Oud 25-06-2010, 23:46
number9
number9 is offline
Hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Woon op mezelf en heb al een tijd een relatie met mijn vriendin die studeert en studiefinanciering ontvangt.
Binnenkort wil ik haar vragen om bij mij te komen wonen en nu had ik vragen over uitwonendenstudiefinanciering.

Als zij uitwonendenstudiefinanciering aanvraagt, moet zij dan op mijn huurcontract komen te staan, om te kunnen overleggen aan de IB Groep.

Op de site van de IB-Groep zie ik staan:

Citaat:
een op jouw naam gesteld huur- of koopcontract, samen met een bank- of giroafschrift van de huur- of hypotheekbetaling van de eerste én de laatste maand van de te controleren periode
Wat ik ideaal zou vinden:

Ik blijf hoofdhuurder, zij komt bij mij inwonen en schrijft zich in als inwonende op mijn adres (ik vul dus als hoofdbewoner een toestemmingsformulier in).

Zoals ik het nu begrijp ontvangt zij volgens de laatste situatie geen studiefinanciering, klopt dat?

Mijn grootste reden is dat mocht de relatie eindigen, dat ik niet mijn huurhuis kwijt ben, omdat het op 2 namen staat.

Op dit forum heeft denk ik vast wel iemand zo'n situatie meegemaakt, wie helpt mij aan meer informatie?
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2010, 10:12
Verwijderd
Omdat de vorige alweer dicht is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 11:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is dat geen probleem. Een huurcontract op je naam of bank of giro-afschriften waaruit blijkt dat je huur betaald heb je alleen nodig als je niet bij de GBA ingeschreven staat op het adres. Als dat wel zo is kan je dat altijd gebruiken als bewijs
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 13:10
ezzy_es
Avatar van ezzy_es
ezzy_es is offline
Sorry als deze vraag al een keer gesteld is, maar ik kan het niet vinden. Ik ben 18 en heb nu scholierentoeslag, die stopt in juni en mijn studiefinanciering gaat pas in in september. Nou kun je een overbruging aanvragen, maar volgens de IB-groep moet je dat doen door de goede datum van je school door te geven, en de goede begindatum van je nieuwe opleiding. Dat heb ik al lang gedaan, maar dat is niet echt een aanvraag. Is dat genoeg, heeft iemand daar ervaring mee?
En weet iemand toevallig hoe hoog het overbrugingsgeld is..?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 20:25
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb een vraag over mijn te krijgen studiefinanciering. Ik heb van januari-juli gewerkt en begin in september 2010 aan een nieuwe opleiding. Begin 2010 heb ik dus geen studiefinanciering ontvangen.

Nu vind ik ergens (zo via via doorklikken) dit op de IB groep website:
Citaat:
Niet het hele jaar studiefinanciering?
Heb je aan het begin of einde van 2009 geen studiefinanciering? Dan telt het inkomen dat je in die periode hebt verdiend niet mee.

Voorbeeld
Je stopt op 31 december 2008 je studiefinanciering en je doet van januari 2009 tot en met augustus 2009 uitzendwerk. Vanaf september ontvang je weer studiefinanciering. We tellen het inkomen dat je hebt verdiend in de periode van 1 januari 2009 tot en met 31 augustus 2009 niet mee. Je eventuele inkomsten vanaf september 2009 tellen wel mee.
Zou dit betekenen dat mijn inkomen van nu niet meetelt voor de bijverdiengrens?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 10:05
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Zou dit betekenen dat mijn inkomen van nu niet meetelt voor de bijverdiengrens?
Jep

Tenzij je in januari nog wel stufi hebt ontvangen. Bij een onderbreking tijdens het kalenderjaar (dus bijvoorbeeld van februari t/m juli geen stufi) geldt deze regel niet. Kijk dus even wanneer hij officieel is stopgezet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 13:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Jep

Tenzij je in januari nog wel stufi hebt ontvangen. Bij een onderbreking tijdens het kalenderjaar (dus bijvoorbeeld van februari t/m juli geen stufi) geldt deze regel niet. Kijk dus even wanneer hij officieel is stopgezet.
Ik heb het even nagebeld en dit klopt
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 10:48
Verwijderd
Hallo daar,

Ik volg momenteel een mbo opleiding. Over 3 jaar ben ik er klaar mee en heb ik 3 jaar stufi verbruikt. Daarna wil ik me P halen op een hogeschool zodat ik door kan stromen naar een WO opleiding.

