Oud 23-05-2003, 20:03
lief mutsje
lief mutsje is offline
Hoe ziet bij jullie de diploma uitreiking eruit? Is het een hele officiele happening of is het meer iets van: hier heb je je diploma, gefeliciteerd.
En neem jij je ouders, familie,vrienden enz mee?
Advertentie
Oud 23-05-2003, 20:07
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Dat laatste, gewoon een gezellig avondje met ouders en kennissen, diploma-uitrijking en daarna een hapje/drankje-gebeuren.
Ja, mn ouders gaan wel mee denk ik, en mn zusjes
Oud 23-05-2003, 20:19
jetty
Avatar van jetty
jetty is offline
bij ons is het echt gewoon TE oficieel... iedereen netjes... enzo... officeel gebabbel enzo... maarja dat komt omdat het best wel kak-school is enzo.. dusja... het duurt ook heul lang... ze gaan bij iedereen een persoonlijk praatje houden enzo... zucht
Oud 23-05-2003, 20:24
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Eerst een etentje (chinees-indisch buffet) en dan de uitreiking. Niet heel netjes ofzo, maar wel leuk daarna nog wat napraten enzo..
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 23-05-2003, 20:31
@Moon
@Moon is offline
Bij ons is het eigenlijk best wel officieel. Wij gaan dan naar een kerk waar we altijd Kerstwijding en Paaswijding hebben argggh, maar ja. Iedereen zal wel netjes komen denk ik. De diploma-uitreiking zal wel erg lang duren denk ik. De rector of docenten whatever zullen over iedereen iets leuks vertellen. En dan krijg je na dat praatje over jou je diploma. Nadat de uitreiking heeft plaatsgevonden gaan we weer terug naar school (tis maar 2 minuten lopen) en kunnen we nog een beetje bijpraten in de aula.
Oud 23-05-2003, 20:34
Braakdraak
Avatar van Braakdraak
Braakdraak is offline
Geen idee wat er gaat gebeuren
Oud 23-05-2003, 20:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 23-05-2003 @ 20:34:
Geen idee wat er gaat gebeuren
Er is wel een een of andere commissie opgezet om wat te organiseren.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 23-05-2003, 20:59
Verwijderd
Bij mij op het om 9.30 's ochtends.
Dat vind ik dus al helemaal bagger, dat noem ik geen tijdstip om zoiets feestelijks te vieren
Er gebeurd verder niets speciaals, we krijgen alleen een glaasje drinken na de tijd ofzo.
Niks officieels verder of wat.
Oud 23-05-2003, 21:04
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Bij ons wordt iedere leerling apart naar voren geroepen, dan wordt een verhaaltje over je verteld (een gedichtje met de letters van je naam als begin van de zinnen) en krijg je je diploma. Deze gedichtjes worden gemaakt door de mentoren en die vinden niets leuker dan lullige gedichtjes over de leerlingen te schrijven. Daarna wordt er nog wat nagepraat en gedronken en krijg je je jaarboek. Ja en familie gaat mee uiteraard.
Oud 23-05-2003, 21:28
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Dat vroeg ik me eigenlijk precies vandaag af, hoe dat zou gaan ! We zouden er nog een uitnodiging voor krijgen, het zal dus wel niet niets voorstellen. Is dat over het algemeen gescheiden voor mavo/ havo/ vwo? Verschillende avonden of zo? Anders kunnen ze onmogelijk iedereen persoonlijk het diploma uitreiken en passen er ook niet van iedereen ouders in de school.
Oud 23-05-2003, 21:47
Sjaan
Sjaan is offline
Bij ons ist niezo hééél boeiend... Wel jammer, omdat je toch een hele periode van je leven afsluit...

Tis bij ons per afdeling.. Er zijn alleen plaatsen voor 2 mensen per geslaagde, (je ouders in de meeste gevallen dus..)
Er worden wat uitspraken van leerlingen genoemd, en steeds komen er twee leeringen per mentor naar voren, die dan hun diploma onderteken, lachend voor de foto die ondertussen wordt gemaakt, en dan een roosje ofzo krijgen, en een tas met daarin een boekje met uitspraken, anekdotes, foto's, etc van de geslaagden!
Daarna ga je weer zitten en zo worden alle leerlingen naar voren geroepen...
Daarna komen de speciale gevallen, en die krijgen dan een boek of iets dergelijk... Bijvoorbeeld mensen die Cum Laude zijn geslaagd, of die een uitzonderlijk hoog cijfer hebben gehaald voor hun examen, of juist niet...
Das dan het 'officiele' gedeelte...
Daarna kun je gaan 'feesten' onder het genot van champagne, bier, wijn of iets fris... Gewoon een beetje lullen met je leraren en vrienden... Dan mag overigens iedereen gewoon komen...!

