Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2013, 18:49
Pascal_nijhuis
Pascal_nijhuis is offline
Dag allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Pascal en studeer momenteel PET (Podium En Theater) maar ik vind deze opleiding totaal niet bij mij passen en zit er echt over te denken om een andere opleiding te gaan doen.

Ik produceer al een tijdje muziek maar zit nog sterk te twijfelen of ik de tv wereld in wil en ga, maar heb daarbij ook sterke gevoelens voor piloot worden, dit heb ik al vanaf mijn jongere jaren en het zal ook nooit over gaan.
Ik heb daarom paar vragen voor dit forum.

Ik zal mijn hele schooltracject met de geintreseerden nalopen,

- mijn 1e en 2e jaar heb ik hoe zeer ik mij ervoor schaam gedaan op 't LWOO
(Ik heb nooit echt lekker in mijn vel gezetten op school i.v.m met mijn toen overgewicht, ik heb daarom mijn cijfers verkloot en lukte mij daarom niet om op te stromen. Omdat ik bang was voor de nieuwe klas! aangezien ik mijn oude klas wel gewend was.
- 3e schooljaar Basis Kader (MBO niveau 2 dacht ik) opleiding: Elektrotechniek
- 4e schooljaar Basis Kader (Weer MBO niveau 2) alsnog opleiding: Elektrotechniek (Geslaagd)(Examen)
- Toen mocht ik kiezen om het 4e leerjaar over te doen op een hoger niveau i.v.m mijn cijfers.
Ik heb het natuurlijk meteen aangenomen en ben vol trots begonnen aan een Kader opleiding.
- Deze heb ik ook met mooie cijfers behaald en ben door gestroomd naar het MBO (PET) (niveau 3)

Ik zal er alles voor over hebben om alsnog piloot te kunnen worden, maar is dit nog haalbaar voor mij?
Ik heb 28 maart een gesprek op school *Beroepskeuzetest* en ben van plan om dit ook te melden dat ik graag richting de piloot kant wil.
Ik ben momenteel ook wiskunde vragen aan het maken van HAVO/VWO, maar het gaat lastig omdat ik geen boeken heb met bepaalde uitleg over formules.

Ik denk zelf dat ik het leren wel in mij heb, maar ik het toen allemaal heb zitten verkloten. Ik kan mij echt serieus nu nog voor mijn kop slaan waarom ik dit toen allemaal heb gedaan!

Nu was mijn vraag ook eigenlijk:

- Wat kan ik het beste gaan kiezen qua opleiding aangezien ik nog zoekende ben naar een volgende opleiding?

Opzak heb ik:
- Kader (niveau 3-4)

Al zit ik nog 20 jaar op school het maakt mij niet uit, ik zal ervoor gaan! dat is nou eenmaal mijn instinct.


Hopelijk hebben jullie genoeg informatie en kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groeten,

Pascal Nijhuis
Leeftijd: 18
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2013, 20:45
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als je piloot wil worden (en dan beroeps) heb je minstens een VWO opleiding met wiskunde nodig volgens mij.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 20:57
Verwijderd
Ik kent 2 mensen die een baan zochten voor piloot maar daar is weinig vraag naar.
Als je het echt wilt dan moet je kijken of je diploma's ervoor kan halen. Maar ik zou het afraden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 21:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oef ik zou geen piloot worden in deze tijd. Bijna alle piloten die nu afstuderen zitten met een schuld van 100.000 euro en hebben geen baan.
En volgens mij moet je havo hebben om te mogen vliegen. Denk dat je kansen om in een vliegtuig te belanden nog het grootst zijn als je solliciteert bij de luchtmacht.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 22:10
Pascal_nijhuis
Pascal_nijhuis is offline
Echt tof dat jullie zo snel reageren! Pluimpje waard!!

Zoals jullie misschien gelezen hebben heb ik 2 wensen qua beroepen later.

