Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 11:56
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Omdat het Utrecht Law college een heel andere opleiding is als het UCU, hier maar een nieuw topic.
Waarom, denk je mss...... maar het lijkt me namelijk wel interessant om te horen hoe het nou gaat op deze opleiding.

Ik ben i.i.g. gegaan naar de Open Dag en die viel me eerlijk gezegd erg tegen, wat je van het UCU niet kon zeggen. De naam en het feit dat het een Honours programma is, spreken me erg aan.
Maar ik zit nog wel te twijfelen of ik echt de togakant op zou willen gaan. Hierdoor lijkt UCU met recht/economie en bestuur me ook wel wat.

Maar is het nou eigenlijk zo dat net als bij de Open Dag, er veel van die opgedirkte tutjes bij zitten die maar wat blaten enzo.
Want daar was zo´n meisje daar die de hele tijd het hoogste woord nam, vertelde hoe geweldig ze zelf was op de opleiding en de boel naar zich toe trok. Dat lijkt me namelijk niks.......

Maar Femic, jij nog wat tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 13:08
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hm, ik weet niet wie dat was (ik was zelf niet op de Open Dag), maar dat gevoel krijg ik helemaal niet op 't ULC Rechtspraktijk. Tuurlijk kan ik het niet met iedereen goed vinden ofzo, maar goed, je kan (en hoeft) ook niet met 74 man vrienden worden.
Je hoeft echt niet nu al 100% zeker te weten dat je de togakant op wil, tuurlijk zijn de meeste extra activiteiten daarop gericht, maar dat betekent niet dat je geen andere keuzes hebt ofzo, ik weet het zelf ook nog niet zeker, eerst maar eens de opleiding afmaken..

Mij is het ULC Rechtspraktijk in het afgelopen jaar heel goed bevallen, de studenten (wij dus ) nemen zelf veel initiatief en organiseren het grootste deel van de activiteiten zelf, d.m.v. commissies binnen de studievereniging Sirius (waarvan je automatisch lid wordt, wanneer je bij het ULC Rechtsprakijk gaat studeren). Ik kan natuurlijk geen vergelijking trekken met andere werkgroepen, maar de inzet bij ons is over het algemeen groot en dat werkt absoluut stimulerend, daardoor blijf je het ook leuk vinden om er heen te gaan.
Maarehm.. als je je had willen aanmelden, ben je nu al te laat denk? Of komt er nog een 'tweede ronde'? Als je je aanmeldt en je komt op gesprek, kun je daar ook nog altijd met dit soort twijfels terecht, wellicht weten de docenten je twijfels weg te nemen (of juist niet), dan weet je beter of het wel bij je past.
Ik kan het eenieder die iets van zijn/haar rechtenopleiding wil maken iig aanraden.
Als mensen volgend jaar eens een werkgroep zouden willen meelopen ofzo, kunnen ze altijd contact opnemen (met mij bijv ), je bent meer dan welkom.

