Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 16:56
Babs123
Babs123 is offline
Ik weet niet of ik dit onderwerp hier goed plaats maar ik denk het wel... Ik zit dit jaar in mijn eindexamenjaar en ik wou eens weten van andere forummers hoe die hun diploma uitreiking hebben gehad?! Per klas, per mentor, met muziek, zonder muziek, overdag of ´s avonds?! enz. enz. Ik wil er namelijk voor zorgen dat mijn diploma-uitreiking ook echt leuk en interessant wordt en wat ideeën zouden fijn zijn! Thx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 17:01
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Diplomauitreiking wordt toch gewoon door school verzorgd?

Bij ons was het eerst een praatje tegen alle VWO-geslaagden + ouders + familie, herinneringen ophalen enzo, blablabla en daarna iedere mentorgroep met familie enzo naar het lokaal en daar kreeg je diploma van je mentor met een praatje erbij..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 17:08
ieniemienie
ieniemienie is offline
Zo gaat het bij ons op school ook. De leerlingen regelen zelf de examenstunt en het gala en de school de diploma uitreiking.
Alvast succes met je examens!
__________________
the time to be happy is NOW!!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 17:24
Verwijderd
Ik heb m'n diploma nog niet, maar weet wel van de voorgaande jaren dat het bij ons wel anders is.
Bij ons is het altijd in de aula met alle leerlingen die geslaagd zijn voor het VWO, de HAVO en het VMBO (alledrie een aparte tijd) en familie en anderen erbij. Dan hebben ze een beamer met groot scherm en daarop zetten ze dan je foto uit de eerste klas (ramp ) en dan word je naar voren geroepen. Dan krijg je een verhaaltje van de coördinator van het VWO, met bij sommige mensen nog wat extra's, omdat ze bijvoorbeeld veel hadden met een bepaalde leraar.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 17:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Eerst in de aula een praatje van de directeur en locatieleider.
Dan elke klas naar een klaslokaal. De mentor noemt je naam, vertelt wat over je, je gaat naar voren, tekent je diploma, gaat op de foto en de volgende is. Net zo lang tot iedereen geweest is.
Dan naar beneden, daar staan glazen wijn en kan je nog napraten enzo. Ook liggen de jaarboeken daar om in te kijken.

Voorgaande jaren was het erg gezellig. Iedereen is sowieso al in een goed humeur en de jaarboeken laten je erg lachen. En ook de praatjes zijn (als de docenten het goed doen) erg grappig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 17:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ja, bij ons is het voor de havo op 1 juli 's avonds en voor de vmbo en vwo op 30 juni 's avonds. (wel andere locatie, dus niet bij elkaar).
En geen muziek. Dan versta je elkaar niet enzo. Zonder is best
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 17:41
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
bij mij kwamen alle vmbo leerlingen gewoon in de aula (was alleen vmbo tl op die school) Het waren 2 klassen. Toen ging de directeur een verhaaltje vertellen en toen werd er over iedereen wat verteld en als je je aangesproken voelde moest je komen. Het was echt heel erg leuk want ze vertelde dingen van 4 jaar tijd.

Je mocht je ouders broers zussen meenemen en nog wat mensen wat jij wou eigelijk....

Bij je diploma kreeg iedereen een boek wat school voor je uitgekozen had en je kon daarin de leraren laten schrijfen. Het duurde allemaal net zolang als je wou en het was ook gewoon kei gezellig.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 18:20
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 10-03-2004 @ 18:24:
Ik heb m'n diploma nog niet, maar weet wel van de voorgaande jaren dat het bij ons wel anders is.
Bij ons is het altijd in de aula met alle leerlingen die geslaagd zijn voor het VWO, de HAVO en het VMBO (alledrie een aparte tijd) en familie en anderen erbij. Dan hebben ze een beamer met groot scherm en daarop zetten ze dan je foto uit de eerste klas (ramp ) en dan word je naar voren geroepen. Dan krijg je een verhaaltje van de coördinator van het VWO, met bij sommige mensen nog wat extra's, omdat ze bijvoorbeeld veel hadden met een bepaalde leraar.
ij ons gaat het geloof ik ook zo. *gaat zich er dit jaar maar eens in verdiepen* En k heb begrepen dat er tegen Zeer Vervelende En Irritante leerlingen ook best lullige dingen zijn gezegd.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 18:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
fractuur schreef op 10-03-2004 @ 19:20:
ij ons gaat het geloof ik ook zo. *gaat zich er dit jaar maar eens in verdiepen* En k heb begrepen dat er tegen Zeer Vervelende En Irritante leerlingen ook best lullige dingen zijn gezegd.
bij m'n broer ging de mentor oude citaten uit de 1e opnoemen. Zo hadden ze de vraag gekregen: als je een dier zou zijn geweest, welk dier was je dan?
Eentje had bijvoorbeeld luiaard opgeschreven.
Dat soort dingen werder er verteld.

Was echt heel grappig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 18:42
ProPHeT
ProPHeT is offline
Als ze die tap maar aansluiten verdomme.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 15:23
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Bij ons hebben ze elke afdeling op een andere avond..

