Oud 17-06-2003, 11:42
MarLin!
Avatar van MarLin!
MarLin! is offline
Ik heb dus gister mijn diploma-uitreiking al gehad en ik vraag me af wat voor speciaals er bij andere scholen wordt gedaan.
Oftewel, hoe gaat het er bij jullie aan toe op de uitreiking?

Wij kregen eerst een zout praatje van de afdelingsdirectrice (of wat ze ook mag zijn), waarna onze coördinator wat ging vertellen over dingen die in de afgelopen 2,5 jaar gebeurd zijn. Hij vertelde vooral dingen die je ook echt nooit meer vergeet.

Daarna werden de diploma's uitgereikt en dat ging op alfabetische volgorde, waardoor ik als eerste naar voren moest komen. Bij ons hielden ze geen persoonlijk praatje ofzo.. Je moest je handtekening zetten op je diploma bij je klassenleraar, daarna kreeg je een bijbel uitgereikt en daarna nog een roos.
Daarna hebben we met onze klas wat aan onze klassenleraar gegeven (hij is 5 jaar onze klassenleraar geweest).

Als afsluiting hadden we een cabaret van 2 jongens. Eén daarvan was vorig jaar geslaagd op de havo en de ander was vorig jaar gezakt en is dit jaar geslaagd voor de havo. Ze hadden het vooral over onze school en leraren. Was erg leuk!

Daarna kon je nog even wat drinken en daarna naar huis..
__________________
*Feel like flying!*
Advertentie
Oud 17-06-2003, 11:43
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
UHm, de leraren schijnen een toneelstuk te gaan opvoeren, een woordje van de rector, muziek, bands, optredens, barbeque, bier, enz enz..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Oud 17-06-2003, 12:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb geen idee, ik zie wel. Ik denk dat een aantal leraren nog een praatje gaan houden, dat ze heel degelijk gaan vertellen over hoe oud de school wel niet is en dat we elkaar volgend jaar bij de reünie zien (ja, een reünie vlak na de vakantie omdat de school 750 jaar bestaat) en nog wat geblaat. Vervolgens gaan ze diploma's geven en is iedereen blij. Dan rent iedereen keihard gillend het kerkje uit waar de proclamatie gehouden wordt en zijn we klaar.

Vage schatting hoor...

[Edit: owhja, we krijgen een groepsfoto die een tijdje geleden gemaakt is]
__________________
I like my new bunny suit
Oud 17-06-2003, 12:49
madwoman
madwoman is offline
praatje van alles en iedereen (ouderaad, medezeggenschapsraad, rector, coordinator)

diploma krijgen & ondertekenen, bijbel krijgen, roos krijgen. alle leraren af om felicitaties (van enkelen een kaartje of kleinigheidje te krijgen, kreeg zelfs chocoreepje van gs1 leraar )

coordinator vertelt over elke leerling wel iets. de een iets uitgebreider dan de ander. bijv. een jongen komt ALTIJD 20 min. te laat nou daar wordt dan cynisch wat over gezegd enzo. heel leuk en met veel humor.

drankje, hapje praatjes. gezellig

naar huis
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 17-06-2003, 20:11
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
De uitreiking is de 25e (pas) maar ik weet wel hoe t er bij ons aan toe gaat (tenminste hoe t de voorgaande jaren ging).
- directeur toespraak
- afdelingsleider(s) ook toespraak
- leerlingen worden in groepjes van twee (op alfabetische volgorde) naar voren geroepen, daar moeten ze hun diploma ondertekenen en weer van t podium aflopen om de leraren de handen te schudden (die staan allemaal in een rij).
- wat kletsen en drinken na afloop.

Niet erg spannend dus, misschien dat ze (of wijzelf) dit jaar toch iets meer/leukers gaan doen.
Oud 17-06-2003, 20:30
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
mijn mentor zei vrijdag toen we de cijferlijsten haalden ik zeg nu niets dat krijgen jullie de 19e wel te horen.

Dus tja onze mentorklas krijgt allemaal een persoonlijk praatje....
Oud 17-06-2003, 20:49
Verwijderd
Bij ons werden we in groepjes van vier op het podium gevraagd en kregen we als groepje een leuk toneelstukje, sketch of korte toespraak van een docent met wie die vier mensen iets speciaals hadden. Erg grappig. Van die docent kregen we een bosje bloemen, een examenklassenfoto met lijst en ons diploma.
Oud 22-06-2003, 15:21
lieve
lieve is offline
Bij ons worden eerst de speciale prijzen in de laatste jaars uitgedeeld en dan tussendoor zo nog wat speeches van eindejaarstudenten(ik vrees dat dit jaar ik het weer aan m'n been heb, vorig jaar moest ik de toespraak geven voor ons speciaal project) en leerkrachten en directeur.
En dan moet je één voor één per klas,op alfabetische volgorde om je rapport + diploma komen.

