Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2005, 19:13
fraiser
fraiser is offline
heej ik heb dit een tijdje geleden geschreven. Kzou graag weten wat jullie er (eerlijk) van denken. Alvast bedankt !


Complex? Misschien. Simpel? Misschien. OF een betoverende mix van deze karaktertrekken. Maar is complex+simpel= normaal? Wie zal het zeggen.
Ik ben niet normaal. Wat er mis is met me, moet nog uitgedokterd worden door mannen in witte jassen. Of door jou. Kan jij het aan?
Wat ik wel weet, is dat ik hou van mooie dingen op papier. Kunst (met een grote K, jaha), woorden, alles op papier. Maar ook in levenden lijve. Want liefde op papier, is dat mogelijk? Jazeker, ik ben volledig in staat om te huilen door wat jij schreef voor mij. Of schrijft. Of zegt. Of door je ogen.
Ik hou van ogen. Herfstogen, die ruiken naar bruin en groen en zo. Lange wandelingen met rode neuzen als resultaat. Zomerogen. Bestaan die wel? Winterogen. Kil en koel. Maar eens je door die kilte bent geraakt, wacht daar op je… warme chocomelk en koekjes en kerstmis.
Lenteogen. Ik wil je omarmen. Ik wil je leven voelen.
Ik zoek naar … ja naar wat zoek ik? Mezelf, denk ik. Hoop ik.
Ik wil mezelf opsluiten, met tralies en dwangbuizen en de hele rompslomp. Waarom? Impulsiviteit, onzekerheid, radeloosheid, futiliteit. Eit, eid, eid. Welk woord hoort hier niet thuis?
Ik hou van zwoele zomeravonden met zwoele mensen en zwoele drankjes. En niet te vergeten, ophitsende muziek. De temperatuur daalt maar de passie stijgt. Terwijl ik fladder als een vlinder, wappert mijn rokje wellustig met me mee. Fantastisch. Ik hou van verrassingen. Verras me! Wie weet kan ik dan wel van je houden.
Kut. Ik hou niet zo van onaangename verrassingen. Die zijn te talrijk aanwezig.
Het zou allemaal zo simpel kunnen zijn. Ik hou van iedereen en iedereen van mij. Maar je bent natuurlijk niet zo naďef om dat te geloven. Gelukkig maar. Ik haat naďevelingen. Ik zou ze wel kunnen slaan, met hun hoofd tegen de stenen muur. Castratie. Dan hang ik hun ballen aan een ballon vol helium en laat ik ze vrij. Wel na de typische grap: het heliumstemmetje.
Wat haat ik typische grappen.
Hier komt mijn agressie boven. Ik zei het al, ik ben complex. Maar misschien ook niet.


Ik wil mensen betoveren. Ik wil met 1 zwaai van mijn toverstok hen in mijn macht hebben. Of in 1 oogopslag. Zo kan ik misschien voelen hoe het is om echt te leven. Of geleefd te worden. Of om inwendig dood te zijn. Of ben ik dat al?
Ik hou van mooie mensen. Ik wil ze vastgrijpen, verscheuren en verkrachten. Alles met een v. Maar ik wil ook met ze praten. En de mens achter het masker ontdekken.
Lelijke mensen hebben geen masker. Zij houden niet zo van uiterlijk vertoon. Of misschien wel. Zoals ik al zei, (of toch niet?) alles is relatief.
Behalve het feit dat alles relatief is.

Er zit nergens regelmaat in. Geen symmetrie, geen rechte lijnen en kubussen. We denken wel graag dat het zo is. Maar je moet niet bang zijn voor de harde werkelijkheid. Uiteindelijk ga je toch terug naar de veilige moederschoot.
Wat is dat een vuil woord.

Ik kan het niet meer. Ik wil dat iemand me kent. Ik ben het beu dat mensen denken me te kennen. Ik wil mezelf leren kennen. Ik hou van jou. Hou jij van mij? Maar wie ben jij? Ik ken je niet. Jij kent mij niet. Wil jij me leren kennen? Ik denk het niet. Misschien… ooit.