Heb ik dan nog wel recht op stufi op de universiteit? Ik heb dan 3+1 jaar stufi verbruikt voordat ik naar de uni ga.


Vandaag heb ik een aantal brieven ontvangen van DUO. Een brief waarin staat:

Citaat:
Je gegevens op 22 juni 2010
Aanvraag: Basisbeurs: aanvullende beurs en lening
Gewenste prestatiebeurs: maximaal
OV-recht: Geen recht op een studentenreisproduct en/of OV-vergoeding
Opleiding: Middenkaderopleiding, BOL niveau 3 of 4(ik doe 4), begin datum 1 september 2009
Ik heb geen lening aangevraagd. Ik vraag me ook af waarom er staat dat ik geen recht heb op een studentenreisproduct? Ik heb met de brieven ook een ander brief gehad waarmee ik zo'n studenten ov kan aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 13:11
Thedutchjelle
Thedutchjelle is offline
Hallo allemaal,

Ik zit hier met misschien een beetje een domme vraag, maar ik kan nergens een antwoord vinden op het internet en

Kan ik al studiefinanciering aanvragen voor een opleiding als de inschrijving voor die opleiding nog niet helemaal voltooid is? Ik heb me via studielink ingeschreven. Studielink geeft als status aan 'inschrijvingsverzoek ingediend'.
Het lijkt me van wel, maar ik vind de site nogal lastig en ik wil niet per ongeluk iets verkeerd doen Maar het wordt nu wel is tijd dat ik dat stufi ga aanvragen lijkt me, het is immers al juli.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 10:57
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hallo daar,

Ik volg momenteel een mbo opleiding. Over 3 jaar ben ik er klaar mee en heb ik 3 jaar stufi verbruikt. Daarna wil ik me P halen op een hogeschool zodat ik door kan stromen naar een WO opleiding.

Heb ik dan nog wel recht op stufi op de universiteit? Ik heb dan 3+1 jaar stufi verbruikt voordat ik naar de uni ga.
Citaat:
Vraag

Ik heb al studiefinanciering voor een mbo-opleiding ontvangen. Kan ik ook nog studiefinanciering ontvangen als ik begin met een hbo- of universitaire opleiding?

Antwoord
Ja dat kan. Als je later in je studiecarriere studiefinanciering voor het hoger onderwijs(hbo of universiteit) aanvraagt, telt eerder ontvangen studiefinanciering voor het middelbaar beroepsonderwijs(mbo) hierbij niet mee. Je begint dan dus met een 'schone lei'.
bron

Overigens geldt dit andersom niet (hbo -> mbo), en ook tussen hbo en wo begin je niet opnieuw met tellen.

Het laatste jaar van je WO-opleiding zul je dus zelf moeten betalen, omdat je 1 jaar verbruikt voor je HBO-P.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 19:28
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik ben in september 2003 begonnen met studeren en heb dus a.s. september al mijn recht op OV en stufi verbruikt. Ik ben nog net niet helemaal klaar dus ik heb zelf nog niks stop gezet.

Doen zij dat automatisch of moet ik hier zelf nog achteraan gaan zitten bellen e.d.?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 20:19
ganralph
ganralph is offline
Ik kreeg vanzelf bericht dat ik geen recht meer had, en ik vermoed dat dat nog steeds zo is. Je blijft uiteraard zelf verantwoordelijk voor het stopzetten van je ov-reisproduct.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 00:32
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik kreeg vanzelf bericht dat ik geen recht meer had, en ik vermoed dat dat nog steeds zo is. Je blijft uiteraard zelf verantwoordelijk voor het stopzetten van je ov-reisproduct.
Ja ik snap best dat ik mijn OV uiterlijk de 5e werkdag van de maand waarin ie niet meer geldig is in moet leveren Maar ik vroeg me af of ik nog bepaalde administratieve handelingen moest doen voor het stopzetten van de rest
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 17:27
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Jep