En that's it!!!!
Meer wordt er bij ons niet gedaan.
Zelfs het ondertekenen van het diploma moet niet meer gebeuren
Dat is al gebeurd vorige week,ben je niet geslaagd word dat blaadje papier gewoon verscheurd!!!

Maar daarna is het nog een kleine receptie,dat zou ik nog vegeten. En daar blijven we +-15minuten hangen, en dan is het spurten naar huis, ons klaarmaken, en op de fiets springen richting de Openluchtfuif om het einde van het schooljaar te vieren!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Oud 22-06-2003, 17:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
bij m'n broer was het zo dat ze eerst een praatje hadden van de locatieleider en toen ging elke klas naar een ander lokaal.
bij m'n broer in het lokaal besloot de metrix over iedereen wat te zeggen bij het uitreiken. zo had zij bijvoorbeeld in de 1e gevraagd op welk dier de mensen zichzelf vonden lijken en eentje had 'luiaard' geantwoord. dat had ze dus onthouden en ging ze over vertellen. of bijv. over een meisje dat echt áltijd vrolijk is, daarover ging ze vertellen dat ze het toch echt verbazingwekkend vond dat ze die nooit chagrijnig had gezien enz. dat soort praatjes dus.
en nou, het was dus diploma tekenen en klaar.
d'r stond nog wel wat wijn klaar beneden in de gang, maar verder weinig bijzonders.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-06-2003, 18:06
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik weet t nog niet precies. Wel dat we een fotoboek krijgen waarin de foto's staan van alle examenleerlingen van dit jaar. Waarbij iedereen zijn eigen stukje moest insturen. Wel leuk
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 22-06-2003, 19:20
Splodge
Avatar van Splodge
Splodge is offline
Bij ons komt iedereen in pak naar school. Waar eerst diverse mensen een praatje houden (leerjaarcoördinators, conrectoren en de rector). Vervolgens worden er prijzen uitgereikt aan de beste leerlingen van bepaalde vakken en worden de mensen met de hoogste gemiddelden genoemd. Daarna worden er waarschijnlijk nog wat woorden van dank uitgesproken aan mensen die zich in hun schoolcarriere bijzonder ingezet hebben voor de school (ik o.a.). Daarna komt iedereen zijn diploma ondertekenen en ophalen en krijg je een roos (het symbool van onze school) van iemand die in de 5e is blijven zitten. En dan krijg je het jaarboek. Daarna is er een receptie met champagne en hapjes.
__________________
Leave... But don't leave me
Oud 22-06-2003, 20:12
alanis
alanis is offline
Nou bij ons is het zo dat de directeur wat vertelt, een leerling ook geloof ik en dat er nog wat stukjes worden opgevoerd (waaronder ik met een ander meisje een lied uit de schoolmusical die we dit jaar hebben gedaan, moeten gaan zingen....vind het nogal scary want zij zingt veel beter dan ik en dan sta ik voor lul! Brrr.... ) Iedereen moet trouwens in gala komen....dus ik sta daar dan in mijn gala jurk. Daarna word iedereen die geslaagd is opgenoemd, en dan moet je oplopen....Daarna gaat iedereen naar een klas en houd de mentor een persoonlijk praatje over iedereen...moet je je diploma ophalen en ondertekenen...en ik geloof dat daarna nog wat te drinken is in de kantine...en daarna gaat iedereen richting de zaal waar het eindexamen gala gehouden word! Dus ik heb er wel zin in...donderdag is het zover..
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Oud 22-06-2003, 20:55
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Eerst moeten we met z'n allen naar de kerk (alle klassen TSO en BSO = 6 klassen, onze ouders, eventueel broers en zussen), waar leerlingen gaan voorlezen (ik bvb. ), gaan dansen, zingen,... Eigenlijk een heel normale eucharistieviering maar met bedankingen enz... ertussen. Daarna moeten we met z'n allen naar de studiezaal in onze school waar we na een bedanking van de directrice één voor één afgeroepen worden , we krijgen ons diploma dan moeten we het nog laten tekenen. Daarna is er (als het mooi weer is) receptie op de speelplaats anders binnen .
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Oud 22-06-2003, 22:25
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Vorige week donderdag diploma uitreiking gehad.