Anyway, ik weet al van een aantal mensen hier dat ze zich hebben aangemeld, misschien nog meer mensen? Of juist mensen die het níet doen, omdat ze 't niks vinden?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:33
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Voor mij is het pas volgend jaar aan de orde, maar ik zit er toch wel zwaar over na te denken.
Moet je BTW ook actief zijn in die Sirius? Want als ik jullie ´Sirius Times´ zie, lijkt me het allemaal wel wat ´serieus´.
Bovendien, contact met andere mensen is ook wel eens leuk lijkt me.
Maar dan bedoel ik dus eigenlijk een beetje passief lid zijn, terwijl je wel van lezingen en al dat soort dingen gebruik kan maken.
Of druist dat weer tegen jullie instelling in?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Je bent niet verplicht allerlei dingen te organiseren nee, maar het wordt wel prijs gesteld als je actief lid bent. Je moet het alleen niet zien als 'niet meer met andere mensen in contact komen', het is niet dat er elke dag iets georganiseerd wordt... Soms in een periode wat meer, soms weer een paar weken niets. En als je door andere verplichtingen niet kunt, is dat ook niet erg, het is alleen niet de bedoeling dat je structureel nergens komt, is ook niet zo sociaal tegenover je medestudenten, die hun best doen dingen te organiseren..
Maarre.. als je alleen gaat over 'de naam' en het feit dat het een honours programma is, zou ik me niet aanmelden als ik jou was, je moet het wel wíllen. Je moet het alleen niet zien als een clubje dat alleen contact met elkaar heeft ofzo..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:43
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Ja oké, je gaat niet alleen voor die dingen idd.
Maar als je hier zegt dat je voor kwaliteit gaat, je iets meer wilt en actief wilt studeren, krijg je allemaal van die mensen die het elitair en onzin gaan noemen.
Maar als ik het zo hoor, is het best wel ideaal!
Maar UCU lijkt me ook nog steeds erg stoer!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 11:43
Lianne88
Lianne88 is offline
Ik heb me ook aangemeld voor ULC Rechspraktijk en ik ben al op gesprek geweest. Ging op zich wel redelijk vond ik dan haha maar ja ik weet niet wat zij van mij dachten. Ik praate alleen erg veel omdat ik beetje zenuwachtig was, ze wisten na 15 minuten eingenlijk alles al wel maar ik kwam er op een of andere manier pas na een half uur uit . Maar ja ik zie het wel. Wat ik wel raar vond is dat ze nu al wisten dat ze maar 50 tot 60 mensen zouden toelaten dit jaar terwijl ze er 85 hadden uitgenodigd voor een gesprek en ik een van de eerste was die op gesprek kwam (denk ik dan, ik moest 9 juni). Hoe kunnen ze dat dan nu al zeggen?? Misschien zijn al die 85 wel heel goed. Ook hadden zich er maar heel weinig aangemeld dit jaar 200 nogwat in totaal waarvan de helft voor rechtspraktijk. Wat ik vergeten was te vragen, dus misschien weet jij dat Femic, ze kunnen toch niet in een keer stoppen met ULC? Dat er bijvoobeeld steeds minder aanmeldingen komen en dat ze dan zeggen nou we schrappen ULC en dat je dan de 'normale' rechtenopleiding moet doen. Is op zich ook niet zo erg maar toch wel zonde omdat je toch wel wat extra energie gestoken hebt in de ULC jaren.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 13:19
NN
NN is offline
Het ULC is voor mensen met een te groot ego en geeft duidelijk aan dat het doorsnee juridische onderwijs van de UU onder de maat is.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 13:22
Verwijderd
Biedt ULC een speciale praktische kant aan (er wordt hier gesproken over 'rechtspraktijk')? Dat is helemaal kullekoek. Alles wat je nodig hebt voor de rechtspraktijk kun je nergens anders leren dan in die rechtspraktijk.

/bash
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 10:51
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 14:22 :
Biedt ULC een speciale praktische kant aan (er wordt hier gesproken over 'rechtspraktijk')? Dat is helemaal kullekoek. Alles wat je nodig hebt voor de rechtspraktijk kun je nergens anders leren dan in die rechtspraktijk.

/bash
En juist aan de rechtspraktijk wordt veel extra aandacht gegeven met stages/bezoeken/vrijdag-middag-borrels/bekende advocaten die komen vertellen en grote vrijheid in extra dingen bestuderen.
DIt alles kan je natuurlijk ook zonder ULC doen, maar zo is het makkelijker geregeld en zijn gelijk de gemotiveerde (intelligentere) studenten bij elkaar, en dat is toch makkelijker om verder te komen!


Citaat:
Het ULC is voor mensen met een te groot ego en geeft duidelijk aan dat het doorsnee juridische onderwijs van de UU onder de maat is.
Dat kan zijn, maar dat betekent niet gelijk dat het ULC voor mensen is met een groot ego. Het zijn denk ik juist mensen die het uiterste eruit willen halen en zich op de middelbare school zich verveeld hebben en dieper willen gaan met gemotiveerde mensen!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:26
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
iThink schreef op 25-06-2006 @ 11:51 :
Dat kan zijn, maar dat betekent niet gelijk dat het ULC voor mensen is met een groot ego. Het zijn denk ik juist mensen die het uiterste eruit willen halen en zich op de middelbare school zich verveeld hebben en dieper willen gaan met gemotiveerde mensen!
Volgens mij is het juist een teken van gemotiveerd zijn als je cum laude van de UU komt, en zo weet op te vallen tussen de honderden jaargenoten.