Namelijk: Media (Televisie - Programma bedenker) of Tja (piloot)
Ik snap inderdaad dat er een recessie is in Nederland, maar een opleiding voor piloot is ook een hele klus.
Wat ik gelezen heb is dat ik misschien nog tot mijn 28e of zelfs 30e levensjaar naar school moet. *Heb ik overigens geen enkel probleem mee.*


Bloodyb schreef: (bedankt voor je reactie )
'Als je piloot wil worden (en dan beroeps) heb je minstens een VWO opleiding met wiskunde nodig volgens mij'

Dat was ook beetje mijn vraag, kan ik niet een opleiding gaan volgen die die kant op gaat? Ik kan vrij snel met wiskunde overweg, dat is een hele troost, maar dan ben je er natuurlijk nog niet. Weet een van jullie om daar toch te kunnen komen? Ik wil het heel graag vandaar dat ik de hoop niet opgeef, Ik wil daarvoor wel in het zweet werken!

Strobe & Pluis Jullie ook bedankt voor jullie reactie!

Inderdaad dat zei mijn oom ook bij de luchtmacht. Ik heb 28 maart een gesprek en misschien krijg ik daar nog meer ophelderingen. Hopelijk met eventuele tussendoortjes!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 22:17
Verwijderd
Succes nog! Laat weten hoe en wat. #verloop
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 11:21
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Toelatingseisen voor de zowel piloot in de burgerluchtvaart als de luchtmacht zijn heel erg streng. Ik zeg niet dat je je droom moet opgeven, maar ik adviseer je wel om realistisch te zijn en er rekening mee te houden dat er een grote kans is dat je geen piloot zal worden.

Voor sommige vliegscholen kun je op papier met HAVO worden aangenomen, maar in de praktijk zijn er zoveel kandidaten dat alleen VWO kandidaten worden aangenomen. Daarnaast is er ook een strenge selectie, en zul je aan een aantal fysieke eisen en toelatingsexamens moeten voldoen. Zoals Pluis zegt: er is een overschot aan piloten op de arbeidsmarkt. De studie is erg duur, dus weet waar je aan begint. Het veiligste is om bijvoorbeeld via een luchtvaartmaatschappij (bijv. de KLM) te worden opgeleid, dan heb je meer baanzekerheid (hoewel je nog steeds zelf veel zal moeten bijdragen).
Luchtmacht is ook mogelijk, maar daar zijn de eisen zo mogelijk nog strenger, en je moet natuurlijk ook maar het leger in willen.

Misschien is het voor jou gewoon een beter (en zeker haalbaarder idee) om als hobby te gaan vliegen. Je kunt ook gewoon in je vrije tijd een vliegbrevet halen en dan is de druk ook niet zo groot, je hoeft niet aan zulke strenge selectienormen te voldoen, en het vliegen blijft ook gewoon leuk voor jou.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 12:39
Pascal_nijhuis
Pascal_nijhuis is offline
Hallo Martiño,

Hmmm daar zit wat in!
Helaas heb ik mijn jaren op de middelbare school goed verprutst en zal ik dus nu meer moeten gaan richten op de media.

Aangezien ik bij de tv wil gaan werken. Ook heb ik inderdaad vernomen dat opgeleide piloten nu mega in de schuld zitten i.v.m de mindere aanvraag van piloten.

Ik zal nog paar keer rond speuren en dan toch maar er van moeten uitgaan dat het meer een hobby moet gaan worden *Helaas geen stewardessen* haha
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 12:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Maar als je vliegen leuk vindt kan je ook een brevet halen voor een sportvliegtuig, dat kan vanaf ong. 5.000 eu. Nog goedkoper is het om te gaan zweeflvliegen. Ook erg leuk en kost ca. 800 eu per jaar.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 14:37
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hallo Martiño,

Hmmm daar zit wat in!
Helaas heb ik mijn jaren op de middelbare school goed verprutst en zal ik dus nu meer moeten gaan richten op de media.

Aangezien ik bij de tv wil gaan werken. Ook heb ik inderdaad vernomen dat opgeleide piloten nu mega in de schuld zitten i.v.m de mindere aanvraag van piloten.

