenaren die tenten.. sommige verkochten shoarma.. wat eigenlijk niet mocht...
Ik moest eerst al mijn best doen om uit te leggen dat ik géén zuivelproducten eet, totdat ik na 10 minuten uit die man loskreeg dat er mayo door één salade zat. Vervolgens gooide die man gewoon knoflooksaus onderin mijn broodje en deed hij mayo bij mijn patat, zonder te vragen of ik het überhaupt wilde of niet. Ik had wel iemand bij me die geen bezwaar heeft tegen mayo, en ik had ook niet echt zin om er een punt van te maken. Ik ga er alleen niet meer heen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 10:23
TechXP
TechXP is offline
Oh.. dat van mayo bij patat had iemand die ik ken ook gehad.

En dat knoflooksaus is ook erg raar. Ik heb dat daar nog niet gehad. Meestal doen ze gewoon salade en wat balletjes en de rest mag je zelf doen.

Maar ik zou een andere eisen in dat geval. Dan moeten ze maar opletten en doen wat je vraagt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 12:07
Verwijderd
Volgens de Dr. Oetker site is de Ristorante Pizza VEGETALE vegetarisch, maar ik keek net in de winkel naar de ingredientenlijst en er stond 'peperoni' tussen. Ben ik nou gek of..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 12:40
TechXP
TechXP is offline
Dat klopt dan inderdaad niet. Je kan het beste een mailtje daarover sturen naar Dr. Oetker.

Overigens heb je een vegan pizza bij albert heyn. Pizza marinara oid. Weet even de naam nier mer zo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:19
Verwijderd
peperoni betekent gewoon 'klein pepertje'. Er is peperoniworst, dat is worst met kleine pepertjes, maar peperoni hoeft niet in worst te zitten.

Ik heb wel een vraag aan veganisten hier: een product waar niet expres dierlijke ingrediënten zijn aan toegevoegd, maar waar door productieprocessen (verwerkt in een bedrijf waar ook ei of melk wordt verwerkt) wel iets dierlijks in terecht kan zijn gekomen, zou je dat kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 06-06-2006 @ 14:19 :
peperoni betekent gewoon 'klein pepertje'. Er is peperoniworst, dat is worst met kleine pepertjes, maar peperoni hoeft niet in worst te zitten.
Aha, ik dacht dat peperoni gewoon een soort worst was, maar dan zal het wel goedzitten
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:25
Verwijderd
ja, de worstsoort wordt ook gewoon peperoni genoegm, heel verwarrend.
Ik heb die pizza een keer gegeten en ik ben nergens worst tegen gekomen, dus als het er toch in zit hebben ze het érg goed verstopt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:26
Verwijderd
Op Vegatopia staat trouwens dat er ook 'vleessmaak' bij de ingredienten van die pizza zit -_- dus ik bedank toch maar.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-06-2006 @ 14:19 :
Ik heb wel een vraag aan veganisten hier: een product waar niet expres dierlijke ingrediënten zijn aan toegevoegd, maar waar door productieprocessen (verwerkt in een bedrijf waar ook ei of melk wordt verwerkt) wel iets dierlijks in terecht kan zijn gekomen, zou je dat kopen?
Ik niet, maar genoeg die er niet erg moeilijk over doen. Omdat de kans erg klein is.

Ik vind het een erg onsmakelijk idee dat er wellicht melk ofzo zou ingekomen zijn. Ook al is het maar een klein beetje. Dus ik mijd dat gewoon.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Katje schreef op 06-06-2006 @ 14:26 :
Op Vegatopia staat trouwens dat er ook 'vleessmaak' bij de ingredienten van die pizza zit -_- dus ik bedank toch maar.
Gerookte tofu heeft ook een vlezige geur, maar dat betekent toch ook niet direct dat er vlees in zit.

Vleesproducten wordt vaak zo gemaakt, dat er geuren/smaken aan toegevoegd worden, dus dan kan je de smaak toch wel redelijk namaken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 14:20
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-06-2006 @ 14:19 :
peperoni betekent gewoon 'klein pepertje'. Er is peperoniworst, dat is worst met kleine pepertjes, maar peperoni hoeft niet in worst te zitten.

