Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 18:19
Slimwizard
Avatar van Slimwizard
Slimwizard is offline
Je voorspelde dat het niet werken zou,
Je zei 'gevaarlijk' en eerder grauw,
toch geloofde ik jou niet.
Zocht telkens weer jou zachte tiet.

Je voorspelde veel verdriet
en alsnog waande ik jou niet.
Uiteindelijk gaf je mij de genadeslag,
je voorspellingen zeiden mij 'gedag'.

Zit in een totale ontkenning en zag
je voor het laats op die dag,
je vroeg 'hoe is het' Ik zei 'alles flex'
en verliet mij weer,
gij die lijdt aan Cassandra-complex.



Dit is mijn eerste keer dat ik een gedicht heb geschreven. Ik begrijpt eigenlijk helemaal niets van gedichten, het is vast onzin wat ik hierboven hebt geschreven. En ben trouwens zeer slecht met schrijven.

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 22:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 19:58
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
waarom begrijp je gedichten niet? Als je je in poezie verdiept en je een beetje inzet lukt dat toch wel? Dat verdiepen zou ik zeker doen trouwens. Nu over het gedicht.

Ik zou beter op je interpunctie letten, want ik zie een aantal komma's waar je beter punten kunt gebruiken. Ook je hoofdlettergebruik is matig. Ik geloof dat je jou in de eerste strofe als bezittelijk voornaamwoord gebruikt? Dan zou ik er een w achter zetten, want nu scheld je iemand uit voor warme tiet.. of koosnaampje

Citaat:
en alsnog waande ik jou niet,
wat bedoel je met deze zin? en dit is dus een van de zinnen, waar je beter een punt achter kunt zetten.

Citaat:
gij die leidt aan Casandra-complex
Ik vind deze zin er qua taalgebruik helemaal buiten vallen
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:05
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik vind het nogal vreemd dat je zegt dat je niets van gedichten begrijpt, want hoe kun je het dan voor elkaar krijgen om er zelf een te schrijven?
Je gedicht vind ik dan ook niet echt geweldig. De rijm is veel te geforceerd (en met name dat 'jou warme tiet' in de eerste strofe; dat kan echt niet.

leidt moet lijdt zijn.

Verder zou ik je aanraden om je wat meer te verdiepen in de poezie - zoals scroopingpaper ook al terecht opmerkte.
Ik vind je gedicht nogal sinterklaasgedicht-achtig en ik denk dat je wel wat creatiever mag zijn. Tenminste, als het dichten je echt interesseert.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:34
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
gij die leidt aan Casandra-complex.
Dit vind ik verreweg de beste zin van het hele gedicht.

Citaat:
en alsnog waande ik jou niet,
Dit vind ik een hele interessante zin. bedoel je misschien dat je haar niet geloofde?

De rest van je gedicht vind ik niet zo goed.
Het idee erachter vind ik dan wel weer leuk. Cassandra, met de gave van het voorspellen, die door niemand werd geloofd.
Ze wordt ook wel Alexandra genoemd. Haar broer Paris werd ook wel Alexander genoemd. Is dat toeval?

Citaat:
Ik zei 'alles flex'
en verliet mij weer,
Het lijkt hier net alsof je jezelf hier verliet. Je zou 'Ik...flex' tussen haakjes of streepjes (hoe heten die dingen?) moeten zetten, dan lees je het minder gauw fout.

Dat consequente aabb-rijm komt (hier) heel geforceerd over, heel Sinterklaaserig. En verder ben ik het eens met alles wat re3m en sp hebben gezegd.

Cassandra is dacht ik met dubbel S
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 22:44
Slimwizard
Avatar van Slimwizard
Slimwizard is offline
Citaat:
Sketch schreef op 08-01-2005 @ 21:34 :
Dit vind ik verreweg de beste zin van het hele gedicht.



Dit vind ik een hele interessante zin. bedoel je misschien dat je haar niet geloofde?

De rest van je gedicht vind ik niet zo goed.
Het idee erachter vind ik dan wel weer leuk. Cassandra, met de gave van het voorspellen, die door niemand werd geloofd.
Ze wordt ook wel Alexandra genoemd. Haar broer Paris werd ook wel Alexander genoemd. Is dat toeval?


Het lijkt hier net alsof je jezelf hier verliet. Je zou 'Ik...flex' tussen haakjes of streepjes (hoe heten die dingen?) moeten zetten, dan lees je het minder gauw fout.

Dat consequente aabb-rijm komt (hier) heel geforceerd over, heel Sinterklaaserig. En verder ben ik het eens met alles wat re3m en sp hebben gezegd.

Cassandra is dacht ik met dubbel S

Het ging mij ook meer om het idee(cassandra)!!niet echt om het dichten, want het is duidelijk dat ik dat niet kan, gezien de reacties(sinterklaserig).


Ps:wanen is volgens mij een synoniem voor geloven

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Slimwizard schreef op 08-01-2005 @ 23:44 :
Het ging mij ook meer om het idee(cassandra)!!niet echt om het dichten, want het is duidelijk dat ik dat niet kan, gezien de reacties(sinterklaserig).


Ps:wanen is volgens mij een synoniem voor geloven
Nou, niet zo negatief hoor. Dichten kun je deels wel leren denk ik (hoop ik). Lees eens wat rond, alleen door dit forum al kun je op een hoop ideeen komen.
En dat "Sinterklaserig" wordt alleen gezegd om jou van dat rijmschema af te krijgen, dat wordt hier wel vaker gezegd.
Het idee is leuk, probeer het eens wat origineler te verwoorden, dan heb je toch al een gedicht?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.