Oud 25-05-2009, 19:45
asdasd
asdasd is offline
Hey,

Ik heb een staatsexamen genomen voor VWO Wiskunde A1,2 . Ik heb rond de 50 punten als ik _super streng_ nakijk en dat is rond de 5.3-7.3 Beetje tricky dus, want een 5.3 wil ik niet, want dan wordt het weer stressen voor de mondeling.

Nu heb ik een mondeling examen in juli, nu schijn ik daar pas mijn cijfer voor m'n schriftelijk examen te krijgen. Hoe kan ik dan weten of ik een herkansing moet doen? Ik las dat de herkansingen in juni en augustus waren, maar augustus is toch vrij laat als ik 1 september wil gaan beginnen aan de universiteit?

Ook schijnt het mondeling een onderdeel te zijn van A. een opgave die je moet maken B. je poster van je project.

Ook dit vind ik raar, waarom zou 25% van je cijfer (onderdeel A) gaan over een hele korte momentopname van _1_ opgave, wat voor opgave is dit wel niet dan? Dat het zowat alle stof bevat + wat kan ik ervoor leren?
Zijn ze erg streng op het mondeling? Of als je poster er goed uitziet + je goed uitleg geeft krijg je eigenlijk altijd wel een 6'je zoals het op het middelbaar onderwijs eigenlijk ook wel gaat (Toen ik nog havo deed kreeg je zoiezo wel een 6 "voor de moeite" of je moet echt niks gedaan hebben)

Iemand die dit pad ook wel eens heeft bewandeld en mij wat meer informatie kan geven?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2009, 20:24
Mr Ik
Mr Ik is offline
Herkansing staatsexamen is pas in Augustus, dus het zou heel goed kunnen dat je pas in Juli je cijfer krijgt.

Voor scholieren die staatsexamen doen, is er een later tijdstip dat ze pas hun diploma hoeven te laten zien. Maar heel precies weet ik dat niet.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 09:28
Alyssia
Alyssia is offline
Een 5.3 haal je voor je toets heus niet, dan zou de normering dus 0 moeten zijn en met wiskunde is dat het nooit.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 22:27
sara18
sara18 is offline
Hee,

eindelijk een lotgenoot gevonden.
Ik moet in juli ook een mondeling doen, vwo wiskunde a1.
Ik wil graag mn cijfer voor het schriftelijk weten, vind t echt stom dat we dat zo laat pas krijgen. En ik knijp m voor t mondeling. Ik weet echt niet wat ik moet leren en wat ik kan verwachten. Ga idd de presentatie goed voorbereiden. Moest een werkstuk maken met max. 2 pagina's dus die 20 minuten gaan heeeeeel lang worden.

Heb jij al een datum voor het mondeling binnen? En hoe bereid je je voor?

xx
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 13:26
Nilrecurring
Nilrecurring is offline
Hey allemaal!

AAAAH! ik heb volgende week donderdag staatsexamen, en dat voor Wiskunde B1, Natuurkunde 1 EN Scheikunde 1! (daar ben ik vorig jaar op gezakt)
Ik verwacht dat ik voor natuurkunde een 6 heb gehaald, voor scheikunde een 5,5 en voor wiskunde een 4,7. Niet echt super fantastisch dus haha. Ik hoef maar 2 van de drie te halen, maar ben zeker wel zenuwachtig!

Wat ik heb begrepen van de staatsexamens (ik heb vaak gebelt naar de IB groep, en heb tijdens de schriftelingen iedereen de oren van het lijf gevraagd) is dat het moeilijk is, maar niet onmogelijk.

Het begint allemaal met de presentatie, en de poster (die ik trouwens nog moet maken, hehe) en als je daar gewoon goed ingelezen bent en het goed brengt een mooi creatief bezig bent geweest, moet je dat wel halen. Het is wel belangrijk denk ik om het goed voor te bereiden, want het zet wel de toon van je examens. Als je dat al verpest... Hm!

Verder denk ik dat het inderdaad belangrijk is om voor wiskunde goed met je rekenmachine overweg te kunnen, voor natuurkunde bijvoorbeeld een systembord te begrijpen etc...

Wat ik wel weet is dat de presentatie van je poster maar 5 minuten hoeft te duren, dus hoezo 20? Met alle vragen van de examinatoren erbij bedoelen jullie?


Ik moet zelf dus de 9de, ga vanmiddag 2 posters maken en presentaties schrijven, en dan maak ik morgen nog een heel nieuw verslag voor wiskunde (was er toch niet tevreden mee, de vorige) dus dat wordt nog SUPER stressen.

En dan nog alles weer leren ook, aiaiaiai!

En over die opdracht die je krijgt; bij mijn exacte vakken staat er in de vakinformatie dat het gaat over het subdomein 'maatschappij en beroep'' oid... er staat best veel in die vakinformatie bestanden van de IB-groep! Dus ik ben aan het voorbereiden door alvast invloeden op het milieu enzo te bedenken en wat beroepen te bedenken die met mn vakken te maken hebben...


Nog een laatste tip: lees het verslag van vorig jaar door! Dat staat op de IB-groep site en er staat heel veel in per vak over waar ze vorig jaar niet tevreden over waren.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 11:19
sara18
sara18 is offline
Hee,

Ik begrijp dat je stress hebt, maar het gaat je vast wel lukken hoor!

Weet je trouwens welk formaat die poster moet hebben? Ik heb namelijk glanzend a3 papier, maar ik weet eigl niet of dat groot genoeg is.

Succes alvast!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 22:56
leipo
leipo is offline
En hoe ging het....?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 09:51
kootjahh
kootjahh is offline
Hallo,

Ik moet binnenkort mijn scheikunde verslag inleveren bij de IB-groep, maar ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee van wat ik nu moet doen. Wat op internet staat vind ik vaag, want je kan er heel veel kanten mee op. Verder zit ik ook niet op school, dus ik weet niet waar ik het onderzoek moet uitvoeren.. Heeft iemand tips? Of heeft iemand toevallig een scheikunde verlag voor me, zodat ik weet wat ongeveer de bedoeling is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Centraal eindexamen [VWO] Staatsexamen 2017
LoveLace
2 06-06-2017 09:18
Eindexamens 2014 [VWO] Staatsexamen combinatiecijfer
DeMosselman
1 17-05-2014 06:38
Studeren Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt!
staatsexamen112
0 23-01-2011 10:20
Eindexamens 2010 Staatsexamen VWO
juulerd
3 22-06-2010 18:42
Algemene schoolzaken VWO literatuurlijst
Guimaraes
13 09-01-2005 14:18
Algemene schoolzaken staatsexamen VWO/HAVO
Verwijderd
2 30-10-2003 10:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.