Ik heb wel een vraag aan veganisten hier: een product waar niet expres dierlijke ingrediënten zijn aan toegevoegd, maar waar door productieprocessen (verwerkt in een bedrijf waar ook ei of melk wordt verwerkt) wel iets dierlijks in terecht kan zijn gekomen, zou je dat kopen?
Als ik er attent op word gemaakt niet. Ik woon ook in een studentenhuis waar ik een groot deel van de kookgerei voor mezelf heb. Dat is gewoon een prettiger gevoel.
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 06-06-2006 @ 14:43 :
Gerookte tofu heeft ook een vlezige geur, maar dat betekent toch ook niet direct dat er vlees in zit.

Vleesproducten wordt vaak zo gemaakt, dat er geuren/smaken aan toegevoegd worden, dus dan kan je de smaak toch wel redelijk namaken.
Ja, ik snap wel dat het waarschijnlijk niets met vlees te maken heeft, maar van het ingredient 'vleessmaak' ga ik nou eenmaal niet watertanden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Katje schreef op 06-06-2006 @ 13:07 :
Volgens de Dr. Oetker site is de Ristorante Pizza VEGETALE vegetarisch, maar ik keek net in de winkel naar de ingredientenlijst en er stond 'peperoni' tussen. Ben ik nou gek of..
Waarschijnlijk zit er gewoon kaas op, dus dat gaat sowieso niet op.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 00:53
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Wat is jullie mening over Subway? Ik vind het grappig dat ze handschoenen gebruiken maar wel vervolgens overal aanzitten met die dingen dus ook wanneer je een vegan broodje koopt. Aan de andere kant heb je wel wereldwijd (?) een vegan broodje.

Sommige restaurants en "restaurants" bevatten trouwens erg veel vliegen ook ranzig en irritant terwijl een zapper vrijwel niets kost (oei moord in het veggie topic ).

Rooksmaak wanneer veggie/vegan doen ze wsch voor mensen die wel die smaak waarderen bijv part-time vleeseters. Daar is een vrij grote markt voor tegenwoordig. Indien je die rooksmaak wilt kun je whatever je wilt (ook veggies) BBQen, soja met sojasaus marineren, je eten half laten aanbranden, portabello paddestoelen bakken bij dat laatste krijg je een steak-smaak. Persoonlijk hou ik alleen van het laatste hetzij licht gebakken of in een soep maar portabello paddestoelen zijn wat smaak betreft een uitstekende vervangen voor rood vlees cq, steak.

Wat betreft die allergie-info dat is puur een legal disclaimer. Je kunt niet van bedrijven verwachten dat aparte machines gebruiken voor elk (allergie-)dieet op Aarde. Dat wordt te duur. Daarnaast kloppen niet al die labels. Aan de andere kant ondersteun je door dit te boycotten wsch veggie/vegan bedrijven.

Een vegan die samen met vleeseters woont krijgt ook bacterien van vlees binnen. Tenzij je de keuken grondig schoonmaakt en je ontsmet nadat je een deurklink aan hebt geraakt die een vleeseter ook aan heeft geraakt voor je met vegan voedsel in aanraking komt . Dat is echter niet praktisch.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:33
Verwijderd
Zit er een vegetarische burgers een vleessmaak? Is dat altijd zo?
Ik vind het namelijk wel vaag. Ik begrijp dat sommigen vegetarier worden uit principe, maar vlees wel lekker vinden, dus dan is het logisch dat er een vleessmaak aan zit.
Maar er zijn ook vegetariers die vlees vies vinden, ervan walgen, waarom zit er dan een vleessmaak aan?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Vanima Estel schreef op 10-06-2006 @ 01:53 :

Rooksmaak wanneer veggie/vegan doen ze wsch voor mensen die wel die smaak waarderen bijv part-time vleeseters.
Juist niet. Rooksmaak is wel iets anders dan vleessmaak natuurlijk. Maar als ik vlees wil proeven dan eet ik wel gewoon vlees, als ik geen zin heb in vlees en dus vegetarisch eet heb ik die dag dus ook geen behoefte om vlees te proeven. Maar een rooksmaak is dus niet hetzelfde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2006, 23:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 10-06-2006 @ 01:53 :
[B]Wat is jullie mening over Subway? Ik vind het grappig dat ze handschoenen gebruiken maar wel vervolgens overal aanzitten met die dingen dus ook wanneer je een vegan broodje koopt. Aan de andere kant heb je wel wereldwijd (?) een vegan broodje.
Is het broodje vegan dan?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 20:46
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
De inhoud van 'veggie delight' wel (minus bacterien). Just say 'no cheese please'.