Daarbij kan je een 'gewone' studie ook zo moeilijk maken als je wilt. Tijd genoeg voor op de UU. Heb je tenminste wat te doen in die zeven weken kerstvakantie.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:27
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 14:22 :
Biedt ULC een speciale praktische kant aan (er wordt hier gesproken over 'rechtspraktijk')? Dat is helemaal kullekoek. Alles wat je nodig hebt voor de rechtspraktijk kun je nergens anders leren dan in die rechtspraktijk.

/bash
Inderdaad.

(Hoe bevalt de rechtspraktijk eigenlijk in R'dam?)
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:51
Verwijderd
Citaat:
iThink schreef op 25-06-2006 @ 11:51 :
En juist aan de rechtspraktijk wordt veel extra aandacht gegeven met stages/bezoeken/vrijdag-middag-borrels/bekende advocaten die komen vertellen en grote vrijheid in extra dingen bestuderen.
Dat is niet wat ik bedoel met aandacht geven aan de rechtspraktijk. Er zijn gewoon vaardigheden die je alleen in de praktijk leert en die leer je ook niet op het ULC. Hooguit word je in staat gesteld om eerder dan reguliere studenten praktijkervaring op te doen bij wijze van stage, maar het blijft een academische (en ik hoop nog enigszins wetenschappelijke, gezien het niveau van UU/UVA/UL) opleiding waar je hoofdzakelijk theorie leert.

Citaat:
NN schreef:
(Hoe bevalt de rechtspraktijk eigenlijk in R'dam?)
Super. Ik ben afgelopen vrijdag beëdigd. Nu kan het feest echt beginnen. De praktijk is verschrikkelijk pittig en zo hoort het ook. De echte zaken met belangen van miljoenen en dé grote namen uit het (inter)nationale bedrijfsleven als cliënt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:06
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 19:51 :
Super. Ik ben afgelopen vrijdag beëdigd. Nu kan het feest echt beginnen. De praktijk is verschrikkelijk pittig en zo hoort het ook. De echte zaken met belangen van miljoenen en dé grote namen uit het (inter)nationale bedrijfsleven als cliënt. [/B]
Gefeliciteerd. En dat je de praktijk alleen maar leert in de praktijk is absoluut waar. Ik ga me maar weer voorbereiden op een comparitie morgen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 09:50
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 19:51 :

Super. Ik ben afgelopen vrijdag beëdigd. Nu kan het feest echt beginnen. De praktijk is verschrikkelijk pittig en zo hoort het ook. De echte zaken met belangen van miljoenen en dé grote namen uit het (inter)nationale bedrijfsleven als cliënt.
Mooi. Momenteel loop ik zelf ook mee in de praktijk en het bevalt me ook goed.
(Ben nu werkzaam op een gemeentelijke afdeling rechtsbescherming. Als student-stagiair beoordeel ik nu bezwaarschriftjes over geweigerde schuurtjes, e.d... Ach, je moet ergens beginnen, niet waar? )
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 09:51
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 26-06-2006 @ 12:06 :
Gefeliciteerd. En dat je de praktijk alleen maar leert in de praktijk is absoluut waar. Ik ga me maar weer voorbereiden op een comparitie morgen.
Wat doe jij tegenwoordig?

Nare is op 31-jarige leeftijd vast al wel partner ofzo...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 16:26
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
NN schreef op 27-06-2006 @ 10:51 :
Wat doe jij tegenwoordig?