Tenzij je in januari nog wel stufi hebt ontvangen. Bij een onderbreking tijdens het kalenderjaar (dus bijvoorbeeld van februari t/m juli geen stufi) geldt deze regel niet. Kijk dus even wanneer hij officieel is stopgezet.
Oke dus voor de duidelijkheid: ik heb maart tot en met augustus geen stufi ontvangen omdat ik toen mn diploma heb behaald en in september met de master ga beginnen. In de tussentijd nog wel gewerkt. Als ik het goed begrijp geld deze regel dus niet voor mij dan?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 17:44
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Oke dus voor de duidelijkheid: ik heb maart tot en met augustus geen stufi ontvangen omdat ik toen mn diploma heb behaald en in september met de master ga beginnen. In de tussentijd nog wel gewerkt. Als ik het goed begrijp geld deze regel dus niet voor mij dan?
Klopt. Het geld dat je van maart t/m augustus verdient, telt wel mee voor de bijverdiengrens.

uit de ibg-folder (pdf)
Citaat:
Wat telt niet mee?
[...]
Inkomsten die je aantoonbaar ontvangen
hebt in een periode waarin je geen
studiefinanciering krijgt of een studentenreisproduct
hebt. Deze periode kan
uitsluitend aan het begin van 2010 (vanaf
januari) zijn of aan het einde van het jaar
(tot en met december).
Onderbreek je
gedurende het jaar je studiefinanciering,
dan tellen de inkomsten wél gewoon mee
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 15:44
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Citaat:
Ja ik snap best dat ik mijn OV uiterlijk de 5e werkdag van de maand waarin ie niet meer geldig is in moet leveren Maar ik vroeg me af of ik nog bepaalde administratieve handelingen moest doen voor het stopzetten van de rest

Als ik jou was zou ik een 0 euro lening aanvragen, dan kan je je OV houden. Mag je 3 jaar lang doen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 16:26
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Als ik jou was zou ik een 0 euro lening aanvragen, dan kan je je OV houden. Mag je 3 jaar lang doen.
Uit haar eerdere post blijkt dat ze daar al geen recht meer op heeft
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 19:49
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Oeps, ja, overheen gelezen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2010, 10:37
Verwijderd
Ik had altijd een tegemoetkoming scholieren, en nadat ik mijn eindexamen had gedaan heb ik dat ook aangegeven op de site, en dit is ook verwerkt. Tijdens het aanvragen van de tegemoetkoming heb ik aangegeven dat ik ook overbrugging aan wou vragen, maar ik heb later besloten om eerst een jaar te gaan werken. Het probleem nu is, dat als ik op de site kijk, ik zie dat ik nog tot augustus geld zou krijgen.... Dit lijkt me niet te kloppen, als je vanaf juli er niet echt meer recht op hebt. Mijn zus zei dat het misschien iets te maken had met kwartalen? Dat ze per kwartaal stoppen?
Heeft iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 10:44
Verwijderd
Ik heb mijn ouder opgave voor mijn moeder opgestuurd, en een aantal dagen later ook die van mijn vader. Ik heb een bericht gekregen dat die van mijn moeder is binnengekomen, maar die van mijn vader nog niet. Ik heb gisteren een brief gehad waarin staat hoeveel me ouders kunnen bijdragen aan me studie. Betekent dit dat de ouder opgave van mijn vader wel is ontvangen?

Het gaat hier om de aanvullende beurs.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 11:40
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Dat kun je als het goed is er op terugzien. Er staat dan zoiets als 'bekend inkomen vader' en 'bekend inkomen moeder'. Als dat zo is zou je je ouders even na kunnen vragen of de genoemde bedragen ook in hun ogen overeenkomen (maar dat zal wel).

