Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2005, 18:42
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Mja eerst ga je van de basisschool naar het voortgezet, dan de bovenbouw. Het word allemaal voorgedaan als hele grote stappen maar (voor mij iig) waren ze wel allemaal heel positief. Tuurlijk wel wat meer werk enzo maar ach.
Nu sta ik voor de volgende stap (jeetje wat klinkt dit dramatisch ) van de havo naar het hbo.

Gaat er veel veranderen? Behalve dan een heel eind weg van waar je nu woont, nieuwe mensen, nieuwe school....
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2005, 18:45
Verwijderd
Ligt er helemaal aan of je bv. op kamers gaat, of je alleen aan een studie begint of met vriend(en), enz.

Bij mij veranderde er op zich niet zo heel veel...behalve dan een nieuwe school en nieuwe klasgenoten.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:47
DhrVerkade
Avatar van DhrVerkade
DhrVerkade is offline
Het hangt er idd van af of er ook bekenden meegaan, het is in het begin gezellig, maar ik merk zelf iig dat ik nu meer om ga met nieuwe klasgenoten

het is in het begin vast even wennen, maar het hangt wel af van de opleiding, mijn opleiding is 90% projectonderwijs en dan is het echt wennen .....die zelfstudie op de havo stelde bij mij iig niet veel voor

Maar ik denk dat het er vooral van af hangt welke studie je doet...sommige opleiding zullen bestaan uit 80% werkcolleges(luisteren en vragenstellen/opdrachtenmaken) maar anderen zul je vooral buiten colleges keihard bezig moeten met een projectgroep

het laatste zal wennen zijn omdat ik iig in het afgelopen half jaar erg weinig mijn klas heb gezien (ik ken nu net 3/4 ofzo )

edit: Ik vond het een niet supergrote stap ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 01:50
Verwijderd
Hbo vond ik minder werk dan de havo. Zo heerlijk dat je groepsleden hebt waar je veel werk op kan afschuiven.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 09:52
Verwijderd
het ligt er indd maar helemaal aan wat je doet met je studententijd wanneer je op kamers gaat ed is het wel een hele stap maar als je gewoon thuis blijft wonen valt het allemaal wel mee

ikzelf ben op kamers gegaan, heleboel nieuwe mensen leren kennen, nieuwe vrienden gemaakt etc. toch wel een hele verandering maar je zit er zeg maar middenin waardoor je het niet zo meekrijgt ofzo (tenminste dat had ik, toen ik vorige maand ofzo eens even bedacht wat er allemaal veranderd was kwam ik er opeens achter dat dat ongeveer alles was )
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 11:20
Verwijderd
Zo leuk is die stap niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 12:58
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 15-02-2005 @ 02:50 :
Hbo vond ik minder werk dan de havo. Zo heerlijk dat je groepsleden hebt waar je veel werk op kan afschuiven.
Je leert er wel delegeren zo te lezen
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 15:29
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Pfff, geen grote stap. Als je thuis blijft wonen niet, het enige verschil is dat je minder les hebt
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 15:40
Verwijderd
Vond de stap niet enorm groot, je raakt heel snel gewend, en mja, ik vond het weinig voorstellen...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 15-02-2005 @ 13:58 :
Je leert er wel delegeren zo te lezen
Afschuiven is niet hetzelfde als delegeren.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 18:20
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ben zelf ook van de HAVO naar de HEAO gegaan. Er verandert best veel. Daarbij zat ik in het laatste jaar van de basisvorming dus we waren in vergelijking met de Tweede Fase weinig zelfstudie gewend. Op het HBO gaat er veel zakelijker aan toe, je hebt kans op grote collegezalen, docenten die je met "u" aanspreken en minder colleges dus meer zelfstudie. Het ligt er ook aan hoe snel je aan iets gewend bent. De eerste weken zijn ff kijken hoe ze dingen aanpakken en wat je nou daadwerkelijk moet doen, maar de meeste mensen zijn het wel na 1 kwartaal gewend, althans ik. En ja, wat die nieuwe mensen betreft: het ligt er natuurlijk aan hoeveel mensen van je middelbare school met je mee gaan. Maar over het algemeen leer je veel nieuwe mensen kennen hoor.
De overstap HEAO-WO is voor mij in ieder geval tot nu toe moeilijker geweest dan de overstap HAVO-HEAO... ik heb het in die 4 jaar HEAO in ieder geval goed naar mijn zin gehad.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 01:07
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hoewel de havo mij erg makkelijk afging, is de overgang naar HBO toch erg groot geweest,mede door mijn geringe inzet is er van punten halen weinig terecht gekomen en zal ik derhalve komend jaar naar een nieuwe studie uit kunnen kijken.