In Nederland mikt men nogal 'ns E47[1-3] in brood. In Duitsland ben ik dat nog niet tegengekomen, en in de VS ook niet. Het lijkt een typisch Nederlandse aangelegenheid. Toen ik in Nederland een broodmix kocht om zelf brood te maken vertelde een verkoper mij dat dat er in zat voor 'het korstje'. Z'n non-E47[1-3] versie was overigens niet te eten. Deze had totaal geen smaak. In koekjes zit het ook vaak, maar er zijn ook een paar non-E47x versies van Verkade en AH (laatste uiteraard peperduur). Heb ook gehoord dat AH tegenwoordig vaker allergie info op brood zet en dat er een paar vegan versies zijn.

Kortom, ik raad aan dat na te vragen bij de NL franchises want de kans is groot dat er E47[1-3] in zit.

Wat betreft rooksmaak heb je gelijk. Om de een of andere reden relateer ik dat aan vlees.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 21:23
TechXP
TechXP is offline
47x enummers zijn geloof meestal wel van plantaardig oorsprong. Maar is wel navragen waard idd. Maar het is niet het enige wat er in het brood gegooid kan zijn, dus vraag ik me zeer af hoe vegan het in totaal is. Maar de vragen komen vooral wanneer ik de ingredienten weet.

Maar goed.. ik ga never nooit niet bij die zaak eten dus... ga er ook geen moeite voor doen om te achterhalen hoe en wat.

AH heeft vegan brood ja. De biologische pistoletjes iig en andere biologische broden. En ook de allisson zou vegan zijn. Alleen melkwit oid niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 10:09
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
ja klopt van ah, ze schrijven steeds vaker op wat er in producten zit, maar ik zie dat ook bij andere producten, niet alleen ah merk.
ook staat er bij als het in een fabriek is gemaakt waar ook bv pinda's worden gemaakt. maar dat dan niet van vlees.
tja ik deel de keuken met mijn huisgenoot die wel vlees eet maar ik denk echt niet dat ik vlees binnen krijg als hij na het eten niet zijn handen wast en aan de deurklink zit terwijl ik dat ook doe. ik lik m'n handen toch niet af vlees op m'n huid lijkt me niet erg, t zit er ook al onder.

echte vleesgeur vind ik btw wel goor en vlees zoiezo vind ik niet super lekker, kvond vroeger alleen die hamburgers en kroketten lekker, maar er zijn nu btw ook vegakroketten bij super de boer, 2 in doorzichtige verpakking (die van dobbermans smaken nie super nl) en ze smaken beetje naar kruising tussen vleeskroketten en goulashkroketten. mijn schoonfam vond ze zelfs lekkerder dan vleeskroketten.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:13
Verwijderd
ja echt? Die zoek ik steeds, vegetarische kroketten, heb ze ooit gegeten en vond ze erg lekker, ik vond ze vooral naar groentensoep smaken maar dan lekkerder . Maar ik kan ze dus nergens meer vinden. Ik zal eens bij de super de boer hier kijken
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:58
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-06-2006 @ 05:13 :
ja echt? Die zoek ik steeds, vegetarische kroketten, heb ze ooit gegeten en vond ze erg lekker, ik vond ze vooral naar groentensoep smaken maar dan lekkerder . Maar ik kan ze dus nergens meer vinden. Ik zal eens bij de super de boer hier kijken
Dat het een beetje naar groentesoep smaakt geloof ik graag

Dit kun je zelf maken. Uit mijn hoofd het recept voor vegan/veggie bitterballen (vorm kun je naar kroket aanpassen). Ingredienten: groentebouillonblokje (en/of marmite), champignons, paar stekjes peterselie, eventueel aanvullende kruiden (bijv koriander), bindmiddel/maizena en om te bakken natuurlijk een olie.