Eerst was er een praatje van de directeur en conrector, (beetje van dat officiele gelul) in de aula.

Daarna de ProfielWerkstuk prijs. Die ik had gewonnen.
Moest ik het podium opkomen, sta ik daar voor zo'n 500 man met de conrector te zoenen (Ik haat haar omdat ze me telkens uit de lerarenkamer stuurde).

Daarna kleine pauze en diploma uitreiking bij de mentoren. En dat werd niet op alfabetische volgorde gedaan, we moesten lootjes trekken.

Tijdens het tekenen van je diploma krijg je zo'n verhaaltje te horen over jezelf. "Sociaal, geďntereseert, en de mentor kon nog veel van me leren", hehe. En we kregen nog wat kadootjes. Bierglazen (voor de jongens), en een mooie kaars voor de meiden. En nog wat van dat reclame zooi (pennen, mapje..)
Oud 22-06-2003, 22:41
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
bij ons word er eerst koffie enzo gedronken en dan gaan we met zen alle naar de aula waarna eerst de directeur een verhaaltje gaat vertellen en dan over iedereen een vehaal word verteld zonder de naam genoemd te worden en dan moet je naar voren komen als je je aangesproken voelt....... best leuk
Oud 23-06-2003, 19:35
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Om die bijbel is het je uiteindelijk te doen he..
__________________
BORED NOW...
Oud 23-06-2003, 19:47
Miess
Miess is offline
Op de school waar ik lesgeef doen we met het hele lerarenteam het eindexamencabaret. Onderandere een half-striptease door twee collega's (mij niet gezien natuurlijk).
Oud 23-06-2003, 21:02
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
ik zou ut niet weten ....krijgen verhaaltje dan diploma en zo meer weet ik niet ...
Ads door Google
Oud 23-06-2003, 21:25
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
madwoman schreef op 17-06-2003 @ 12:49:
bla...
coordinator vertelt over elke leerling wel iets. de een iets uitgebreider dan de ander. bijv. een jongen komt ALTIJD 20 min. te laat nou daar wordt dan cynisch wat over gezegd enzo. heel
hihi, zo'n leerling hebben wij dus ook. Daar gaat het altijd van "Is iedereen er? Is ## erook?" en "jee, ##, wat ben je vroeg, wat is er aan de hand?" of "iedereen is er, we kunnen beginnen. (leerling: maar meneer, ## is er nog niet!) Daar kunnen we niet altijd op wachten he" Ach, het wordt leuk, grappig gebracht. Hij vind het zelf ook wel grappig.

Er blijkt dus dat de leraren gevraagd moeten worden om te mogen spreken tijdens de diploma-uitreiking. Dit zei een leraar die altijd aan alle dingen enzo meedoet, en dus ook een heel verhaal wilde houden maar hij mocht niet.. Hij had het vorig jaar al gedaan ofzo.. Nou hoopte hij dat er een leraar ziek ofzo zou worden, dan kon hij die tijd opvullen.

Maar er wordt dus gewoon een paar toespraken gegeven. Diploma's tekenen enzo. Daarna een hapje en een drankje. Ik denk dat we het jaarboek krijgen, aan het eind. Want deze is wel gemaakt, maar we hebben er niks over gehoord hoe te krijgen dus ik neem aan dat we dat krijgen.

Oja, een paar jaar geleden hadden ze foto's van iedereen toen ze in de brugklas zaten en van dat jaar dat ze geslaagd waren. Dat moet dus, echt heel erg lachen zijn geweest en voor sommigen ook best vernederend!! Mij lijkt het echt wel leuk als ze dat doen. Ze hadden het op A3 uitgeprint en dan op een heel groot bord geplakt, dus was het voor iedereen erg duidelijk.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 27-06-2003, 02:21
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-06-2003 @ 12:20:
Ik heb geen idee, ik zie wel. Ik denk dat een aantal leraren nog een praatje gaan houden, dat ze heel degelijk gaan vertellen over hoe oud de school wel niet is en dat we elkaar volgend jaar bij de reünie zien (ja, een reünie vlak na de vakantie omdat de school 750 jaar bestaat) en nog wat geblaat. Vervolgens gaan ze diploma's geven en is iedereen blij. Dan rent iedereen keihard gillend het kerkje uit waar de proclamatie gehouden wordt en zijn we klaar.

Vage schatting hoor...

