Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 17:32
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ik hoorde laatst iemand over bijles geven als bijbaantje. Hij deed dit bij een huiswerkbegeleidings-instituut in zijn woonplaats en zei dat het ook erg lekker verdiende.
Dit lijkt me op zich best leuk en als het ook nog goed verdient... heeft iemand hier ervaring mee?
(ik heb het dus niet over 'zwart' bijles geven maar via zo'n instituut o.i.d.)
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2003, 22:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Lijkt mij ook wel relaxed. Eens informeren hoe en wat... Heb toen ik in de 5e en 6e zat wel wiskunde bijles gegeven aan paar mensen die ik kende, maar daar schiet jij natuurlijk weinig mee op
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:06
Nuck
Nuck is offline
Idee . Ga ook eens informeren.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 22:02
Studentje
Studentje is offline
Iemand die ik ken doet dat (in Enschede). Zal eens informeren.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:19
k28
k28 is offline
Ik geef huiswerkbegeleiding aan een instituut. Al is instituut een groot woord vind ik; het is een plek waar middelbare scholieren (van 1 vmbo tot 6vwo) huiswerk zitten te maken, uitleg willen of overhoord willen worden.

Ik verdien niet achterlijk veel geld maar het is vooral leuk om te doen, en je blijft nog beetje up-to-date ook . Het is niet iets wat je moet onderschatten heb ik gemerkt, iets (goed) uitleggen is echt lastig, vooral aan iemand die er niks van snapt / wil snappen. Je hebt bijvoorbeeld kinderen die erop azen dat jij een fout maakt, of constant kritische vragen stellen. Dat vind ik zelf wel leuk, herken mezelf er wel in.

Heb je specifieke vragen hoor ik het wel!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:54
makita
makita is offline
ik heb op huiswerkinstituut gezeten en de meeste mensjes die daar zaten waren niet echt gemotiveerd dus vroegen ook echt niet veel dus die lui verdiende echt hun geld met een beetje een boekje lezen. lijkt me een goed baantje dus!!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:38
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Ik heb in mijn woonplaats op zo'n huiswerkinstituut gezeten en er waren daar twee mensen die je vast begeleidden en een paar parttimers, dat waren dus mensen waar we het hier over hebben..
Meestal nemen die instituten alleen studenten aan uit tweede of derde jaar, die 'weten het meest' zeggen ze..

Het lijkt mij op zich best leuk, maar dan zou ik bijles in talen moeten geven, wiskunde kan ik niet, en daar zijn vaak de meeste klanten voor, haha..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 17:32
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik geef bijles Grieks en Latijn als bijbaantje, niet via een huiswerkinstituut, maar via de leraar. Ik verdien 10 euro per uur, wat ik best wel redelijk betaald vind...
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:07
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik geef bijles via een huiswerkbegeleidingsinstituut. Mijn functie bestaat uit twee dingen:

1) Rondlopen en de mensen die op huiswerkcursus zitten helpen als ze problemen hebben met exacte vakken>
2) Persoonlijk bijles geven (remedial teaching)

Het eerste verdient niet zo goed, 5 euro per uur, maar daar staat tegenover dat het heel relaxt werk is, heb de helft van de tijd niets te doen.
Het tweede daarentegen verdient zeer goed. Wil je weten hoeveel, dan moet je maar even persoonlijk berichtje sturen. Ik kan je in elk geval vertellen dat het zeer lucratief kan zijn
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 13:14
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Oke beetje late reactie, was even vergeten dat ik deze had geopend

Klinkt allemaal goed, maar nemen ze daar een 6vwo-geslaagde aan? (aangenomen dat ik slaag straks )
En hoe kom je eraan, gewoon bellen?

En is er veel vraag naar bijles voor bv. Nederlands of Engels, want iets als wiskunde moet je mij niet voor hebben... en kanme voorstellen dat kinderen vooral met dat soort vakken misschien meer problemen hebben.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 13:21
k28
k28 is offline
Citaat:
Esmée schreef op 13-04-2003 @ 14:14:
Oke beetje late reactie, was even vergeten dat ik deze had geopend

Klinkt allemaal goed, maar nemen ze daar een 6vwo-geslaagde aan? (aangenomen dat ik slaag straks )
En hoe kom je eraan, gewoon bellen?

En is er veel vraag naar bijles voor bv. Nederlands of Engels, want iets als wiskunde moet je mij niet voor hebben... en kanme voorstellen dat kinderen vooral met dat soort vakken misschien meer problemen hebben.
solliciteren: net zoals bij alle baantjes: ff langslopen of bellen. Over het algemeen kun je meteen beginnen als je een exact vak beheerst (scheikunde, natuurkunde, biologie, wiskunde B vooral etc), dat is tenminste mijn ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Bijles geven
weetniks
9 01-08-2013 11:52
Algemene schoolzaken bijles geven
siempiepie
9 25-11-2007 22:19
Werk, Geld & Recht Bijles geven of ontvangen!
Ready To School
1 04-10-2006 21:54
Werk, Geld & Recht bijles geven (in wiskunde)
Chloe Siere
9 27-10-2005 10:07
Huiswerkvragen: Exacte vakken Ik ga iemand bijles geven. Tips?
Joris
2 25-04-2003 10:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wie kan mij bijles geven?
4 16-02-2001 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.