Nare is op 31-jarige leeftijd vast al wel partner ofzo...
Wat houdt nou dat partner zijn eigenlijk in in de juristerij?
Is dat iets als vennoot zijn van een bedrijf en dus soort van mede-eigenaar zijn?
En wat schuift nou zoiets, er is namelijk altijd veel geheimzinnigheid over!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 27-06-2006 @ 10:51 :
Nare is op 31-jarige leeftijd vast al wel partner ofzo...
Nou, dat ambieer ik niet hoor. Ik zit nog steeds met het idee te spelen om na drie of vier jaar weer eens naar de wetenschap te lonken. Dat blijft boeien. Bovendien heb ik geen zin om partner te worden, dan heb je gewoon geen leven. Ik bedoel, een paar jaar van je (jonge) leven elke dag tot na tienen vlammen is OK, maar er zijn ook grenzen, en bij veel partners worden die tuidelijk overschreden.

Citaat:
iThink schreef:
Wat houdt nou dat partner zijn eigenlijk in in de juristerij?
Is dat iets als vennoot zijn van een bedrijf en dus soort van mede-eigenaar zijn?
En wat schuift nou zoiets, er is namelijk altijd veel geheimzinnigheid over!
Veel advocatenkantoren worden gedreven in de vorm van een maatschap. Daar houdt partner ('maat/compagnon/vennoot') zijn dus in dat je meedeelt in de winst. Normaal gesproken werk je gewoon op arbeidsovereenkomst en krijg je dus een vast, prestatie-onafhankelijk loon, terwijl je als vennoot in de winst deelt (maar ook in het risico en het verlies, als bijv. het slecht gaat met het kantoor of er moet een grote verbouwing of een grote claim opgehoest worden).

Tegenwoordig zijn de meeste grote kantoren naamloze vennootschappen. Daarbij zijn de maten dus gewoon aandeelhouder van de NV en ontvangen ze hun winstdeel doordat de NV uitkeringen doet op de aandelen. Je kunt het zien als een vorm van mede-eigendom, hoewel dat juridisch natuurlijk niet juist is; de NV is een rechtspersoon, en dus zelfstandig drager van rechten en verplichtingen. Je kunt evenmin 'eigenaar' zijn van een NV als je dat kunt van een mens van vlees en bloed, maar dat leer je nog wel

Wat dat schuift, tsja, dat hangt een beetje van het kantoor af. Laat ik het zo zeggen: je kunt in elk geval op je 35e wel tegen de achtduizend netto per maand zitten, maar dan moet je dus wel eerst keihard bloeden.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:46
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2006 @ 22:14 :
Nou, dat ambieer ik niet hoor. Ik zit nog steeds met het idee te spelen om na drie of vier jaar weer eens naar de wetenschap te lonken. Dat blijft boeien. Bovendien heb ik geen zin om partner te worden, dan heb je gewoon geen leven. Ik bedoel, een paar jaar van je (jonge) leven elke dag tot na tienen vlammen is OK, maar er zijn ook grenzen, en bij veel partners worden die tuidelijk overschreden.
Combi praktijk en wetenschap is ook leuk natuurlijk. Dan heb je later voor een zaal met studenten ook nog iets anders te vertellen dan de casusvoorbeeldjes uit het boek.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2006, 21:58
Verwijderd
Wetenschap kan niet zonder praktijk en andersom. Dat is ook altijd onderstreept door de (uiteraard) Nijmeegse grootmeester op het gebied van het handelsrecht, prof. mr. E.J.J. van der Heijden: wetenschappelijke bespiegelingen zonder praktische relevantie zijn slechts hersengymnastiek, maar praktische oplossingen zonder deugdelijke wetenschappelijke onderbouwing zullen de tand des tijds ook niet overleven.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 22:12
MickeyV
MickeyV is offline
Nonsens.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 22:49
Verwijderd
Ja, die weerzin van jou tegen alles dat recht en wetenschap met elkaar in verband brengt kennen we onderhand wel. Komt dat nou echt alleen maar voort uit het besef dat je vier jaar lang een studie hebt gedaan die je eigenlijk kut vindt? Je had gewoon eerder de knoop moeten doorhakken en iets moeten gaan doen waar je wel intellectuele bevrediging uit had kunnen halen, dat had een hoop ellende gescheeld.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 22:54
MickeyV
MickeyV is offline
Zeker.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 10:23
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
NN schreef op 24-06-2006 @ 14:19 :
Het ULC is voor mensen met een te groot ego
En bedankt.