[Edit: owhja, we krijgen een groepsfoto die een tijdje geleden gemaakt is]
bestaat je school echt 750 jaar??
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Oud 28-06-2003, 13:25
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Mijne was best saai, maar ook wel leuk. Eerst was er natuurlijk een preek van de directie, daarna van de leraren. Toen werden de leerlingen per mentorgroep opgenoemd en werd een praatje per leerling gemaakt.
Ik moest nog helemaal in mn uppie naar voren komen, omdat ik de beste prestatie duits had van de school. (een 9) dus kreeg ik een boek.
Na ja, na al dat gedoe werd er nog een groepsfoto gemaakt en kregen we nog een jaarboekje. Daaarna gingen de leraren nog een liedje voor ons zingen. Jaja....

En toen mocht je nog ff wat gaan drinken en nakletsen en dergelijke, maar aangezien ik hoofdpijn had ben ik naar huis gegaan.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 29-06-2003, 15:21
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Ik heb mijn diploma-uitreiking pas op 2 juli ik kijk er best naar uit.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Oud 29-06-2003, 15:36
heropsychodream
heropsychodream is offline
Ik denk erover om niet te gaan en mijn diploma op een andere dag privé op te halen.
Oud 29-06-2003, 15:36
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Bij ons was t ook saai. Eerst een speech van de conrector, daarna een of ander brugklasmeisje dat een of ander kutstuk ging spelen (klassiek ) en weer een speech en toen nog een klasgenoot die iets ging zeggen, weer meisjes die klassieke muziek gingen maken (gatverdegatver) en weer een speech, toen de rector van de school die ons succes wenste in de rest van ons leven en toen werden we opgeroepen naar t podium te komen, per mentor 1 leerling per keer. En daar kregen we ons diploma en het fotojaarboek (met alle foto's van alle examenleerlingen 2003 onze school en verhaaltjes) en een roos en dat was t.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 30-06-2003, 20:16
ziggy
ziggy is offline
bij ons was de diploma uitreiking wel lachen. Ze deden een powerpoint voorstelling via een beamer en een laptop op een groot scherm. Dan kwamen er allemaal persoonlijke opmerkelijke zinnen op te staan. Er stond natuurlijk geen naam bij. Mensen krijgen dan de kriebels van ben ik dat nu of hebben ze het over iemand anders....
en dan op het laatst word er een foto bij geschoven en dan kregen we nog een praatje. Handtekening zetten en dan was de volgende aan de beurt. Velen dachten dat het op alfabetische volgorde ging maar dat was dus niet zo. al met al was het heel leuk
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Advertentie
Oud 30-06-2003, 21:33
maffemartin
Avatar van maffemartin
maffemartin is offline
bij ons kreeg je eerst een toespraak en moest je daarna naar voren komen om je diploma te tekenen. Je mentor kondigde je aan bij de microfoon en zei wat over jou periode op school. Daarbij hadden ze heel leuk een pasfoto van je brugklasperiode op een groot diascherm gezet. Zag je daar die traumatische kop van vroeg weer....
__________________
hoi ik ben martin
Oud 01-07-2003, 06:38
BloodRayne
Avatar van BloodRayne
BloodRayne is offline
Bij ons wordt het veel te officieel gedaan...

Het is dus in het Zaantheater er zitten dan 5 leraren achter een lange tafel met microfoons, kannen met water etc.. en er zitten nog 2 leraren achter een andere tafel waar je dus je diploma moet tekenen...
1 van de vijf leraren verteld een persoonlijk verhaaltje over je en dan moet je op het podium klimmen via een klein trapje (wat dus heel erg moeilijk gaat op hakken dan moet je gaan zitten en je diploma tekenen..en moet je langs alle vijf andere leraren lopen om ze een hand te geven...
En dan maar weer hopen dat je niet van het trappetje af valt als je terug loopt...
En dan nog te bedenken dat je de hele tijd wordt gefilmd en dat je hoofd te zien is op een groot scherm wat boven het podium hangt....BAH
__________________
Driven by pure lust
Oud 02-07-2003, 20:10
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Eerst was er een toespraak van mezelf ( tja, verplichtingen die je te vervullen hebt als preses), daarna een doodsaaie toespraak van de Vlaamse volksvertegenwoordiger en daarna van de directeur. Daarna kregen de verdienstelijke leerlingen een eervolle vermelding, daarna de mensen met het beste eindwerk en daarna kregen we onze diploma's.

Hierna nog een receptie en toen gedaan ...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #143
Heksjuh
500 18-03-2009 09:29
Eindexamens 2005 Praatje op je diploma-uitreiking
koekiemonstertje
52 05-05-2005 19:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.