Staat er een totaalbedrag, ook even je ouders navragen. Staat er niets van je vader bij, contact opnemen met DUO. Zou je sowieso wel kunnen doen hoor!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 13:53
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Als ik jou was zou ik een 0 euro lening aanvragen, dan kan je je OV houden. Mag je 3 jaar lang doen.
Heb ik al gedaan, die 3 jaar zijn al om

Citaat:
Uit haar eerdere post blijkt dat ze daar al geen recht meer op heeft
Klopt, door omstandigheden (ziekte moeder, gezondheid, familieomstandigheden) ben ik straks 8e () jaars....
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 15:53
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb dit jaar m'n bachelor behaald en 't komende collegejaar ga ik verder met m'n master, moet ik hiervan iets doorgeven bij DUO of doet de uni dat?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 12:34
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een verzoek om te verhuizen ingedient, maar die is bij DUO nog niet aangekomen. Ondertussen moet ik echt studiefinanciering aanvragen.
Als mijn verzoek van verhuizing wel wordt ingedient behoor ik tot uitwonnende. Verandert het dan automatisch als ik nu al studiefinanciering aanvraag of moet ik het dan weer veranderen?
Bovendien heb ik van juli nog geen scholieren bijdrage gekregen, kan dat komen doordat ik nog geen nieuwe heb aangevraagt?

Aike
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 16:21
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Mijn vriend studeert eind augustus af, hij moet alleen nog zijn scriptie schrijven. Hij doet nu een tweejarige Master en heeft 1 jaar geleend, omdat zijn stufi af liep, daarvoor heeft hij dus 5 jaar studiefinanciering ontvangen. Hij wilde nu de leraren opleiding doen aan het ICLON, maar dat zit vol. Hij kan nu in februari beginnen, maar dan doet hij een half jaar niets (behalve werken natuurlijk) en heeft hij geen OV kaart. Een andere optie is dat hij een jaar lang een andere Master gaat doen en pas volgend jaar begint aan de lerarenopleiding.

Krijgt hij voor die Master die hij in de tussentijd wil doen nog gewoon een lening of heeft hij daar geen recht meer op omdat hij zijn 2 jarige Master heeft afgesloten? Volgens mij is het zo dat als je gewoon staat ingeschreven als voltijd student je kan lenen tot 3 jaar nadat je prestatie beurs is gestopt, maar ik weet het niet zeker. Is dat nog wel zo als je eigenlijk al klaar bent met je studie en gewoon besluit nog een Master te doen?

En als je kan lenen krijg je ook een OV kaart toch?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2010, 16:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@Poeperd: over de OV-kaart weet ik niet uit mijn hoofd, maar houd er rekening mee dat per 1-9-2010 de regeling ingaat dat je voor een tweede masterstudie het instellingscollegeld betaalt in plaats van het 'gewone' collegegeld.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 17:54
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
@Poeperd: over de OV-kaart weet ik niet uit mijn hoofd, maar houd er rekening mee dat per 1-9-2010 de regeling ingaat dat je voor een tweede masterstudie het instellingscollegeld betaalt in plaats van het 'gewone' collegegeld.
Klopt, maar in Leiden is het zo dat als je je tweede master ook bij hen volgt, je gewoon het 'normale' bedrag betaalt, dat hebben we al uitgezocht! Maar bedankt voor de tip
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 20:28
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Krijgt hij voor die Master die hij in de tussentijd wil doen nog gewoon een lening of heeft hij daar geen recht meer op omdat hij zijn 2 jarige Master heeft afgesloten? Volgens mij is het zo dat als je gewoon staat ingeschreven als voltijd student je kan lenen tot 3 jaar nadat je prestatie beurs is gestopt, maar ik weet het niet zeker. Is dat nog wel zo als je eigenlijk al klaar bent met je studie en gewoon besluit nog een Master te doen?

En als je kan lenen krijg je ook een OV kaart toch?
Tenzij er met die nieuwe regels iets veranderd is, heeft hij gewoon recht op 3 jaar lening in totaal. Hoeveel masters hij doet is daarbij niet van belang
Althans: in de voorwaarden om stufi/lening te krijgen, staat niets over diploma's die daar iets aan zouden veranderen.

En de OV-kaart maakt ook onderdeel uit van een lening ja. (Die heeft hij als het goed is toch ook gehad bij zijn lening afgelopen jaar?)