Kunnen jullie trouwens niet gezellig een vrijdagmiddagtheeclubje oprichten ofzo, ipv elk topic dat ook maar een beetje met rechten te maken heeft vol te praten over jullie eigen leven? Over groot ego gesproken.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 11:13
MickeyV
MickeyV is offline
You tell 'm, girl!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 11:23
NN
NN is offline
Citaat:
Femic schreef op 28-06-2006 @ 11:23 :
En bedankt.

Kunnen jullie trouwens niet gezellig een vrijdagmiddagtheeclubje oprichten ofzo, ipv elk topic dat ook maar een beetje met rechten te maken heeft vol te praten over jullie eigen leven? Over groot ego gesproken.
Leuk idee, Nare doet jouw kantoor ook aan vrijdagmiddagborrels? Kunnen we daar een beetje over ons zelf gaan praten...

Maar goed, even serieus... Dat de UU een aparte opleiding inricht voor studenten waarin zij goed onderwijs krijgen met voldoende aandacht geeft voor mij duidelijk aan dat het normale onderwijs onder de maat is. Groot ego is misschien wat kort door de bocht. Echter vaak blijkt wel dat dit soort 'bijzondere opleidingen' een bepaald soort studenten trekt die -laat ik het wat vriendelijk uitdrukken- 'erg tevreden zijn met zich zelf'...

Leerzamer lijkt mij echter om gewoon een normale juridische opleiding te doen (aan een faculteit die de middelmaat ontstijgt). Vervolgens kun je dan zelf wat van je studie gaan maken. Maak aan de hand van de mogelijkheden die je instelling jou biedt een mooi studieprogramma (later in de studie als je geen werkgroepjes meer hoeft is 90ec per jaar ook goed te doen).
Solliciteer naar een functie als student-assistent en haal daar je academische bevrediging uit.
Ga in een bestuur van een studie-vereniging en organiseer leuke excursies naarkantoren, rechtbanken, e.d..
etc...

Als je op een dergelijke manier je studie doorloopt en zelf initiatief toont, heb je daar denk ik meer aan dan door een opleiding te doen waar jou alles al wordt aangereikt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2006, 11:42
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 27-06-2006 @ 10:51 :
Wat doe jij tegenwoordig?
Eigen kantoortje/proces/adviespraktijk.

Ga ik niet eeuwig doen, maar is erg leuk om zelfstandig proceservaring te verkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 12:10
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 28-06-2006 @ 12:42 :
Eigen kantoortje/proces/adviespraktijk.

Ga ik niet eeuwig doen, maar is erg leuk om zelfstandig proceservaring te verkrijgen.
Een eigen kantoor, toe maar... Op je site zag ik dat je ook bestuursrecht doet?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 13:52
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
NN schreef op 28-06-2006 @ 12:23 :
Maar goed, even serieus... [verhaal]
Kijk, zo'n reactie, die slaat tenminste ergens op. Ik zal natuurlijk nooit te weten komen hoe m'n opleiding was gegaan als ik niet het ULC had gedaan en ik weet ook niet hoe de opleidingen in andere steden zijn.
Maar wat je zegt over dat ULC'ers arrogant zouden zijn, dan zou je toch eens langs moeten komen. Er zullen vast wel mensen tussen zitten die zo denken, maar dat is absoluut níet de ULC-attitude zeg maar.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 16:04
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Heerlijk hoe mensen die niets weten van het onderwijs op de rechtenfaculteit van de UU juist vooral daarover een mening hebben. Je zou haast denken dat het juristen zijn :-\.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 17:30
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 29-06-2006 @ 17:04 :
Heerlijk hoe mensen die niets weten van het onderwijs op de rechtenfaculteit van de UU juist vooral daarover een mening hebben. Je zou haast denken dat het juristen zijn :-\.
Het juridisch onderwijs op de UU is gewoon onder de maat als je het heel zakelijk bekijkt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 09:47
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 28-06-2006 @ 13:10 :
Een eigen kantoor, toe maar... Op je site zag ik dat je ook bestuursrecht doet?
Voor een eigen kantoor heb je niet veel nodig, veel tijd gaat zitten in het opzetten van de praktijk (ondernemersplan, etc.), de financiering, en het meest belangrijke: het vinden van klanten. Hoe dan ook, voor de toekomst denk ik dat de ondernemersgeest mijnerzijds wel gewaardeerd wordt als ik op termijn nog eens ga solliciteren.