Champignons steeltjes eraf, in kleine stukjes snijden van pak 'm beet 0,5 bij 0,5. peterselie erbij, in pan mikken met water en bouillon (en/of marmite). Maizena er door. Water/vocht er uit, minstens 3 uur in de koelkast laten opstijven. Eruit, balletjes met doorsnee van tussen de 2 en 4 cm draaien (of wat voor vorm dan ook) door het paneermeel heen. Frituren zoals je je bitterballen altijd frituurt (ik deed het in een speciale pan + zonnenbloemolie).

Klaar, goedkoop. Sausje (mosterd) er bij.

Wat betreft verhoudingen weet ik niet meer zou ik na moeten zoeken hoewel ik kan het recept niet meer op de computer vinden.

Misschien zijn ze lekkerder met portabellos. Ik heb hier nog een hoop gedroogde portabellos liggen dus ik zou dat 'ns kunnen testen.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.

Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 13:04
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
N.a.v. een mailtje over D3 in 'plantaardige' margarine van de AH.

Citaat:
Geachte heer Van Veen,

Wij hebben navraag gedaan binnen de organisatie en kunnen u het volgende mededelen:

Bij AH plantenmargarine ongezouten artnr 10320 wordt aangeduid dat het om een plantaardige margarine gaat. Het plantaardig in de omschrijving refereert in de oliën en vetten wereld aan de gebruikte olie en vetsoorten.

Vitamine D kan uit het wolvet van schapen gemaakt worden en ondergaat diverse behandelingen alvorens het geschikt is voor gebruik in levensmiddelen, vitamine D wordt in bovenvermeld product gebruikt tot een niveau van 7,5 microgram/100 gram. Conclusie: Voedingskundig is de relevantie mbt cholesterol uit dierlijk vet dus te verwaarlozen.

Als het product totaal geen dierlijk vet bevat zou de claim:"zuiver"
plantaardig gebruikt worden.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:34
Verwijderd
ik heb weer een stomme vraag voor veganisten
Ik weet dat het hier helemaal niet om gaat maar om morele en ecologische dingen, maar: als je per ongeluk een vliegje inslikt, op de fiets ofzo, hoe voel je je daar dan bij?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 14:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 12:11
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-06-2006 @ 11:34 :
ik heb weer een stomme vraag voor veganisten
Ik weet dat het hier helemaal niet om gaat maar om morele en ecologische dingen, maar: als je per ongeluk een vliegje inslikt, op de fiets ofzo, hoe voel je je daar dan bij?
Dan maak ik mezelf van kant
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 12:23
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-06-2006 @ 11:34 :
ik heb weer een stomme vraag voor veganisten
Ik weet dat het hier helemaal niet om gaat maar om morele en ecologische dingen, maar: als je per ongeluk een vliegje inslikt, op de fiets ofzo, hoe voel je je daar dan bij?
Meestal als zoiets gebeurt probeer ik het op te hoesten. Dan ga ik er wel even bij stilstaan en graaf ik er een graf voor. Zo'n begravenis duurt meestal een uur of anderhalf. Als het echt emotioneel wordt dan kan het langer gaan duren. Zo heb ik een keer perongeluk een mus ingeslikt, en dat werd me echt even teveel. Die begravenis duurde (wel met doodsmars, condoleance, thee, koffie en vegan gebak) een dag of drie. Ik heb het zwaar.
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:01
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik denk: Wat een kutvlieg en probeer 'm op te hoesten. Maar meestal probeer ik 't te voorkomen
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:38
Verwijderd
nou, zo overdreven bedoelde ik het niet . Maar je kunt je er toch even schuildig over voelen ofzo, en je kunt dat ook laten, en ik vroeg me af wat van toepassing was.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:45
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-06-2006 @ 15:38 :
nou, zo overdreven bedoelde ik het niet . Maar je kunt je er toch even schuildig over voelen ofzo, en je kunt dat ook laten, en ik vroeg me af wat van toepassing was.
Dat zal wel per persoon verschillen.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vegetariërs?
Calyx
157 30-09-2007 12:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.