Laatst gewijzigd op 10-08-2010 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 20:34
dr.rootz
Avatar van dr.rootz
dr.rootz is offline
De OV-chipkaart is inderdaad onderdeel van de lening. Sommige studenten lenen 0 euro om zodoende toch te beschikken over een OV-chipkaart.

dr.rootz
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 22:37
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Tenzij er met die nieuwe regels iets veranderd is, heeft hij gewoon recht op 3 jaar lening in totaal. Hoeveel masters hij doet is daarbij niet van belang
Althans: in de voorwaarden om stufi/lening te krijgen, staat niets over diploma's die daar iets aan zouden veranderen.

En de OV-kaart maakt ook onderdeel uit van een lening ja. (Die heeft hij als het goed is toch ook gehad bij zijn lening afgelopen jaar?)
Ja klopt, die heeft hij inderdaad het afgelopen jaar ook al gehad! Bedankt, ik wilde even bevestiging dat wat ik dacht ook klopte
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 09:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar wanneer krijg je die OV-kaart? Ik heb als het goed is wel een nullening aangevraagd, maar heb verder er niets meer van gehoord en ik wil graag wel voor 16 september die OV-kaart, want dan loopt mijn voordeelurenkaart af... Hebben andere mensen al wél iets gehoord?

[edit] Ik heb net ingelogd op de ibg-site en toen bleek dat ze mijn oude adres als postadres bedacht hadden en mijn nieuwe als woonadres, vandaar dat ik nog niets had gehoord, want blijkbaar is er wel een brief verstuurd. Maar als ik het goed begrijp, krijg ik geen nieuwe kaart, klopt dat? Ik heb wel ooit een ov-chipkaart gekregen, nooit eerder wat mee gedaan, maar daar staat dan als het goed is dat weekabonnement op (volgens die brief, ik wilde eigenlijk een weekendabonnement, maar dat kan ik niet meer veranderen geloof ik ).
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 17-08-2010 om 09:24.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Maar wanneer krijg je die OV-kaart? Ik heb als het goed is wel een nullening aangevraagd, maar heb verder er niets meer van gehoord en ik wil graag wel voor 16 september die OV-kaart, want dan loopt mijn voordeelurenkaart af... Hebben andere mensen al wél iets gehoord?

[edit] Ik heb net ingelogd op de ibg-site en toen bleek dat ze mijn oude adres als postadres bedacht hadden en mijn nieuwe als woonadres, vandaar dat ik nog niets had gehoord, want blijkbaar is er wel een brief verstuurd. Maar als ik het goed begrijp, krijg ik geen nieuwe kaart, klopt dat? Ik heb wel ooit een ov-chipkaart gekregen, nooit eerder wat mee gedaan, maar daar staat dan als het goed is dat weekabonnement op (volgens die brief, ik wilde eigenlijk een weekendabonnement, maar dat kan ik niet meer veranderen geloof ik ).
Die OV chipkaart is inderdaad je OV kaart, het abonnement wordt gewoon elk jaar ververst. Je kunt 2 keer per jaar omschakelen van een week- naar een weekendabonnement of andersom. Dat kun je veranderen op je mijn ib groep pagina of door dit formulier in te vullen: http://www.ib-groep.nl/Images/8710%2...tcm7-17281.pdf
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 14:42
rick92
rick92 is offline
Hoi,
Ik ben op mijn 16e begonnen met een mbo-opleiding (ict niv. 2) Dit heb ik afgelopen jaar afgerond.
Nou ga ik dit jaar(september) weer beginnen met een nieuwe opleiding(accountant niv4) Dit word hopelijk niet mijn laatste opleiding, want mijn doel is om ook hbo te doen.
In september hoop ik ook 18 jaar te worden(yes!)