Gister weer een verstekvonnis vergekregen in een zaak, en laatst nog een energiebedrijf laten veroordelen met dwangsom.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 12:45
MickeyV
MickeyV is offline
Heerlijk, die grotemensenwereld.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 15:07
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 30-06-2006 @ 13:45 :
Heerlijk, die grotemensenwereld.
Is leuker dan domme casusjes oplossen. Ik denk dat ik het bij het rechte eind heb als ik zeg dat zelfs als mr. je nog erg weinig weet als je in de praktijk terecht komt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 15:20
MickeyV
MickeyV is offline
Klopt, maar dat is zo, onafhankelijk van de vraag of je de praktijk in gaat.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 21:55
NN
NN is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 29-06-2006 @ 17:04 :
Heerlijk hoe mensen die niets weten van het onderwijs op de rechtenfaculteit van de UU juist vooral daarover een mening hebben. Je zou haast denken dat het juristen zijn :-\.
Een goede jurist heeft overal een goed onderbouwde mening over...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 21:56
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-06-2006 @ 18:30 :
Het juridisch onderwijs op de UU is gewoon onder de maat als je het heel zakelijk bekijkt.
Maar ook als je goed in juridisch onderwijs krijgt in het noorden des lands, zijn er studentjes die ondermaats preseteren...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2006, 22:06
fractuur
fractuur is offline
gefeliciteerd NN
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 00:32
MickeyV
MickeyV is offline
Ja, gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 15:01
Marka
Marka is offline
Ik ben aangenomen voor het Utrecht Law College 'recht zonder grenzen'. Nog meer mensen?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 16:41
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 30-06-2006 @ 22:56 :
Maar ook als je goed in juridisch onderwijs krijgt in het noorden des lands, zijn er studentjes die ondermaats preseteren...
Met 1,5 jaar in minder dan 2,5 jaar lig ik goed in de doorsnee.

Trouwens ken jij mijn persoonlijke omstandigheden niet mr-ik-koop-jou-stem-voor-chips.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 21:30
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 17:41 :
Met 1,5 jaar in minder dan 2,5 jaar lig ik goed in de doorsnee.

Trouwens ken jij mijn persoonlijke omstandigheden niet mr-ik-koop-jou-stem-voor-chips.
Moet nog even mijn scriptie afschrijven, ben nu nog maar LL.B. en nog geen mr..
Maar je hebt gelijk, die omstandigheden ken ik nier. gaat het momenteel naar wens?

Dank voor de felicitaties.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 21:31
NN
NN is offline
Citaat:
Marka schreef op 01-07-2006 @ 16:01 :
Ik ben aangenomen voor het Utrecht Law College 'recht zonder grenzen'. Nog meer mensen?
Wat houdt dat in?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 01-07-2006 @ 22:30 :
Moet nog even mijn scriptie afschrijven, ben nu nog maar LL.B. en nog geen mr..
Maar je hebt gelijk, die omstandigheden ken ik nier. gaat het momenteel naar wens?

Dank voor de felicitaties.
Komt vanzelf, dan kun je de nickname Mr. NN aanmaken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 21:45
Marka
Marka is offline
Citaat:
NN schreef op 01-07-2006 @ 22:31 :
Wat houdt dat in?
Een law college met een internationale benadering.
Op de website van de UU:

Wellicht heb je belangstelling voor andere landen en culturen of voor vreemde talen. Misschien ambieer je een carrière binnen een multinational of een internationale organisatie. Het ULC Recht zonder grenzen biedt de mogelijkheid om vanaf de eerste dag een internationaal accent op je bacheloropleiding te leggen. Hiermee bereid je je goed voor op een baan binnen internationale en Europese organisaties en bedrijven. Bij de Verenigde Naties of de Europese Unie bijvoorbeeld, of bij multinationals of internationaal georiënteerde advocatenkantoren. Ook Nederlandse bedrijven en overheidsdiensten krijgen in toenemende mate te maken met vraagstukken die het Nederlandse recht overstijgen.