Dan gaan de leraren wat toneelstukjes doen (leerlingen nadoen) en dan roepen ze degene die ze na doen naar voren..
maar ze doen niet iedereen nee volgens mij, alleen bij mensen waarbij ze echt iets weten te verzinnen..


Ik had wel een x bij een andere school iets leuks gezien, daar deden ze ook zo'n groot scherm met foto's uit de 1e..[dat was minder natuurlijk] en dan in groepjes van 3...en dat was dan een categorie..en 1 iemand kreeg dan een prijs van die categorie..

dus bijv de categorie kletskousen
categorie drankorgels
blabla

dat was wel grappig om te zien!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 15:29
Verwijderd
Bij ons was het zo dat de leerlingen in groepjes van vier het podium opgeroepen werden en dat alle ouders/genodigden in de zaal zaten. Per vier kregen de leerlingen dan een presentatie, toneelstukje of ander leuk iets van een docent waar zij in het bijzonder iets mee hadden. Daarna kregen ze hun diploma, een roos en wat andere dingen enz.

Verder natuurlijk alles opgeluisterd met muziek, voordrachten enz. en veel ceremoniëel gewauwel over de weg des levens en allerlei zware keuzes enz (wat een BS ).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe het bij ons op school zit weet ik niet precies want ik ben er nooit bijgeweest. Het is wel zo dat vmbo, havo en vwo apart is en dat je een roos krijgt (die staan altijd al klaar dan 's middags ) maar verder heb ik echt geen idee hoe het gaat.

Ik heb wel een vraagje: hoe zit dat met je diploma-uitreiking als je gezakt bent? Je krijgt dan uiteraard geen diploma maar wel een cijferlijst enzo. Krijg je die dag bij de diploma-uitreiking of op een andere dag? Moet je wel naar de diploma-uitreiking komen of is dit vrijwillig? (ik ga in een van mijn moedeloze buien er maar vast vanuit dat ik zak )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:35
desiree1986
desiree1986 is offline
Volgens mij moet je, want ik kan (als ik herexamen moet doen..) niet bij de diplomauitreiking aanwezig zijn en daardoor ook m'n diploma niet in ontvangst nemen.
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:42
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
onze examen zijn gedaan op een woensdag
Vrijdag ochtend krijg je dan een brief waarop staat:
A) U mag komen en krijgt een diploma
B) U mag komen maar krijgt geen diploma wegen herexamen
C) U mag niet komen wegen onvoldoende

Die vrijdag avond nog moet je gaan naar de kerk waar alle leerlingen zullen zijn die de A en B brief kregen en dan gebeurt er vanalles maar dat verschilt per jaar...ben erg benieuwd .
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:24
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
steeds een halve klas op het podium, een voor een mochten we in de zetel gaan zitten en dan hield de mentor een praatje. Na elke twee klassen een pauze met 'een natje en een droogje' in de lerarenkamer en na afloop van de pauze een inleidend praatje door de rector. wat een nostalgie
en natuurlijk een projectiescherm met twee foto's erop geprojecteerd, een uit de zesde, een uit de eerste
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:28
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Ik heb dus helemaal geen zin in dit hele gedoe, van mij mogen ze m'n diploma gewoon opsturen
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 10:52
Babs123
Babs123 is offline
Hmm opzich al leuke ideeën! Maarre hoe zat het bij jullie met muziek? Toen jullie (de geslaagden) ´opkwamen´ zeg maar, welke muziek werd er toen gedraaid?!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2004, 13:32
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Mijn diploma-uitreiking van vorig jaar was met heel 5havo en veel leraren, ouders enzo. Het was rond 7 uur geloof ik. Het was gewoon in de kantine, en er werden toespraken gehouden door enkele leraren (er was hierom geloot geloof ik)
Vervolgens werden de diploma's en jaarboeken uitgegeven: allemaal een voor een naar voren komen en in ontvangst nemen. Ik vond mijn diploma-uitreiking erg geslaagt! Alleen jammer dat we op van die gymbankjes moesten zitten.. Het 'publiek' mocht wel op stoelen, terwijl het toch om ons ging?!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 14:59
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Per mentor werd er over iedereen een verhaaltje verteld, terwijl je op het podium naast je mentor stond. Heeeeeeeeeeeeel erg fijn. Tekenen en weer terug naar je plek.

Verspilling van mijn tijd.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Diploma Uitreiking
MsBobeska
2 25-06-2012 15:43
Algemene schoolzaken Diploma uitreiking
leuk idee
4 24-11-2009 11:28
Eindexamens 2004 Hoeveel mensen neem je mee naar de diploma uitreiking?
heavinly
65 09-07-2004 15:13
Eindexamens 2003 Wat wordt er bij jullie diploma-uitreiking gedaan?
MarLin!
27 02-07-2003 19:10
Eindexamens 2003 diploma uitreiking
lief mutsje
27 26-05-2003 15:27
Lifestyle Diploma-uitreiking-tenue
niels18
80 09-07-2002 18:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.