Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2006, 22:39
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Ik werk in de vakanties bij een automaterialenbedrijf als onderdelenbezorger/magazijnmedewerker/verkoper en heb het prima naar m'n zin. Nu is er vorig jaar een uurloon afgesproken. Dit jaar ben ik natuurlijk weer een jaartje ouder. Bij een ander bedrijf waar ik soms werk is het uurloon keurig verhoogd. Bij dit bedrijf hebben ze een CAO, bij het eerste bedrijf niet. Ik heb het met de baas van het eerste bedrijf over loonsverhoging gehad, maar dit jaar zouden ze geen loonsverhoging doorvoeren, dus zou ik blijven steken op het loon van vorig jaar.Hoe kan ik op een eerlijke en nette manier om loonsverhoging vragen??Heb je zonder een CAO recht van spreken??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2006, 08:38
Joenes
Avatar van Joenes
Joenes is offline
IK zou het eerst aan je moeder vragen
__________________
Elke minuut die je je drukt maakt over het verleden gaat af van je toekomst
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 08:41
Wawl
Wawl is offline
'Nou, chef, zouden wij even kunnen praten over mijn uurloon?'
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 12:16
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Joenes schreef op 10-01-2006 @ 09:38 :
IK zou het eerst aan je moeder vragen

hehehehehehe
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Joenes schreef op 10-01-2006 @ 09:38 :
IK zou het eerst aan je moeder vragen
Hoe vaak gaat die jongen dat nog horen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 13:23
Orpa
Orpa is offline
Je kunt gewoon vertellen dat je graag omdat je een jaartje ouder bent wat meer zou willen krijgen. Dat is normaal en het valt ook buiten de loonfreeze die er op dit moment is.

Tsja, als hij t je echt niet wilt geven, dan moet je bedenken of je op je strepen wilt gaan staan en t wil gaan doordrukken (waarna er waarschijnlijk ontslag valt) of toch maar genoegen wil nemen met het loon dat je krijgt.
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 14:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Joenes schreef op 10-01-2006 @ 09:38 :
IK zou het eerst aan je moeder vragen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 14:42
Wawl
Wawl is offline
Nu word ik wel nieuwsgierig: wat is er met zijn moeder?
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 14:55
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1330626 Dat dus..

Maar nu ontopic:
Ik zou ook gewoon een gesprek aangaan. Maar ik denk dat je zonder CAO weinig kunt als hij je weigert?
Je werkt toch niet zwart?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 15:04
Verwijderd
Ben je niet aangesloten bij een bond en is jouw werkgever ook niet partij bij de cao, dan heb je niet echt een stok achter de deur. Een werkgever is wel verplicht ongeorganiseerde werknemers gelijk te behandelen (dwz. dezelfde arbeidsvoorwaarden als in de cao te geven) maar als jouw werkgever helemaal niet partij is bij de cao is het einde verhaal.

Je kunt natuurlijk gewoon netjes aankaarten dat je vindt dat je wel recht hebt op brancheconform loon, en dat in andere ondernemingen die dezelfde activiteiten verrichten er wel loonsverhoging is doorgevoerd, maar als jouw werkgever voet bij stuk houdt omdat de onderneming afgelopen jaar slecht gedraaid heeft ofzo, dan doe je weining.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 15:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nare, zelfs vakbonden komen zelden op voor individuele werknemers, zeker als niet het hele bedrijf lid is van precies de vakbond die je benaderd is het helemaal hopeloos.

Ontopic, voorbeelden van beter betaalde mensen in dezelfde functie plus een verhaal dat je beter gemotiveerd zult zijn (en dus beter werkt) lijken me argumenten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:17
Verwijderd
Je hoeft ook geen beroep te doen op de welwillendheid van een of andere bond. Zodra er in dat bedrijf een aantal werknemers werkzaam is op collectieve arbeidsovereenkomst, kun jij daar ook rechten aan ontlenen, rechtstreeks afdwingbaar op grond van de wet.

Natuurlijk is een vakbondsjurist goedkoper, en arbeidszaken komen voor de kantonrechter dus ook een bondsjurist die geen advocaat is mag jou vertegenwoordigen, maar als je zelf een rechtsbijstandsverzekering hebt kan het natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen ASSEMBLER #29
Verwijderd
501 25-01-2017 19:53
Onzin Werkende / studerende mensen: wat was het moment dat...
Tigerly
62 26-01-2016 10:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Verwijderd
500 15-06-2008 13:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Busstaking tijdens examens
T_ID
500 10-06-2008 18:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Emancipatie
MB
83 31-01-2007 10:33
Werk, Geld & Recht Werken via uitzendbureau:inhouding loon?
Trebbor
10 29-04-2004 11:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.