Femic heeft dus meer te maken met de praktijk, ik met de internationale aspecten en er is nog een college: Recht in context, dat meer gericht is op de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Marka schreef op 01-07-2006 @ 22:45 :
Een law college met een internationale benadering.
Op de website van de UU:

Wellicht heb je belangstelling voor andere landen en culturen of voor vreemde talen. Misschien ambieer je een carrière binnen een multinational of een internationale organisatie. Het ULC Recht zonder grenzen biedt de mogelijkheid om vanaf de eerste dag een internationaal accent op je bacheloropleiding te leggen. Hiermee bereid je je goed voor op een baan binnen internationale en Europese organisaties en bedrijven. Bij de Verenigde Naties of de Europese Unie bijvoorbeeld, of bij multinationals of internationaal georiënteerde advocatenkantoren. Ook Nederlandse bedrijven en overheidsdiensten krijgen in toenemende mate te maken met vraagstukken die het Nederlandse recht overstijgen.

Femic heeft dus meer te maken met de praktijk, ik met de internationale aspecten en er is nog een college: Recht in context, dat meer gericht is op de maatschappij.
Feitelijk gewoon internationaal recht met een dure formulering.

Ik ben ook eens aan zo'n lulverhaal opleiding begonnen en dat was een en al ellende.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 21:52
Marka
Marka is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 22:48 :
Feitelijk gewoon internationaal recht met een dure formulering.

Ik ben ook eens aan zo'n lulverhaal opleiding begonnen en dat was een en al ellende.
Vertel eens?

Wat ik leuk vind aan de ULC`s, is dat je zelf veel kan bijdragen aan je studie (zo is het op mij overgekomen, misschien kan Femic wat meer vertellen). Dus dan kan je er wat meer van maken dan alleen een dure formulering
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 22:09
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 22:35 :
Komt vanzelf, dan kun je de nickname Mr. NN aanmaken.
Ach, ben nu bijna een jaar elelbee en heb daarmee nog nooit een brief ofzo mee ondertekend... Maar goed, een normale Nederlanders heeft dan ook geen flauw idee wat een Bachelor of Laws is...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 22:11
NN
NN is offline
Citaat:
Marka schreef op 01-07-2006 @ 22:45 :
Een law college met een internationale benadering.
Op de website van de UU:

Wellicht heb je belangstelling voor andere landen en culturen of voor vreemde talen. Misschien ambieer je een carrière binnen een multinational of een internationale organisatie. Het ULC Recht zonder grenzen biedt de mogelijkheid om vanaf de eerste dag een internationaal accent op je bacheloropleiding te leggen. Hiermee bereid je je goed voor op een baan binnen internationale en Europese organisaties en bedrijven. Bij de Verenigde Naties of de Europese Unie bijvoorbeeld, of bij multinationals of internationaal georiënteerde advocatenkantoren. Ook Nederlandse bedrijven en overheidsdiensten krijgen in toenemende mate te maken met vraagstukken die het Nederlandse recht overstijgen.

Femic heeft dus meer te maken met de praktijk, ik met de internationale aspecten en er is nog een college: Recht in context, dat meer gericht is op de maatschappij.
Ik zou zeggen; kom Internationaal en europees recht in Groningen doen...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 16:19
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
ULC Recht zonder grenzen en ULC Recht in context zijn overigens niet hetzelfde als het ULC dat afgelopen jaar is gestart. Deze twee colleges starten komend jaar voor het eerst. Het ULC Rechtspraktijk (dat is begonnen onder de naam ULC) is het enige college dat nu voor het 2e jaar opgaat, met weer een nieuwe lichting eerstejaars. Het ULC Rechtspraktijk is (vooralsnog) het enige erkende honneursprogramma.
Over het programma van ULC Recht zonder grenzen en ULC Recht in context weet ik niets.

Voor alle nieuwe ULC Rechtpraktijkers: tot 7/8/9 september op het introkamp.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 20:43
Lianne88
Lianne88 is offline
woehoeee ik ben aangenomen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.