Maar nou is mijn vraag. Hoe zit het met studiefinanciering en ov op het mbo? Je mag beiden toch maar 4 jaar hebben, mits je, je opleiding haalt? En hoe werkt het als ik hierna nog hbo ga doen? Krijg ik dan weer 4 jaar een ov? Of geld 4 jaar over beiden? Ik heb het nu namelijk niet noodzakelijk nodig, en misschien als ik hbo ga doen wel.
Ik kan dit ook nergens vinden op de site van ib-groep. Weten jullie hoe deze voorwaarden zijn?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 14:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hoi,
Ik ben op mijn 16e begonnen met een mbo-opleiding (ict niv. 2) Dit heb ik afgelopen jaar afgerond.
Nou ga ik dit jaar(september) weer beginnen met een nieuwe opleiding(accountant niv4) Dit word hopelijk niet mijn laatste opleiding, want mijn doel is om ook hbo te doen.
In september hoop ik ook 18 jaar te worden(yes!)

Maar nou is mijn vraag. Hoe zit het met studiefinanciering en ov op het mbo? Je mag beiden toch maar 4 jaar hebben, mits je, je opleiding haalt? En hoe werkt het als ik hierna nog hbo ga doen? Krijg ik dan weer 4 jaar een ov? Of geld 4 jaar over beiden? Ik heb het nu namelijk niet noodzakelijk nodig, en misschien als ik hbo ga doen wel.
Ik kan dit ook nergens vinden op de site van ib-groep. Weten jullie hoe deze voorwaarden zijn?

Alvast bedankt.
Als je na je mbo hbo gaat doen, dan heb je nog gewoon recht op "studiefinanciering voor HBO en WO". MBO staat los van HBO/WO in dit systeem.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 13:56
HACKCRACKnGAME
Avatar van HACKCRACKnGAME
HACKCRACKnGAME is offline
Zelf ben ik nog 17, 18 word ik in Februari. Kan ik al vanaf 1 september reizen met mijn OV of is het 1 Oktober? Dus ik kan hem pas activeren na 1 September (OV kan je 1 maand van te voren aan zetten).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 14:11
Verwijderd
1 oktober
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2010, 21:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Ik heb dit jaar m'n bachelor behaald en 't komende collegejaar ga ik verder met m'n master, moet ik hiervan iets doorgeven bij DUO of doet de uni dat?
Heeft niemand 'n idee? Ik ben sowieso te laat als ik 't door had moeten geven aan DUO, maar beter te laat dan nooit .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Heeft niemand 'n idee? Ik ben sowieso te laat als ik 't door had moeten geven aan DUO, maar beter te laat dan nooit .
Waarom zou je dat uberhaupt aan DUO moeten doorgeven? Voor een master krijg je geen andere stufi dan voor een bachelor ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 18:30
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
ik ben in april verhuisd naar een ander adres dit heb ik door gegeven aan de gemeente en IBG maar niet aan DUO ik dacht namelijk dat IBG EN DUA hetzlefde zijn. nou kreeg ik op 12 mei een brief van DUO dat ik mn nieuwe adres moet doorgeven en dat heb ik toen ook gedaan via hun site, dus ik dacht dat alles is gergegeld... totdat ik op mijn bankafschrifte keek en zag dat minder krijg dan normaal... toen heb ik contract met ze opgenomen en t verhaal verteld en ik vroeg of het verekend kan worden want ik kreeg 500(uitwonend) en nu krijg ik 200(inwonend) mederwerker zei van dat het niet kan omdat zij geen bevestiging hebben ontvangen

mijn vraag is, kan ik nog wat doen?

D,
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 19:56
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Waarom zou je dat uberhaupt aan DUO moeten doorgeven? Voor een master krijg je geen andere stufi dan voor een bachelor ofzo.
Ik dacht dat je 't altijd even door moest geven als je van studie ging wisselen .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 16:54
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Vraagje, afgelopen jaar heb ik schakeljaar gedaan en dat valt officieel onder een bachelor studie, dit jaar de masterfase in en vroeg mij af als ik nu opnieuw OV moet aanvragen omdat ik van bachelor naar master ben gegaan
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 13:20
MitchBoy
MitchBoy is offline
Goeie dag allemaal

Ik heb een brief gekregen waar in staat dat ik studiefinanciering ga ontvangen
Maar er staat op Je toelage in 2010 per maand in euro okt t/m dec

Betekent dit dat ik maar 2 maanden studiefinanciering ontvang?