En waarschijnlijk is er ná de diploma-uitreiking een groot feest georganiseerd in een of andere sporthal... Maar das nog nie officieel, ik heb alleen roddels gehoord...!

Nou ja, tis toch best gezellig altijd!!
Oud 23-05-2003, 21:48
Sjaan
Sjaan is offline
Ooooow jah... Tis niet echt very chique ofzo... Meestal doe je vanuit je zelf wel iets feestelijks aan ofzo, maar tis niet zo dat dat ook van je verwacht wordt...
Puur wat jezelf wil!
Oud 23-05-2003, 22:37
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
ik zou het bij ons niet weten. Tis bij ons al 19 juni. DUs degene die een her moeten doen en alsnog hun diploma krijgen krijgen dat ergens achteraf in hun eentje. Hoe lullig!

MAar ik weet niet hoe het gaat. We krijgen ons diploma en een jaarboek.. maar of ze ook echt een verhaaltje houden weet ik niet!

hoop t niet eigenlijk
Oud 24-05-2003, 08:59
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Havo en vwo waren apart.. Hele zaal vol met familie, examenkandidaten vooraan. Eerst werden alle mensen en commissie's bedankt (mag je ook fijn naar voren..). Ik zat bij jaarboekcommissie, wij kregen de eerste oplage van dat ding en een rol snoep.

Toen weer zitten. Daarna krijg je individuele praatjes (telwijl je op het podium staat), erg leuk, maar niet heus. Daarna mag je bij je coördinator je diploma halen, aan een GIGANTISCHE tafel gaan zitten, gegevens controleren en daarna met een nerveus trillende hand je diploma tekenen. Daarna terug naar je plek onder luid applaus..

Was niet interessant, ik wou dat ik het gewoon via de post had gehad.. maar ja
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 24-05-2003, 09:07
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Bij ons doet een groep leraren het inmiddels beruchte "diploma cabaret". En vorig jaar ging mijn ex mentor een lied van andre házes zingen. Allemaal erg leuk om mee te maken, maar van mij mag het diploma ook gewoon via de post komen.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Oud 25-05-2003, 15:01
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
ik heb geen id hoe het bij ons op school het er aan toe gaat maar bij mijn broer (zat op een andere school) was het heel erg officieel en ook de mensen die een her hadden waren erbij dus die uitreiking was daarom ook erg laat. ik zelf heb hem op 16 juni wat dus best vroeg is vind ik. ik vind het echt jammer dat de mensen die dan een her zouden moeten hebben er niet bij kunnen zijn. beter gaan ze geen verhaaltje houden over me omdat ik dit jaar nogal vervelend ben geweest
Oud 25-05-2003, 15:32
o_0
o_0 is offline
ik zou t niet weten..
Oud 25-05-2003, 16:44
xx
xx is offline
bij ons iedereen, ook mensen met een her!! gelukkig wel dat is toch veel leuker. Alleen duurt het wel heel lang want havo en vwo gaan samen............ pfff

xx
Ads door Google
Oud 25-05-2003, 17:18
Verwijderd
Ik krijg hem waarschijnlijk gewoon thuisgestuurd áls ik hem krijg
Oud 25-05-2003, 17:21
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
simple creed schreef op 23-05-2003 @ 22:37:
ik zou het bij ons niet weten. Tis bij ons al 19 juni. DUs degene die een her moeten doen en alsnog hun diploma krijgen krijgen dat ergens achteraf in hun eentje. Hoe lullig!