Ik wil proberen. Het proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2005, 17:17
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Een hoop frustraties!

Maar goed. Veel korte zinnen, weinig moeilijke woorden, gewoon wat er staat. Hak op de tak, dat ook. Is trouwens niets mis mee, zeker niet in een kort stuk als deze, maar je moet het niet teveel doen in langere verhalen, dan kan het vervelend worden.
Citaat:
Ik wil met 1 zwaai van mijn toverstok hen in mijn macht hebben. Of in 1 oogopslag.
Cijfers onder de twintig voluit

Niet echt een geweldig stuk, maar wel oké, het lijkt mij een typisch 'ik moet wat kwijt'-stukje. Kan verder maar weinig commentaar verzinnen.

Ik vind trouwens dat met die ogen goed verzonnen!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 22:07
Elisabeth.
Avatar van Elisabeth.
Elisabeth. is offline
Ik houd van dit verhaal. Serieus!
__________________
for where your treasure is your heart will also be.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 12:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is krachtig, dat vind ik wel leuk. Verder niet echt heel erg bijzonder, een beetje zoals I C U al zei. Een ik-moet-het-kwijtstukje. Maar geen slechte.

Citaat:
OF een betoverende mix van deze karaktertrekken.
Klein tikfoutje.

Chocomelk... Dat schijnt een normaal woord te zijn, toch? Ik vind het zo raar klinken

Ode aan de V
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 12:56
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
@ Vogelvrij: Het is chocomel of chocolademelk, geloof ik.

En ontopic: Whah. Het is herkenbaar, geloof ik, en ik schrijf af en toe in exact dezelfde stijl. Ik vind het tof, vind het fijn lezen, al is het ontzettend chaotisch. Dat is positief.

Citaat:
Maar is complex+simpel= normaal?
Dat zou ik wel uitschrijven, evenals de cijfers, maar dat merkte I C U ook al op.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 12:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roosje schreef op 02-12-2005 @ 13:56 :
@ Vogelvrij: Het is chocomel of chocolademelk, geloof ik.

En ontopic: Whah. Het is herkenbaar, geloof ik, en ik schrijf af en toe in exact dezelfde stijl. Ik vind het tof, vind het fijn lezen, al is het ontzettend chaotisch. Dat is positief.


Dat zou ik wel uitschrijven, evenals de cijfers, maar dat merkte I C U ook al op.
Ow ja, zo zit dat. Ik zeg altijd chocolademelk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 14:07
fraiser
fraiser is offline
he dank je wel
inderdaad, ik voelde me niet zo goed in mn vel en ben gewoon beginnen schrijven, zonder eigenlijk veel na te denken over de structuur enzo ( en dus is het van de hak op de tak)

oja, dat van die chocomelk, ik kom uit België, misschien verklaart dat het wel
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 16:12
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
fraiser schreef op 02-12-2005 @ 15:07 :
he dank je wel
inderdaad, ik voelde me niet zo goed in mn vel en ben gewoon beginnen schrijven, zonder eigenlijk veel na te denken over de structuur enzo ( en dus is het van de hak op de tak)

oja, dat van die chocomelk, ik kom uit België, misschien verklaart dat het wel
Dat hak-op-de-tak vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Oké, natuurlijk volgt het elkaar snel op, maar het ik snap wel alles en ik gelóóf dat ik je gedachtegangen ook volg.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Complex/Groepsmeters
Verwijderd
8 29-09-2009 23:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken Complex ionen [SK]
Skilly
4 04-04-2007 18:00
De Kantine Wat zijn jullie complexen?
Muchacha
34 14-04-2005 13:14
Verhalen & Gedichten Casandra-complex
Slimwizard
5 08-01-2005 23:01
Levensbeschouwing & Filosofie Kan muziek oneindig complex zijn?
Isa
8 09-02-2003 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.