Ik zal nog paar keer rond speuren en dan toch maar er van moeten uitgaan dat het meer een hobby moet gaan worden *Helaas geen stewardessen* haha
Je kunt natuurlijk ook proberen steward te worden
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 17:59
Bob Geuens
Bob Geuens is offline
Hey Pascal,

ik ben Bob en ben nu 15 jaar oud. Het is nu al 9 jaar lang mijn droom om piloot te worden en ik heb ondertussen al een goed traject afgelegd. Vorige winter heb ik mijn theoretisch zweefvliegexamen succesvol afgelegd en ben vorige zomer ook voor de eerste keer mogen gaan zweefvliegen. Zweefvliegen is echt geweldig om te leren opstijgen en landen, het vliegen in thermiek is ook een heerlijk gevoel Ik ben van plan om in mijn 6de middelbaar aan selectieproeven te doen om bij het leger te kunnen vliegen als F-16 piloot (daar hebben ze momenteel een tekort aan). Als dit niet lukt ga ik gewoon ingangsexamens doen bij enkele vliegscholen zoals Lufthansa, KLM en Brussels Airlines. Je bent nu al 18 en ik weet nie echt hoe vaak je bezig bent met vliegen in je leven. Ik vlieg al enkele jaren op Flight Simulators en heb al enkele uren zweefvliegervaring. Ik denk dat het voor jou het beste is om naar een vliegschool te gaan om daar de mogelijkheden te bespreken, de mensen daar hebben hier veel meer kennis van dan random tieners op een forum

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, als je nog vragen hebt kan je altijd een mail sturen


Bob
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 00:07
princess96
princess96 is offline
Hoi pascal,

Wat leuk om te lezen dat je ambitie waar wilt maken , maar toch weer zoekend bent. Misschien kun je vavo gaan doen en op vwo niveau , aangezien je nu al oefend met wiskunde van het havo en het vwoo , raad ik je aan om dat beter te gaan doen. Het is makkelijk en snel maar wel heel erg duuur.


Suc6 XD
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 11:37
Jappie_17
Jappie_17 is offline
Ik wil ook graag piloot worden en ben helemaal enthousiast, ben van mening dat je je dromen altijd moet proberen te volgen. Dit verhaal gaf mij een duidelijk beeld van hoe je leven als piloot er uit kan zien: http://jobstories.nl/piloot Erg leuk om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 14:11
jeroeno
jeroeno is offline
ok ik heb het doorgelezen en voor ik inhoudelijk ga reageren kan ik het niet laten om je er op te wijzen dat je je twee wensen ook kunt combineren.. wat dacht je van pilots maken voor tv!
Ok nu inhouderlijk... als je iets echt wil dan moet je in iedergeval alles er aan doen om het te proberen. Of er nu veel werk in is of niet want als je echt wil dan is er aan de andere kant van de wereld wel werk voor je denk aan China en andere opkomende markten. Daar kopen ze vliegtuigen alsof het broodjes zijn en die zullen toch bestuurd moeten worden. Ik zou gewoon naar je beroepskeuze leraar gaan en het bespreken. Daarnaast kun je je alvast verdiepen in de aanmeldingsmogelijkheden en misschien studie materiaal proberen te bemachtiging gericht op vliegen. Je kan namelijk allerlei havo vwo wiskunde opgaven doen maar aan kans berekening heb je denk ik niet veel in de lucht. Zoals ik al zei ik zou er goed voor gaan nooit geschoten is altijd mis. En de tv kun je altijd nog gaan doen.. Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hoger niveau aan hand van IQ test
xhavefunx
14 09-02-2013 14:17
Studeren Beroep gezocht?
Jan159
9 10-04-2012 09:34
Studeren Studiekeuze: een RAMP!
HACKCRACKnGAME
22 25-11-2008 22:13
Psychologie Geef niet op
Columbia
3 06-10-2008 14:55
De Kantine Het Weerwolfspel #43
Dark Phoenix
500 08-01-2008 20:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah"
Gatara
500 10-10-2004 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.