Mvg MitchBoy!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 13:48
Verwijderd
Dit betekent dat je in 2010 maar 2 maanden studiefinanciering ontvangt. Over 2011 en verder zeggen ze niks

In principe krijg je voor elk jaar dat je opleding hoort te duren 12 maanden studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 11:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
3 maanden, november zit daar ook nog bij.
Begin je dit jaar met je studie en ben je nog geen 18 of dat geworden in juli, augustus of september? Het is namelijk zo dat je dan pas stufi krijgt vanaf het laatste kwartaal, namelijk oktober, november en december. Zelfde geld voor je OV (ook pas vanaf 1 oktober).
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 12:33
orcarin
orcarin is offline
Hallo,

Ik ben een 19-jarige student die vanaf begin dit jaar eigenlijk al recht had op een OV-Studentenkaart. In December 2009 had ik hem al aangevraagd, maar het was niet goed binnen gekomen/verwerkt, dus dat startte uiteindelijk het volgend naar proces:

1. In Januari, na telefonisch contact, opnieuw een aanvraag ingediend. Niks vernomen.
2. In Februari, na telefonisch contact, opnieuw een aanvraag ingediend. Niks vernomen.
3. In Maart, na telefonisch contact, opnieuw een aanvraag ingediend. Niks vernomen.
4. In Mei, na telefonisch contact, opnieuw een aanvraag ingediend. Niks vernomen.
5. In Juni, na telefonisch contact, opnieuw een aanvraag ingediend. Samen met dit ook een declaratieformulier om onkosten die ik had gemaakt gedeclareerd te krijgen. Niks vernomen.

Tijdens de maanden die ik had gewacht heb ik ook al meerdere malen gebeld (minstens 30 keer, 10 cent per minuut en de gemiddelde wachttijd om geholpen te worden was zo'n ~30 minuten). Elke keer wordt ik gevraagd mijn gegevens door te geven, waarna ze het in het systeem zouden plaatsen en het uit zouden zoeken. Als ik echter de volgende keer bel, krijg ik constant te horen dat ik niet in het systeem sta en ik nogmaals mijn gegevens moet doorgeven aan ze.

Ook ben ik vóór de zomervakantie doorverbonden met een "teamleader" van de afdeling, die mij persoonlijk zou bijstaan en ervoor zou zorgen dat alles in orde zou komen. Van deze teamleader heb ik uiteindelijk ook weer helemaal niks vernomen.

6 September belde ik nogmaals, en wéér stond ik niet in het systeem. Na nogmaals mijn gegevens te hebben doorgegeven, werd mij verteld dat een zekere "Iwan Zerp" in een week contact met me op zou nemen over de situatie.

Vandaag, 14 September, heb ik nog steeds niks vernomen van deze man (of vrouw, je weet maar nooit), en na gebeld te hebben om uitleg over de situatie, werd ik weer eens vriendelijk verteld dat ik niet in het systeem sta, en mocht ik weer al mijn gegevens doorgeven.

Ik zit echt met de handen in mijn haren. Om naar school te gaan betaal ik '€5,- héén en terug, maar ik loop ook stage. Een treinkaartje daarvoor is €26,- (dagretour). Inmiddels heb ik al meer dan €2000,- aan kosten moeten maken. Een groot deel ervan heb ik gedeclareerd, maar ook daarvan helemaal niks gehoord.

Ik weet echt niet meer wat ik nu kan doen. Het voelt alsof ik hier alleen maar aan het lijntje wordt gehouden, en waar ik nu al 9,5 maanden recht op heb wordt mij simpelweg niet toegekend. Ik heb ook contact opgenomen met DUO om te bevestigen dat ik recht heb op mijn OV-Studentenkaart, maar ze zeiden dat hun mij er niet verder mee konden helpen.