MAar ik weet niet hoe het gaat. We krijgen ons diploma en een jaarboek.. maar of ze ook echt een verhaaltje houden weet ik niet!

hoop t niet eigenlijk
de rector/conrector en de voorzitter van de OR gaan een toespraak houden, voor zover ik weet. Ik geloof niet dat ze bij ons per persoon een praatje gaan houden. En de nog-niet-geslaagden zijn er bij mijn weten 18 en 19 juni wel gewoon bij, en ze krijgen dan een dummy-diploma. Dat wil zeggen: nog niet ondertekend. Slagen ze alsnog dan moeten ze alleen hun diploma laten ondertekenen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 25-05-2003, 17:23
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 25-05-2003 @ 17:21:
de rector/conrector en de voorzitter van de OR gaan een toespraak houden, voor zover ik weet. Ik geloof niet dat ze bij ons per persoon een praatje gaan houden. En de nog-niet-geslaagden zijn er bij mijn weten 18 en 19 juni wel gewoon bij, en ze krijgen dan een dummy-diploma. Dat wil zeggen: nog niet ondertekend. Slagen ze alsnog dan moeten ze alleen hun diploma laten ondertekenen.
dat kan ook alleen onze achterlijke school maar bedenken he....
Oud 25-05-2003, 18:07
Verwijderd
het gaat allemaal behoorlijk officieel met ouders, broers enzo erbij. Van de leerlingen wordt ook nog verwacht dat we wat leuks gaan doen volgens mn coordinator.
De burgermeester komt ook en de rector deelt de diploma's uit
Oud 25-05-2003, 18:27
Verwijderd
ik heb geen idee eigenlijk

weet ook niet wat ik aanmoet en wat de rest doet enzo

ziewel
Oud 25-05-2003, 22:10
Verwijderd
Bij ons is het wel redelijk officieel. Iedereen is netjes aangekleed; vooraan een podium met tafels waar je je diploma moet tekenen; en dat hele podium staat ook vol met bloemen.
En dan eerst leuk verhaaltje van de rector; van de conrector; en van weet ik veel wie... Daarna kom je in groepjes van 5 naar voren; bij elk persoon heeft de conrector een zin die bij je past. Nou ja dan dimploma tekenen; jaarboek krijgen, en daarna is er nog een borrel daar.
Het is trouwnes pas als de ''her-mensen'' ook weten of ze het gehaald hebben, das wel zo leuk voor ze
Oud 25-05-2003, 22:43
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Eum.. omdat alle mooie zalen/kerken in het pittoreske Alkmaar zijn volgeboekt/worden gerestaureerd op de datum van mijn uitreiking, zit onze eindexamenklas helaas pindakaas op 26 juni om 19:30 in de Vrijheidskerk *kots*
Normaal gesproken zitten we altijd in de Grote Sint Laurenskerk en kunnen we ook meer mensen meenemen dan de maximaal 3 van dit jaar *baal*
Het schijnt dat er per leerling een praatje wordt gehouden door de betreffende mentor. Het lijkt me vooral een beetje saai.
Als ze maar niet verwachten dat ik net gekleed kom.. ik heb geen nette kleren.. tsjah.. tenzij ze van die grote fluwelen jurken met puntmouwen netjes vinden Ach.. ze zoeken het maar uit..
Na de uitreiking schijnt er op kosten van de ouderraad nog iets gedronken te kunnen worden. Ik weet niet of ik dat ga doen.
__________________
"ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun"
Advertentie
Oud 26-05-2003, 08:06
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Wij krijgen onze diploma's in het plaatselijke theater.
Eerst spreken er een aantal mensen, ouderraad, leerlingenraad, rector enz. Dan worden de diploma's uitgereikt en krijgt iedereen het jaarboek. Na de uitreiking is er een pauze en daarna geven leraren een cabaretshow. Best leuk dus.
Oud 26-05-2003, 08:10
juud85
juud85 is offline
wat is 'het jaarboek' ??
of ben ik heeel stom nu ik dat niet weet?
__________________
xxxx
Oud 26-05-2003, 16:27
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe dat gaat bij ons. Havo en vwo is wel apart en we krijgen dan sowieso foto met alle mensen van havo 5 en natuurlijk je diploma, verder weet ik niet. Maakt ook niet zoveel vind ik, het gaat uiteindelijk maar om 1 ding...
__________________
a.k.a. Roze Lila
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Diploma Uitreiking
MsBobeska
2 25-06-2012 16:43
Algemene schoolzaken Diploma uitreiking
leuk idee
4 24-11-2009 12:28
Eindexamens 2004 Hoeveel mensen neem je mee naar de diploma uitreiking?
heavinly
65 09-07-2004 16:13
Algemene schoolzaken diploma uitreiking
Babs123
19 13-03-2004 15:59
Eindexamens 2003 Wat wordt er bij jullie diploma-uitreiking gedaan?
MarLin!
27 02-07-2003 20:10
Lifestyle Diploma-uitreiking-tenue
niels18
80 09-07-2002 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.