Heb er wel erg veel geleerd en ook wel naar mn zin gehad,maar t is wel n grote stap hoor.
De vergelijking basisschool---> middelbare school
is opzich zo vreemd nog niet, mijns inzien.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 10:07
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik vind HBO fijner dan HAVO. Weinig lesuren, veel werken in projectgroepjes, zelf je tijd bepalen, je hoeft niet verplicht naar alle lessen, daarbij komt nog dat 9 van de 10 HBO-scholen een stuk mooier en moderner zijn dan middelbare scholen, de leraren relaxter zijn en er buiten de lessen om elke avond wel een feestje oid wordt georganiseerd, je studentenverenigingen hebt etc. Als je op kamers gaat zit je echter wel meer in het studentenleven dan wanneer je thuis blijft wonen. Ik woon zelf nog thuis maar ga misschien volgend jaar wel op kamers...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 10:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vond het wel een grote stap: geen moeilijke, maar wel een grote verandering.

Ineens compleet nieuwe mensen, ineens van 30 uur les per week naar 6 uur per week, ineens veel leeswerk thuis en veel grotere tentamens dan voorheen, ineens dagelijks anderhalf uur kwijt aan het reizen, enz.
Het is dus geen moeilijke stap, maar zeker wel een verandering.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 15-02-2005 @ 02:50 :
Hbo vond ik minder werk dan de havo. Zo heerlijk dat je groepsleden hebt waar je veel werk op kan afschuiven.
ik kan me altijd best irriteren aan mensen die het werk afschuiven op andere mensen. maar dat is mijn mening.

verder;
het projectmatig werken heb ik nu (op de hbo) dus heel erg veel en dat bevalt me eigenlijk wel. Het is veel werk, maar de meeste onderzoeken ed vind ik juist erg interessant! Het is bij mij cker een voordeel dat ik nu een opleiding doe waarvan ik in de meeste dingen ook echt geinteresseerd ben. Ik wil het nu niet alleen meer voor mn cijfer (en studiepunten) uitzoeken, maar ook omdat ik het graag wíl weten. Natuurlijk heb ik er ook wel eens totaal geen zin in omdat ik andere dingen wil gaan doen, maar dat houd je denk ik...

of het veel verschil is hangt van jou af en wat je gewend bent op je vorige school.

XXX fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 16-02-2005 @ 11:10 :
Ik vond het wel een grote stap: geen moeilijke, maar wel een grote verandering.

Ineens compleet nieuwe mensen, ineens van 30 uur les per week naar 6 uur per week, ineens veel leeswerk thuis en veel grotere tentamens dan voorheen, ineens dagelijks anderhalf uur kwijt aan het reizen, enz.
Het is dus geen moeilijke stap, maar zeker wel een verandering.
Jij doet toch WO? Of heb je eerst HBO gedaan?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2005 @ 20:12 :
Jij doet toch WO? Of heb je eerst HBO gedaan?
Ik doe WO ja. En ik kom gewoon van 't vwo.
Hoezo?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:40
Verwijderd
Nou, omdat het over HAVO > HBO ging.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2005, 19:56
Verwijderd
Over het algemeen vormt overstappen naar een vervolgopleiding niet echt een grote stap, tenzij je op kamers wonen/nieuwe mensen ontmoeten/enz. wilt aanmerken als grote stap, maar dat is niet inherent aan het volgen van een studie.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2005 @ 20:40 :
Nou, omdat het over HAVO > HBO ging.
oh, blinde ik
ik dacht dat het om de overstap middelbare school - hoger onderwijs ging, maar blijkbaar heb ik puur gelezen wat ik wilde lezen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:31
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Ik vond het een grote stap.
maar bij mij ging het ook net iets anders.
een week/anderhalve week hoorde ik dat ik op kamers moest. Was er namelijk niet vanuit gegaan dat ik werd aangenomen bij de tweede loting aangezien bij dezelfde opleiding in andere plaatsen extreem veel waren uitgeloot en ik in eerste instantie een andere opleiding had.
En ja voor mij was het een grote stap. Net verschrikkelijk of geweldig, maar gewoon anders.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:40
Tranzzam
Avatar van Tranzzam
Tranzzam is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-02-2005 @ 18:17 :
Afschuiven is niet hetzelfde als delegeren.
Delegeren ís afschuiven, alleen dan op een manier waarop iedereen het als vanzelfsprekend aanneemd.

Oh ja, en delegeren betaald ook beter dan afschuiven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.