Momenteel regent het hard buiten, en ik heb simpelweg geen geld om nu met het OV naar school te gaan. Mijn enige keuze is 1,5 uur lopen (en daarna weer 1,5 uur terug). Ik volg een ICT-opleiding waarvoor ik een laptop moet hebben als ik ook maar wat wil doen, maar als ik nu naar school loop, wordt ik waarschijnlijk niet alleen ziek, maar kan ik mijn laptop ook nog eens weggooien vanwege waterschade. -_-

Iemand enig idee wat ik nu zou kunnen doen? :x
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:27
Verwijderd
Citaat:

Momenteel regent het hard buiten, en ik heb simpelweg geen geld om nu met het OV naar school te gaan. Mijn enige keuze is 1,5 uur lopen (en daarna weer 1,5 uur terug). Ik volg een ICT-opleiding waarvoor ik een laptop moet hebben als ik ook maar wat wil doen, maar als ik nu naar school loop, wordt ik waarschijnlijk niet alleen ziek, maar kan ik mijn laptop ook nog eens weggooien vanwege waterschade. -_-

Iemand enig idee wat ik nu zou kunnen doen? :x
Voor dit moment: een fiets lenen. En de laptop in twee plastic tassen doen en daarna in een laptoptas.

Maar voor de rest van je verhaal weet ik ook niet wat je nog meer zou kunnen doen naast wat je al gedaan hebt... wat een rotzooi maakt IBG/DUO ervan zeg zo erg heb ik het nog nooit gehoord!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:42
ganralph
ganralph is offline
Als je klaar bent met bellen (wat ik me goed voor kan stellen), kun je misschien een keer langs gaan bij een servicekantoor. In plaats van een "ik geef het door"-telefoniste, kun je zo misschien met iemand praten die ter plekke iets voor je kan doen zonder dat het je 10ct./min. kost.

klik hier voor de adressen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:27
orcarin
orcarin is offline
Citaat:
Voor dit moment: een fiets lenen. En de laptop in twee plastic tassen doen en daarna in een laptoptas.

Maar voor de rest van je verhaal weet ik ook niet wat je nog meer zou kunnen doen naast wat je al gedaan hebt... wat een rotzooi maakt IBG/DUO ervan zeg zo erg heb ik het nog nooit gehoord!
Hmm, yea, fietsen zit er helaas niet in :x Ik had al een fiets, maar ik woon zelf in Rotterdam. Die fiets is total loss nadat een gek me aanreed en door reed (gelukkig was ik zelf wel in orde).

En, nja, ik had al paar maanden geleden gevraagd waar een kantoor of servicepunt of iets dergelijks is waar ik eventueel persoonlijk zou kunnen praten over dit probleem. Maar ze hebben al meerdere malen gezegd aan de telefoon dat ze zoiets niet hebben -_-...

*Zucht* En morgen gaat het weer regenen. -.-

edit: had overwogen rechtmatige stappen te ondernemen, maar... Ik heb geen idee of ik ook maar kans maak tegen een groot bedrijf als hun.

En vanwege het feit dat ik al zoveel had moeten betalen voor vervoer dit jaar heb ik ook geen geld om een kortgeding aan te spannen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
En, nja, ik had al paar maanden geleden gevraagd waar een kantoor of servicepunt of iets dergelijks is waar ik eventueel persoonlijk zou kunnen praten over dit probleem. Maar ze hebben al meerdere malen gezegd aan de telefoon dat ze zoiets niet hebben -_-...
Ik zou hier eens heen gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 19:15
orcarin
orcarin is offline
Dank je wel voor die tip, Hawahaai. Maar ik ben daar al langs geweest, en helaas is mij verteld dat DUO/IBG niet in staat is om dit probleem te verhelpen. Ik werd verzocht specifiek (telefonisch) contact op te nemen met de OV-Studentenkaart serviceline. Het schijnt dat DUO helemaal niets meer te maken heeft met die nieuwe OV instantie.

Gelukkig voor mij woon ik maar een uurtje lopen van die vestiging vandaan, maar ja, zelfs na langs te gaan had dat helaas geen zin.

Net weer gebeld naar de serviceline. Ik had verzocht om terug gebeld te worden omdat ik geen beltegoed meer had om het gesprek voort te zetten, maar er werd mij verteld dat ze dat niet 'mogen' doen... Dus nu kan ik weer uitkijken naar een telefoonrekening van hier tot tokio

*Zucht*, iemand nog een idee misschien? :<
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.